Zastanawia mnie jak zrobić przeźroczysty sprite, gdy robie sprite wychodzi zawsze z tłem. Pytanie jak zrobić aby było bez tła. ewentualnie w jakich programach.
Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X
Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
|

Jak zrobić Przeźroczysty Sprite?
#1
Napisano 16.08.2015 22:25
#2
Napisano 16.08.2015 22:28
Sprite Explorer
Przy tworzeniu sprite musisz wybrać odpowiednią opcje, nie ma ich dużo więcej możesz każdą sprawdzić.
#3
Napisano 16.08.2015 22:29
A jakie mam wybrać tło do mojego sprite?
#5
Napisano 16.08.2015 22:35
Lub mozna w np w gimpie zakryc tlo ktorego nie chcemy pokazywac.
W jaki sposob? Na gimpie się nie znam, wolę photoshop'a.
Edit//
Jak ustawic bitmape, bo jak ustawie to i tak dalej ma tło. zamiast przeźroczystego
Użytkownik Ezire edytował ten post 16.08.2015 22:50
#6
Napisano 16.08.2015 23:30
Wszystko zależy od palety barw. CS 1.6 obsługuje paletę 256-kolorową Bitmapa 16-bit. Po drugie, wymiary spritesa muszą być wielokrotnością 8 jak dobrze pamiętam. Po trzecie, jak zrobisz spritesa to pakujesz go do IrfanView i tam ustawiasz paletę na 256 (Decrease Color Depth), możesz ją nawet podejrzeć. Potem jak kompilujesz spritesa (sprwiz.exe) masz podane tryby renderningu. Warto w sumie wypróbować każdy bo to nie jest dużo zachodu a warto poznać zasady działania każdego z nich. Niemniej jednak te tryby opierają się własnie głównie o paletę, a przezroczystość jest nadawana poprzez ustawienie trybu renderowania, co masz właśnie w kompilacji dopiero robione - czyli na końcu procesu budowania spritesa.
Użytkownik wiwi249 edytował ten post 16.08.2015 23:32
Wykonuję strony internetowe, zlecenia AMXX i HLDS - w tym pisanie pluginów, ogarnianie serwerów, edycja i tworzenie modeli.
Potrzebujesz czegoś? Pisz!
"śpieszmy się pisać posty, tak szybko banują..." ~ sebul
#7
Napisano 16.08.2015 23:53
Dobra, robie to tak. Tworze w photoshopie, zapisuje w bmp potem zmieniam tryb na indexowy nadal to samo. robie w png zmieniam w irfan na to co pisałeś wybieram różne tryby. nadal to samo. ciągle jest tło.
#8
Napisano 17.08.2015 06:36
Sprite Explorer 1 z 4 opcji i bilay albo czarny kolor tła mi wchodzi z bialym zasze =D
#9
Napisano 17.08.2015 11:13
No niestety ani biały ani czarny w moim przypadku nie działa.
#10
Napisano 17.08.2015 11:13
No niestety ani biały ani czarny w moim przypadku nie działa.
#11
Napisano 17.08.2015 17:27
Ale sprawdzałeś w grze? Jeśli liczysz że tło na podglądzie w sprite explorer zniknie to jesteś w błędzie.
Wykonuję strony internetowe, zlecenia AMXX i HLDS - w tym pisanie pluginów, ogarnianie serwerów, edycja i tworzenie modeli.
Potrzebujesz czegoś? Pisz!
"śpieszmy się pisać posty, tak szybko banują..." ~ sebul
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych