Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Edytowanie modelu ( dodawanie własnych napisów, zmiana kolorów etc. )


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Wielkie Jol

    REPREZENTUJE SIEBIE I CAŁĄ GALAKTYKĘ

  • Support Team

Reputacja: 678
Wszechmogący

  • Postów:1258
  • GG:
  • Lokalizacja:AMXX
Offline

Napisano 09.02.2014 16:51

*
Popularny

Witam,

 

W poradniku pokażę Wam, jak do upatrzonego przez nas modelu dać np. napis swojej sieci serwerów, zmienić kolor przedmiotu czy też zrobić jakieś inne bzdety. Wytłumaczę to na najbardziej łopatologicznym itemie w grze - nożu.

 

Będzie nam potrzebny Half Life Model Viewer - najlepiej w wersji 1.36, który możemy pobrać stąd : http://cs.gamebanana.com/tools/4779

 

Otwierając Half-Life model viewer wyskoczy nam takie o to okienko wyświetlające nasz piękny, jeszcze nie otworzony model:

RESwMIA.png

Następnie będzie nam potrzebny jakiś model w moim przypadku noża - musimy znać jego ścieżkę.

Wchodzimy w zakładkę FILE -> LOAD MODEL... i szukamy tegoż modelu. Po otworzeniu powinien wyświetlić się nasz model:

cUFAFhe.png

 

Teraz wchodzimy w zakładkę TEXTURES, w okienku TEXTURES wybieramy teksturę, która zawiera "zdjęcie naszego przedmiotu", który chcemy zmienić. U mnie wygląda to tak:

lz9Brr5.png

 

Wciskamy teraz przycisk export texture ( jeden z trzech przycisków niżej ukazanych ) i wybieramy lokalizację, do której zostanie ona zapisana.

Następnie ją otwieramy w paincie ( najlepszy edytor graficzny XX i XXI wieku ) i na obrazku przedmiotu ( w moim przypadku noża dodajemy napis, czy też zmieniamy kolor.

Zapisujemy i zmienioną teksturę importujemy jednym z tych trzech magicznych przycisków

YBCYNvJ.png

 

Tak wygląda to u mnie po zmianach:

IgRaZyo.png

 

Teraz wystarczy tylko wejść w zakładkę FILE -> Save Model As i zapisać w wybranej przez nas lokalizacji

 

Mamy zmieniony model, SUPER!

Czasami kolory są zmieniane przez paint na takie bardziej "ciemne", nie wiem dlaczego, no ale tak musi być. Pewnie zaraz ktoś tutaj wytłumaczy.

 

To by było na tyle, Pozdrawiam


  • +
  • -
  • 14

"Żaden etyczny inżynier oprogramowania nie zgodzi się napisać procedury zniszczBagdad. Jego poczucie etyki domaga się, aby napisał procedurę zniszczMiasto, a Bagdad przekazał jako parametr" - Nathaniel Borenstein.


#2 karatepuszek89

    Początkujący

  • Użytkownik

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:18
  • Imię:KaratePuszek
  • Lokalizacja:NIE POWIEM XD
Offline

Napisano 08.03.2014 11:49

Przyda się ^D^


  • +
  • -
  • 0

#3 Sooldierr

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:91
  • Lokalizacja:Turek
Offline

Napisano 12.03.2014 17:24

Przyciemna gdyz redukuje kolory by odczytal je silnik gry.
Wazne jest by tekstura była zapisana w formacie windows bitmap czyli 256-kolorow.
Inaczej nie zaimportuje wam tekstury do modelu.
Do bardziej efektownych zmian polecam gimp (darmowy) Albo corel paint shop pro. Tam jest lepszy filtr do zmiany palety kolorow, zeby miec jak najmniejsze straty jakosci.
  • +
  • -
  • 0

#4 beznazwy123

    Profesjonalista

  • Zbanowany

Reputacja: 12
Początkujący

  • Postów:205
  • Imię:Darek
  • Lokalizacja:Niebo
Offline

Napisano 26.04.2014 20:36

+ Za chęć


b_350_20_692108_381007_FFFFFF_000000.png

Oklepani.pl Zapraszam :)

Pomogłem ? daj ++++ :)


#5 GranSki!pl

    Profesjonalista

  • Zbanowany

Reputacja: 21
Życzliwy

  • Postów:158
  • GG:
  • Lokalizacja:polska
Offline

Napisano 27.04.2014 12:27

Leci +


http://www.grandskil...--------------->

b_350_20_FFAD41_E98100_000000_591F11.png

Nie pomagam juz na GG!!!!!!!!!!!!!. Chyba ze odpłatnie.!!!!!!!!!


#6 CappyWymiata

    Zaawansowany

  • Zbanowany

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:91
  • Imię:Dominik
  • Lokalizacja:Bochnia
Offline

Napisano 17.05.2014 00:56

Bradzo dobry poradnik. Leci +ik :)


Zapraszam na Publiczny Serwer TeamSpeak3 - Od graczy dla Graczy!
Miła atmosfera, ogarnięta administracja, darmowe kanały i wiele więcej!
IP:
ts3.dobrewafle.pl lub 185.5.96.248:9987

b_350_20_6572E1_001AAD_FFFFFF_FFFFFF.png


#7 .::Respawn::.

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 21
Życzliwy

  • Postów:92
  • GG:
  • Imię:Piotr
  • Lokalizacja:Za górami
Offline

Napisano 30.05.2014 15:08

+, Wielkie dzięki :)


  • +
  • -
  • 0

Pomagam na GG w celu Klas, Awansów, Pomocy w Klasach,

Moje GG znajdziesz w moim profilu.

CAŁKOWICIE ZA FREE!


#8 DILEREK

    Pomocny

  • Zbanowany

Reputacja: 15
Początkujący

  • Postów:59
  • Lokalizacja:warszawa
Offline

Napisano 22.06.2014 22:25

Zapomniales dodac, ze gdy zapisujemy nasz edytowany obrazek modelu musimy zapisac go w formacie .bmp bo inaczej nie pojdzie ;)
Czasami chcieć nie zawsze znaczy móc.

#9 Balian3D

    Wszechwidzący

  • Użytkownik

Reputacja: 29
Życzliwy

  • Postów:230
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 03.07.2014 14:37

Ciekawe. na pewno ten poradnik wykorzystam leci +


  • +
  • -
  • 0

#10 Nltj

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 13
Początkujący

  • Postów:107
  • Lokalizacja:Jamajka ?
Offline

Napisano 13.08.2014 00:22

Jak można zmienić paletę kolorów aby miała ona "moje" barwy z danego obrazka ??


  • +
  • -
  • 0

#11 Wielkie Jol

    REPREZENTUJE SIEBIE I CAŁĄ GALAKTYKĘ

  • Autor tematu
  • Support Team

Reputacja: 678
Wszechmogący

  • Postów:1258
  • GG:
  • Lokalizacja:AMXX
Offline

Napisano 13.08.2014 10:20

W paincie wydaję mi się, że jest to niemożliwe. Ostatnio przerobilem jakos to w gimpie i intensywności kolorów nie stracilem.
  • +
  • -
  • 0

"Żaden etyczny inżynier oprogramowania nie zgodzi się napisać procedury zniszczBagdad. Jego poczucie etyki domaga się, aby napisał procedurę zniszczMiasto, a Bagdad przekazał jako parametr" - Nathaniel Borenstein.


#12 xXxBoy4GirlxXx

    Zombie Plague Advance 1.6.2!

  • Użytkownik

Reputacja: 56
Pomocny

  • Postów:257
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysztof
  • Lokalizacja:Olsztyn
Offline

Napisano 16.02.2015 19:04

Jak to w gimpie zapisać? Bo tą intensywność kolorów ciągle tracę , może to przez painta. Mam tez irvan view, pomoże ktos?
  • +
  • -
  • 0
<p>Szukasz pluginów do zombie modahttp://amxx.pl/topic...spis-extra-itemKupię Klucz steam lub konto CS: Source, pw/gg 36374005

#13 Wielkie Jol

    REPREZENTUJE SIEBIE I CAŁĄ GALAKTYKĘ

  • Autor tematu
  • Support Team

Reputacja: 678
Wszechmogący

  • Postów:1258
  • GG:
  • Lokalizacja:AMXX
Offline

Napisano 16.02.2015 19:58

Jak to w gimpie zapisać? Bo tą intensywność kolorów ciągle tracę , może to przez painta. Mam tez irvan view, pomoże ktos?

Mape bitową ilu kolorową zapisujesz?


  • +
  • -
  • 2

"Żaden etyczny inżynier oprogramowania nie zgodzi się napisać procedury zniszczBagdad. Jego poczucie etyki domaga się, aby napisał procedurę zniszczMiasto, a Bagdad przekazał jako parametr" - Nathaniel Borenstein.


#14 xXxBoy4GirlxXx

    Zombie Plague Advance 1.6.2!

  • Użytkownik

Reputacja: 56
Pomocny

  • Postów:257
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysztof
  • Lokalizacja:Olsztyn
Offline

Napisano 16.02.2015 21:10

Ładuje skin, klikam "export" i zapisuje na pulpicie mi go (nie mam możliwosci wybrania jakich kolwiek innych rozszeżen) Zapisuje mi w bmp.
Czym to "edytować" aby nie uszkodzić tych kolorów? Bo paintem jak robiłem to pierniczy wszystko. 

 

 

Jak to w gimpie zapisać? Bo tą intensywność kolorów ciągle tracę , może to przez painta. Mam tez irvan view, pomoże ktos?

Mape bitową ilu kolorową zapisujesz?

 

 


  • +
  • -
  • 0
<p>Szukasz pluginów do zombie modahttp://amxx.pl/topic...spis-extra-itemKupię Klucz steam lub konto CS: Source, pw/gg 36374005

#15 wiwi249

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 146
Zaawansowany

  • Postów:440
  • GG:
  • Imię:Wiktor
  • Lokalizacja:Tarnobrzeg
Offline

Napisano 16.02.2015 21:14

Mapa bitowa musi być 256-kolorowa, z tego co próbowałem, GIMP nie pozwala takiej zrobić.

Osobiscie robie teksturki w Gimp, a potem za pomocą Irfana zmniejszam zakres kolorów do 256. Innym wyjściem jest otworzenie modelu w paincie, nie wpłynie Ci na rodzaj grafiki.


  • +
  • -
  • 1

Wykonuję strony internetowe, zlecenia AMXX i HLDS - w tym pisanie pluginów, ogarnianie serwerów, edycja i tworzenie modeli.

Potrzebujesz czegoś? Pisz!

 

"śpieszmy się pisać posty, tak szybko banują..." ~ sebul


#16 xXxBoy4GirlxXx

    Zombie Plague Advance 1.6.2!

  • Użytkownik

Reputacja: 56
Pomocny

  • Postów:257
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysztof
  • Lokalizacja:Olsztyn
Offline

Napisano 16.02.2015 21:20

Mapa bitowa musi być 256-kolorowa, z tego co próbowałem, GIMP nie pozwala takiej zrobić.

Osobiscie robie teksturki w Gimp, a potem za pomocą Irfana zmniejszam zakres kolorów do 256. Innym wyjściem jest otworzenie modelu w paincie, nie wpłynie Ci na rodzaj grafiki.

Mam irvan view, napisałbyś krok po kroku jak to zmienić? Bo próbowałem sam, ale nie wychodzi mi.. będę bardzo wdzięczny.. (Najlepiej przez painta i irvan view)


  • +
  • -
  • 0
<p>Szukasz pluginów do zombie modahttp://amxx.pl/topic...spis-extra-itemKupię Klucz steam lub konto CS: Source, pw/gg 36374005

#17 wiwi249

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 146
Zaawansowany

  • Postów:440
  • GG:
  • Imię:Wiktor
  • Lokalizacja:Tarnobrzeg
Offline

Napisano 16.02.2015 21:53

amxx_1424120014__beztytulu.png


  • +
  • -
  • 1

Wykonuję strony internetowe, zlecenia AMXX i HLDS - w tym pisanie pluginów, ogarnianie serwerów, edycja i tworzenie modeli.

Potrzebujesz czegoś? Pisz!

 

"śpieszmy się pisać posty, tak szybko banują..." ~ sebul


#18 xXxBoy4GirlxXx

    Zombie Plague Advance 1.6.2!

  • Użytkownik

Reputacja: 56
Pomocny

  • Postów:257
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysztof
  • Lokalizacja:Olsztyn
Offline

Napisano 16.02.2015 23:12

Gimpem się udało, zaś paintem nie :<<

Ale żal, zapomniałem odwrócić, i wyszło mi z Takiego pięknego skinu
qq1yf5.png

TO xD

2q3yjb8.png

 


Użytkownik xXxBoy4GirlxXx edytował ten post 16.02.2015 23:12

  • +
  • -
  • 0
<p>Szukasz pluginów do zombie modahttp://amxx.pl/topic...spis-extra-itemKupię Klucz steam lub konto CS: Source, pw/gg 36374005

#19 caro

    Pomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 14
Początkujący

  • Postów:61
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 04.03.2015 19:30

Bardzo przydatny poradnik.


  • +
  • -
  • -1




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych