Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Łapanie eventu - pocisk trafiający w byt/modeldodanie dźwięków do boostbags podczas ostrzału worków

boostbags sound dzwiek pocisk event strzał

  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Sooldierr

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:91
  • Lokalizacja:Turek
Offline

Napisano 19.02.2015 12:09

Witam

 

Chciałbym dodać dźwięki (3 losowo odgrywane gdy pocisk trafi w worek, 1 gdy zniszczony) do pluginu boostbags (stawiający worki zniszczalne w grze do kamp na ZM). Podczas ostrzału worków lub zniszczenia odgrywane byłyby dźwięki.

 

Jak powinienem złapać event trafienia pocisku w worek?

Ham_Touch czy Ham_Takedamage?

 

I jak ewentualnie dalej sprawdzać czy byt trafiany to model worka?

Poniżej kod pluginu

 

Załączone pliki


  • +
  • -
  • 0

#2 grankee

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 507
Wszechwiedzący

  • Postów:1500
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 19.02.2015 12:33

Ham_TakeDamage

 

Sprawdzasz czy classname victima to "func_bags" oraz czy attacker jest połączony (is_user_connected) żeby wyeliminować jakiej nieprzewidziane obrażenia i odgrywasz dźwięk.


  • +
  • -
  • 0

#3 Sooldierr

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:91
  • Lokalizacja:Turek
Offline

Napisano 19.02.2015 12:46

Nie jestem jakoś zaawansowany w scriptingu.

 

Jak sprawdzić ten classname?

Oraz jak sprawdzić czy byt nadal istnieje? Bo w przeciwnym wypadku ma odegrać nie dźwięk trafienia w baga tylko dźwięk zniszczenia,


  • +
  • -
  • 0

#4 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 19.02.2015 13:24

Sprawdzasz czy damage jest większy od pev_health (fakemeta) i wywołujesz dzwięk zniszczenia zamiast obrażeń.


  • +
  • -
  • 0

#5 Sooldierr

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:91
  • Lokalizacja:Turek
Offline

Napisano 19.02.2015 20:38

Jak odegrać właściwie dźwięk? Przy użyciu emit_sound?

Jak powinienem zastosować?

 

Stworzyłem i zainicjalizowałem w zmiennych moje dźwięki:

new const g_soundhit[][]  = {"sound/misc/g_soundhit.wav", "sound/misc/g_soundhit2.wav", "sound/misc/g_soundhit3.wav"}
new const g_sounddestroy[]  = "sound/misc/g_sounddestroy.wav"

w:

public plugin_precache()

dodałem ich buforowanie:

for (new i=0; i < sizeof(g_soundhit); i++)
		precache_sound(g_soundhit[i])
	precache_sound(g_sounddestroy)

W:

public plugin_init()

Dodałem rejestrowanie wydarzenia zadawania obrażeń:

RegisterHam(Ham_TakeDamage, "player", "Fw_PlayerTakeDamage", 0)

Funkcja wywoływana przez Ham_TakeDamage:

public Fw_PlayerTakeDamage(victim, idinflictor, idattacker, Float:damage, damagebits)
{
	new szTouched[16]
	pev(victim , pev_classname , szTouched , 15);
	new szHealth = pev(victim, pev_health);
	if(!is_user_connected(idattacker) || containi(szTouched, "func_bags") == 1)
		return HAM_IGNORED
	if (damage < szHealth)
	{
		emit_sound(victim, CHAN_AUTO, g_soundhit[random(sizeof g_soundhit)], VOL_NORM, ATTN_NORM, 0, PITCH_NORM)
		return HAM_SUPERCEDE
	}
	if (damage > szHealth)
	{
		emit_sound(victim, CHAN_AUTO, g_sounddestroy, VOL_NORM, ATTN_NORM, 0, PITCH_NORM)
		return HAM_SUPERCEDE
	}
	return HAM_IGNORED
} 

Tak wygląda mój plugin ostatecznie. Ktoś zerknie i ewentualnie poprawi?

Załączone pliki


Użytkownik Sooldierr edytował ten post 19.02.2015 21:06

  • +
  • -
  • 0

#6 radim

    Godlike

  • Moderator

Reputacja: 932
Master

  • Postów:2725
  • Steam:steam
  • Imię:Arkadiusz
  • Lokalizacja:Janów Lub.
Offline

Napisano 19.02.2015 20:55

emit_sound


  • +
  • -
  • 0

Chcąc napisać do mnie prywatną wiadomość, wpierw zapoznaj się ze stroną "O mnie" w moim profilu użytkownika [ radim ] !


#7 grankee

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 507
Wszechwiedzący

  • Postów:1500
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 20.02.2015 02:01


containi(szTouched, "func_bags") == 1

 

raczej

containi(szTouched,"func_bags")!=0

bo jeśli by classname było takie samo to funkcja zwróci 0 jako że od zerowej pozycji jeden wyraz zawiera drugi

a najlepiej

!equal(szTouched,"func_bags")

  • +
  • -
  • 0

#8 Droso

    Dawniej HubertTM

  • Support Team

Reputacja: 1279
Godlike

  • Postów:2371
  • Steam:steam
  • Imię:Hubert
  • Lokalizacja:Tomaszów Mazowiecki
Offline

Napisano 20.02.2015 20:42


raczej

containi(szTouched,"func_bags")!=0

raczej != -1


  • +
  • -
  • 1

Piszę pluginy pod: AMX MOD X oraz SOURCE MOD!

Na zlecenie i bez zlecenia zresztą też!


#9 GwynBleidD

    Godlike

  • Administrator

Reputacja: 1849
Godlike

  • Postów:3066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 21.02.2015 08:43

raczej != -1


Warunek ma na celu sprawdzenie, czy napis ZACZYNA się podanym fragmentem, więc !=0 jest prawidłowe.
  • +
  • -
  • 2
NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark

#10 Sooldierr

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:91
  • Lokalizacja:Turek
Offline

Napisano 21.02.2015 16:07

Odwróciłem warunek w drugą stronę, że gdy spełnione są warunki to wtedy się coś ma dziać, inaczej nic po prostu. Tak jest dobrze?

public Fw_PlayerTakeDamage(victim, idinflictor, idattacker, Float:damage, damagebits)
{
	new szTouched[16]
	pev(victim , pev_classname , szTouched , 15);
	
	if(equali(szTouched,"func_bags") && is_user_connected(idattacker))
	{
		new szHealth = pev(victim, pev_health);
		if (damage < szHealth)
		{
			emit_sound(victim, CHAN_AUTO, g_soundhit[random(sizeof g_soundhit)], VOL_NORM, ATTN_NORM, 0, PITCH_NORM)
			
		}
		if (damage > szHealth)
		{
			emit_sound(victim, CHAN_AUTO, g_sounddestroy, VOL_NORM, ATTN_NORM, 0, PITCH_NORM)
			if (get_user_team(idattacker) != 1)
			{
				new niszczyciel[32]
				get_user_name(idattacker, niszczyciel, 31)
				ColorChat(0, GREEN, "%s zniszczyl kladke!", niszczyciel)
			}

		}
	}
	return HAM_IGNORED
}

  • +
  • -
  • 0

#11 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 22.02.2015 13:15

Myśle że zadziała prawidłowo.


  • +
  • -
  • 0

#12 Sooldierr

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:91
  • Lokalizacja:Turek
Offline

Napisano 22.02.2015 21:10

Jednak nie działa prawidłowo.

Poniżej cały kod

Załączone pliki


  • +
  • -
  • 0

#13 radim

    Godlike

  • Moderator

Reputacja: 932
Master

  • Postów:2725
  • Steam:steam
  • Imię:Arkadiusz
  • Lokalizacja:Janów Lub.
Offline

Napisano 22.02.2015 21:52

RegisterHam(Ham_TakeDamage, "player", "Fw_PlayerTakeDamage", 0)
->
RegisterHam(Ham_TakeDamage, "func_wall", "Fw_PlayerTakeDamage", 0)

  • +
  • -
  • 1

Chcąc napisać do mnie prywatną wiadomość, wpierw zapoznaj się ze stroną "O mnie" w moim profilu użytkownika [ radim ] !


#14 Sooldierr

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:91
  • Lokalizacja:Turek
Offline

Napisano 23.02.2015 00:14

Dzięki to pomogło.

Pozostała ostatnia kwestia, chciałem dodać jeszcze info o graczu rozwalającym kładkę. Jednak nie ma takiego info. Domyślam się, że błędnie operuję tablicą dwuwymiarową, przypisywaniem do niej i wyświetlaniem.

 

Deklarowanie i inicjalizowanie:

new niszczyciele[15][32] = {"","","","","","","","","","","","","","",""}
new nr = 0

Rejestrowanie komendy wyświetlającej listę graczy (ludzi), którzy w aktualnej rundzie zniszczyli kładkę.

register_clcmd("amx_niszczyciele", "cmd_niszczyciele", ADMIN_KICK)

Funkcja wyświetlająca ową listę graczy:

public cmd_niszczyciele(id)
{
	client_print(id, print_console, "=== W tej rundzie paczki zniszczyli===")
	for (new i=0; i< 15; i++)
	{
		if (!equali(niszczyciele[i], ""))
		{
			client_print(id, print_console, "%s", niszczyciele[i])
		}
	}
}

Resetowanie listy co rundę:

public event_newround()
{
	nr = 0
	for (new i=0; i<15; i++)
		niszczyciele[i] = ""
}

Funkcja reagująca na obrażenia zadawane workowi:

public Fw_PlayerTakeDamage(victim, idinflictor, idattacker, Float:damage, damagebits)
{
	new szTouched[16]
	pev(victim , pev_classname , szTouched , 15);
	
	if(equali(szTouched,"func_bags") && is_user_connected(idattacker))
	{
		new szHealth = pev(victim, pev_health);
		if (get_user_team(idattacker) == 2)
		{
			if (damage < szHealth)
				emit_sound(victim, CHAN_AUTO, g_soundhit[random(sizeof g_soundhit)], VOL_NORM, ATTN_NORM, 0, PITCH_NORM)
			if (damage > szHealth)
			{
				get_user_name(idattacker, niszczyciele[nr], 31)
				emit_sound(victim, CHAN_AUTO, g_sounddestroy, VOL_NORM, ATTN_NORM, 0, PITCH_NORM)
				ColorChat(0, GREEN, "%s zniszczyl kladke!", niszczyciele[nr])
				nr++
			}
		}
	}
	return HAM_IGNORED
}

  • +
  • -
  • 0

#15 Sooldierr

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:91
  • Lokalizacja:Turek
Offline

Napisano 16.03.2015 22:21

Ktos wie dlaczego to nie spełnia swojego zadania? Nie wyswietla kto zniszczyl kladke.

Mam wrazenie, ze kladka jest zniszczona wczesniej, niz by wskazywalo na to jej zycie.

Dodalem komunikat wysiwrtlajacy stan zycia za kazdym trafieniem i wyniki oscylowaly okolo 400-500 HP.

A ma ustawione 1000 hp to i powinno do konca zjechac i dopiero zniknac?

Czy moze zle pobieram zycie?

public Fw_PlayerTakeDamage(victim, idinflictor, idattacker, Float:damage, damagebits)
{
	pev(victim , pev_classname , szTouched , 15);
	if(equali(szTouched,"func_bags") && is_user_connected(idattacker))
	{
		if (get_user_team(idattacker) == 2)
		{
			pev(victim, pev_health, szHealth);
			if (damage < szHealth)
			{
				emit_sound(victim, CHAN_AUTO, g_soundhit[random(sizeof g_soundhit)], VOL_NORM, ATTN_NORM, 0, PITCH_NORM)
				return HAM_IGNORED
			}
			if (damage >= szHealth)
			{
				get_user_name(idattacker, niszczyciele, 31)
				emit_sound(victim, CHAN_AUTO, g_sounddestroy, VOL_NORM, ATTN_NORM, 0, PITCH_NORM)
				ColorChat(0, RED, "[%s] ^x04zniszczyl kladke!", niszczyciele)
				return HAM_IGNORED
			}
		}
		else return HAM_IGNORED
	}
	else return HAM_IGNORED
}

  • +
  • -
  • 0

#16 Sooldierr

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:91
  • Lokalizacja:Turek
Offline

Napisano 19.03.2015 13:39

Ok, znalazłem już przyczynę i poprawiłem ją. Teraz sprawa jest taka, że fragment:

if (damage >= szHealth)
	{
		get_user_name(idattacker, niszczyciele, 31)
		emit_sound(victim, CHAN_AUTO, g_sounddestroy, VOL_NORM, ATTN_NORM, 0, PITCH_NORM)
		ColorChat(0, RED, "[%s] ^x04zniszczyl kladke!", niszczyciele)
		return HAM_IGNORED
	}

Wykonuje się dwa razy dla jednej kładki. Czym to może być spowodowane? W momencie gdy wartość obrażeń przewyższa wartość pozostałego HP kładki, powinno się wykonać raz, potem kładki już nie ma, nie istnieje. Wartość pozostałego życia zostaje pobrana przed zadaniem obrażeń. Dlatego nie można zrobić warunku:

 

szHealth <= 0

 

gdyż, nie da się tego sprawdzić, a raczej pobrać takiej wartości, bo nie ma z czego. 

Ktoś wie dlaczego tak się dzieje, że dwa razy wykonuje się ten warunek?

 

Poniżej załączam aktualny kod:

 

Załączone pliki


  • +
  • -
  • 0

#17 Sooldierr

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:91
  • Lokalizacja:Turek
Offline

Napisano 20.03.2015 16:03

Można pobrać w jakiś sposób HP kładki po wykonaniu się wydarzenia Ham_TakeDamage a nie przed?


  • +
  • -
  • 0

#18 grankee

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 507
Wszechwiedzący

  • Postów:1500
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 22.03.2015 01:32


RegisterHam(Ham_TakeDamage, "func_wall", "Fw_PlayerTakeDamagePost", 1)
public Fw_PlayerTakeDamagePost(...

  • +
  • -
  • 0

#19 Sooldierr

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:91
  • Lokalizacja:Turek
Offline

Napisano 22.03.2015 17:15

Juz to znalazlem, ale dziekuje za wypowiedz, bo ostatnio brak zainteresowania.

Jednak event Ham_TakeDamage wykonuje sie nadal choc nie zawsze dwa razy.

O ile wczesniej wykonywal sie przed ostatnim pociskiem rozwalajacym kladke i po nim;

to teraz jest tak, ze nie zawsze dwukrotnie, ale jak juz sie zdarzy to wlasnie po tym ostatnim pocisku rozwalajacym od razu dwukrotnie.

Czyli tak jakby plugin "nie nadaza usunac bytu"??

 

Prawdopodobnie wina lezy w tym, ze rejestrowanie obrazen sie nachodzi gdyz:

- oryginalnie w pluginie sprawdzanie czy obrazenia zadawane sa bytowi kladki, wykonywane jest za pomoca fakemeta (Think), aby plugin wiedzial kiedy usunac

- moj dodatek dodajacy dzwieki oraz info potrzebuje hamsandwich (Ham_Take_Damage), aby uzyskac info o atakujacym.

 

Mam racje?

Czy moge sprobowac przeniesc funkcje z fakemeta do hamsandwich, uzyskujac ten sam efekt, bez jakis szkod albo wad w takim wypadku?

Bo to zapewne bardzo nieoptymalne rozwiazanie, podwojne sprawdzanie

 

 


  • +
  • -
  • 0

#20 grankee

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 507
Wszechwiedzący

  • Postów:1500
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 23.03.2015 02:10

Niezbyt czaję ideę, daj kod wszystkiego co masz na chwilę obecną i dokładnie wyjaśnij co się dzieje.


  • +
  • -
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: boostbags, sound, dzwiek, pocisk, event, strzał

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych