Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

CS 1.6 zjada za duzo cpu (VPS)CS 1.6 zjada za duzo cpu (VPS)


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Fiziol

    Życzliwy

  • Użytkownik

Reputacja: 13
Początkujący

  • Postów:27
Offline

Napisano 16.03.2015 12:17

Witam mam problemy z odpowiednim skonfigurowaniem VPS pod cs 1.6. Paramatry VPS :

Wirtualizacja: KVM

Lokalizacja: Poznań

Procesor: 2x3.0 GHz

RAM: 1536 MB

Łącze: gwarantowane 25Mbit ale podczas testowania oscyluje w granicach 50-60 Mbit

OS: Debian 7 32 bit

 

Od miesiąca próbuje poprawnie skonfigurować serwer 1.6 aby prawidłowo działał i zjadał jak najmniej zasobów. Otóż przy 15 osobach na serwerze vps jest mocno obciążony i skaczą pingi powyżej 100 i 2 sek się uspokaja, a CPU ma zużycie wtedy po 60-70 %. Jak wiadomo to taki vps powinien spokojnie utrzymac 60 osób.

Komendy startowe i ustawienia w serwer.cfg

 

./hlds_run -game cstrike +ip -pingboost 2 +sys_ticrate 325 +exec server.cfg +map de_dust +ip xxx +port 27016 +maxplayers 20 &

 

Serwer.cfg
// Wydajnosc

fps_max 350 // ilosc srednich fps'ow
fps_modem 0 // fps_modem - ustawia maksymalny framerate, ale tylko w grze internetowej.
host_framerate 0 // Ustawia "czas/zegar" serwera, ale tylko w SinglePLayer i podczas odgrywania dema, można jej używać do przewijania.
sys_ticrate 350 // wartosc ticrate

 

/// Konfiguracja lacza i rate

sv_maxrate 25000 // maksymalna wartosc jaka serwer moze wyslac do kazdego klienta z osobna,
sv_maxupdaterate 101 // maksymalna wartosc jaka klient moze miec przy cl_updaterate,
sv_minrate 0 // minimalna wartosc jaka serwer moze wyslac do kazdego klienta z osobna
sv_minupdaterate 40 // minimalna wartosc jaka klient musi miec przy cl_updaterate,
sv_maxunlag 1 // maksymalny czas w sekundach kompensacji lagow


Co zaobserwowałem dotychczas pingboost najlepiej jak jest ustawiony na 2. Pingbost 0  byly straszne wahania pingu od 30-60, Pingbost 1 ping w okolicach 30, Pingbost 2 ping w okolicach 24-27, Pingbost 3 ping w okolicach 24-27 + większe zużycie CPU. Ticrate mialem ustawione na 1200 a serwer i tak podawał 200-700 fps i przy 8 graczach cpu szlo na 80% zużycia. Wiec dalem na 325 i fps trzymie w granicach 290-300 ale czasami spada do 50.

 

Serwer przeinstalowałem na stare binarki i amxmodx bo na nowym waliły sie strasznie errory.

Binarki 5787

AMXMODX v1.8.1.3746, Ptahhotep's Team Balancer v1.8b3, MetaMod v1.19p32

 

Nie wiem oco chodzi z tym ustawieniem kernela na 1000hz i czy to cos daje ( mam dostep root ) . A i czy obecny system jest odpowiedni. Czy odpalanie w sesji ma wpływ na to moze lepiej odpalić screen ?

 

Licze na sensowne odpowiedzi. A nie wylącz amx to bedziesz mial mniejsze zużycie bo to sie mija z celem.

 

 

 


Użytkownik Fiziol edytował ten post 16.03.2015 12:26

  • +
  • -
  • 0

#2 GwynBleidD

    Godlike

  • Administrator

Reputacja: 1849
Godlike

  • Postów:3066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 16.03.2015 14:11

Niby emulacja KVM, ale wiele hostingów potrafi zrobić wszystko żeby wcisnąć jeszcze 1 VPSa na maszynę...

 

Sprawdź wersję jądra i czy nie jest jakoś customizowany przez hosting. Zaktualizuj jądro do najnowszego lub po prostu zmień na zwykłe jeśli jest przez hosting wgrane. Jeśli nie możesz zmienić jądra to kłóć się z hostingiem - w emulacji KVM powinno być to zawsze możliwe, więc może to oznaczać OpenVZ co by tłumaczyło koszmarną wydajność :)

 

Możesz też spróbować kompilować własne jądro.


GwynBleidD (16.03.2015 14:16):
No i Valve używa do kompilacji bodajże slackware, wcześniej używali chyba CentOS, nie wiem w którym momencie się przerzucili, ale z pewnością na tych systemach będzie HLDS działał po prostu lepiej niż na debianie.

  • +
  • -
  • 1
NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark

#3 Fiziol

    Życzliwy

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 13
Początkujący

  • Postów:27
Offline

Napisano 16.03.2015 14:24

wersja jądra :
uname -r
3.2.0-3-686-pae
dpkg -l | grep linux-image
ii  linux-image-3.2.0-3-686-pae          3.2.23-1                      i386         Linux 3.2 for modern PCs
ii  linux-image-686-pae                  3.2+45                        i386         Linux for modern PCs (meta-package)

 

Ja nic z tym nie robiłem. No cóż będę musiał przeczytać kolejna lekturę na temat budowy, konfiguracji i kompilacji jadra.

 

A czy powyższe ustawienia serwera sa dobre ?? Te które podałem w pierwszym poście ?
 

Ocentos 5 czy 6 ?? 32 czy 64 bit ?? czy tak samo przebiega instalacja jak w Debianie czy podobnie ??

Ale chyba najpierw musze sie uporac z jadrem bo nawet zmiana systemu nie pomoże jak będę mial slab zasoby.


Użytkownik Fiziol edytował ten post 16.03.2015 14:28

  • +
  • -
  • 0

#4 GwynBleidD

    Godlike

  • Administrator

Reputacja: 1849
Godlike

  • Postów:3066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 16.03.2015 14:52

Jak zmieniasz system to jądrem się nie przejmuj, zmieni się razem z systemem na domyślne tego systemu. CentOS najnowszy, 64 bitowy (debiana też powinieneś mieć 64, wszak sam HLDS z tego nie korzysta ale zawsze jest to lepsza stabilnosć samego systemu na danym sprzęcie). Od razu ostrzegam, że CentOS nie jest już tak banalny w konfiguracji jak debian.


  • +
  • -
  • 0
NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark

#5 Ogen Dogen

    Guru

  • Power User

Reputacja: 222
Profesjonalista

  • Postów:713
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Marcin
  • Lokalizacja:Dąbrowa Górnicza
Offline

Napisano 16.03.2015 16:10

Trochę z innej beczki pytanie. Nie używasz przypadkiem tego pluginu ? -> http://amxx.pl/topic...n-antywallhack/

On zużywa bardzo dużo CPU.


  • +
  • -
  • 0

b_350_20_360204_C20008_FFFFFF_000000.png 193.33.176.115:27015

 

94e23d811c.png

 


#6 Fiziol

    Życzliwy

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 13
Początkujący

  • Postów:27
Offline

Napisano 16.03.2015 16:46

NIE nie używam fake wh.

 

tu masz spis aktywnych pluginów. Dodam że amxbans byl troszkę przerabiany bo wersja ssban nie działała prawidłowo, przy kompilacji nie bylo blędów i errorow tez nie ma, lecz gdziejs czytalem o niezamkniętych pętlach ktore tez niepotrzebnie obciążają serwer.

 

16:37:56 amx_plugins
16:37:56 Currently loaded plugins:
                name                    version     author            file             status   
          [  1] AMXBans Core            Gm 1.5.1    GmStaff & xPaw    amxbans_core.am  running  
          [  2] AMXBans Main            Gm 1.5.1    GmStaff, xPaw, ~  amxbans_main.am  running  
          [  3] Admin Commands          1.8.1       AMXX Dev Team     admincmd.amxx    running  
          [  4] Admin Help              1.8.1       AMXX Dev Team     adminhelp.amxx   running  
          [  5] Slots Reservation       1.8.1       AMXX Dev Team     adminslots.amxx  running  
          [  6] Multi-Lingual System    1.8.1       AMXX Dev Team     multilingual.am  running  
          [  7] Menus Front-End         1.8.1       AMXX Dev Team     menufront.amxx   running  
          [  8] Commands Menu           1.8.1       AMXX Dev Team     cmdmenu.amxx     running  
          [  9] Players Menu            1.8.1       AMXX Dev Team     plmenu.amxx      running  
          [ 10] Maps Menu               1.8.1       AMXX Dev Team     mapsmenu.amxx    running  
          [ 11] Plugin Menu             1.8.1       AMXX Dev Team     pluginmenu.amxx  running  
          [ 12] Admin Chat              1.8.1       AMXX Dev Team     adminchat.amxx   running  
          [ 13] Anti Flood              1.8.1       AMXX Dev Team     antiflood.amxx   running  
          [ 14] Scrolling Message       1.8.1       AMXX Dev Team     scrollmsg.amxx   running  
          [ 15] Info. Messages          1.8.1       AMXX Dev Team     imessage.amxx    running  
          [ 16] Admin Votes             1.8.1       AMXX Dev Team     adminvote.amxx   running  
          [ 17] NextMap                 1.8.1       AMXX Dev Team     nextmap.amxx     running  
          [ 18] TimeLeft                1.8.1       AMXX Dev Team     timeleft.amxx    running  
          [ 19] Pause Plugins           1.8.1       AMXX Dev Team     pausecfg.amxx    running  
          [ 20] Stats Configuration     1.8.1       AMXX Dev Team     statscfg.amxx    running  
          [ 21] Restrict Weapons        1.8.1       AMXX Dev Team     restmenu.amxx    running  
          [ 22] StatsX                  1.8.1       AMXX Dev Team     statsx.amxx      running  
          [ 23] Info po smierci         1.0         DarkGL            inf_smierc.amxx  running  
          [ 24] RoundSound              2.0 BETA    speedkill         RoundSound.amxx  running  
          [ 25] c4 timer                1.1         cheap_suit        c4timer.amxx     running  
          [ 26] Defuse Bar Fix          0.5         S34Qu4K3          defuse_bar_fix.  running  
          [ 27] Advanced Bullet Damage  1.0         Sn!ff3r           abd.amxx         running  
          [ 28] Admin Spectator ESP     1.3         KoST              admin_spec_esp.  running  
          [ 29] Allow round finish      1.0.2       EKS & Sn!ff3r     Allow_round_fin  running  
          [ 30] Don't say IPs           0.1         :>                dontsayips.amxx  running  
          [ 31] Restrict Advertising    1.0         Alka & Sn!ff3r    No_advertisemen  running  
          [ 32] Team Balancer           1.8b3       Ptahhotep         ptb.amxx         running  
          [ 33] AFK Bomb Transfer       0.4         VEN               afkbombtransfer  running  
          [ 34] Descriptive 'Fire in t  0.1         VEN               descriptive_fir  running  
          [ 35] AdminListen             2.3x        /dev/ urandom     adminlisten.amx  running  
          [ 36] Autoresponder/Advertis  0.5         MaximusBrood      ad_manager.amxx  running  
          [ 37] Spawn Protection        7.0         Peli              spawnprotection  running  
          [ 38] Parachute               1.3         KRoT@L/JTP10181   parachute.amxx   running  
          [ 39] Czat log                0.1         Miczu             czat_log.amxx    running  
          [ 40] Reset Score             1.0         Silenttt          resetscore.amxx  running  
          [ 41] Flash Snitch            1.0         Sn!ff3r           flash.amxx       running  
          [ 42] BS Limiter              1.1.1       Pavulon           bs_limiter.amxx  running  
          [ 43] BestPlayer              1.0         KaMaZZ            najlepszygracz.  running  
          [ 44] Invisible Spectator     0.2         ConnorMcLeod      invisible_spect  running  
          [ 45] VIP Ultimate            12.3.0.2    benio101 & speed  vip.amxx         running  
          [ 46] Kill assist (for CS)    1.2b        Digi (www.thehun  kill_assist.amx  running  
          [ 47] AMXBans Freeze          1.0         |PJ|ShOrTy        amxbans_freeze.  running  
          [ 48] AMXBans Flagged         1.0.3       AMXBans Dev Team  amxbans_flagged  running  
          [ 49] AMXBans: Screens        0.4         GmStaff           amxbans_ssban.a  running

 

Jak sie dodaje ukryty/zwijany tekst ?? nie umiem tego tutaj zastosować a nie kazdy chce Ciągłe przesuwać i czytac te same pluginy.


Użytkownik Fiziol edytował ten post 16.03.2015 16:51

  • +
  • -
  • 0

#7 Fiziol

    Życzliwy

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 13
Początkujący

  • Postów:27
Offline

Napisano 16.03.2015 18:52

Nie moge juz edytować postu wyżej ;/ i pisze kolejny.

 

Oto 3 ss ( załącznik )pracy z komendy top aktualnie. na pierwszym serwerze serwerze jest sa 3 osoby a na drugim hltv. Dodam ze w godzinach nocnych gdy na serwerze jest tylko hltv serwer zużywa 4,5-6 % bez skoków zasobów cpu i jest bardzo stabilny. a teraz na pusto od 5 do 30 %.

Załączone miniatury

  • pracacpu.jpg

Użytkownik Fiziol edytował ten post 16.03.2015 18:54

  • +
  • -
  • 0

#8 GwynBleidD

    Godlike

  • Administrator

Reputacja: 1849
Godlike

  • Postów:3066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 17.03.2015 01:05

Wysyłasz jakieś maile z tego serwera VPS? exim4 zużywa podejrzanie dużo zasobów, jeśli nie jest Ci potrzebna poczta to wyłącz go całkowicie, bo ktoś chyba Ci spam rozsyła z Twojego IP.

 


  • +
  • -
  • 0
NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark

#9 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6033
Godlike

  • Postów:10825
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 17.03.2015 13:09

Duża jest różnica wydajności działania hlds na debianie i slackware ?


GwynBleidD (17.03.2015 13:19):
Na pewno spora w stabilności. Wydajność może mieć znaczenie tylko w szczególnych przypadkach, jak ten tutaj.

  • +
  • -
  • 0

#10 GwynBleidD

    Godlike

  • Administrator

Reputacja: 1849
Godlike

  • Postów:3066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 17.03.2015 13:24

Zauważyłem jeszcze jednego babola: NIGDY NIE URUCHAMIAJ SERWERA HLDS NA UŻYTKOWNIKU ROOT!!

 

To jest tylko proszenie się o problemy... przy uruchamianiu serwera na rootcie nie trzeba anonymous żeby ktoś Ci się włamał na VPSa zrobił z nim co tylko chce... Poza tym nawet valve nie zaleca tego, być może z powodu problemów z wydajnością lub stabilnością serwerów.


  • +
  • -
  • 0
NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark

#11 Fiziol

    Życzliwy

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 13
Początkujący

  • Postów:27
Offline

Napisano 20.03.2015 21:20

Wgrałem OcentOS 6 64bit duzo sie nie rożni od Debiana ( pod względem komend ) :) myślałem ze będzie gorzej

+ Odpaliłem z konta użytkownika ( nie root )

+ odpaliłem komenda screen ( która bardzo polecam od teraz ) zamiast wrzucać komendę w "tło"

 

 na razie serwer dziala 1 dzień i nie bylem go stanie dzisiaj monitorować w dzień, ale zauważyłem poprawę. Ping został bez zmian ( ale jest stabilniejszy ) serwer zużywa mniej zasobów CPU ( 1,5-2 %) niby nie dużo ale zawsze mniej.

Stabilność CPU i znowu wracamy do punktu wyjścia  czasami przy 10 graczach ciągnie 15-20% zasobów CPU i skok na 30% 5-10sek i sie uspokaja. Walimiem all programy od strony www jest stabilniej na pewno. Jeszcze musze porównać wyniki zużycia noca i w dzień. Czy przypadkiem nie pałce za bubla.

Poobserwuje jeszcze i dam znać.


Użytkownik Fiziol edytował ten post 20.03.2015 21:23

  • +
  • -
  • 0

#12 GwynBleidD

    Godlike

  • Administrator

Reputacja: 1849
Godlike

  • Postów:3066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 21.03.2015 19:21

Po 1. na zużycie CPU poprzez komendę stats nawet nie patrz, głupieje ten odczyt totalnie przy wielowątkowych serwerach. 64 bitowość też mu nie służy. Z komendy stats interesują Cię tylko FPSy serwera, jeśli są stabilne i na zadowalającym poziomie - odnieśliśmy sukces. Do monitorowania zużycia zasobów polecam htop (bogatszy od topa, kolorowy i mocno konfigurowalny).
Po 2. procesor zawsze będzie używany dość mocno, nie ważne jest jego taktowanie. Gdy odpalisz kilka serwerów na tym VPSie zobaczysz, że jednak będzie dawał radę je pomieścić mimo zużycia 100% serwera łącznie przez wszystkie procesy. Skoki zużycia mogą mieć 2 przyczyny - albo hosting coś kaszani i nie jest to "prawdziwe" KVM, albo któryś z pluginów takie skoki generuje... Właściwie może być to jeszcze wada wrodzona HLDSa, ale nigdy czegoś takiego nie zaobserwowałem. Jeśli nie musisz korzystać z danej wersji binarek, zaktualizuj je do najnowszych, to też może pomóc.
 
Do zdiagnozowania czy jakiś plugin Ci nie sieje zużyciem procka, polecam profiler amxx (gdzieś na alliedmods go znajdziesz), zdradzi Ci który plugin wykonuje najwięcej kodu i nawet w której dokładnie funkcji. Jeśli jakiś plugin zajmuje zdecydowanie więcej czasu niż inne to jest on prawdopodobnie przyczyną.


  • +
  • -
  • 1
NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark

#13 Fiziol

    Życzliwy

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 13
Początkujący

  • Postów:27
Offline

Napisano 25.03.2015 22:50

Myślę ze juz problem rozwiązałem. Wróciłem do Debiana i zrobiłem jądro na 1000HZ. VPS sie zmienił w 100% z wydajnością + jeden serwer jest przypisany na jeden rdzeń. I teraz bez problemu serwer przy ponad 10 osobach trzyma 990-1000fps, cpu waha sie w granicach STALE ( bez wahań ponad 5% ) 30% na rdzeń na którym jest serwer . Na razie to dopiero 2 dzień testów ale jest poprawa bardzo duza.

Co do profiler  amxx super sprawa zawsze ponad polowe pluginów na serwerze mam przerobionych czasmi wiecej czasmi mniej i sie zastanawiałem czy zawsze mam to optymalnie zrobione ( Dzięki za plugin GwynBleidD ). Ku mojemu zdziwieniu największym pożeraczem zasobów nie jest amxbans czy vip tylko ESP dla admina.

 

Podsumowując wszystkie rady z Waszej strony, przeczytane poradniki i moje obserwacje:

1. Kupując vps pod cs 1.6 to tylko w wirtualizacji KVM najlepiej zrobić od nowa jajko własne i ustawić je na 1000HZ ( w moim przypadku to było główna przyczyną tak kolosalnych wahań CPU co przekładało sie na ping i lagi na serwerze)

2. Ocentos lepiej sobie radzi z serwerami cs 1.6 od debiana w moim przypadku była to różnica około 1% na rdzeniu. Zawsze wybieramy 64Bit i instalujemy biblioteki 32bit poprostu jest wtedy stabilniej.

3. Przy odpalaniu serwera przypisujemy jeden serwer do jednego rdzenia. Tak jest lepiej z wydajnością + tak zaleca hlds + mamy kontrole nad zużyciem cpu przez serwer.

4. Najlepiej odpalić serwer przez screen mamy wtedy kontrole nad serwerem i możemy np kiedy nam sie podoba otworzyć konsole gdy mamy bana na rcon :) i zarządzać serwerem z putty

5. Nie warto ustawiać pingbost 3 chyba ze ktos nie ma co robić z pamięcią cpu pingbost 2 daje ten sam rezultat i zużywa mniej cpu.

6. Serwer odpalamy z poziomu użytkownika nie root.

7. Warto czami zobaczyć ile pamięci zużywają poszczególne pluginy czyli zainstalować profiler amxx, moze co niektórzy po instalacji tego "pluginu/modyfikacji amxmodx"  zmienia zdanie i zaczną myśleć. Że na prace serwera nie wpływa ilość pluginów a poszczególne pluginy które sa czasem nie potrzebne i zżerają  cenne zasoby.


Użytkownik Fiziol edytował ten post 25.03.2015 22:55

  • +
  • -
  • 1

#14 GwynBleidD

    Godlike

  • Administrator

Reputacja: 1849
Godlike

  • Postów:3066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 25.03.2015 23:12

Świetne podsumowanie.

Jeszcze dopowiadając: HLDS jest procesem jednowątkowym, więc w żaden sposób nie wykorzysta wielordzeniowego procesora. Dlatego opłaca się odpalić 1 proces na 1 rdzeniu. Na jednym rdzeniu jednak można upchnąć więcej niż 1 hldsa, ale z pewnością nie zrobimy tego na VPSie.

 

64 bity wybieramy nie ze względu na HLDS, ale ze względu na to, że komputery w dzisiejszych czasach 64 bitowe, więc taki system wykorzysta ich potencjał. Biblioteki 32 bitowe, bo HLDS jest skompilowany na 32 bity.

 

Screen to chyba oczywistość :) Polecam też tmuxa, można sobie go dużo lepiej niż screena skonfigurować, podzielić terminal na kilka części ( i np w lewym panelu mieć konsolę hlds, a w prawym np edytować konfigurację).

 

Pingboost na najnowszych binarkach już się kompletnie nie przydaje.

 

Dobrze by było gdybyś podał jakieś szczegóły konfiguracji jądra. I nie wiem czy wiesz, to samo jądro mogłeś użyć na CentOSie, zamiast wracać do debiana.


  • +
  • -
  • 0
NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark

#15 Fiziol

    Życzliwy

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 13
Początkujący

  • Postów:27
Offline

Napisano 26.03.2015 01:00

Dlatego opłaca się odpalić 1 proces na 1 rdzeniu. Na jednym rdzeniu jednak można upchnąć więcej niż 1 hldsa, ale z pewnością nie zrobimy tego na VPSie.


 

 

 

Dobrze by było gdybyś podał jakieś szczegóły konfiguracji jądra. I nie wiem czy wiesz, to samo jądro mogłeś użyć na CentOSie, zamiast wracać do debiana.

Co do 1 hlds na jeden rdzeń na vps to jeszcze muszę to luknąć bo na jednym mam aim/awp 12 slot i przy fulu dzisiaj bylo zużycie 20% wiec jest nadzieja na kolejny maloslotowiec :) zobaczymy na razie to jest dla mnie dziewiczy teren.

 

Na forum sa opisy uruchamiania i komend startowych a ,i pełno tematów na o sys_ticrate ( które samemu można sprawdzić w kilka minut). Co do jajka to by sie przydał na forum jakijs dobry poradnik bo wiele osób sie w to pcha a mało poradników jest ja znalazłem tylko do debiana :) Mam malo czasu ostatnio może kiedyś podzielę sie wiedza na ten temat.

 

Jeszcze nie moze mi dać spokoju pytanie ile łącze np jak ja mam 25Mbit uciągnie graczy ( przy parametrach podanych w pierwszym poscie )?  co do serwera gdzieś czytałem ze gry.wilan gwarantował 10mbit na serwer a mi w 2008 przy 25 graczach super działał serwer.

Mogę jeszcze dodać ze aby postawić serwer cs 1.6 25 slot  1000fps potrzebujemy takie zasoby:

CPU minimum 2,5 GHZ (jeszcze zależy od procesora czy np I7 czy amd) gdzieś u ruskich czytałem że na osobę przypada 50hz ale nie były podane parametry startowe

RAM oj bardzo mało zużywa   około 350MB nie wiem czy przy takiej małej ilości odpali stabilnie serwer

Łącze i właśnie tu mam problem

 

Dziękuje Wszystkim za pomoc.

