Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

[KOSZ] Natywy ? Forwardy ? Pomocy :xNie wiem które i ani jednego nie mam opanowanego..


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 ogieR8

    Wszechmogący

  • Power User

Reputacja: 203
Profesjonalista

  • Postów:637
  • Imię:Mariusz
  • Lokalizacja:Ruda Śląska
Offline

Napisano 20.11.2014 19:16

~ Siemka.. od 2 godzin czytam na temat forwardów i natywów i się już pogubiłem, które mi się tutaj przyda w tej sytuacji i jak się za to zabrać..

 

w 1 pluginie jest broń przerobiona z ZP 4.3

new have_gun[33];

public set_gun(id,mode) {
	if(mode=1) {	
		drop_weapons(id, 2) // wyrzuca bron na 2 slocie
		create_gun(id) // dostaje nowa bron (edycja z [ZP 4.3]
		have_gun[id]=1 // otrzymuje 'uprawnienia' do tej broni..
	}
	else have_gun[id]=0 // traci 'uprawnienia' do tej broni
}

2 plugin to diablo, tam gdzie wybieram daną klasę chcę używać funkcji set_gun(id,1) aby dostać broń, a tam gdzie zmieniam tą klasę na inną chcę użyć funkcji set_gun(id,0) <- nazwy funkcji się pewnie zmienią korzystając z forwardów, czy natywów.

 

Więc pytanie: w tej sytuacji czego mam użyć ? Przeczytałem wiele tematów (poradniki R3X'a, problemy odnośnie tych tematów, pytania.. przerabiałem przykłady), ale nie umiem się skupić widocznie bo nic mi do głowy wejść nie potrafi.. Kod u góry to jest przykład ogólny, może ktoś doświadczony w tej dziedzinie umiałby na tym przykładzie rozpisać co by w tej sytuacji zrobił dokładnie ? Co w .inc, co w 'pluginie-bibliotece', a co w właściwym pluginie ? Mojego kodu kopiować nie trzeba -> chodzi mi co tutaj brakuje (bo na razie z tych 2 dziedzin nie ma nic), aby to co chce wykonać.. zadziałało ? I czytałem, że i w jednym jak i drugim (bodajże) można ominąć pliki .inc, jeśli osoba, która odpowiada wie jak to zrobić - to zależałoby mi na tej opcji, ponieważ przerabiam wiele broni z ZM na mojego diablo i zabawa w 24 includy dla samych broni.. śmietnik mi zrobi

 

Proszę o odpowiedź, na tym przykładzie podszkolę się i przerzuce to do mojego konkretnego przykładu

 

Pozdrawiam, z góry dzięki

~ ogieR8


  • +
  • -
  • 0
DiabloEwenement v.2.0 [||||||_____]
 

Irytuje mnie nieczytelny kod, jeśli oczekujesz ode mnie pomocy - zmień to !
CodeGenerators.pl - skopiuj kod do okna po prawej, kliknij 'Ułóż". To wszystko, trudne ?


#2 grankee

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 507
Wszechwiedzący

  • Postów:1500
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 21.11.2014 01:09

native-udestepnianie funkcji z pluginu biblioteki, ktora cos robi w tymze pluginie-bibliotece. Tzn masz jakis plugin i jakies tam funkcje i teraz chcesz w nowopisanym pluginie zmienic cos w tym pluginie-bibliotece, to musisz w pluginie-bibliotece zrobic funkcje natywna, ktorej uzyjesz w nowopisanym pluginie, aby dokonac jakiejs akcji w pluginie-bibliotece. 

Przyklad:

pb-plugin biblioteka

tp-twój plugin

 

W pb tworzysz funkcje natywną, która daje graczowi bron, ammo.

W tp uzywasz tej funkcji z odpowiednimi parametrami, na ktore funkcja w pb jest przygotowana np.

daj_bron(id,BRON_m4a1)

Forwardu używasz jeśli z pb chcesz wywołać jakieś zdarzenie np. w pb masz zarejestrowane zdarzenie smierci, wywolujesz forward o nazwie "zabicie" z odpowiednimi parametrami np. nick zabójcy. Teraz w tp dajesz tylko 

public zabicie(name[])

i teraz ilekroć pb wykryje smierc gracza tylekroć funkcja w tp zostanie zaalarmowana.


Użytkownik grankee edytował ten post 21.11.2014 01:10

  • +
  • -
  • 1

#3 ogieR8

    Wszechmogący

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 203
Profesjonalista

  • Postów:637
  • Imię:Mariusz
  • Lokalizacja:Ruda Śląska
Offline

Napisano 24.11.2014 19:54

Noo.. czyli ja potrzebuje:

1. natywnej funkcji z pluginu biblioteki na dostanie broni w moim pluginie, albo

2. forwardu z mojego pluginu gdy gracz ma_klase=xyz aby warunek tego eventu wrzcic do biblioteki.

 

natyw:

wydarzenie -> funkcja z biblioteki

 

forward:

wydarzenie z biblioteki -> funkcja

 

Dobrze mysle ze sa one przeciwieństwem i nawzajem sie dopelniaja ? ;x

 

A wyjasnilby mi ktos na moim przykladzie jak zrobic jeden dobrze dzialajacy natyw ? (ta droga wydaje sie dla mnie lepsza)


  • +
  • -
  • 0
DiabloEwenement v.2.0 [||||||_____]
 

Irytuje mnie nieczytelny kod, jeśli oczekujesz ode mnie pomocy - zmień to !
CodeGenerators.pl - skopiuj kod do okna po prawej, kliknij 'Ułóż". To wszystko, trudne ?


#4 grankee

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 507
Wszechwiedzący

  • Postów:1500
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 25.11.2014 21:57

Jeśli masz funkcję set_gun() w pluginie x, natomiast w pluginie diablo chcesz jej użyć to w pluginie diablo możesz executować forward o nazwie takim jak nazwa funkcji dającej broń i to wystarczy. Nie potrzeba Ci tutaj natywów.

http://amxx.pl/topic/28693-forwardy/

 

I tak jak napisał Miczu w poście poniżej, nie potrzebujesz nic w pliku inc, jedynie createmultiforward i execute.


  • +
  • -
  • 0

#5 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6033
Godlike

  • Postów:10831
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 27.11.2014 11:13

Nazywaj tematy zgodnie z ich treścią.
Napisz ponownie temat nazywając go tak, aby każdy wiedział o co chodzi.

Jednoznacznie określ problematykę tematu, wyróżniając go spośród reszty.
Nie dodawaj zbędnych informacji, znaków, ani emotikon w nazwie tematu.

Ten temat w ciągu 24 godzin zostanie przeniesiony do kosza.
  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych