Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Jak zrobić Przeźroczysty Sprite?


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Ezire

    Początkujący

  • Użytkownik

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:15
Offline

Napisano 16.08.2015 22:25

Zastanawia mnie jak zrobić przeźroczysty sprite, gdy robie sprite wychodzi zawsze z tłem. Pytanie jak zrobić aby było bez tła. ewentualnie w jakich programach.


  • +
  • -
  • 0

#2 oeN.

    Wszechwidzący

  • Użytkownik

Reputacja: 78
Zaawansowany

  • Postów:274
  • Lokalizacja:Dom
Offline

Napisano 16.08.2015 22:28

Sprite Explorer

Przy tworzeniu sprite musisz wybrać odpowiednią opcje, nie ma ich dużo więcej możesz każdą sprawdzić.


  • +
  • -
  • 0

#3 Ezire

    Początkujący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:15
Offline

Napisano 16.08.2015 22:29

A jakie mam wybrać tło do mojego sprite?


  • +
  • -
  • 0

#4 Linux'

    Pan Pomocny

  • Power User

Reputacja: 488
Wszechobecny

  • Postów:1425
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:AmxMod i SourceMod
Offline

Napisano 16.08.2015 22:30

Lub mozna w np w gimpie zakryc tlo ktorego nie chcemy pokazywac.
  • +
  • -
  • 0

Posiadam na sprzedaż w pełni odwzorowaną paczkę nowego coda do csgo. Kliknij by dowiedzieć się więcej!

 

- PISZE MODYFIKACJE.

- NAPRAWIAM POPSUTE PLUGINY.

- DZIALAM W DZIALACH AMXX/SOURCEMOD. MASZ ZLECENIE? PISZ.


#5 Ezire

    Początkujący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:15
Offline

Napisano 16.08.2015 22:35

Lub mozna w np w gimpie zakryc tlo ktorego nie chcemy pokazywac.

W jaki sposob? Na gimpie się nie znam, wolę photoshop'a.

 

 

Edit//

Jak ustawic bitmape, bo jak ustawie to i tak dalej ma tło. zamiast przeźroczystego


Użytkownik Ezire edytował ten post 16.08.2015 22:50

  • +
  • -
  • 0

#6 wiwi249

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 146
Zaawansowany

  • Postów:440
  • GG:
  • Imię:Wiktor
  • Lokalizacja:Tarnobrzeg
Offline

Napisano 16.08.2015 23:30

Wszystko zależy od palety barw. CS 1.6 obsługuje paletę 256-kolorową Bitmapa 16-bit. Po drugie, wymiary spritesa muszą być wielokrotnością 8 jak dobrze pamiętam. Po trzecie, jak zrobisz spritesa to pakujesz go do IrfanView i tam ustawiasz paletę na 256 (Decrease Color Depth), możesz ją nawet podejrzeć. Potem jak kompilujesz spritesa (sprwiz.exe) masz podane tryby renderningu. Warto w sumie wypróbować każdy bo to nie jest dużo zachodu a warto poznać zasady działania każdego z nich. Niemniej jednak te tryby opierają się własnie głównie o paletę, a przezroczystość jest nadawana poprzez ustawienie trybu renderowania, co masz właśnie w kompilacji dopiero robione - czyli na końcu procesu budowania spritesa.


Użytkownik wiwi249 edytował ten post 16.08.2015 23:32

  • +
  • -
  • 0

Wykonuję strony internetowe, zlecenia AMXX i HLDS - w tym pisanie pluginów, ogarnianie serwerów, edycja i tworzenie modeli.

Potrzebujesz czegoś? Pisz!

 

"śpieszmy się pisać posty, tak szybko banują..." ~ sebul


#7 Ezire

    Początkujący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:15
Offline

Napisano 16.08.2015 23:53

Dobra, robie to tak. Tworze w photoshopie, zapisuje w bmp potem zmieniam tryb na indexowy nadal to samo. robie w png zmieniam w irfan na to co pisałeś wybieram różne tryby. nadal to samo. ciągle jest tło.


  • +
  • -
  • 0

#8 SzymonAdom

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:90
  • Imię:Szymon
  • Lokalizacja:Wieś
Offline

Napisano 17.08.2015 06:36

Sprite Explorer 1 z 4 opcji i bilay albo czarny kolor tła  mi  wchodzi z bialym zasze =D


  • +
  • -
  • 0

#9 Ezire

    Początkujący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:15
Offline

Napisano 17.08.2015 11:13

No niestety ani biały ani czarny w moim przypadku nie działa.


  • +
  • -
  • 0

#10 Ezire

    Początkujący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:15
Offline

Napisano 17.08.2015 11:13

No niestety ani biały ani czarny w moim przypadku nie działa.


  • +
  • -
  • 0

#11 wiwi249

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 146
Zaawansowany

  • Postów:440
  • GG:
  • Imię:Wiktor
  • Lokalizacja:Tarnobrzeg
Offline

Napisano 17.08.2015 17:27

Ale sprawdzałeś w grze? Jeśli liczysz że tło na podglądzie w sprite explorer zniknie to jesteś w błędzie.


  • +
  • -
  • 0

Wykonuję strony internetowe, zlecenia AMXX i HLDS - w tym pisanie pluginów, ogarnianie serwerów, edycja i tworzenie modeli.

Potrzebujesz czegoś? Pisz!

 

"śpieszmy się pisać posty, tak szybko banują..." ~ sebul





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych