[TUT] Zmiana położenia HUDu oraz informacj...
volshebnik
02.05.2014
Witajcie! Korzystając z tutorialu napisanego przez the game postanowiłem zrobić własny poradnik jak go bardziej upiększyć, dodając informację o aktualnie granym trybie ZP.
Więc bierzmy się do roboty:
- Otwieramy nasz silnik: zombie_plague40.sma - najlepiej w AMXStudio
- Klikamy kombinację klawiszy CTRL + F
- Szukamy:
- Szukamy:
- Usuwamy:
Kolejno znów:
I tym razem ostatni if:
Dodajemy dwie ostatnie klamry:
Efekt końcowy powinien wyglądać tak:
Więc bierzmy się do roboty:
- Otwieramy nasz silnik: zombie_plague40.sma - najlepiej w AMXStudio
- Klikamy kombinację klawiszy CTRL + F
- Szukamy:
else // humans red = 0 // ustawiamy na 0 green = 95 // ustawiamy na 95 blue = 221 // ustawiamy na 221Powyżej zmieniamy te wartości jak są podane w kodzie
- Szukamy:
Show health, class and ammo packs
- Usuwamy:
set_hudmessage(red, green, blue, HUD_STATS_X, HUD_STATS_Y, 0, 6.0, 1.1, 0.0, 0.0, -1)- Oraz:
ShowSyncHudMsg(ID_SHOWHUD, g_MsgSync2, "%L: %d - %L %s - %L %d", id, "ZOMBIE_ATTRIB1", pev(ID_SHOWHUD, pev_health), ID_SHOWHUD, "CLASS_CLASS", class, ID_SHOWHUD, "AMMO_PACKS1", g_ammopacks[ID_SHOWHUD])- Tworzymy:
if(g_modestarted) // zmienna która zwraca czy jakikolwiek tryb gry został uruchomiony {- Pod klamrą dajemy kolejny if:
if(g_nemround) // runda nemesis { set_hudmessage(red, green, blue, 0.02, 0.18, 0, 6.0, 1.1, 0.0, 0.0, -1) ShowSyncHudMsg(ID_SHOWHUD, g_MsgSync2, "[Zdrowie: %d]^n[Klasa: %s]^n[Twoje AP: %d]^n[Tryb Gry: Nemesis]",pev(ID_SHOWHUD, pev_health),class, g_ammopacks[ID_SHOWHUD]) }Następnie pod tym:
else if(g_survround) // runda ocaleniec { set_hudmessage(red, green, blue, 0.02, 0.18, 0, 6.0, 1.1, 0.0, 0.0, -1) ShowSyncHudMsg(ID_SHOWHUD, g_MsgSync2, "[Zdrowie: %d]^n[Klasa: %s]^n[Twoje AP: %d]^n[Tryb Gry: Ocaleniec]",pev(ID_SHOWHUD, pev_health),class, g_ammopacks[ID_SHOWHUD]) }
Kolejno znów:
else if(g_swarmround) // runda swarm { set_hudmessage(red, green, blue, 0.02, 0.18, 0, 6.0, 1.1, 0.0, 0.0, -1) ShowSyncHudMsg(ID_SHOWHUD, g_MsgSync2, "[Zdrowie: %d]^n[Klasa: %s]^n[Twoje AP: %d]^n[Tryb Gry: Przetrwanie]",pev(ID_SHOWHUD, pev_health),class, g_ammopacks[ID_SHOWHUD]) }Oraz pod tym:
else if(g_plagueround) // runda plaga { set_hudmessage(red, green, blue, 0.02, 0.18, 0, 6.0, 1.1, 0.0, 0.0, -1) ShowSyncHudMsg(ID_SHOWHUD, g_MsgSync2, "[Zdrowie: %d]^n[Klasa: %s]^n[Twoje AP: %d]^n[Tryb Gry: Plaga]",pev(ID_SHOWHUD, pev_health),class, g_ammopacks[ID_SHOWHUD]) }Potem dodajemy:
else if(!g_nemround && !g_survround && !g_swarmround && !g_plagueround) // jeżeli żadna z tych rund nie została wylosowana, w hudzie jest pokazywana informacja Tryb Gry: Normalny { set_hudmessage(red, green, blue, 0.02, 0.18, 0, 6.0, 1.1, 0.0, 0.0, -1) ShowSyncHudMsg(ID_SHOWHUD, g_MsgSync2, "[Zdrowie: %d]^n[Klasa: %s]^n[Twoje AP: %d]^n[Tryb Gry: Normalny]",pev(ID_SHOWHUD, pev_health),class, g_ammopacks[ID_SHOWHUD]) }
I tym razem ostatni if:
} else{ // jeżeli jakikolwiek tryb gry nie wystartował, wyświetlana jest informacja: Tryb Gry: Losowanie set_hudmessage(red, green, blue, 0.02, 0.18, 0, 6.0, 1.1, 0.0, 0.0, -1) ShowSyncHudMsg(ID_SHOWHUD, g_MsgSync2, "[Zdrowie: %d]^n[Klasa: %s]^n[Twoje AP: %d]^n[Tryb Gry: Losowanie]",pev(ID_SHOWHUD, pev_health),class, g_ammopacks[ID_SHOWHUD]) }
Dodajemy dwie ostatnie klamry:
} }Podaję tutaj cały kod jak to powinno wyglądać:
Spoiler
Efekt końcowy powinien wyglądać tak:
Spoiler
Shaxu
02.05.2014
Dlaczego został usunięty multilang, który znajduje się w domyślnie w kodzie Zombie Plague? Nie lepiej było przetłumaczyć " Tryb Gry " oraz wrzucić to w zombieplague.txt ?, dziwne rozwiązanie ale dla osoby nie rozgarniętej to bez różnicy będzie
volshebnik
03.05.2014
@UP: Nie za bardzo lubię pliki lang, ale jak wiadomo to jest polskie forum i ja ten tut zrobiłem dla polskiej społeczności