Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

[ROZWIĄZANE] Obrocenie modelu wzgledem gracza.


Najlepsza odpowiedź NiczegoWinien, 10.01.2015 19:15

Uzylem tego

new Float:oring[3]
pev(id, pev_origin, oring) // ID - id ownera
entity_set_aim(ent, oring)

I zmienilem env_sprite na info_target i dziala.

dzięki wszystkim za pomoc. Mozna zamknac.

Przejdź do postu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
30 odpowiedzi w tym temacie

#1 NiczegoWinien

    Wszechpomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 64
Pomocny

  • Postów:334
  • Lokalizacja:No Disc
Offline

Napisano 04.01.2015 16:59

Witam.

Wytlumaczy mi ktos jak obrocic model ktory stawiam na mapie aby sie ustawil "przodem" do ownera ??

 


  • +
  • -
  • 0

#2 radim

    Godlike

  • Moderator

Reputacja: 939
Master

  • Postów:2 725
  • Steam:steam
  • Imię:Arkadiusz
  • Lokalizacja:Janów Lub.
Offline

Napisano 04.01.2015 17:21

Zmień mu anglesy


  • +
  • -
  • 1

Chcąc napisać do mnie prywatną wiadomość, wpierw zapoznaj się ze stroną "O mnie" w moim profilu użytkownika [ radim ] !


#3 NiczegoWinien

    Wszechpomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 64
Pomocny

  • Postów:334
  • Lokalizacja:No Disc
Offline

Napisano 04.01.2015 19:21

Uzylem tego :

 

http://amxx.pl/topic...entitygraczowi/

 

Lecz nie do konca to dziala tak jak chce bo czasem model staje do gory nogami :)

 

Chodzi mi tylko o obracanie w lewo i prawo poniewaz podstawa jest dobra.

Hmmm chce uzyskac taki sam efekt jak na plikach .spr


  • +
  • -
  • 0

#4 grankee

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 517
Wszechwiedzący

  • Postów:1 500
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 05.01.2015 01:54

Czemu więc nie użyjesz plików spr? Operowanie na modelu w ten sposób jest możliwe tylko tak jak pisałeś - do ownera. Sprite natomiast obraca się jednocześnie do wszystkich graczy.

Nie wiem czy jest prostszy sposób, ale ja bym się ukłonił swojej najlepszej koleżance ze szkoły - matematyce :)

Jeśli interesuje Cię obracanie tylko względem osi X oraz Y to działamy tutaj na płaszczyźnie. Jeśli działamy tutaj na płaszczyźnie gdzie w dodatku położenie określa się względem punktu 0,0 to mamy układ współrzędnych na płaszczyźnie, mamy też trójkąty prostokątne (między położeniem gracza1 gracza2 oraz przecięciem się ich wartości x-y lub y-x w układzie), a więc sinusy i te inne tangensy powinny ten kąt bez problemu policzyć :)


  • +
  • -
  • 0

#5 sebul

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 05.01.2015 09:56

Po prostu zeruj angels na 3 pozycji, czyli na 2 indeksie i wtedy będzie stał "prosto".
  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#6 Rivit

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 05.01.2015 15:28

Przepraszam, że się wtrące.

Czy sprite jest 2D?
Czy jak wybucha granat i 4 gracze patrzą na animacje wybuchu to wszyscy widzą to samo?
Co jeśli w momencie wyświetlania sprite będę chodził wokół niego?
  • +
  • -
  • 0

#7 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 05.01.2015 15:34

Sprite jest 2D

Tak wszyscy widzą to samo

Będzie się do Cb obracał przodem. (Chyba że jest to sprite typu "oriented")


Użytkownik NoLiFeR edytował ten post 05.01.2015 15:34

  • +
  • -
  • 1

#8 grankee

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 517
Wszechwiedzący

  • Postów:1 500
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 05.01.2015 15:44

Spritami są np. krzaczki na aztec na respie CT, spróbuj któregoś krzaczka zobaczyć "nie przodem" :D


  • +
  • -
  • 3

#9 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 980
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 05.01.2015 16:17

Czemu więc nie użyjesz plików spr? Operowanie na modelu w ten sposób jest możliwe tylko tak jak pisałeś - do ownera

 

Nie do końca wykrozystując addtofullpack można zrobić aby każdy widział model w ten sam sposób


  • +
  • -
  • 0

#10 grankee

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 517
Wszechwiedzący

  • Postów:1 500
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 06.01.2015 04:33

Racja, ale kojarzy mi się coś, że kiedyś siostra brata kuzyna szwagra mówiła, że addtofullpack powinno sie wykorzystywać w ostateczności i z niezbyt rozłożystym kodem, bo dużo zasobów ciągnie. Prawda czy fałsz?


speedkill (06.01.2015 09:47):
Prawda

  • +
  • -
  • 1

#11 sebul

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 06.01.2015 08:59

Zapewne prawda, bo to się wywołuje dużo częściej niż chociażby takie "client_prethink".
  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#12 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 980
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 06.01.2015 22:55

Zapewne prawda, bo to się wywołuje dużo częściej niż chociażby takie "client_prethink".

 

Wywołuje się dla każdego gracza i bytu podczas przesyłania informacji np. 20 graczy 300 bytów na mapie prawie 6000 wywołań funkcji w krótkim czasie


  • +
  • -
  • 0

#13 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 06.01.2015 23:05

Temat przerodził się w bezsensowną dyskusje, Autor nie wyraża chęci kontynułowania tematu, dlatego wnosze o jego zamknięcie.

 

 

PS

Funkcja "odpowiedz"

entity_set_aim(ent, const Float:origin2[3]){
	if(!pev_valid(ent))
	return 0;

	static Float:origin[3];

	xs_vec_copy(origin2,origin)

	static Float:ent_origin[3]

	pev(ent,pev_origin,ent_origin);

	if(is_user_alive(ent)){
		new Float:fOfs[3];
		pev(ent,pev_view_ofs,fOfs)

		xs_vec_add(ent_origin,fOfs,ent_origin);
	}

	xs_vec_sub(origin,ent_origin,origin);

	static Float:aim_vector[3];
	xs_vec_div_scalar(origin,vector_length(origin),aim_vector)

	static Float:new_angles[3];
	vector_to_angle(aim_vector,new_angles);
	
	new_angles[0] = 0.0 // Ustawia pionowy angle na zero.
	
	if(new_angles[1]>180.0) new_angles[1] -= 360
	if(new_angles[1]<-180.0) new_angles[1] += 360
	if(new_angles[1]==180.0 || new_angles[1]==-180.0) new_angles[1]=-179.999999
	
	set_pev(ent,pev_angles,new_angles)
	set_pev(ent,pev_fixangle,1)

	return 1;
}

Uzycie w funkcji

 

//...code

//Jeżeli do gracza...

new i_origin[3];
new Float:f_origin[3]

get_user_origin(id,i_origin)

IVecFVec(i_origin, f_origin);

entity_set_aim(ent, f_origin) // Gdzie ent to index entity.
//code...

Potrzebny moduł xs :)


Użytkownik NoLiFeR edytował ten post 06.01.2015 23:09

  • +
  • -
  • 0

#14 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 980
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 06.01.2015 23:18

Wiadomość wygenerowana automatycznie


Ten temat został zamknięty przez moderatora.

Powód: Pomoc udzielona

Jeśli się z tym nie zgadzasz, report.png raportuj ten post, a moderator lub administrator rozpatrzy go ponownie.


Z pozdrowieniami,
Zespół AMXX.PL
  • +
  • -
  • 0

#15 radim

    Godlike

  • Moderator

Reputacja: 939
Master

  • Postów:2 725
  • Steam:steam
  • Imię:Arkadiusz
  • Lokalizacja:Janów Lub.
Offline

Napisano 07.01.2015 08:04

Wiadomość wygenerowana automatycznie


Ten temat został otwarty przez moderatora.

Powód: Temat otwarty na prośbę użytkownika.


Z pozdrowieniami,
Zespół AMXX.PL
  • +
  • -
  • 0

Chcąc napisać do mnie prywatną wiadomość, wpierw zapoznaj się ze stroną "O mnie" w moim profilu użytkownika [ radim ] !


#16 NiczegoWinien

    Wszechpomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 64
Pomocny

  • Postów:334
  • Lokalizacja:No Disc
Offline

Napisano 07.01.2015 15:13

A wiec jeżeli chodzi o kod od NoLiFeR to nie do końca działa. Ponieważ w różnych miejscach różnie reaguje model. Staje na głowie bądź boku.
  • +
  • -
  • 0

#17 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 07.01.2015 15:22

Pobrałeś Id ownera do zmiennej ID ?
pev(ent,pev_owner)


  • +
  • -
  • 0

#18 NiczegoWinien

    Wszechpomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 64
Pomocny

  • Postów:334
  • Lokalizacja:No Disc
Offline

Napisano 07.01.2015 20:08

 

Pobrałeś Id ownera do zmiennej ID ?
pev(ent,pev_owner)

 Tak


  • +
  • -
  • 0

#19 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 07.01.2015 22:55

U mnie działa z każdym entem, który tworze :/
Daj kod.


Użytkownik NoLiFeR edytował ten post 07.01.2015 22:55

  • +
  • -
  • 0

#20 NiczegoWinien

    Wszechpomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 64
Pomocny

  • Postów:334
  • Lokalizacja:No Disc
Offline

Napisano 07.01.2015 23:42

Kod mam na drugim komputerze. U mnie wyglada to tak. Ze model tworzy sie w jednym miejscu. Gdy stane przed nim jest okej lecz gdy stane za tym miejscem i go stworze  stoi do gory nogami. Jutro podesle kod.

Albo pokaz swoj przykladowy to porownam jutro i moze sie rozwiaze problem.


  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych