Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Menu i Zmienna


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Raku129

    Wszechwidzący

  • Użytkownik

Reputacja: 70
Pomocny

  • Postów:280
  • GG:
  • Lokalizacja:Bielawa
Offline

Napisano 11.11.2013 23:24

Hmmmm w menu_create nie da się użyć zmiennej no nie?

 

Dzięki format mogę wpisać zmienną, ale nie chce mieć tego 1.  przed nazwą.

Ciężko pewnie zrozumieć to co wyżej napisałem, dlatego pokaże to na przykładzie.

 

Mam powiedzmy zrobione to tak:

 

menu_create "Moje Menu"

format "1. Skill"

format "2. Skill"

format "3. Skill"

 

Chcę w tym menu_create dodać zmienną liczbową, która pokazuje ile ma się punktów, wiem że się nie da, a w format nie będzie to ładnie wyglądać, będzie to się zlewać jak tu:

menu_create "Moje Menu"

format "1. Posiadasz %d Punktów"

format "2. Skill"

format "3. Skill"

format "4. Skill"

 

Jakiś pomysł?


  • +
  • -
  • 0

#2 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6034
Godlike

  • Postów:10832
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 12.11.2013 16:25

Em chcesz po prostu przerzucić do nowej linii ? ^n

 

Dlaczego w format miało by to nie ładnie wyglądać ?

 

Jakieś ss czy coś


  • +
  • -
  • 0

#3 GwynBleidD

    Godlike

  • Administrator

Reputacja: 1849
Godlike

  • Postów:3066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 12.11.2013 18:38

W menu_create wpisz swój tytuł menu

 

Następnie weź format i do zmiennej nazwa wryp tytuł menu, nową linię (^n) i linijkę pod tytułem z punktami itp.

 

Następnie użyj menu_setprop(menu, MPROP_TITLE, nazwa)

 

Dalej już robisz co chcesz :)

 

Obejście jest z tego względu, że w tytule menu podawanym do menu_create jest limit znaków... addtext użyć się nie da, bo jest zbugowany (czekamy na darka, aby to poprawił w swoim AMX).


  • +
  • -
  • 1
NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark

#4 Raku129

    Wszechwidzący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 70
Pomocny

  • Postów:280
  • GG:
  • Lokalizacja:Bielawa
Offline

Napisano 12.11.2013 20:15

Nie wiem czy koniecznie o takie coś Ci chodziło, ale działa :P

    new HEAD = format(formats,charsmax(formats),"\yPosiadasz \r[%d] \yPunktow", g_points[id]) 
    menu_setprop(menu, MPROP_TITLE, HEAD)

 

Teraz mam kolejne pytanie.

Na każdą postać z wyboru [T/CT] chce przypisać zmienne, coś w tym stylu:

 

Zapis na NICK, tylko na każdej z tych postaci zapisuje się inny poziom.

To muszę utworzyć pełno zmiennych i zrobić to za pomocą warunku, czy mogę jakoś to ogarnąć za pomocą tablic?


  • +
  • -
  • 0

#5 GT Team

    Ten lepszy xD

  • Zbanowany

Reputacja: 321
Wszechpomocny

  • Postów:1435
  • GG:
  • Imię:Tomasz i Grzegorz
  • Lokalizacja:Wojkowice
Offline

Napisano 13.11.2013 08:02

nie rozumiem xD możesz skorzystać również z enumów :
enum playerInfo {
       PLAYER_CLASS,
       PLAYER_POINTS,
       PLAYER_NAME[33]
}

new g_playerInfo[33][ playerInfo ]
a jeśli chcesz zapisać dla kazdej z postaci to jesli korzsystarz z nvault o jako klucz ustawiasz :
new key[64];
formatex(key, 63, "%s-%s", nick_gracza, g_playerInfo[id][ PLAYER_CLASS ])

// no i klucz jest, aby wczytac potem dane to uzywasz tego samego
nvault_set(plik_nvault, key, jakies_dane);
// jak ci o to chodzi. xD ( i jak się nie mylę )

Nowa wersja Tower Defense 0.2 Alpha | Inne Mody -> Nowości

 


#6 Raku129

    Wszechwidzący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 70
Pomocny

  • Postów:280
  • GG:
  • Lokalizacja:Bielawa
Offline

Napisano 13.11.2013 22:08

Kurcze coś nie mogę zczaić cały czas tego :/

Mam tak:

 

new const CLASSES[MAX_CLASSES][] = {
    "Brak",
    "Arctic Avengers",
    "Guerilla Warfare",
    "Phoenix Connection",
    "L337 Crew",
    "French GIGN",
    "German GSG9",
    "UK SAS",
    "Seal Team 6"
}

 

W ewencie przy wyborze teamu chce zrobić tak:

if(cs_get_user_team(id, CS_TEAM_T, CS_T_ARCTIC) {

// Tutaj chce nadać graczowi że jest CLASSES[Arctic Avengers] ? Jak to zrobić, w ogóle tutaj nie wiem co i jak. Pewnie dalej dużo rzecz nie ogarniam ;]

}

 

A potem jak w zapisie i wczytywaniu to? Tak?

public Load_BF3(id)
{
    new authid[64], vaultkey[64], vaultdata[32];
    get_user_name(id, authid, 63);
    format(vaultkey,63,"%s-%s", authid, CLASSES);
    nvault_get(g_Save, vaultkey, vaultdata,511);
    replace_all(vaultdata, 511, "#", " ");
    
    new one[33], two[33], three[33], four[33], five[33], six[33], seven[33], eight[33], nine[33];
    parse(vaultdata, one, 32, two, 32, three, 32, four, 32, five, 32, six, 32, seven, 32, eight, 32, nine, 32);
    g_frag[id] = str_to_num(one);
    g_dead[id] = str_to_num(two);
    g_hs[id] = str_to_num(three);
    g_points[id] = str_to_num(four);
    g_health[id] = str_to_num(five);
    g_gravity[id] = str_to_num(six);
    g_speedrun[id] = str_to_num(seven);
    g_invisble[id] = str_to_num(eight);
    g_autobh[id] = str_to_num(nine);
    while(ranganum[id] < 52)
    {
        if(g_frag[id] >= rangaxp[ranganum[id]] && sizeof(ranga) > ranganum[id])
        {
            ranganum[id]++;
        }
        else
        {
            break;
        }
    }

}

public Save_BF3(id)
{
    new authid[64], vaultkey[64], vaultdata[512];
    get_user_name(id, authid, 63);
    format(vaultkey, 63, "%s-%s", authid, CLASSES);
    format(vaultdata, 511,"%d#%d#%d#%d#%d#%d#%d#%d#%d", g_frag[id], g_dead[id], g_hs[id], g_points[id], g_health[id], g_gravity[id], g_speedrun[id], g_invisble[id], g_autobh[id]);
    nvault_set(g_Save, vaultkey, vaultdata);
}


Użytkownik Raku129 edytował ten post 13.11.2013 22:10

  • +
  • -
  • 0

#7 GT Team

    Ten lepszy xD

  • Zbanowany

Reputacja: 321
Wszechpomocny

  • Postów:1435
  • GG:
  • Imię:Tomasz i Grzegorz
  • Lokalizacja:Wojkowice
Offline

Napisano 14.11.2013 17:02

jak tak patrzę to zapis wygląda i wczytanie wygląda dobrze. p.s :
one[33], two[33], three[33]
tam będą cyfry, nie aż tak duże więc możesz zmniejszyć do np 6. Co do tego
new const CLASSES[MAX_CLASSES][] = {
    "Brak",
    "Arctic Avengers",
    "Guerilla Warfare",
    "Phoenix Connection",
    "L337 Crew",
    "French GIGN",
    "German GSG9",
    "UK SAS",
    "Seal Team 6"
}
tak jak mówiłem, enumy ;)
enum eClass { 
    NONE,
    ARCTIC_AVENGERS,
    GUERILLA_WARFARE,
    ...
    UK_SAS,
    SEAL_TEAM
}
i potem :
if(cs_get_user_team(id, CS_TEAM_T, CS_T_ARCTIC) {
       // co tam miales dac ...nwm model, nazwa czy co.
       
      CLASSES[ARCTIC_AVENGERS]
}
jak sie nie mylę .. pozdrawiam

Nowa wersja Tower Defense 0.2 Alpha | Inne Mody -> Nowości

 


#8 Raku129

    Wszechwidzący

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 70
Pomocny

  • Postów:280
  • GG:
  • Lokalizacja:Bielawa
Offline

Napisano 14.11.2013 18:22

Czyli w zmiennych od zliczania fragów, deada mogę ustawić mniejsze zużywanie?

Czym się różni enum, const itd.?

 


  • +
  • -
  • 0

#9 GT Team

    Ten lepszy xD

  • Zbanowany

Reputacja: 321
Wszechpomocny

  • Postów:1435
  • GG:
  • Imię:Tomasz i Grzegorz
  • Lokalizacja:Wojkowice
Offline

Napisano 14.11.2013 20:10

enum
http://amxx.pl/topic/1699-troche-o-enum/
a dalej, o typach zmiennych, choc są to "tagi" w PAWN
http://amxx.pl/topic/6614-zmienne-co-i-jak/

GwynBleidD (16.11.2013 20:21):
A czemu te linki jako kod? Chciałbym w nie kliknąć, a nie kopiować do paska adresu...

Nowa wersja Tower Defense 0.2 Alpha | Inne Mody -> Nowości

 


#10 GT Team

    Ten lepszy xD

  • Zbanowany

Reputacja: 321
Wszechpomocny

  • Postów:1435
  • GG:
  • Imię:Tomasz i Grzegorz
  • Lokalizacja:Wojkowice
Offline

Napisano 16.11.2013 22:10

@GwynBleidD U mnie nie do końca działa tak jak u ciebie formatowanie :D Jak daję akapit to go nie daje a jak dam kod to idze nowa linijka więc dlatego. ^^
GwynBleidD (17.11.2013 00:20):
To co Ty z tym edytorem robisz? Wyłącz sobie 1 przyciskiem tryb WYSIWYG i pisz czystym bbcode.

Nowa wersja Tower Defense 0.2 Alpha | Inne Mody -> Nowości

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych