←  Poradniki/Łatki

AMXX.pl: Support AMX Mod X i SourceMod

»

Zombie Plague 4.3
[TUT] Zmiana położenia HUDu oraz informacj...

  • +
  • -
volshebnik's Photo volshebnik 02.05.2014

Witajcie! Korzystając z tutorialu napisanego przez the game postanowiłem zrobić własny poradnik jak go bardziej upiększyć, dodając informację o aktualnie granym trybie ZP.

Więc bierzmy się do roboty:

- Otwieramy nasz silnik: zombie_plague40.sma - najlepiej w AMXStudio
- Klikamy kombinację klawiszy CTRL + F
- Szukamy:
 
else // humans
red = 0 // ustawiamy na 0
green = 95 // ustawiamy na 95
blue = 221 // ustawiamy na 221
Powyżej zmieniamy te wartości jak są podane w kodzie
- Szukamy:
 

Show health, class and ammo packs


- Usuwamy:

 
set_hudmessage(red, green, blue, HUD_STATS_X, HUD_STATS_Y, 0, 6.0, 1.1, 0.0, 0.0, -1)
- Oraz:

 
ShowSyncHudMsg(ID_SHOWHUD, g_MsgSync2, "%L: %d - %L %s - %L %d", id, "ZOMBIE_ATTRIB1", pev(ID_SHOWHUD,
pev_health), ID_SHOWHUD, "CLASS_CLASS", class, ID_SHOWHUD, "AMMO_PACKS1", g_ammopacks[ID_SHOWHUD])
- Tworzymy:

 
if(g_modestarted) // zmienna która zwraca czy jakikolwiek tryb gry został uruchomiony
{
- Pod klamrą dajemy kolejny if:

 
if(g_nemround) // runda nemesis
{
set_hudmessage(red, green, blue, 0.02, 0.18, 0, 6.0, 1.1, 0.0, 0.0, -1)
ShowSyncHudMsg(ID_SHOWHUD, g_MsgSync2, "[Zdrowie: %d]^n[Klasa: %s]^n[Twoje AP: %d]^n[Tryb Gry: Nemesis]",pev(ID_SHOWHUD, pev_health),class, g_ammopacks[ID_SHOWHUD])
}
Następnie pod tym:


 
else if(g_survround) // runda ocaleniec
{
set_hudmessage(red, green, blue, 0.02, 0.18, 0, 6.0, 1.1, 0.0, 0.0, -1)
ShowSyncHudMsg(ID_SHOWHUD, g_MsgSync2, "[Zdrowie: %d]^n[Klasa: %s]^n[Twoje AP: %d]^n[Tryb Gry: Ocaleniec]",pev(ID_SHOWHUD, pev_health),class, g_ammopacks[ID_SHOWHUD])
}

Kolejno znów:


 
else if(g_swarmround) // runda swarm
{
set_hudmessage(red, green, blue, 0.02, 0.18, 0, 6.0, 1.1, 0.0, 0.0, -1)
ShowSyncHudMsg(ID_SHOWHUD, g_MsgSync2, "[Zdrowie: %d]^n[Klasa: %s]^n[Twoje AP: %d]^n[Tryb Gry: Przetrwanie]",pev(ID_SHOWHUD, pev_health),class, g_ammopacks[ID_SHOWHUD])
}
Oraz pod tym:


 
else if(g_plagueround) // runda plaga
{
set_hudmessage(red, green, blue, 0.02, 0.18, 0, 6.0, 1.1, 0.0, 0.0, -1)
ShowSyncHudMsg(ID_SHOWHUD, g_MsgSync2, "[Zdrowie: %d]^n[Klasa: %s]^n[Twoje AP: %d]^n[Tryb Gry: Plaga]",pev(ID_SHOWHUD, pev_health),class, g_ammopacks[ID_SHOWHUD])
}
Potem dodajemy:


 
else if(!g_nemround && !g_survround && !g_swarmround && !g_plagueround) // jeżeli żadna z tych rund nie została wylosowana, w hudzie jest pokazywana informacja Tryb Gry: Normalny
{
set_hudmessage(red, green, blue, 0.02, 0.18, 0, 6.0, 1.1, 0.0, 0.0, -1)
ShowSyncHudMsg(ID_SHOWHUD, g_MsgSync2, "[Zdrowie: %d]^n[Klasa: %s]^n[Twoje AP: %d]^n[Tryb Gry: Normalny]",pev(ID_SHOWHUD, pev_health),class, g_ammopacks[ID_SHOWHUD])
}

I tym razem ostatni if:


 
}
else{ // jeżeli jakikolwiek tryb gry nie wystartował, wyświetlana jest informacja: Tryb Gry: Losowanie
set_hudmessage(red, green, blue, 0.02, 0.18, 0, 6.0, 1.1, 0.0, 0.0, -1)
ShowSyncHudMsg(ID_SHOWHUD, g_MsgSync2, "[Zdrowie: %d]^n[Klasa: %s]^n[Twoje AP: %d]^n[Tryb Gry: Losowanie]",pev(ID_SHOWHUD, pev_health),class, g_ammopacks[ID_SHOWHUD])
}

Dodajemy dwie ostatnie klamry:
 
	}
}
Podaję tutaj cały kod jak to powinno wyglądać:
Spoiler



Efekt końcowy powinien wyglądać tak:

Spoiler
Quote

  • +
  • -
xXxBoy4GirlxXx's Photo xXxBoy4GirlxXx 02.05.2014

cudowne mistrzu :) dzięki :>

Quote

  • +
  • -
Shaxu's Photo Shaxu 02.05.2014

Dlaczego został usunięty multilang, który znajduje się w domyślnie w kodzie Zombie Plague? Nie lepiej było przetłumaczyć " Tryb Gry " oraz wrzucić to w zombieplague.txt ?, dziwne rozwiązanie ale dla osoby nie rozgarniętej to bez różnicy będzie ^^

Quote

  • +
  • -
volshebnik's Photo volshebnik 03.05.2014

@UP: Nie za bardzo lubię pliki lang, ale jak wiadomo to jest polskie forum i ja ten tut zrobiłem dla polskiej społeczności :) 

Quote