Battlefield 3 Mod - mała prezentacja
wiwi249
23.12.2014
Po małych dylematach dodałem do tematu prefiks "BattleField2" bo od tego pluginu zaczynałem
A było to dawno, dawno temu, kiedy uczyłem się amxx, postanowiłem zrobić sobie paczkę-moda, który nazwałem następnie Battlefield 3 mod - z racji tego, że był właśnie bazowany na starym, dobrym BF2. Jakoś tak pomyślałem, że się pochwalę.
Co ogólnie obejmowały dodatki i przeróbki?
- nowoczesny system kustomizowanych klas - wybieramy jedną klasę, po czym dostosowujemy jej uzbrojenie i dodatki;
- realistyczny system broni - każda broń ma możliwość celowania prawym przyciskiem myszki, na wzór nowoczesnych FPSów
- dominacja jako drugi tryb rozgrywki (poza zwykłym TDM), oparta o przerobione z lekka csflags, ogólnie polega na zdobywaniu flag umieszczonych na mapie. Drużyna, która ma więcej przejętych flag, szybciej otrzymuje kolejne kupony (punkty wynagrodzenia dla całej drużyny). Która drużyna osiągnie limit kuponów, ta wygrywa, przy czym oczywiście zdobywanie flag i wygranie rundy jest odpowiednio nagradzane punktami.
- grafika - zmienione modele gracza, broni i realistyczne mapy wprowadzają spoko klimacik
- Wynagrodzenie za nieśmiertelniki - zabijając nożem przeciwników, zabieramy ich nieśmiertelniki (jest od tego nawet słodka animacja ). Ich ilość jest zapisywana do bazy danych, a możemy je potem wymienić na m.in. Nalot bombowy czy UAV.
Co do właśnie tych klas, to sama metoda jest dość prymitywna, ale fajna i skuteczna. Każda z 5 klas ma określony zestaw uzbrojenia i ekwipunku. Przy wyborze klasy pokazują się nam kolejno menu:
- typ klasy: siły lądowe / jednostki specjalne [PREMIUM]
- klasa: z pierwszego typu: Szturmowiec, Demolitions, Strzelec wyborowy, Wsparcie, Inżynier; z drugiego: Komandos, Snajper, Specjalista.
- broń: jedna z broni dopasowanych do danej klasy (więc np. karabiny szturmowe znajdziemy najgęściej w klasie szturmowca, karabiny wyborowe u strzelca wyborowego, a pistolety maszynowe u inżyniera). Broń jest zależna od osiągniętego levelu! Im wyższy level, tym kolejną broń odblokowujemy.
- broń druga: tu mamy mały wybór pistoletów, ale znajdą się m.in. Glock 18, Berreta M92FS, Desert Eagle.
- ekwipunek 1: zestawy granatów.
- ekwipunek 2: specjalny item (apteczki - troche inne niz w codmodach, granaty, ładunki C4, paczki ammo, miny Claymore, zdalnie sterowany smiglowiec, RPG-7 - tez inny niz rakiety w codmodach) lub inne granaty.
No i jeszcze wspomniałem o wynagrodzeniu za nieśmiertelniki. To, jak mniej więcej wygląda takie zabicie jest w SS'ach (animację i model robiliśmy z kuzynem ). Ilość nieśmiertelników się zapisuje, więc przy wejściu na serwer dalej mamy informację, ile mamy ich zebranych. Do wynagrodzeń należały:
- UAV - widać wrogów na radarze (jednorazowo)
- Airstrike - nalot bombowy na cel (jednorazowo)
- Działko strażnicze - tak jak w pluginie na killstreaki
- Minigun - 250 amunicji i baaardzo duża szybkostrzelność, jedna wielka kaszana (kupuje się raz i można go użyć w 5 rundach)
- Strój juggernauta - dużo pancerza i hp, dodatkowo ^minigun (jeden zakup i można go użyć w 3 rundach)
Co do SSów, to się trochę zmieniło, wywaliłem ten wkurzający HUD i schowałem do ładnego MOTD, ale nie testowałem
W każdym razie mod stanowi przyjemną i ciekawą napierniczankę, jak się wszystko ładnie doinstaluje (autorespawn obowiązkowo). Nie jestem jednak dumny z tego, jak wygląda sam kod, ale to były moje pierwsze poważne ruchy ze scriptingiem amxx
Mod ma parę śmierdzących bugów, ale fajnie się gra i wbrew pozorom nie obciąża tak bardzo serwera (bardziej klienta).
Jak kogoś interesują szczegóły to chętnie pogadam
Nawiastem tylko też dodam, że pracuję teraz nad następną, dużo lepszą edycją tego moda
No a tutaj łapcie parę SSków, sorki z góry za te debilne podpisy i za same zdjęcia, ale szykowałem SSy na reklamę dawno temu i nie mam normalnych. Wszystkie SSki są oczywiście prawdziwe :3
jeśli ktoś upatrzy gdzieś jakąś niedajBoże reklamę, to mi dajcie znać żebym usunął, zamiast mi wywalać tego posta, bo się naprodukowałem
Kobciu
23.12.2014
Fajnie sie zapowiada i co dalej zrobisz z ta paczka? Udostepniasz.?
psilocybe
23.12.2014
Za zoom, modele i nieśmiertelniki masz ogromny plus.
Chciał bym zobaczyć wideo animacji nieśmiertelników
Btw. szkoda że nie można bez modyfikacji plików takiego zoom'a na serwerach dodać, dzieci by się popłakały
Dawać mu to może udostępni
Linux'
23.12.2014
No ziomal kozak, jestem pełen podziwu.
Za zoom, modele i nieśmiertelniki masz ogromny plus.
Chciał bym zobaczyć wideo animacji nieśmiertelników
Btw. szkoda że nie można bez modyfikacji plików takiego zoom'a na serwerach dodać, dzieci by się popłakały
Dawać mu to może udostępni
Mozna zrobic, client pobiera tylko modele celownika po wejsciu na serwer. Kiedys rowniez bawilem sie za swoich czasow w inne mody niz cod i wykulem specjalne celowniki do wszystkich broni (pistolety, m3, automaty, karabiny itp tak wiec jak autor chce to moge udostepnic).
Co do modyfikacji, osobiscie nie gram na tego typu modach ale autor podeslal mi ciekawy pomysl z tymi broniami, aktualnie pisze coda pod css wiec taka statystyka to bardzo dobry pomysl i za to daje plus .
Aaa. Mam tez bardzo ladna flage wlasnej roboty (model jest tak przerobiony, ze zabiera sie tylko flage ktora po zabraniu wisi nad glowa gracza a kijek i cala reszta zostaje na swoim miejscu).
wiwi249
23.12.2014
No wystarczy tylko przerobić modele i zrobić nowe z zoomem, do tego odpowiedni plugin i jazda A jak ktoś się zna lepiej na AMXX to można całą broń z celownikiem obsłuzyć jednym modelem. Jak napisał window,Btw. szkoda że nie można bez modyfikacji plików takiego zoom'a na serwerach dodać, dzieci by się popłakały
klient pobiera modele przy wejściu na serwer i mozna elegancko grać
W sumie to nie wiem, jakoś się nie zapowiada na razie, nie jest dopracowana, poza tym nie wiem czy sobie jej nie cenię na tyle, żeby ja za darmo udostępnić, bo zabrała mi parę miesięcy życia, jeszcze sie zastanowiei co dalej zrobisz z ta paczka? Udostepniasz.?
Sil wu ple, windowCo do modyfikacji, osobiscie nie gram na tego typu modach ale autor podeslal mi ciekawy pomysl z tymi broniami, aktualnie pisze coda pod css wiec taka statystyka to bardzo dobry pomysl i za to daje plus .
Dzięki, starałem się przygotowywać modele możliwie wysokiej jakości (wiele ma więcej niż 10k vertexów). Z nimi też było sporo zabawyZa zoom, modele i nieśmiertelniki masz ogromny plus.
Oo. Tylko że to jest pod CTF, jak się wydaje, ale taki tryb też nietrudno dorobić. Możesz się podzielićAaa. Mam tez bardzo ladna flage wlasnej roboty
Nic specjalnego, nie widać wyrywania nieśmiertelnika przeciwnikowi niestety, po prostu po zabiciu nożem przed nosem przelatuje Ci Twoja ręka trzymająca nieśmiertelnik, jak chcesz, moge podrzucić plik to sobie zobaczysz.Chciał bym zobaczyć wideo animacji nieśmiertelników
Linux'
24.12.2014
Jeśli jest możliwość to rownież proszę o podesłanie pluginu i modelu z tymi niesmiertelnikami. Poniżej załączam model flagi, nie jest on mega wypasiony bo robiłem go ponad półtora roku temu a wtedy byłem na samym początku jeśli chodzi o modyfikacje modeli. Ale myślę, że powinien się spodobać .
Załączone pliki
wiwi249
24.12.2014
Kodem się nie będę dzielił, bo jak dobrze pamiętam, nie był do końca prawidłowy, w każdym razie polegał na zmianie modelu broni na ten w paczce a potem wymuszeniu wyciągnięcia głównej broni żeby zresetować model; średni pomysł, wiem
Załączone pliki
Linux'
24.12.2014
Kodem się nie będę dzielił, bo jak dobrze pamiętam, nie był do końca prawidłowy, w każdym razie polegał na zmianie modelu broni na ten w paczce a potem wymuszeniu wyciągnięcia głównej broni żeby zresetować model; średni pomysł, wiem
Bardzo fajny model. Oczywiście ręka do podmiany bo u mnie na serwerze nie przejdzie ale zastosuje to na bank przy resecie statystyk w cod modzie .
@@ Tak. Nie lubie syfu na serwerze, jak widzę takie coś to od razu wychodze .
wiwi249
24.12.2014
Oczywiście ręka do podmiany
Też jesteś takim perfekcjonistą jak ja, że muszą się wszystkie dłonie zgadzać? No ja niestety robiłem wszystko na dłoniach Battery
psilocybe
24.12.2014
wiwi249, dużo pracy by mnie czekało od strony 3D ? Bo amxx raczej do zrobienia.
Ps. Co do 'ironsight' to zrobiłem sobie na serwerze jeden celownik i jest super
ex0
24.12.2014
za model, szkoda że nie ogarniam tworzenia modeli bo bym sobie zrobił na standardowej "ręce" i połączył to z modelem v_knife dodajac tylko nową sekwencję, później pluginem przy zabiciu z kosy zmieniał bym sekwencję modelu na dogtag
wiwi249, dużo pracy by mnie czekało od strony 3D ? Bo amxx raczej do zrobienia.
Ps. Co do 'ironsight' to zrobiłem sobie na serwerze jeden celownik i jest super
Amxx finalnie niestety nie wyglądało tak perfekcyjnie.
Od strony 3d nie wymaga to sporego nakładu czasu jest raczej spoko do zrobienia jeśli się jest obeznanym w temacie.
Natomiast Wiktor musiałby jeszcze trochę "uoptymalnić" pokazywanie animacji bo często sypała maleńka błędami jak testowałem to przez długi czas u siebie
wiwi249
25.12.2014
wiwi249, dużo pracy by mnie czekało od strony 3D ? Bo amxx raczej do zrobienia.
Od strony 3d to jest dodanie nieśmiertelnika do modelu i zrobienie od nowa animacji, czyli trochę porównywalnie do zrobienia tego modelu od nowa. Za pomocą dostępnych narzędzi nie przeniesiesz tak po prostu animacji z modelu do modelu, bo są tam inne kości.