Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

EngFunc_FindEntityByString nie znajduje paki


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 szelbi

    Hero

  • Power User

Reputacja: 373
Wszechpomocny

  • Postów:1 032
  • Steam:steam
  • Imię:Norbert
  • Lokalizacja:Częstochowa
Offline

Napisano 04.09.2014 16:33

new c4 = engfunc(EngFunc_FindEntityByString, -1, "classname", "weapon_c4");

if(c4)
{
	new owner = pev(c4, pev_owner);
	
	set_hudmessage(0, 255, 100, -1.0, -0.8, 2, 3.0, 7.0);
	show_hudmessage(0, "%s zostal przegranym!", dane_gracza[owner][NICK]);
}

Mam kod taki jak powyżej. Wykonuje się on podczas zakończenia rundy, lecz coś jest nie tak, ponieważ nie działa. Widocznie warunek nie jest spełniony, ponieważ nie widać wiadomości na HUD. Wie ktoś co jest nie tak?

 

//EDIT

 

Jak się okazało funkcja znajduje pakę, lecz HUD mimo wszystko się nie pokazuje.


  • +
  • -
  • 0

#2 Vasto_Lorde

    Wszechmogący

  • Power User

Reputacja: 256
Wszechwidzący

  • Postów:633
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Maćko
  • Lokalizacja:Poznań
Offline

Napisano 04.09.2014 16:52

Możliwe jest, że zmienna dane_gracza[owner][NICK] jest niepoprawna, lub paka nie znajduje się w ekwipunku owner'a. Załączam .sma działającego pliczku.

Załączone pliki


  • +
  • -
  • 0

#3 wooDy.

    Pomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 24
Życzliwy

  • Postów:71
  • Lokalizacja:Kraków
Offline

Napisano 04.09.2014 16:57

może:

if(c4 != -1)

?

 

Jakieś błędy w konsoli? (debug)

 


Użytkownik wooDy. edytował ten post 04.09.2014 17:03

  • +
  • -
  • 0
b_350_20_00DF04_000000_FFFFFF_00DF04.png
b_350_20_00DF04_000000_FFFFFF_00DF04.png

#4 szelbi

    Hero

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 373
Wszechpomocny

  • Postów:1 032
  • Steam:steam
  • Imię:Norbert
  • Lokalizacja:Częstochowa
Offline

Napisano 04.09.2014 17:06

Możliwe jest, że zmienna dane_gracza[owner][NICK] jest niepoprawna, lub paka nie znajduje się w ekwipunku owner'a. Załączam .sma działającego pliczku.

Jak napisałem wyżej, funkcja jednak działa, lecz HUD się nie pokazuje. Kiedy zmieniłem na wyświetlanie wiadomości na czacie, pokazuje się poprawnie.


  • +
  • -
  • 0

#5 Vasto_Lorde

    Wszechmogący

  • Power User

Reputacja: 256
Wszechwidzący

  • Postów:633
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Maćko
  • Lokalizacja:Poznań
Offline

Napisano 04.09.2014 17:14

Jeśli ta zmienna jest poprawna, to jedyna opcja jest taka, że paka nie znajduje się w ekwipunku żadnego gracza. Wtedy w tablicy dane_gracza[tutaj][] jest przekraczany limit tabeli no i tym samym wyskakuje błąd (powinieneś mieć o tym errorlog).

 

Może być jeszcze taka akcja, że masz wszystkie 4 channele zajęte i po prostu Twoja wiadomość w HUD zostaje zastąpiona przez inne.

 

Znów pliczek.

 

@Down. Nie mam więcej pomysłów. Bo wszystko zdaje się perfekcyjne.

Załączone pliki


  • +
  • -
  • 0

#6 szelbi

    Hero

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 373
Wszechpomocny

  • Postów:1 032
  • Steam:steam
  • Imię:Norbert
  • Lokalizacja:Częstochowa
Offline

Napisano 04.09.2014 17:20

Jeśli ta zmienna jest poprawna, to jedyna opcja jest taka, że paka nie znajduje się w ekwipunku żadnego gracza. Wtedy w tablicy dane_gracza[tutaj][] jest przekraczany limit tabeli no i tym samym wyskakuje błąd (powinieneś mieć o tym errorlog).

:facepalm:

Kiedy zmieniłem na wyświetlanie wiadomości na czacie, pokazuje się poprawnie.

 

 

Może być jeszcze taka akcja, że masz wszystkie 4 channele zajęte i po prostu Twoja wiadomość w HUD zostaje zastąpiona przez inne.

Nie ma takiej możliwości.


sharkowy (04.09.2014 17:53):
ShowSyncHudMsg? xD

  • +
  • -
  • 0

#7 Vasto_Lorde

    Wszechmogący

  • Power User

Reputacja: 256
Wszechwidzący

  • Postów:633
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Maćko
  • Lokalizacja:Poznań
Offline

Napisano 04.09.2014 17:56

set_hudmessage(0, 255, 100, -1.0, -0.8, 2, 3.0, 7.0);

Poziom x=-1.0, y=-0.8. Z tego co wiem, można ustawić wartości tylko od 0.0 do 0.99 oraz -1.0. Przynajmniej nigdzie indziej nie widziałem różniących się od tego wartości. Ty masz za y -0.8. U mnie niby wszystko się wyświetla. Poeksperymentuj z wartościami, rodzajami wiadomości.


  • +
  • -
  • 0

#8 szelbi

    Hero

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 373
Wszechpomocny

  • Postów:1 032
  • Steam:steam
  • Imię:Norbert
  • Lokalizacja:Częstochowa
Offline

Napisano 04.09.2014 18:09

Poziom x=-1.0, y=-0.8. Z tego co wiem, można ustawić wartości tylko od 0.0 do 0.99 oraz -1.0. Przynajmniej nigdzie indziej nie widziałem różniących się od tego wartości. Ty masz za y -0.8. U mnie niby wszystko się wyświetla. Poeksperymentuj z wartościami, rodzajami wiadomości.

Jakie bym nie ustawił, to samo. Napis albo nie pojawia się wcale, albo tylko mignie, albo po połowie czasu znika.

 

ShowSyncHudMsg? haha.gif

To samo.

 


  • +
  • -
  • 0

#9 GwynBleidD

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 869
Godlike

  • Postów:3 066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 04.09.2014 18:22

To jednak dobrze prześledź co się na HUD wyświetla, bo ewidentnie coś Ci ten napis usuwa, skoro czasem mignie.
  • +
  • -
  • 0

NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark


#10 szelbi

    Hero

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 373
Wszechpomocny

  • Postów:1 032
  • Steam:steam
  • Imię:Norbert
  • Lokalizacja:Częstochowa
Offline

Napisano 04.09.2014 18:25

Chodzi o to, że na HUD nie wyświetla się kompletnie nic. Może to nowa runda tak śmiesznie czyści HUD?


  • +
  • -
  • 0

#11 GwynBleidD

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 869
Godlike

  • Postów:3 066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 04.09.2014 19:53

Czekaj czekaj, a kiedy Ty to próbujesz wyświetlić?
  • +
  • -
  • 0

NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark


#12 szelbi

    Hero

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 373
Wszechpomocny

  • Postów:1 032
  • Steam:steam
  • Imię:Norbert
  • Lokalizacja:Częstochowa
Offline

Napisano 04.09.2014 21:36

Masz w pierwszym poście ;)
radim (05.09.2014 05:45):
Gwynowi chyba chodziło o to, w jakim momencie HUD wyświetlasz. Może w jakimś evencie np. "nowa runda" itp.

  • +
  • -
  • 0

#13 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 344
Godlike

  • Postów:3 563
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 04.09.2014 22:24

to w końcu pokazuje sie i znika, miga czy nie pokazuje się wcale? 

 

wyświetlasz wiadomość poza ekranem więc jak chcesz ją zobaczyc?

 

 


  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#14 szelbi

    Hero

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 373
Wszechpomocny

  • Postów:1 032
  • Steam:steam
  • Imię:Norbert
  • Lokalizacja:Częstochowa
Offline

Napisano 04.09.2014 22:36

Z pokazywaniem się zależy od sytuacji. Raz jest tak, raz tak. Kiedy się już pokazuje, dzieje się to między celownikiem, a radarem.
  • +
  • -
  • 0

#15 GwynBleidD

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 869
Godlike

  • Postów:3 066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 05.09.2014 08:58

1. NADAL nie odpowiedziałeś w jakim momencie pokazujesz tą wiadomość (chodzi mi o event)
2. Popraw współrzędne, bo to z pewnością ma znaczenie.
  • +
  • -
  • 0

NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark


#16 Rivit

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 05.09.2014 13:23

Ustaw wspolrzedne na -1 i -1.

Wiem ze dhud/hud znika jesli jest nowa runda. Ewentualnie jak GoQ mowi - 4 kanały zajęte.
  • +
  • -
  • 0

#17 szelbi

    Hero

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 373
Wszechpomocny

  • Postów:1 032
  • Steam:steam
  • Imię:Norbert
  • Lokalizacja:Częstochowa
Offline

Napisano 05.09.2014 14:21

1. NADAL nie odpowiedziałeś w jakim momencie pokazujesz tą wiadomość (chodzi mi o event)

Wykonuje się on podczas zakończenia rundy

Co więcej jest ci potrzebne? Zakończenie rundy, czyli event zakończenia rundy. Najpierw przeczytaj dokładnie, a potem minusuj.

 

2. Popraw współrzędne, bo to z pewnością ma znaczenie.

Zmieniłem na miejsce, gdzie jest celownik i nadal to samo.


  • +
  • -
  • 0

#18 GwynBleidD

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 869
Godlike

  • Postów:3 066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 05.09.2014 15:05

event zakończenia rundy

Dalej jest to nieprecyzyjne... Zauważ, że CS wykonuje coś takiego jak reset HUDa, może on zostać wykonany kilka razy na 1 graczu przed rozpoczęciem nowej rundy. Nie powiem Ci dokładnie kiedy on był wykonywany, bo nie pamiętam, ale jakbyś podał mi dokładny event w którym wykonujesz tą funkcję, to bym mógł sprawdzić czy akurat Ci nie czyści HUDa wtedy.

Wrzuć to w task i zobacz czy Ci wyczyści np po 0.5 sekundy, czy nie.
  • +
  • -
  • 0

NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark


#19 szelbi

    Hero

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 373
Wszechpomocny

  • Postów:1 032
  • Steam:steam
  • Imię:Norbert
  • Lokalizacja:Częstochowa
Offline

Napisano 05.09.2014 16:13

Chodzi o to:

register_logevent("koniec_rundy", 2, "1=Round_End");

  • +
  • -
  • 0

#20 Puchate

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 204
Profesjonalista

  • Postów:433
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 05.09.2014 18:59

 

 

 bo nie pamiętam, ale jakbyś podał mi dokładny event w którym wykonujesz tą funkcję

Sposób na poprawne złapanie eventu końca rundy* jest tylko jeden, ten podany powyżej ;)

 

 

 


Chodzi o to:
 

Mam pomysł. Przypisz kanał do wiadomości, np. 2

 

 

set_hudmessage(red, green, blue, Float:x=-1.0, Float:y=0.35, effects=0, Float:fxtime=6.0, Float:holdtime=12.0, Float:fadeintime=0.1, Float:fadeouttime=0.2, channel=4)
 

bo domyślnie z AMXX'a wszystko idzie na 4 kanale. Dziwne że nie działało z ShowSyncHudMsg, ale spróbuj mojej rady. 

 
set_hudmessage(0, 255, 100, -1.0, -0.8, 2, 3.0, 7.0, .channel=2);

Sprawdzałeś logi? Może pev z jakiegoś powodu wywołuje błąd i przerywa działanie funkcji.

 

Dodatkowo przejrzyj źródła pluginów, może któryś wymusza u graczy komendę fullupdate? Spotkałem się z takim rozwiązaniem w kilku starszych, lecz popularnych pluginach.

 

 

*bez orpheu i pochodnych


Użytkownik Puchate edytował ten post 05.09.2014 19:20

  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych