Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Losowanie dla kazdego cos innegoup


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Cinu2421

    Pomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 14
Początkujący

  • Postów:44
  • Imię:marcin
  • Lokalizacja:białystok
Offline

Napisano 22.05.2014 20:47

Witam chce, zrobic cos w stylu losowania.

Chodzi mi o to ze kazdy na poczatku rundy ma dostac jakas umiejetnosc i kazdy ma miec inna nie moga sie powtarzac.

Mile widziany gotowy przykladowy kod.


  • +
  • -
  • 0

#2 GwynBleidD

    Godlike

  • Administrator

Reputacja: 1849
Godlike

  • Postów:3066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 24.05.2014 21:56

1. Na początku rundy tworzysz Array (dynamiczną tablicę) którą wypełniasz umiejętnościami (jakieś id przechowujesz tam albo coś co da Ci pojęcie co właśnie zostało wylosowane)
2. Dla 1 gracza losujesz liczbę od 0 do ilości elementów z w/w Arraya i dajesz mu to, co wylosował, usuwasz również podany wpis z Arraya, żeby nikt inny tego wylosować nie mógł.
3. Powtarzasz krok 2. dla wszystkich graczy, pamiętając żeby aktualizować zakres losowania, bo po każdym losowaniu zmniejsza się on o 1 :)
  • +
  • -
  • 0
NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark

#3 szelbi

    Hero

  • Power User

Reputacja: 363
Wszechpomocny

  • Postów:1032
  • Steam:steam
  • Imię:Norbert
  • Lokalizacja:Częstochowa
Offline

Napisano 24.05.2014 22:02

http://amxx.pl/topic...-bez-powtórzeń/


  • +
  • -
  • 0

#4 GwynBleidD

    Godlike

  • Administrator

Reputacja: 1849
Godlike

  • Postów:3066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 24.05.2014 22:52

Temat podlinkowany wyżej jest "średnio" dobry, dużo tam błędnego kodu (np sebula ostatni kod nie działa wcale... przepisuje on jedną tablicę dokładnie tak samo do drugiej).

1. Tworzymy funkcję przydzielającą umiejętności:
give_power(id, power_id) {
    switch(power_id) {
        case 0:
..........
    }
}
2. wypełniamy tablicę
    new Array:power_ids = ArrayCreate()
    for(new i=0; i<ILOSC_UMIEJETNOSCI; ++i)
        ArrayPushCell(power_ids, i)
3. ustawiamy graczom umiejętności:
    for(new i=1;i<33; i++) {
        if(!is_user_alive(i) )
            continue;

        new r = random(ArraySize(power_ids))
        give_power(id, ArrayGetCell(power_ids, r))
        ArrayDeleteItem(power_ids, r)
    }
I to by było na tyle :)
  • +
  • -
  • 1
NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych