Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Cvary - tak jakby cache


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 sebul

    Godlike

  • Junior Admin

Reputacja: 2016
Godlike

  • Postów:5411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 07.07.2014 13:39

*
Popularny

Przeglądając różne stronki, znalazłem nawet ciekawy i być może przydatny kod do cvarów.
enum ValueType {
	ValueType_Int = 0,
	ValueType_Bool,
	ValueType_Float,
	ValueType_Flag
};

enum ConVar {
	Handle:ConVarHandle,		// Handle of the convar.
	ValueType:ConVarType,	// Type of value. (int, bool, float)
	any:LastConVarValue,
	any:PrevConVarValue,		// Previous value.
	any:ConVarValue			// The value.
};

stock AddConVar(newCon[ConVar], ValueType:type, ConVarChanged:callback, Handle:conVarHandle) {
	newCon[ConVarHandle] = conVarHandle;
	newCon[ConVarType] = type;

	if(conVarHandle != INVALID_HANDLE) {
		SetConVarDefault(newCon);
		HookConVarChange(conVarHandle, callback);
	}
}

stock AddConVarNoHook(newCon[ConVar], ValueType:type, Handle:conVarHandle) {
	newCon[ConVarHandle] = conVarHandle;
	newCon[ConVarType] = type;

	if(conVarHandle != INVALID_HANDLE) {
		SetConVarDefault(newCon);
	}
}

stock SetConVarDefault(setCon[ConVar]) {
	decl String:defCon[32];
	GetConVarDefault(setCon[ConVarHandle], defCon, 32);
	switch(setCon[ConVarType]) {
		case ValueType_Int:		setCon[ConVarValue] = setCon[PrevConVarValue] = setCon[LastConVarValue] = StringToInt(defCon);
		case ValueType_Bool:		setCon[ConVarValue] = setCon[PrevConVarValue] = setCon[LastConVarValue] = bool:StringToInt(defCon);
		case ValueType_Float:	setCon[ConVarValue] = setCon[PrevConVarValue] = setCon[LastConVarValue] = StringToFloat(defCon);
		case ValueType_Flag:		setCon[ConVarValue] = setCon[PrevConVarValue] = setCon[LastConVarValue] = ReadFlagString(defCon);
	}
}

stock UpdateConVarValue(upCon[ConVar]) {
	upCon[PrevConVarValue] = upCon[ConVarValue];
	switch(upCon[ConVarType]) {
		case ValueType_Int:		upCon[ConVarValue] = GetConVarInt(upCon[ConVarHandle]);
		case ValueType_Bool:		upCon[ConVarValue] = GetConVarBool(upCon[ConVarHandle]);
		case ValueType_Float:	upCon[ConVarValue] = GetConVarFloat(upCon[ConVarHandle]);
		case ValueType_Flag: {
			decl String:flagCon[32];
			GetConVarString(upCon[ConVarHandle], flagCon, 32);
			upCon[ConVarValue] = ReadFlagString(flagCon);
		}
	}
}

stock SetConVarValue(setCon[ConVar], {_,bool,Float}:conVarValue, bool:replicate=false, bool:notify=false) {
	setCon[PrevConVarValue] = setCon[ConVarValue];
	switch(setCon[ConVarType]) {
		case ValueType_Int:		SetConVarInt(setCon[ConVarHandle], _:conVarValue, replicate, notify);
		case ValueType_Bool:		SetConVarBool(setCon[ConVarHandle], bool:conVarValue, replicate, notify);
		case ValueType_Float:	SetConVarFloat(setCon[ConVarHandle], Float:conVarValue, replicate, notify);
		case ValueType_Flag: {
			decl String:flagCon[32];
			FindFlagString(_:conVarValue, flagCon, 32);
			SetConVarString(setCon[ConVarHandle], flagCon, replicate, notify);
		}
	}
	setCon[ConVarValue] = conVarValue;
}

stock bool:IsConVarValueChanged(isCon[ConVar]) {
	return bool:(isCon[PrevConVarValue] != isCon[ConVarValue]);
}

stock CheckToggleConVarValue(cheCon[ConVar]) {
	if(cheCon[PrevConVarValue] && !cheCon[ConVarValue]) {
		return -1;
	}
	else if(!cheCon[PrevConVarValue] && cheCon[ConVarValue]) {
		return 1;
	}
	return 0;
}
Trzeba jeszcze dodać parę rzeczy
enum _:eCvary {		// ustawiamy według własnych potrzeb
	CvarPierwszy = 0,
	CvarDrugi,
	CvarTrzeci			// itd.
};

new g_ConVars[eCvary][ConVar];

public OnConfigsExecuted() {
	for(new i=0; i<eCvary; ++i) {
		UpdateConVarValue(g_ConVars[i]);
	}
}
public OnConVarChange(Handle:conVar, const String:oldValue[], const String:newValue[]) {
	for(new i=0; i<eCvary; ++i) {
		if(conVar == g_ConVars[i][ConVarHandle]) {
			UpdateConVarValue(g_ConVars[i]);
			break;
		}
	}
}
A dodawanie cvaru robi się tak
AddConVar(g_ConVars[CvarPierwszy], ValueType_Int, OnConVarChange, CreateConVar("sm_cvarpierwszy", "150"));
AddConVar(g_ConVars[CvarDrugi], ValueType_Bool, OnConVarChange, CreateConVar("sm_cvardrugi", "1"));
AddConVar(g_ConVars[CvarTrzeci], ValueType_Float, OnConVarChange, CreateConVar("sm_cvartrzeci", "15.0"));
Generalnie co nam to daje? W jednej zmiennej globalnej mamy dostęp do uchwytu, typu i wartości cvaru, czy to dobre rozwiązanie? Nie wiem, niech każdy sam zadecyduje.

Oczywiście wykorzystać to można tylko do cvarów, które są liczbami, chociaż jakby pokombinować, to i ciągi znaków dało by się dodać.
sebul (10.07.2014 01:20):
Jedna uwaga, gdy cvar jest floatem i chcemy pobrać jego wartość, to najlepiej robić to z przedrostkiem "Float:", np.
Float:g_ConVars[CvarTrzeci][ConVarValue]
bez tego czasami mogą występować jakieś problemy z prawidłowym pobraniem wartości.
sebul (30.12.2014 22:00):
Troszkę "podrasowałem" kod i dodałem plik inc.

Załączone pliki


  • +
  • -
  • 5
Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo
Generator tabeli expa - aż do 103600 poziomu




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych