←  Problemy

AMXX.pl: Support AMX Mod X i SourceMod

»

Problem z GunGame - freeze server

  • +
  • -
Turtle - zdjęcie Turtle 30.03.2015

Witam,

mam bardzo nietypowy problem z hlds na którym stoi mod Gungame od http://avalanche.gungame.org

Problem występuje na różnych engine, każdy był stawiany na nowo, różne amxxy itp

Nawet goły serwer + mod już zaczyna ścinać a dokładniej serwer przycina się podczas grania, kilka razy na mapie.

W logach zero błędów, po prostu jak by ktoś pause wrzucił na kilka sekund.

 

Podejrzewam że problem leży w modzie z nowszymi hlds ale dziwne że nawet na 5787 nadal to samo.

Serwer odpalam z parametrami -pingboost 3 -zone 8096 -heapsize 256000 -debug -master

Serwer stoi na własnym hostingu, dodam że mam mam 10 serwerów i z żadnym nie ma problemów tylko z Gungame.

Są jeszcze wolne zasoby, nawet nadanie priorytetu temu hlds`owi nie pomaga.

 

Dlatego prosiłbym o wystawienie działającego hlds z modem gungame, wtedy będę mógł wykluczyć pewne problemy.

Mam nadzieję że znajdzie się jakaś dobra duszyczka lub ktoś da namiar do kogoś kto będzie w stanie wystawić engine.

 

 

Odpowiedz

  • +
  • -
GwynBleidD - zdjęcie GwynBleidD 31.03.2015

1. Zainteresuj się AMXX profilerem: Profiler amx --> Czyli pełny monitoring pluginów pomoże Ci to w namierzeniu problemów
2. Engine Ci tutaj nic nie pomoże, polecam jednak przestawić pingboost na 2 (3 tylko zwiększa zużycie zasobów serwera, zmniejszając pingi może o 1-2 ms), na nowszym silniku (6xxx) wyłącz pingboost całkiem.
3. Wyłącz debug, wyrzuć -zone i -heapsize na czas ustalania problemów, złe dobranie tych parametrów może powodować problemy więc lepiej w przypadku problemów polegać na domyślnych.
 
Własny hosting wiele nie mówi, nie podałeś nawet parametrów tego hostingu, czy jest to VPS czy serwer dedykowany, jeśli VPS to jaka wirtualizacja oraz ile instancji HLDS na tym serwerze jest uruchomionych.
Odpowiedz

  • +
  • -
Turtle - zdjęcie Turtle 02.04.2015

To dość mocny dedyk z 8 rdzeniami na podkładzie, raidem itp.

Na chwile obecną ciągnie 10 serwerów 1.6, CS:GO, TS3, apache + mysql i są wolne zasoby, linucha znam dość dobrze więc wykluczam problemy z systemem/brakiem zasobów.

Load na poziomie 0,10, 0,10, 0,09

 

Pingboost był na 3 i na 1 nadal to samo, wywaliłem parametry zone i heapsize i czekam na efekty.

Mod pracował na 6027, 6153, 5787 czy 5758 na każdym to samo.

 

 

Odpowiedz

  • +
  • -
Turtle - zdjęcie Turtle 05.04.2015

Problem nadal występuje, nie pomogło wyłączenie pingboosta,zone i heapsize.

 

W pluginach też nic nie wygląda podejrzanie, przeglądałem czasy MAX we wszystkich odpalonych pluginach. 

Nie wiem czy jeszcze ilość wywołań funkcji ma jakieś znaczenie, poniżej wrzucam link do logów z profilera.

http://cs.umrzyj.com/profiles_amxx/

Głownie podejrzewałem gungameSQL.amxx

 

Serwer zatrzymuje się na 1-2sec, w tym czasie każdy się zatrzymuje, nie można przełączać między graczy itp

Tak jak by ktoś wrzucił pause 

 

Nie wiem co jeszcze mogę zrobić aby wyeliminować problem, jakieś pomysły?

Dodam że serwer po wyłączeniu gungameSQL.amxx chodzi normalnie.

Odpowiedz

  • +
  • -
GwynBleidD - zdjęcie GwynBleidD 06.04.2015

Podaj kod tego gungameSQL.

Odpowiedz

  • +
  • -
Turtle - zdjęcie Turtle 06.04.2015

Oficjalna wersja

http://avalanche.gun...3c_full_sql.zip

 

 

Odpowiedz

  • +
  • -
GwynBleidD - zdjęcie GwynBleidD 06.04.2015

Nie widzę w paczce pluginu gungameSQL. Rozumiem że jest to ten plugin, ale skompilowany z opcją SQL?

 

Jeśli tak: on jest winowajcą, cała komunikacja SQL następuje w wątku pluginu, nie jest używane ThreadQuery. W ten sposób serwer czeka na wykonanie każdego zapytania SQL, jeśl serwer SQL jest w innej lokalizacji, będziesz miał lagi na serwerze. Poszukaj wersji tego pluginu z użyciem ThreadQuery.

Odpowiedz

  • +
  • -
Turtle - zdjęcie Turtle 06.04.2015

gungameSQL to skompilowany oficjalny plugin z wersja SQL i serwer jest na tej samej maszynie co baza danych.

Jednak to nie wina SQL bo problem występował także na wersji flat-file stats.

 

 

 

 

 

Odpowiedz

  • +
  • -
Turtle - zdjęcie Turtle 14.04.2015

A więc znalazłem winowajce, jest nim amxmodx.

Problem nie występuje na 1.8.1, jednak jest to tylko zlokalizowanie problemu a nie wyjście z sytuacji...

 

Czy jest ktoś w stanie zobaczyć plugin czy da się go zmodyfikować aby działał prawidłowo na nowszym amxx?

 

Z góry dzięki.

 

 

Odpowiedz