Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie
CS:GO

Eventy (wydarzenia) SourceMod (część I)

cs:go events eventy sourcemod player_death player_hurt player_spawned bomb_plant

  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kowalsky

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 129
Zaawansowany

  • Postów:415
  • GG:
  • Imię:Grzegorz
  • Lokalizacja:San José
Offline

Napisano 07.05.2015 12:40

*
Popularny

1. Śmierć gracza:
HookEvent("player_death",  Event_PlayerDeath);
public Event_PlayerDeath(Handle:event, const String:name[], bool:dontBroadcast)
{
	new userid = GetClientOfUserId(GetEventInt(event, "userid")); // id zabitego
	new attacker = GetClientOfUserId(GetEventInt(event, "attacker")); // id atakujacego
	new assister = GetClientOfUserId(GetEventInt(event, "assister")); // id asystujacego
	new bool:headshot = GetEventBool(event, "headshot"); // czy headshot (1), czy nie (0)
	decl String:weapon[64]
	GetEventString(event, "weapon", weapon, sizeof(weapon)) // pobieranie nazwy broni do stringu
}
2. Otrzymywanie obrażeń:
HookEvent("player_hurt",  Event_PlayerHurt);
public Event_PlayerHurt(Handle:event, const String:name[], bool:dontBroadcast)
{
		new userid = GetClientOfUserId(GetEventInt(event, "userid")); // id otrzymujacego obrazenia
		new attacker = GetClientOfUserId(GetEventInt(event, "attacker")); // id zadajacego obrazenia
		new health = GetEventInt(event, "health"); // ile HP pozostalo ofiarze
		new armor = GetEventInt(event, "armor"); // ile armoru pozostalo ofiarze
		decl String:weapon[64]
		GetEventString(event, "weapon", weapon, sizeof(weapon)) // pobieranie nazwy broni do stringu
		new dmg_health = GetEventInt(event, "dmg_health")); // ile HP zadal atak?
		new dmg_armor = GetEventInt(event, "dmg_armor")); // ile armoru zabral atak?
		new hitgroup = GetEventInt(event, "hitgroup")); // gdzie zostaly zadane obrazenia (hitbox)
}

3. Odrodzenia gracza:
HookEvent("player_spawned", Event_OnPlayerSpawned);
public Event_OnPlayerSpawned(Handle:event, const String:name[], bool:dontBroadcast)
{
	new client = GetClientOfUserId(GetEventInt(event, "userid")); // id odrodzonego
	new bool:inrestart= GetEventBool(event, "inrestart"); // Czy przez restart rundy/gry?
}
4. Zaczęcie podkładania bomby:
HookEvent("bomb_beginplant", Event_BombBeginPlant);
public Event_BombBeginPlant(Handle:event, const String:name[], bool:dontBroadcast)
{
	new userid = GetClientOfUserId(GetEventInt(event, "userid")); // id podkladajacego
	new site = GetEventInt(event, "site"); // id bobsite na ktorym zostanie podlozona bomba
}
5. Przerwanie podkładania bomby:
HookEvent("bomb_abortplant", Event_BombAbortPlant);
public Event_BombAbortPlant(Handle:event, const String:name[], bool:dontBroadcast)
{
	new userid = GetClientOfUserId(GetEventInt(event, "userid")); // id podkladajacego
	new site = GetEventInt(event, "site"); // id bobsite na ktorym zostala podlozona bomba
}
6. Bomba podłożona:
HookEvent("bomb_planted", Event_BombPlanted);
public Event_BombPlanted(Handle:event, const String:name[], bool:dontBroadcast)
{
    new userid = GetClientOfUserId(GetEventInt(event, "userid")); // id podkladajacego
    new site = GetEventInt(event, "site"); // id bobsite na ktorym zostala podlozona bomba
}
7. Bomba rozbrojona:
HookEvent("bomb_defused", Event_BombDefused);
public Event_BombDefused(Handle:event, const String:name[], bool:dontBroadcast)
{
    new userid = GetClientOfUserId(GetEventInt(event, "userid")); // id rozbrajajacego
    new site = GetEventInt(event, "site"); // id bobsite na ktorym zostala podlozona bomba
}
8. Bomba wybuchła:
HookEvent("bomb_exploded", Event_BombExploded);
HookEvent("bomb_exploded", Event_BombExploded);

public Event_BombExploded(Handle:event, const String:name[], bool:dontBroadcast)
{
	new userid = GetClientOfUserId(GetEventInt(event, "userid")); // id podkladajacego
	new site = GetEventInt(event, "site"); // id bobsite na ktorym zostala podlozona bomba
}
9. Bomba upuszczona:
HookEvent("bomb_dropped", Event_BombDropped);

public Event_BombDropped(Handle:event, const String:name[], bool:dontBroadcast)
{
	new userid = GetClientOfUserId(GetEventInt(event, "userid")); // id upuszczajacego bombe
}
10. Bomba podniesiona:
HookEvent("bomb_pickup", Event_BombPickup);
public Event_BombPickup(Handle:event, const String:name[], bool:dontBroadcast)
{
	new userid = GetClientOfUserId(GetEventInt(event, "userid")); // id podnoszacego bombe
}

  • +
  • -
  • 7
baner_230x60.png

#2 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6032
Godlike

  • Postów:10825
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 20.05.2015 13:10

Czekamy na cześć druga ;)


  • +
  • -
  • 0

#3 grankee

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 507
Wszechwiedzący

  • Postów:1500
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 28.01.2016 21:03

Po co to wszystko tłumaczyć? Zasada jest prosta: szukamy danego eventu na tej stronie 

https://wiki.alliedm...ffensive_Events

następnie patrzymy jakie dany event ma parametry.

Dla przykładu użyjemy eventu śmierci gracza:

player_death

Name:	player_death
Structure:	
short	userid	user ID who died
short	attacker	user ID who killed
short	assister	user ID who assisted in the kill
string	weapon	weapon name killer used
string	weapon_itemid	inventory item id of weapon killer used
string	weapon_fauxitemid	faux item id of weapon killer used
string	weapon_originalowner_xuid	
bool	headshot	singals a headshot
short	dominated	did killer dominate victim with this kill
short	revenge	did killer get revenge on victim with this kill
short	penetrated	number of objects shot penetrated before killing target

i teraz:

public OnPluginStart()
{
	HookEvent("player_death",  Event_PlayerDeath);//rejestrujemy event, pierwsze to nazwa eventu
	//ze strony wiki z eventami podanej wyżej, a drugie to nazwa funkcji, jaka ma być wykonana
	//kiedy event się wydarzy.
}
public Event_PlayerDeath(Handle:event, const String:name[], bool:dontBroadcast)//pierwsze to uchwyt eventu, potrzebny do pobrania argumentów, 
//drugie to nazwa eventu, w tym przypadku player_death
//trzecie to hmmm? podpowie ktoś?
{
	new userid = GetClientOfUserId(GetEventInt(event, "userid")); // id zabitego
	new attacker = GetClientOfUserId(GetEventInt(event, "attacker")); // id atakujacego
	new assister = GetClientOfUserId(GetEventInt(event, "assister")); // id asystujacego
	new bool:headshot = GetEventBool(event, "headshot"); // czy headshot (1), czy nie (0)
	decl String:weapon[64]
	GetEventString(event, "weapon", weapon, sizeof(weapon)) // pobieranie nazwy broni do stringu
}

Przy każdym parametrze eventu mamy podany jego typ: short, long, float, string, bool...

 

 

Dla parametru string pobieramy wartość do zmiennej string jak w przykładzie:

String:weapon[64]
GetEventString(event, "weapon", weapon, sizeof(weapon)) 
//gdzie:
event - to uchwyt eventu przekazany jako parametr funkcji
"weapon" - nazwa elementu struktury eventu podana przy tym evencie na w/w stronie, np.: struktura eventu smierci ma takie elementy jak wymieniłem wyzej podając skład struktury
weapon - to zmienna string zadeklarowana wyzej
sizeof(weapon) - to rozmiar tejże zmiennej

Dla reszty parametrów pobieramy jak w przykładzie wyżej, gdzie wyszczególnione są wszystkie elementy.

 

Uwaga: jeśli pobieramy czyjeś id z eventu musimy użyć funkcji 

GetUserOfUserId()

ponieważ samo

GetEventInt(event, "userid")

zwraca nam userid, który nie jest w żadnym razie tym samym co id.

Aby pobrać id czyli numer entu gracza, należy użyć funkcji podanej wyżej, przykład:

new userid = GetClientOfUserId(GetEventInt(event, "userid"));

Myślę, że bardziej łopatologicznie i wędkowo się nie da.


Użytkownik grankee edytował ten post 28.01.2016 21:05

  • +
  • -
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: cs:go, events, eventy, sourcemod, player_death, player_hurt, player_spawned, bomb_plant

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych