Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Problemy z overflowed


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 SeeK

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 190
Profesjonalista

  • Postów:437
Offline

Napisano 31.03.2014 14:48

Przeczytałem w necie chyba wszystkie możliwe tematy dotyczące błędy reliable chanel overflowed i wszędzie ludzie piszą iż jest to wina wysyłania do graczy zbyt wielu wiadomości, aczkolwiek gdy na serwerze wyłączę praktycznie wszystkie możliwe pluginy, to błąd ten dalej występuje.
 
No i teraz mam kilka pytań:

  • Czy ten błąd może być uwarunkowany hostingiem? To znaczy, że na jednym hostingu przy takiej samej konfiguracji serwera ten błąd będzie występował, a na innym hostingu już nie?
  • Czy błąd ten może być powiązany z zbyt dużymi prędkościami z jakimi się gracze poruszają? Problem ten występuje na serwerze DeathRun i nierzadko ludzie tam popierniczają z prędkościami grubo przekraczającymi 1000 unit/sec
  • Czy wersja binarek ma wpływ na występowanie tego błędu?
  • Czy pluginy bunnyhop ( trzymając spację cały czas skaczemy ), stuck ( sprawdza czy dwaj gracze się w sobie nie zablokowali ), semiclip ( przenikanie się graczy )  albo hud_customizer ( skonfigurowany tak, że wyłącza graczowi wszystko na hud poza amunicją i celownikiem ) mogą powodować ten błąd? Gdy je wyłączyłem, to błąd dalej występował, ale może jeszcze jakiś inny plugin to powoduje.
  • Czy są jakieś nieoptymalne ustawienia serwera ( rate, interp itp. ) które mogły by ten błąd nasilać? Lub czy gracze mogą mieć ustawione te wartości w jakiś nieoptymalny sposób i dlatego ten błąd występuje?
  • Czy jakiekolwiek ustawienia serwera mogą mieć wpływ na częstotliwości występowania tego błędu?

Przykładowy wycinek z konsoli

Spoiler

 

Lista pluginów

Spoiler

Użytkownik SeeK edytował ten post 31.03.2014 14:48

  • +
  • -
  • 0

http://sklep-sms.pl - sklep do gry Counter-Strike w którym dokonuje się zakupów bez wychodzenia z serwera!

 

Planeta-Skilla.pl - Zapraszam!  :)


#2 Ogen Dogen

    Guru

  • Power User

Reputacja: 222
Profesjonalista

  • Postów:713
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Marcin
  • Lokalizacja:Dąbrowa Górnicza
Offline

Napisano 31.03.2014 18:09

Moim zdaniem sam fakt że masz 2 silniki tak dużych modów może wpływać w dużym stopniu na ten błąd.


Czy pluginy bunnyhop ( trzymając spację cały czas skaczemy ), stuck ( sprawdza czy dwaj gracze się w sobie nie zablokowali ), semiclip ( przenikanie się graczy ) albo hud_customizer ( skonfigurowany tak, że wyłącza graczowi wszystko na hud poza amunicją i celownikiem ) mogą powodować ten błąd? Gdy je wyłączyłem, to błąd dalej występował, ale może jeszcze jakiś inny plugin to powoduje.

 

Próbowałeś z tym pluginem ?

bestspeed_edition_v2.amxx ; wyswietla info o speedzie

  • +
  • -
  • 0

b_350_20_360204_C20008_FFFFFF_000000.png 193.33.176.115:27015

 

94e23d811c.png

 


#3 Aemiksowy

    Banned

  • Zbanowany

Reputacja: 34
Życzliwy

  • Postów:222
  • Lokalizacja::)
Offline

Napisano 31.03.2014 18:34

Jest to prawdopodobnie związane albo z nowym HLDS, nowym amxmodx albo dproto. Sam dokładniej tego nie zweryfikowałem, ponieważ nie mam tak naprawdę możliwości, aby coś takiego zrobić. Masz całkowitą rację SeeK w tym i tu Cię poprę, bo mam taki sam problem.

 

AD 2. Nie.

AD 3. Niewykluczone. Na starym HLDS nie było żadnego problemu, po wgraniu nowego HLDS bez przerwy wyskakuje overflowed. Udało mi się ustalić, że występuje na MARTWYCH graczach, co jest dla mnie trochę dziwne, nawet bardzo.

AD 4. Myślę, że to ma najmniejszy wpływ na taki stan rzeczy.

AD 5. i AD 6. Jak wspomniałem wyżej, 3 czynniki mogą powodować ten błąd. Znaczy ja to rozumiem w ten sposób. Być może stosujemy coś źle przy wyświetlaniu wiadomości do graczy bądź wysyłaniu różnych komend, a w amxmodx nie wyrzuca absolutnie żadnego błędu na ten temat. Pokazał to chociażby HubertTM w temacie o JailBreaku, że drobna pierdoła, a potrafiła coś zepsuć na nowym HLDS, gdzie na starym problemu nie było...

 

Sprawa jest zagadkowa i do rozwiązania. 


Użytkownik Aemiksowy edytował ten post 31.03.2014 18:36


#4 SeeK

    Wszechobecny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 190
Profesjonalista

  • Postów:437
Offline

Napisano 31.03.2014 18:51


Próbowałeś z tym pluginem ?
bestspeed_edition_v2.amxx ; wyswietla info o speedzie

 

Także próbowałem. Również wywalało błędy.

 

Aemiksowy, dokładnie takiej odpowiedzi oczekiwałem, konkretnej i inteligentnej :) Jednakże nie odpowiada ona na wszystkie pytania, dlatego też oczekuje z niecierpliwością na wypowiedzi kolejnych amxx masterów :)


  • +
  • -
  • 0

http://sklep-sms.pl - sklep do gry Counter-Strike w którym dokonuje się zakupów bez wychodzenia z serwera!

 

Planeta-Skilla.pl - Zapraszam!  :)


#5 Aemiksowy

    Banned

  • Zbanowany

Reputacja: 34
Życzliwy

  • Postów:222
  • Lokalizacja::)
Offline

Napisano 31.03.2014 19:55

Ja mogę dodać, że ograniczyłem wyświetlanie wiadomości na hudzie (wywaliłem dhud), pewne efekty też wyrzuciłem, zainstalowałem plugin na ukrywanie cvarów (może to do końca nie jest związane z overflowed) i nic nie pomogło ani nic się nie ograniczyło. 



#6 SeeK

    Wszechobecny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 190
Profesjonalista

  • Postów:437
Offline

Napisano 31.03.2014 21:24

Na jakim hostingu masz serwer?


  • +
  • -
  • 0

http://sklep-sms.pl - sklep do gry Counter-Strike w którym dokonuje się zakupów bez wychodzenia z serwera!

 

Planeta-Skilla.pl - Zapraszam!  :)


#7 Aemiksowy

    Banned

  • Zbanowany

Reputacja: 34
Życzliwy

  • Postów:222
  • Lokalizacja::)
Offline

Napisano 31.03.2014 21:50

A hosting nie ma tu znaczenia, bo mam inny niż Ty :)



#8 GwynBleidD

    Godlike

  • Administrator

Reputacja: 1849
Godlike

  • Postów:3066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 01.04.2014 10:06

Hosting przy tym błędzie nie ma znaczenia... no z małym wyjątkiem, błąd może nie występować na serwerach z małą ilością FPSów, bo po prostu ilość wysyłanych w danym czasie informacji do gracza się zmniejszy. Ale to tylko wtedy, gdy jest to powiązane z FPSami serwera w jakiś sposób.

Ogólnie rzecz biorąc wszelkie informacje wyświetlane na HUD i nie tylko są wysyłane na 2 sposoby - przez kanał reliable i unreliable. Różnią się one tym, że jeśli gracz dostanie zbyt dużo informacji typu reliable w danym momencie, wywali go z serwera. Jeśli dostanie zbyt dużo unreliable, po prostu zignoruje te nadmiarowe i będzie grał dalej.

Co może być przyczyną?
1. Prędkościomierz - odświeżany jest on wiele razy w krótkim czasie, a domyślnie wszystko w HUD jest wysyłane przez reliable. Należy go przerzucić na unreliable, znajdziesz gdzieś w internecie na pewno jakąś metodę na to.
2. DHUD - również domyślnie używa reliable, można go przerzucić na unreliable.
3. Wszelkie statystyki i informacje wyświetlane w HUD, które się często odświeżają: może to być info o expie i nie tylko. Jeśli musi być pokazywane, zmniejszyć częstotliwość odświeżania i przerzucić na kanał unreliable, jeśli nie musi być wyświetlane - usunąć.
4. Informacje w konsoli - jeśli masz dużo map na serwerze, wywalić gracza może samo wpisanie komendy listmaps, bo ilość informacji którą w konsoli mu zwróci w ciągu ułamka sekundy będzie ogromna. To może być właśnie wywalanie tylko martwych graczy, bo jak ktoś jest żywy to raczej nie będzie sprawdzał jakie mapy są na serwerze.

Jak chcesz stworzyć dobry serwer tego typu to jest kilka podstawowych kwestii: po pierwsze, dobre rozplanowanie HUD, pamiętaj, że masz tylko 4 kanały HUD, więc wiadomości umieść tak, żeby wszystko się zmieściło. Zostaw jakieś kanały na statystyki BJ jeśli używasz takiego pluginu. Na swoim serwerze KZ który prowadziłem miałem to dokładnie rozplanowane, jeden kanał na info o wykorzystanych checkpointach, najlepszy czas na mapie, najlepszy własny czas, bieżący czas przejścia i tym podobne. Wrzucone to było na samej górze na środku. 2 kanał przeznaczyłem na prędkościomierz, oczywiście przerzucony na unreliable. Trzeci i czwarty zostawiłem na statystyki BH/LJ itp (uq_jumpstats). I wszystko się ładnie na ekranie mieściło, nic nie migało.

Masz do dyspozycji jeszcze DHUD, gdzie jest nieograniczona ilość wiadomości (w teorii), ale nie możesz wyświetlonej wiadomości usunąć czy modyfikować, więc nie nadaje się to na odświeżające się statystyki (licznik prędkości, czas przejścia itp). Ale nadaje się super na amx_say adminów, więc dobrze jest go w DHUD przerzucić. Pamiętać tylko trzeba, że czcionka jest większa.

Po dobrym rozplanowaniu tego w każdym z pluginów i zadbaniu, żeby nie zapychało graczom konsoli, czatu i innych środków komunikacji (również odświeżanie czasu mapy,gotówki, naboi, message o śmierci, tutor i wiele innych) nie ma prawa Ci wyrzucać graczy z reliable channel overflowed.
  • +
  • -
  • 0
NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych