←  Dyskusje

AMXX.pl: Support AMX Mod X i SourceMod

»

BattleField2
Battlefield 3 Mod - mała prezentacja

  • +
  • -
wiwi249 - zdjęcie wiwi249 23.12.2014

Po małych dylematach dodałem do tematu prefiks "BattleField2" bo od tego pluginu zaczynałem :D
A było to dawno, dawno temu, kiedy uczyłem się amxx, postanowiłem zrobić sobie paczkę-moda, który nazwałem następnie Battlefield 3 mod - z racji tego, że był właśnie bazowany na starym, dobrym BF2. Jakoś tak pomyślałem, że się pochwalę.
 
1.png
 
Co ogólnie obejmowały dodatki i przeróbki?

  • nowoczesny system kustomizowanych klas - wybieramy jedną klasę, po czym dostosowujemy jej uzbrojenie i dodatki;
  • realistyczny system broni - każda broń ma możliwość celowania prawym przyciskiem myszki, na wzór nowoczesnych FPSów :]
  • dominacja jako drugi tryb rozgrywki (poza zwykłym TDM), oparta o przerobione z lekka csflags, ogólnie polega na zdobywaniu flag umieszczonych na mapie. Drużyna, która ma więcej przejętych flag, szybciej otrzymuje kolejne kupony (punkty wynagrodzenia dla całej drużyny). Która drużyna osiągnie limit kuponów, ta wygrywa, przy czym oczywiście zdobywanie flag i wygranie rundy jest odpowiednio nagradzane punktami.
  • grafika - zmienione modele gracza, broni i realistyczne mapy wprowadzają spoko klimacik
  • Wynagrodzenie za nieśmiertelniki - zabijając nożem przeciwników, zabieramy ich nieśmiertelniki (jest od tego nawet słodka animacja :D ). Ich ilość jest zapisywana do bazy danych, a możemy je potem wymienić na m.in. Nalot bombowy czy UAV.

Co do właśnie tych klas, to sama metoda jest dość prymitywna, ale fajna i skuteczna. Każda z 5 klas ma określony zestaw uzbrojenia i ekwipunku. Przy wyborze klasy pokazują się nam kolejno menu:

  • typ klasy: siły lądowe / jednostki specjalne [PREMIUM]
  • klasa: z pierwszego typu: Szturmowiec, Demolitions, Strzelec wyborowy, Wsparcie, Inżynier; z drugiego: Komandos, Snajper, Specjalista.
  • broń: jedna z broni dopasowanych do danej klasy (więc np. karabiny szturmowe znajdziemy najgęściej w klasie szturmowca, karabiny wyborowe u strzelca wyborowego, a pistolety maszynowe u inżyniera). Broń jest zależna od osiągniętego levelu! Im wyższy level, tym kolejną broń odblokowujemy.
  • broń druga: tu mamy mały wybór pistoletów, ale znajdą się m.in. Glock 18, Berreta M92FS, Desert Eagle.
  • ekwipunek 1: zestawy granatów.
  • ekwipunek 2: specjalny item (apteczki - troche inne niz w codmodach, granaty, ładunki C4, paczki ammo, miny Claymore, zdalnie sterowany smiglowiec, RPG-7 - tez inny niz rakiety w codmodach) lub inne granaty.

No i jeszcze wspomniałem o wynagrodzeniu za nieśmiertelniki. To, jak mniej więcej wygląda takie zabicie jest w SS'ach (animację i model robiliśmy z kuzynem :D ). Ilość nieśmiertelników się zapisuje, więc przy wejściu na serwer dalej mamy informację, ile mamy ich zebranych. Do wynagrodzeń należały:

  • UAV - widać wrogów na radarze (jednorazowo)
  • Airstrike - nalot bombowy na cel (jednorazowo)
  • Działko strażnicze - tak jak w pluginie na killstreaki
  • Minigun - 250 amunicji i baaardzo duża szybkostrzelność, jedna wielka kaszana (kupuje się raz i można go użyć w 5 rundach)
  • Strój juggernauta - dużo pancerza i hp, dodatkowo ^minigun (jeden zakup i można go użyć w 3 rundach)

 

Co do SSów, to się trochę zmieniło, wywaliłem ten wkurzający HUD i schowałem do ładnego MOTD, ale nie testowałem :D

 

W każdym razie mod stanowi przyjemną i ciekawą napierniczankę, jak się wszystko ładnie doinstaluje (autorespawn obowiązkowo). Nie jestem jednak dumny z tego, jak wygląda sam kod, ale to były moje pierwsze poważne ruchy ze scriptingiem amxx :D

Mod ma parę śmierdzących bugów, ale fajnie się gra i wbrew pozorom nie obciąża tak bardzo serwera (bardziej klienta).

Jak kogoś interesują szczegóły to chętnie pogadam :D

 

Nawiastem tylko też dodam, że pracuję teraz nad następną, dużo lepszą edycją tego moda ^^

 

No a tutaj łapcie parę SSków, sorki z góry za te debilne podpisy i za same zdjęcia, ale szykowałem SSy na reklamę dawno temu i nie mam normalnych. Wszystkie SSki są oczywiście prawdziwe :3

jeśli ktoś upatrzy gdzieś jakąś niedajBoże reklamę, to mi dajcie znać żebym usunął, zamiast mi wywalać tego posta, bo się naprodukowałem :|

 

2.png

3.png

4.png

5.png

6.png

18.png

17.png

7.png

8.png

9.png

15.png

14.png

11.png

12.png

13.png

16.png

 

 

 

Odpowiedz

  • +
  • -
Onyke - zdjęcie Onyke 23.12.2014

Nie ma ssów

Odpowiedz

  • +
  • -
wiwi249 - zdjęcie wiwi249 23.12.2014

Dziwne, ja wszystkie normalnie widzę :|

Odpowiedz

  • +
  • -
Kobciu - zdjęcie Kobciu 23.12.2014

Sa ssy.
Fajnie sie zapowiada ;) i co dalej zrobisz z ta paczka? Udostepniasz.? :>
Odpowiedz

  • +
  • -
psilocybe - zdjęcie psilocybe 23.12.2014

No ziomal kozak, jestem pełen podziwu.

Za zoom, modele i nieśmiertelniki masz ogromny plus.

Chciał bym zobaczyć wideo animacji nieśmiertelników :D

Btw. szkoda że nie można bez modyfikacji plików takiego zoom'a na serwerach dodać, dzieci by się popłakały :D

Dawać mu add.png to może udostępni :D
Odpowiedz

  • +
  • -
Linux' - zdjęcie Linux' 23.12.2014

No ziomal kozak, jestem pełen podziwu.

Za zoom, modele i nieśmiertelniki masz ogromny plus.

Chciał bym zobaczyć wideo animacji nieśmiertelników :D

Btw. szkoda że nie można bez modyfikacji plików takiego zoom'a na serwerach dodać, dzieci by się popłakały :D

Dawać mu add.png to może udostępni :D


Mozna zrobic, client pobiera tylko modele celownika po wejsciu na serwer. Kiedys rowniez bawilem sie za swoich czasow w inne mody niz cod i wykulem specjalne celowniki do wszystkich broni (pistolety, m3, automaty, karabiny itp tak wiec jak autor chce to moge udostepnic).

Co do modyfikacji, osobiscie nie gram na tego typu modach ale autor podeslal mi ciekawy pomysl z tymi broniami, aktualnie pisze coda pod css wiec taka statystyka to bardzo dobry pomysl i za to daje plus :).

Aaa. Mam tez bardzo ladna flage wlasnej roboty (model jest tak przerobiony, ze zabiera sie tylko flage ktora po zabraniu wisi nad glowa gracza a kijek i cala reszta zostaje na swoim miejscu).
Odpowiedz

  • +
  • -
wiwi249 - zdjęcie wiwi249 23.12.2014

Btw. szkoda że nie można bez modyfikacji plików takiego zoom'a na serwerach dodać, dzieci by się popłakały :D

No wystarczy tylko przerobić modele i zrobić nowe z zoomem, do tego odpowiedni plugin i jazda ;) A jak ktoś się zna lepiej na AMXX to można całą broń z celownikiem obsłuzyć jednym modelem. Jak napisał window,
klient pobiera modele przy wejściu na serwer i mozna elegancko grać ;)

i co dalej zrobisz z ta paczka? Udostepniasz.?

W sumie to nie wiem, jakoś się nie zapowiada na razie, nie jest dopracowana, poza tym nie wiem czy sobie jej nie cenię na tyle, żeby ja za darmo udostępnić, bo zabrała mi parę miesięcy życia, jeszcze sie zastanowie :D

Co do modyfikacji, osobiscie nie gram na tego typu modach ale autor podeslal mi ciekawy pomysl z tymi broniami, aktualnie pisze coda pod css wiec taka statystyka to bardzo dobry pomysl i za to daje plus :).

Sil wu ple, window :D

Za zoom, modele i nieśmiertelniki masz ogromny plus.

Dzięki, starałem się przygotowywać modele możliwie wysokiej jakości (wiele ma więcej niż 10k vertexów). Z nimi też było sporo zabawy :D

Aaa. Mam tez bardzo ladna flage wlasnej roboty

Oo. Tylko że to jest pod CTF, jak się wydaje, ale taki tryb też nietrudno dorobić. Możesz się podzielić :D

Chciał bym zobaczyć wideo animacji nieśmiertelników

Nic specjalnego, nie widać wyrywania nieśmiertelnika przeciwnikowi niestety, po prostu po zabiciu nożem przed nosem przelatuje Ci Twoja ręka trzymająca nieśmiertelnik, jak chcesz, moge podrzucić plik to sobie zobaczysz.
Odpowiedz

  • +
  • -
Linux' - zdjęcie Linux' 24.12.2014

Jeśli jest możliwość to rownież proszę o podesłanie pluginu i modelu z tymi niesmiertelnikami. Poniżej załączam model flagi, nie jest on mega wypasiony bo robiłem go ponad półtora roku temu a wtedy byłem na samym początku jeśli chodzi o modyfikacje modeli. Ale myślę, że powinien się spodobać :).
 

Załączone pliki

Odpowiedz

  • +
  • -
wiwi249 - zdjęcie wiwi249 24.12.2014

Kodem się nie będę dzielił, bo jak dobrze pamiętam, nie był do końca prawidłowy, w każdym razie polegał na zmianie modelu broni na ten w paczce a potem wymuszeniu wyciągnięcia głównej broni żeby zresetować model; średni pomysł, wiem xD

 

Załączone pliki

Odpowiedz

  • +
  • -
Onyke - zdjęcie Onyke 24.12.2014

Adblock zablokował screeny  ;>

Odpowiedz

  • +
  • -
Linux' - zdjęcie Linux' 24.12.2014

Kodem się nie będę dzielił, bo jak dobrze pamiętam, nie był do końca prawidłowy, w każdym razie polegał na zmianie modelu broni na ten w paczce a potem wymuszeniu wyciągnięcia głównej broni żeby zresetować model; średni pomysł, wiem xD

 

Bardzo fajny model. Oczywiście ręka do podmiany bo u mnie na serwerze nie przejdzie ale zastosuje to na bank przy resecie statystyk w cod modzie :D.

 

@@ Tak. Nie lubie syfu na serwerze, jak widzę takie coś to od razu wychodze :P.

Odpowiedz

  • +
  • -
wiwi249 - zdjęcie wiwi249 24.12.2014

Oczywiście ręka do podmiany

Też jesteś takim perfekcjonistą jak ja, że muszą się wszystkie dłonie zgadzać? No ja niestety robiłem wszystko na dłoniach Battery :D

Odpowiedz

  • +
  • -
psilocybe - zdjęcie psilocybe 24.12.2014

add.png za model, szkoda że nie ogarniam tworzenia modeli bo bym sobie zrobił na standardowej "ręce" i połączył to z modelem v_knife dodajac tylko nową sekwencję, później pluginem przy zabiciu z kosy zmieniał bym sekwencję modelu na dogtag :D


wiwi249, dużo pracy by mnie czekało od strony 3D ? Bo amxx raczej do zrobienia.


Ps. Co do 'ironsight' to zrobiłem sobie na serwerze jeden celownik i jest super ;)
Odpowiedz

  • +
  • -
ex0 - zdjęcie ex0 24.12.2014

add.png za model, szkoda że nie ogarniam tworzenia modeli bo bym sobie zrobił na standardowej "ręce" i połączył to z modelem v_knife dodajac tylko nową sekwencję, później pluginem przy zabiciu z kosy zmieniał bym sekwencję modelu na dogtag :D


wiwi249, dużo pracy by mnie czekało od strony 3D ? Bo amxx raczej do zrobienia.


Ps. Co do 'ironsight' to zrobiłem sobie na serwerze jeden celownik i jest super ;)

 

Amxx finalnie niestety nie wyglądało tak perfekcyjnie. 
Od strony 3d nie wymaga to sporego nakładu czasu jest raczej spoko do zrobienia jeśli się jest obeznanym w temacie. 

Natomiast Wiktor musiałby jeszcze trochę "uoptymalnić" pokazywanie animacji bo często sypała maleńka błędami jak testowałem to przez długi czas u siebie :) 

Odpowiedz

  • +
  • -
wiwi249 - zdjęcie wiwi249 25.12.2014

wiwi249, dużo pracy by mnie czekało od strony 3D ? Bo amxx raczej do zrobienia.


Od strony 3d to jest dodanie nieśmiertelnika do modelu i zrobienie od nowa animacji, czyli trochę porównywalnie do zrobienia tego modelu od nowa. Za pomocą dostępnych narzędzi nie przeniesiesz tak po prostu animacji z modelu do modelu, bo są tam inne kości.

Odpowiedz