←  Szukam pluginu

AMXX.pl: Support AMX Mod X i SourceMod

»

Plugin do zaawansowanego ustawiania kamery...

  • +
  • -
Sooldierr - zdjęcie Sooldierr 26.03.2016

Witam

 

Potrzebowałbym pluginu na mod Hide'n'Seek Chowany, który umożliwiałby ustawianie kamery graczom martwym jak i obserwatorom na widok z oczu gracza szukającego (CT).

Czy silnik gry umożliwia na takie machlojki w ogóle? Może orpheu umożliwia na takie zaawansowane sztuczki.

 

Celem pluginu miałoby być uniemożliwienie podglądania kryjówek przez innych graczy, aby każdy wykazywał się wyobraźnią w chowaniu.

Ktoś coś kiedyś słyszał, widział już takie coś? Da radę coś takiego zrobić?

Odpowiedz

  • +
  • -
grankee - zdjęcie grankee 27.03.2016

może jakieś zdarzenie z fakemety albo hamsandwich pozwoli wykryc przypisanie kamery do gracza np FM_SetView

nie wiem czy akurat to, ale warto poszukac, wtedy sprawdzamy czy ten gracz to ct, jak nie to szukamy ct'ka i przypisujemy widok do niego. Id gracza którego podglądamy jest gdzies w zmiennych gracza pamietam, m_eel pozwoli Ci to znalezc. Sam nie mam juz cs'a wiec nie mam jak przetestowac.

Odpowiedz

  • +
  • -
Sooldierr - zdjęcie Sooldierr 29.03.2016

Mówisz o wykrywaniu przypisania kamery. A nie można tego rozwiązać jakoś w ten sposób, że gracz po dołączeniu do gry, gdy jest martwy/obserwatorem to mu ustawia od razu widok z oczu gracza CT?

 

Trzeba jakoś by jeszcze zrobić, że próba zmiany kamery była zablokowana lu przywracała widok z oczu CT.

Jeśli gracz chce zmienić na innego CT jeśli jest więcej szukających to powinno wykryć czy można zmienić widok na innego CT lub zablokować.

Jak czytałem trochę o ustawianiu attach_view to nie można przypisywać za pomocą tej funkcji widoku innego gracza tylko innych bytów.

Z kolei funkcja set_view wydaje mi się ustawia tylko tryb kamery w obrębie własnego gracza.

 

W niektórych pluginach o ustawianiu widoku widnieje stała pev pev_iuser2.

Bardzo mnie to drażni i boli, że tego typu stałe nie są chyba nigdzie opisane do czego służą, co można za ich pomocą uzyskać a pochodnych jest od groma.

 

Odpowiedz

  • +
  • -
grankee - zdjęcie grankee 30.03.2016

pev_iuser2 to będzie ta zmienna na 99%, kiedyś się tym bawiłem.


Bardzo mnie to drażni i boli, że tego typu stałe nie są chyba nigdzie opisane do czego służą, co można za ich pomocą uzyskać a pochodnych jest od groma.

Troszkę opisałem tutaj http://amxx.pl/topic...fikacja-entity/

Co do blokowania przełączania graczy, to może nie być tak łatwo. Trzeba by wyłapywać naciśnięcia strzału po śmierci. CmdStart ? Nie pamiętam. Coś mi się też kojarzy, że zmiana wartości pev_iuser2 nie przełącza widoku, także jest ona jakby tylko do odczytu, ale musisz się upewnić.

Odpowiedz

  • +
  • -
Sooldierr - zdjęcie Sooldierr 03.04.2016

przeglądając różne pluginy operujące na View, z moich obserwacji wynika, iż ta zmienna przechowuje tak jak mówisz informacje o tym (ID gracza), kogo ogląda dany gracz w danej chwili. Ale nie służy ona do sterowania widokiem. Więc zmiana jej wartości nic nie da.

 

Zdaje sobie sprawę, że sporo zabawy z takim pluginem właśnie jest. Dlatego szukam tutaj pomocy, bo mnie przerasta.

 

Z tym strzałem po śmierci. Przeglądałem taki popularny plugin, który pokazuje graczowi obserwującemu innego żyw go gracza stan przyciśniętych przycisków np sterowania WSAD, skoku, kucnięcia etc.

Plugin operował na nie na KLAWISZACH przyciskanych, tylko na stałych liczbowych, którym przypisane były akcje.

Np IN_DUCK, IN_JUMP, IN_FORWARD etc.

 

Może więc jest odpowiednia makrodefinicja do strzału, może IN_SHOT czy coś.

No ale jeśli dobrze myślę nawet, to teraz trzeba jakoś to zablokować, albo przenosić do widoku kolejnego CT.

Odpowiedz

  • +
  • -
grankee - zdjęcie grankee 04.04.2016

IN_ATTACK

 

 

Odpowiedz

  • +
  • -
grankee - zdjęcie grankee 04.04.2016

Może zamiast wymuszać widok na konkretnego gracza przechwyć użycie IN_ATTACK oraz IN_ATTACK 2 (jako przyciski zmieniające gracza, na którego się patrzy) i przy każdym użyciu sprawdź, czy patrzy na terro to ustawiaj flesza na ryj albo coś, a jesli na ct to nic nie rób. Gracz nic nie widząc sam zmieni gracza, na którego patrzy - proste.

Odpowiedz

  • +
  • -
Sooldierr - zdjęcie Sooldierr 04.04.2016

W sumie trochę mniej eleganckie rozwiązanie, ale dużo prostsze do wykonania.
Pozostaje tylko wymuszać widok z oczu gracza, gdy jest na widoku CT
Odpowiedz