Dla mnie temat jest Rozwiązany.

Pozdrawiam


  • +
  • -
  • 0

#16 GwynBleidD

    Godlike

  • Administrator

Reputacja: 1849
Godlike

  • Postów:3066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 26.03.2015 09:53

Z moich doświadczeń wynika, że powyżej 10Mb/s nie ma co się martwić o łącze.


  • +
  • -
  • 0
NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark

#17 tytusek

    Wszechmogący

  • Power User

Reputacja: 126
Zaawansowany

  • Postów:648
Online

Napisano 26.03.2015 15:04

7. Warto czami zobaczyć ile pamięci zużywają poszczególne pluginy czyli zainstalować profiler amxx, moze co niektórzy po instalacji tego "pluginu/modyfikacji amxmodx"  zmienia zdanie i zaczną myśleć. Że na prace serwera nie wpływa ilość pluginów a poszczególne pluginy które sa czasem nie potrzebne i zżerają  cenne zasoby.

jest jakiś poradnik na temat profiler amxx gdzie się logi zapisują czy coś, jak go się używa ...


  • +
  • -
  • 0

Dodatek do [Metamod] - AntyCheat (wykrywanie plików z cheatami)

 

Sprzedam WPLN na Pukawce, duże ilości jak i małe odnawialne co miesiąc, prawie zawsze coś mam na sprzedaż zainteresowany pisz PW

download.png

 

 


#18 GwynBleidD

    Godlike

  • Administrator

Reputacja: 1849
Godlike

  • Postów:3066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 27.03.2015 09:52

Wyłącznie po angielsku: https://forums.allie...ead.php?t=67752być może kiedyś ktoś go przetłumaczy :)


  • +
  • -
  • 0
NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark

#19 Puchate

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 198
Profesjonalista

  • Postów:432
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 27.03.2015 12:14

 

 

Jak wiadomo to taki vps powinien spokojnie utrzymac 60 osób.

Kto Ci takich bzdur naopowiadał? HLDS jest aplikacją jednowątkową, więc może używać tylko jednego rdzenia. Co to za procesor tam masz? Megaherc nie równy megahercowi. Poza tym, jaką masz pewność że przypisane wątki do Twojego serwera to prawdziwe rdzenie procesora, a nie jakieś virtual cpu? Mało który procesor ma taktowanie równe 3GHz, więc tutaj bym szukał przyczyny.


Użytkownik Puchate edytował ten post 27.03.2015 12:15

  • +
  • -
  • 0

#20 Fiziol

    Życzliwy

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 13
Początkujący

  • Postów:27
Offline

Napisano 27.03.2015 14:06

Wyłącznie po angielsku: https://forums.allie...ead.php?t=67752być może kiedyś ktoś go przetłumaczy :)

wczoraj juz przetłumaczyłem i wrzuciłem do nas  ^D^  tylko czekam za akceptacja moderatora :/

 

 

 

 

 

Jak wiadomo to taki vps powinien spokojnie utrzymac 60 osób.

Kto Ci takich bzdur naopowiadał? HLDS jest aplikacją jednowątkową, więc może używać tylko jednego rdzenia. Co to za procesor tam masz? Megaherc nie równy megahercowi. Poza tym, jaką masz pewność że przypisane wątki do Twojego serwera to prawdziwe rdzenie procesora, a nie jakieś virtual cpu? Mało który procesor ma taktowanie równe 3GHz, więc tutaj bym szukał przyczyny.

 

 

JAK JUŻ WCZEŚNIEJ NAPISAŁEM POWINIEN a nie MUSI. Moze najpierw przeczytaj wszystko co pisałem w temacie bo temat juz rozwiązałem a oficjalna strona o hlds w 2004 roku bodajże dopada że na 1 osobę przypada minimum 50hz. Temat nie miał za zadanie kłócić sie z kimś ile vps pociągnie slotów czy 100 czy 20 tylko rozwiazac problem.

 

Pozdrawiam


Użytkownik Fiziol edytował ten post 27.03.2015 14:17

  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych