Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Czy da się pobrać origin "o jeden dalej" niż punkt w który gracz mierzy?


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Ossal

    Wszechwidzący

  • Użytkownik

Reputacja: 20
Życzliwy

  • Postów:268
  • GG:
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 08.06.2015 13:36

Chyba jasno napisane :P
Powiedzmy, że chcemy pobrać origin, który byłby punktem mierzenia gracza, gdyby coś linii mierzenia nie zatrzymało (ściana, gracz itp)
Sytuacja ma się na przykład tak:

new Origin[3]
get_user_origin(id,Origin,0)
new Aim[3]
get_user_origin(id,Aim,2)
Czyli wystarczyło by przedłużyć linie między tymi dwoma punktami, no właśnie tylko do jakiego punktu ją przedłużyć? Do napotkania jakiejś przeszkody, ale jak wykryć ścianę, która w znacznej większości przypadków nie jest entem?
Podsumowując: potrzebuje stocka wyznaczającego punkt mierzenia gracza pomijając pierwszy napotkany element. Da się to w ogóle zrobić? Czekam na odp, pozdrawiam :)
  • +
  • -
  • 0

#2 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 08.06.2015 14:13

Tylko traceline od miejsca zatrzymanego przez sciane/ent :)


  • +
  • -
  • 1

#3 Ossal

    Wszechwidzący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 20
Życzliwy

  • Postów:268
  • GG:
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 08.06.2015 14:56

No właśnie czytałem o tracelinach i wiem, że jest coś takiego, ale z czym to się je to ni cholery :P


  • +
  • -
  • 0

#4 sebul

    Godlike

  • Junior Admin

Reputacja: 2017
Godlike

  • Postów:5411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 08.06.2015 15:43

Wystarczyło poszukać na forum w najbardziej oczywistych miejscach -> http://amxx.pl/topic...rzedza-graczem/ i trochę przerobić, no chyba że ja Cię nie rozumiem, bo dziwnie to napisałeś.
  • +
  • -
  • 0
Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo
Generator tabeli expa - aż do 103600 poziomu

#5 Ossal

    Wszechwidzący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 20
Życzliwy

  • Postów:268
  • GG:
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 08.06.2015 16:30

sebul, znam tego stocka, używałem go nawet, ale nie widzę związku z moją potrzebą :P
A tak btw to Twoją funkcję bardzo łatwo jest zastąpić :D
Edit: "Podsumowując: potrzebuje stocka wyznaczającego punkt mierzenia gracza pomijając pierwszy napotkany element." - czego tu nie rozumieć? :o
get_user_origin(id,origin,2) pobiera miejsce gdzie trafi potencjalny pocisk, czyli jak mierzymy w gracza to originem mierzenia będzie plus/minus origin gracza(enta) w który mierzymy, a mi chodzi, żeby zrobić funkcję która jakby "zignoruje" to, że napotkała coś na drodze i zwróci origin tak jakby tego gracza nie było w tym miejscu (czyli punkt za tymże graczem), tak jakby, gdzie trafi pocisk po tym jak przeleci przez gracza.
Bardziej tego się wyjaśnić nie da :)


Użytkownik Ossal edytował ten post 08.06.2015 16:34

  • +
  • -
  • 0

#6 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 08.06.2015 16:40

Pozostaje traceline od miejsca w ktore trafi odpowiednia funkcja (http://amxx.pl/dokum...get_user_aiming)


  • +
  • -
  • 1

#7 Puchate

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 198
Profesjonalista

  • Postów:432
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 08.06.2015 17:12

 

 

 tak jakby, gdzie trafi pocisk po tym jak przeleci przez gracza.

Nie wnikając w szczegóły techniczne (oraz nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem), aby zignorować przeszkodę po drodze musi być ona SOLID_NOT.


  • +
  • -
  • 0

#8 GwynBleidD

    Godlike

  • Administrator

Reputacja: 1852
Godlike

  • Postów:3066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 08.06.2015 22:47


Nie wnikając w szczegóły techniczne (oraz nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem), aby zignorować przeszkodę po drodze musi być ona SOLID_NOT.

Chyba źle zrozumiałeś... Wyobraź sobie sytuację: strzelam do gracza i kula przechodzi na wylot, chcę pobrać w pluginie miejsce w którym ta kula uderzyła po przejściu np przez głowę gracza w ścianę i np narysować tam penisa na ścianie... Nawet jeśli kula nie przeszła chciałbym wiedzieć w którym miejscu by ona w ścianę uderzyła.

 

Inny przykład: chcę stworzyć perk, który zadaje obrażenia wszystkim przeciwnikom na linii strzału, nie ważne przez ile ciał przejdzie pocisk.


  • +
  • -
  • 0
NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark

#9 Ossal

    Wszechwidzący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 20
Życzliwy

  • Postów:268
  • GG:
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 09.06.2015 03:28

Pany, ten strzał był tylko hipotetyczny, chodzi o pobranie originu w dowolnym momencie gry ;)


  • +
  • -
  • 0

#10 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 01.07.2015 17:10

Gwyn też tylko daje "przykłady" :))


  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych