server.cfg PL
// by _KaszpiR_ and PawelS
// ver 0.7.1 2006-11-11
// odpal hlds z parametrem +servercfgfile server.cfg
// na przyklad ./hlds_run -game cstrike +map de_dust +servercfgfile server.cfg
// config ma parametry przygotowanie na serwer ffa
// konfiguracja podstawowa
sv_lan 0 //ustaw na 1 jesli to jest serwer wylacznie na lan
maxplayers 22 //maksymalna ilosc graczy, pamietaj ze systemy rezerwacji slotow na serwerze zabieraa przewaznie 2 sloty
sv_visiblemaxplayers -1 // liczba widocznych slotow na serwerze, jesli -1 to jest automatycznie obliczana (standard)
// ale wtedy trzeba recznie w konsoli napisc adres serwera aby sie podlaczyc (jesli serwer pelny)
// ustawiasz np te wartosc na 20 a masz maxplayers 22 i w rzeczywistosci masz 2 wolne sloty na serwerze
hostname "Nazwa serwera[TP] [ESL MAP]" // nazwa serwera widziana poprzez przegladarki serwerow (np w favourities)
mapchangecfgfile "server.cfg" // wykonaj ten confgi podczas zmiany mapy (np aby przywrocic stare ustawienia )
mapcyclefile "mapcycle.txt" // plik zawiera liste map wg ktorych bedzie sie grac po zakonczeniu rozgrywki
motdfile "motd.html" // nazwa pliku do wyswietlenia jak sie wchodzi na serwer, to czego ludzie nie czytaja :)
servercfgfile "server.cfg" // plik z glownymi ustawieniami na serwerze, odpalany przy pierwszym starcie
sv_proxies 1 // liczba hltv proxy jakie moga sie podlaczyc do serwera, standard 1, wiecej nie zalecane
sv_region 3 // domyslne 0 - swiat, a poniewaz jestesmy w europie ustawiamy na 3
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// wydajnosc
fps_max 100 // ile fps serwer powinien miec srednio, najlepiej aby byla okolo 100, ale nie wieksza od 200
// inaczej serwer zzera za duzo procesora
host_framerate 0 // cholera wie co to jest
sys_ticrate 200 // wartosc 125 jest zalecana, najlepiej nie miec wiecej niz 200, niektore mecze wymagaja 1000, ale firmy hostingowe moga forsowac te wartosc na nizsze
// 10 000 jest wartoscia ekstremalna, jedynie na lany dla wymiataczy
// przewaznie zzera tylko niepotrzebnie procesor
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// net
sv_maxrate 25000 // maksymalna wartosc jaka serwer moze wyslac do kazdego klienta z osobna,
// ustawianie wartosci ponizej 4000 zlaguje graczy i serwer, na lan maksymalna wartość 25000
// na serwer internetowy - zalezy do lacza, sprobuj z 9999 jesli masz lagi, ewentualnie sukcesywnie zmniejszaj o 500
sv_maxupdaterate 101 // maksymalna wartosc jaka klient moze miec przy cl_updaterate,
// jesli ma wiecej to bedzie mial tracone pakiety
sv_minrate 20000 // minimalna wartosc jaka serwer moze wyslac do kazdego klienta z osobna, domyslnie 4000,
// ustawanie wartosci powyzej 6000 zlaguje serwer i graczy
// zaleca sie trzymanie wartosci 0 ze wzgledu na serwery HLTV - po prostu mozna zaoszczedzic kase za lacze
sv_minupdaterate 10 // minimalna wartosc jaka klient musi miec przy cl_updaterate,
// zaleca sie trzymanie wartosci 10 ze wzgledu na serwery HLTV
sv_maxunlag 1 // maksymalny czas w sekundach kompensacji lagow
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// rcon i hasla
sv_password "wpisz hasło na serwer" // wymagane haslo aby sie podlaczyc do serwera,
//ustawnaie najczesciej na serwery klanowe albo podczas meczu
rcon_password "wpisz hasło do rcona"" // haslo na rcon, nie zalecane aby tu umeszczac, lepiej jesli dasz w parametrach odpalania serwera
// jesli ustawisz "" to rcon nie bedzie dzialal
// np +rcon_password "zupa"
sv_rcon_banpenalty 60 //czas bana za probe uzycia zlego rcon'a za wielokrotne proby (banuje na ip), 0 to na zawsze
sv_rcon_minfailures 5 // limit zlych komend rcon aby dostac ban'a
sv_rcon_minfailuretime 30 // czas w jakim sa sprawdzane proby rcon,
// jak ktos zle wpisze rcon_password (albo nie poda) i wykona zbyt wiele komend rcon to dostanie bana
// wtedy pomaga jedynie restart serwera, poniewaz po odbanowaniu kazdy blad spowoduje zalozenie na nowo bana
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// logi
// zaleca sie zachowanie ponizszych ustawien jesli chcesz uzywac HLStats albo PsychoStats
mp_logdetail 3 // poziom logow, 0 - wyłącz, 1 - tylko trafienia przeciwnika standard , 2, - tylko trafienia tp, 3 - loguj oba (tp i wroga)
mp_logecho 1 // 1 - wlacza logowanie komendy echo, 0 - wylacza, np jak masz w server.cfg echo SERVER CFG LOADED to bedziesz mial to logowane
mp_logfile 1 // logowanie wydarzen multiplayer (koniec rundy itp), 1 - tak (standard), 0 - nie
mp_logmessages 1 // loguj komendy say (chat), 1 - tak (standard), 0 - nie
sv_logbans 1 // loguj dawanie banow, 1 - tak (standard), 0 - nie
sv_logblocks 1 // loguj blokowane proby zmiany zastrzezonych wartosci zmiennych, 1 - tak (standard), 0 - nie
sv_logrelay 1 // loguj podlaczenia hltv relay proxy, 1 - tak (standard), 0 - nie
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// voice
sv_voicecodec "voice_speex" // rodzaj kodeka, domyslnie voice_miles, zalecany voice_speex - lepsza jakosc kosztem kilku procent uzycia procesora
sv_voiceenable 1 // uzywaj opcji voice na serwerze, 1 - tak (domyslnie), 0 - nie
sv_voicequality 3 // jakosc glosu, od 1 do 5, im wiecej tym lepiej ale wieksze uzyci proca i sieci, domyslnie 3
sv_alltalk 0 // 0 - (domyslnie) voice mozna uzywac tylko jesli zywy i tylko do tp, 1 - kazdy moze gadac z kazdym (dobre na poczatek i koniec meczu)
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// downlad
// zaleca sie zachowanie ponizszych wartosci aby nie miec problemow ze sciaganiem plikow z serwera
hpk_maxsize 0.5 // maksymalny rozmiar sumy wszstkich logo graczy na serwerze, w megabajtach
// rekomendowana wartosc do 2 mega
// ustawianie zbyt wysokich warosci spowoduje ze gracze beda disconnectowani (bo musza to zassac),
// a serwer bedzie sie wolniej ladowal
// 1 MB = 100 bitmap
sv_allowdownload 1 // pozwalaj na download, 1 - tak (standard), 0 - nie
sv_allowupload 1 // pozwalaj na upload (np loga), 1 - tak (standard), 0 - nie
sv_send_logos 1 //pozwalaj na wysylanie logo graczy (sprej na sciane)
sv_send_resources 1 // pozwalaj na dowload listy wymaganych plikow aby grac na mapie, 1 - tak (standard), 0 - nie
//sv_downloadurl "[url=http://szambo/hlds/dlurl/]http://szambo/hlds/dlurl/"[/url]// url do lokacji skad mozna zasysac pliki serwerowe (pamietaj aby ograniczyc dostep do waznych plikow - katalog addons, server.cfg itp)
sv_downloadurl "[url=http://bagno/hlds/]http://bagno/hlds/"[/url]
mp_decals 300 // maximum wyswietlanych logo itp na serwerze
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// rozgrywka
mp_autoteambalance 0 // przerzucaj graczy do innych druzyn jesli nierowne sklady, 0 - nie (domyslnie), 1 - tak
mp_buytime 0.25 // czas kupowania na pocz rundy, w ulamku minuty ( jedna minuta = 1.0, 30 sekund = 0.25)
mp_c4timer 35 // czas w sekundach na rozbrojenie bomby (bo inaczej bedzie bum :), domyslnie 35
mp_consistency 1 // 0 - nie pozwol graczom na uzywanie wlasnych modeli postaci i broni (standard) , 0 - pozwalaj (bo czituja)
mp_flashlight 1 // 1 - mozna uzywac latarki (standard), 0 - latarka zablokowana
mp_footsteps 1 // 1 - slychac kroki graczy podczas biegu (standard), 0 - wylaczone (quake 1 mode), dobre do cwiczenia refleksu :)
mp_freezetime 6 // czas w sekundach wstrzymania na poczatku rundy (na reload i kupno broni), ustaw na 0 na mapach aim
mp_friendly_grenade_damage 1 // 0 - granaty nie rania tp (ale zabiebraja armor), 1 - granaty rania graczy z druzyny (standard)
mp_friendlyfire 1 // 0 - jak strzelasz do swoich to ich nie ranisz, 1 - ranisz swoich (standard)
mp_ghostfrequency 0.1 // czestosc odswiezania stanu dla obserwatorow
mp_hostagepenalty 0 // ilosc zabic zakladnikow po ktorym dostajesz kicka, 0 - wylaczone
mp_limitteams 0 // ilu graczy moze byc niesymetrycznie po jedej z druzyn, 0 - bez limitu, 2 - maxymalnie moze byc w jednej z druzyn 2 graczy wiecej
mp_maxrounds 15 // maksymalna liczba rund do grania, 0 - brak limitu (standard)
mp_mirrordamage 0 // jak trafiasz swojego to tak jabys trafial siebie, domyslnie 0, 1 - wlacza (nie zalecane)
mp_payerid 0 // wyswietla nick gracza po nacelowaniu, 0 - widac wsztkich (w kolorach) (standard), 1 - tylko tp i zakladnicy, 2 - nikogo nie pokazuje
mp_roundtime 1.75 // czas trwania rundy w minutach , standard to 3 minuty, albo 1.75 na szybkie rozgrywki (aby sie nie nudzic na obsie), wartosci od 1 do 9
mp_startmoney 800 // liczba kasy na poczatku rundy
mp_timelimit 0 // limit czasu grania na mapie (po nim nastepuje zmiana mapy), w minutach, ustaw na 0 na brak limitu czasu,
mp_tkpunish 0 // karanie smiercia na poczatku nastepnej rundy za zabicie swojego, 0 - nie (domyslnie), 1 - tak
mp_winlimit 0 // limit rund do wygrania, jak jakas druzyna osiagnie te wartosc to nastepuje zmiana mapy, 0 - brak limitu (standard)
pausable 0 // 0 (standard) nie pozwala graczom pauzowac gry na serwerze, 1 - pozwala, czasem na meczach sie tak ustawia
sv_maxspeed 320 // maksymalna predkosc biegu gracza , standard (320)
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// obserwatorzy
allow_spectators 1 // pozwalaj na obserwatorow (osoby kompletnie nie grajace), 1 - tak (standard), 0 - nie,
mp_fadetoblack 0 // 1 - ekran sie sciemnia po smierci gracza (wymagane na niektorych meczach), 0 - bez sciemnienia
mp_forcecamera 2 // forsuj spectarora na: 0 - nie forsuj, 1 - widok z oczu gracza i z chase mode , 2 - tylko widok z oczu gracza, zalecana wartosc 1 albo 2
mp_forcechasecam 1 // 0 - gracz moze latac po calej mapie, 1 - mozna ogladac typo swoich tp, 2 - klient nie rusza sie z miejsca gdzie umarl
mp_autokick 0 // automatyczne kickowanie za zabijanie swoich albo dlugie nie ruszanie sie z miejsca
sv_timeout 120 // czas w sekundach, jesli gracz nie odpowie w tym czasie uznawany jest za odlaczony od serwera (jak komus sie komp zwiesi/padnie na chwile lacze)
sv_spectatormaxspeed 500 // maksymalna predkosc latania obserwatora , normalny gracz biega z predkoscia 320, standard jest 500
mp_chattime 3 // po ilu sekundach po osiagnieciu timelimitu/maxrounds zmienia sie mapa
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// inne
mp_autocrosshair 0 // default 0
sv_aim 0 //0 ((standard) wylacza autocelowanie, 1 - zalacza auto celowanie (nie zalecane)
sv_airaccelerate 10 // akcleracja w powietrzu (bunnyjump), wartosc od 0 do 10 , 10 standardowo
sv_airmove 1 // pozwala na ruch w powietrzu (bunnyjump), 1 - tak (standard), 0 - nie
sv_challengetime 150 // czas w sekundach, jesli gracz sie nie podlaczy do gry w tym czasie bedzie uznawany za odlaczonego, zwieksz jesli gracze maja slabe kompy albo duzo sciagaja z serwera :D
sv_cheats 0 // 0 (standard) nie pozwala na komendy give weapon, god, noclip i takie tam, 1 - dla deweloperow map albo serwero for fun
sv_clienttrace 1 // (standard) 1
sv_friction 4 // poslizg na powierzchni podczas biegania, ma wplyw na predkosc kompletnego zatrzymania sie, 4 (standard)
sv_gravity 800 // grawitacja, domyslnie 800, im wiecej tym trudniej skakac (przy pewnych wartosciach zejscie z malego schodka jest smiertelne a granaty padaja pod nogami)
// 0 wylacza grawitacje - jak podskoczysz to juz nie upadniesz
// wartosc 100, 200, 400 sanajczesciej spotykane na serwerach niekonwecjonalnych
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// status serwera poprzez www
// sprawdzenie statusu serwera tez zzera troche procesora i lacza, domyslne wartosci sa wystarczajace
max_queries_global 20 // jak czesto mozna w sumie sprawdzic status serwera
max_queries_sec 3 // jak czesto klient moze sprawdzac status serwera (all seeing eye, skrypty www)
max_queries_window 30 // rozmiar okna czasowego na sprawdzanie zapytan ,jak masz problemy z timeoutem w hlsw ustaw na 10
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// ekstra konfigi
//exec addons/wwcl/scripts/wwcl_config.cfg // wykonaj confgi wwcl (jesli posiadasz ten plugin, a jak nie to nic zlego sie nie stanie)
//exec addons/cdeath/cdeath.cfg // wykonaj confgi Cheating-Death (jesli posiadasz ten plugin, a jak nie to nic zlego sie nie stanie)
//say "Server.cfg loaded" // ta linia odkomentowana czasem sie przydaje przy wykonywaniu zdalnej komendy
//echo "Server.cfg loaded" // to samo co wyzej, ale aby bylo zalogowane musi byc zmienna mp_logecho 1
// rcon exec server.cfg
// wtedy latwiej sie upewnic ze dobrze wpisalismy komende
// koniec
exec "listip.cfg"
//exec blacklisted.cfg
//exec blacklisted2.cfg
//exec esl5on5pol.cfg
amxx.cfg
// AMX Mod X Configuration File
echo Executing AMX Mod X Configuration File
// Default access for all non admin players (see users.ini for access details)
//
// Default value: "z"
amx_default_access "z"
// Name of setinfo which should store a password on a client (you should change this)
// Note: Always prefix the field with an underscore (aka: "_")
// (Example: setinfo _pw "password")
//
// Default value: "_pw"
amx_password_field "_pw"
// Mode of logging to a server
// 0 - disable logging, players won't be checked (and access won't be set)
// 1 - normal mode which obey flags set in accounts
// 2 - kick all players not on list
//
// Default value: 1
amx_mode 1
// Show admins activity
// 0 - disabled
// 1 - show without admin name
// 2 - show with name
//
// Default value: 2
amx_show_activity 1
// Frequency in seconds and text of scrolling message
//
amx_scrollmsg "Paczke przygotowal Drzanas" 600
amx_imessage "Paczke przygotowal Drzanas" "000255100"
// Frequency in seconds of colored messages
//
// Default value: 180
amx_freq_imessage 180
// Ban times for the main ban menu (amx_banmenu)
// Use 0 for permanent ban
// Default values: 0 5 10 15 30 45 60
amx_plmenu_bantimes 0 5 10 15 30 45 60
// Slap damage amounts for the main slap menu (amx_slapmenu)
// Slay is automaticall inserted as the first option
// Default values: 0 1 5
amx_plmenu_slapdmg 0 1 5
// Set in seconds how fast players can chat (chat-flood protection)
//
// Default value: 0.75
amx_flood_time 0.75
// Amount of slots to reserve.
//
// Default value: 0
amx_reservation 1
// If you set this to 1, you can hide slots on your server.
// If server "full" of public slots and slots hidden, you must manually connect with connect console command
//
// Default value: 0
amx_hideslots 1
// Displaying of time remaining
// a - display white text on bottom
// b - use voice
// c - don't add "remaining" (only in voice)
// d - don't add "hours/minutes/seconds" (only in voice)
// e - show/speak if current time is less than this set in parameter
//
// Default value: "ab 1200" "ab 600" "ab 300" "ab 180" "ab 60" "bcde 11"
amx_time_display "ab 1200" "ab 600" "ab 300" "ab 180" "ab 60" "bcde 11"
// Announce "say thetime" and "say timeleft" with voice, set to 0 to disable.
//
// Default value: 1
amx_time_voice 1
// Minimum delay in seconds between two voting sessions
//
// Default value: 10
amx_vote_delay 10
// How long voting session goes on
//
// Default value: 10
amx_vote_time 10
// Display who votes for what option, set to 0 to disable, 1 to enable.
//
// Default value: 1
amx_vote_answers 1
// Some ratios for voting success
// Default value: 0.40
amx_votekick_ratio 0.40
// Default value: 0.40
amx_voteban_ratio 0.40
// Default value: 0.40
amx_votemap_ratio 0.40
// Default value: 0.02
amx_vote_ratio 0.02
// Max. time to which map can be extended
//
// Default value: 90
amx_extendmap_max 90
// Step for each extending
//
// Default value: 15
amx_extendmap_step 15
// If you set this to 0, clients cannot chose their language, instead they use
// whatever language the server is configured to use.
//
// Default value: 1
amx_client_languages 1
// Plugin Debug mode
// 0 - No debugging (garbage line numbers)
// 1 - Plugins with "debug" option in plugins.ini are put into debug mode
// 2 - All plugins are put in debug mode
// Note - debug mode will affect JIT performance
//
// Default value: 1
amx_debug 1
// Plugin MultiLingual Debug
// To debug a language put its 2 letter code between quotes ("en", "de", etc)
// "" means disabled
//
// Default value: ""
amx_mldebug ""
//
// Beginning of Counter-Strike package specific configurations.
//
// Rank mode
// 0 - by nick
// 1 - by authid
// 2 - by ip
//
// Default value: 1
csstats_rank 0
// Max size of the stats file
//
// Default value: 3500
csstats_maxsize 3500
// Whether or not to rank bots with csstats - set to 1 to rank bots, 0 otherwise.
//
// Default value: 0
csstats_rankbots 0
// Duration of HUD-statistics
//
// Default value: 12.0
amx_statsx_duration 12.0
// HUD-statistics display limit relative round freeze end
// Negative time will clear the HUD-statstics before the round freeze time has ended
//
// Default value: -2.0
amx_statsx_freeze -2.0
amx_ss_max 5 //ile można maksymalnie zrobić sreenów graczowi
amx_ss_interval 1.0 //czas jaki musi minąc aby wykonać następny sreen
amx_ss_design 3 //wyświetlanie wiadomości (opcjonalnie 3)
amx_ss_site "www.adres.pl" //Podaj swoją stronę gdzie można wyjaśnić zrobione SS.
// Antirusher
amx_antirusher 1
amx_antirusher_action 7
amx_antirusher_sound 0
amx_antirusher_sound_mode 0
amx_antirusher_slap 0
amx_antirusher_time 45
amx_antirusher_immunity 0
amx_antirusher_warn 1
amx_antirusher_freq 0.1
amx_antirusher_zasady 1
afk_kicktime 150 //Po jakim czasie gracz ma być wykopany.
afk_slaytime 60 //Po jakim czasie gracz ma być zgładzony.
afk_minplayers 6 //Minimalna ilość graczy przy których ma pracować plugin.
afk_slayplayers 1 //Czy zabijać gracza gdy jest zbyt długo AFK.
afk_adminimmunity 1 //Admin, gracz z immunitetem jest nietykalny.
afk_adminkickimmunity 1 //Admin, gracz z immunitetem nie może być wykopany.
afk_options 1 - Wykopanie gracza po upływie dozwolonego czasu 0 - przełącza gracza na spec. następnie wykopuje.
afk_show_counter 0 - Ustaw na 0 to będzie pokazywać "AFK-Counter" od czasu do czasu.
afk_rename 1 - Zmiana nicku gracza na "[AFK] nick" kiedy jest AFK.
afk_speckick 0 - Wykopywanie graczy z spec.
afk_speckicktime 300 - Czas po jakim gracze będą wykopywani ze spec.
amx_mininterp 0.01 //minimalny dozwolony interp
amx_maxinterp 0.03 //maxymalny dozwolony interp
amx_baninterp_punish 1 // karać za zły interp kickiem (1) czy wystarczy komunikat(0)
amx_baninterp_delay 60.0 // opóźnienie wykonania kary, jeśli "amx_baninterp_punish 1"
amx_show_tutorial 1 //pokazać krótki instruktaż ustawień interpu (1) czy nie(0)
info_smierci_czas 5 // ile sekund po śmierci można dać info
32bit_max_tries "2" - Po jakiej liczbie nieudanych prób rozłączyć gracza z serwerem (def. "2")
32bit_immunity_flag "d" - Jeśli admin posiada daną flagę np. a, nie przeprowadza u niego testów. (def. "")
int_display "180" // ustawia częstotliwość wyświetlania informacji o możliwości zmiany interpu (domyślnie: 300), aby wyłączyć wpisz 0
int_refresh "60" // ustawia częstotliwość zmiany itnerpu (domyślnie: 60), aby wyłączyć wpisz 0
amx_autobl "1" // 1 - plugin włączony, 0 - wyłączony
amx_autobl_autoexec "0" // czy automatycznie wykonywac plik blacklisted.cfg? Jezeli jest na 1, nie musisz w server.cfg miec dopisane 'exec blacklisted.cfg')
amx_autobl_hour "5" // godzina w jakiej ma być robiony codzienny update
amx_autobl_time "30" // minuta godziny w jakiej ma być update, czyli jeżeli powyższy cvar jest ustawiony na 5, a ten na 30 to update będzie codziennie o 5:30
//tag widoczny przy komunikatach wysyłanych przez plugin
roundsound_tag AMXX.PL
//w jaki sposob ma wysylac informacje o granym utworze a - center b - hud c - status text mozna laczyc np ab - pokaże w hudzie i center jeśli podamy nic nie wyświetli sie nigdzie
roundsound_information_play abc
//jak czesto ma sie pojawiac info o dostepnych komendach ustawienie na 0 wyłącza pokazywanie informacji
roundsound_information_show 300
//sciezka do folderu z muzyka dla CT podajemy bez sound/ wazna jest wielkosc liter
roundsound_ct_path misc/CT
//sciezka do folderu z muzyka dla TT podajemy bez sound/ wazna jest wielkosc liter
roundsound_tt_path misc/TT
// 0 - nie mozna uzyc komendy /playlista 1 - mozna plugin sam generuje playliste 2 - mozna admin musi stworzyc playliste (folder configs pliki ctplaylist.txt i ttplaylist.txt)
roundsound_playlist_on 1
//czy mozna uzyc komendy /roundsound pozwalajace na graczowi na wylaczenie/wlaczenie dla siebie roundsounda
roundsound_roundsound_on 1
//ma odgrywac utwory po kolei czy losowo 0 - po kolei 1 - losowo
roundsound_mode 0