Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Zapobieganie Cheaterą i pomocne rzeczy



  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bongos1

    Początkujący

  • Użytkownik

Reputacja: -1
Mniej niż zer0.

  • Postów:14
Offline

Napisano 14.09.2013 08:50

Chciałbym się dowiedzieć jak najlepiej radzić sobie z cheaterami i jak ich wykrywac. Bo niektórzy graczy są posądzani za cheaterów a wcale nimi nie są, więc jak np. ich dokładnie i szybko wykrywac? Czy macie jakieś polecane pluginy na serverze które zapobiegają cheaterą?

 

46160029.png


  • +
  • -
  • 0

#2 MAGNET

    SourceLearned ;)

  • Moderator

Reputacja: 625
Wszechmogący

  • Postów:1510
  • GG:
  • Imię:Olek
  • Lokalizacja:Dalekoo
Offline

Napisano 14.09.2013 08:53

1. 80% cheatów posiadają NS'y, dlatego zalecam ReveMu

2. Ogarnij porządnych adminów, którzy potrafią rozpoznać, czy ktoś używa cheatów

A co do plugów, to uważam, że człowiek jest najlepszym programem, jednakowoż możesz wgrać to:

http://amxx.pl/topic...n-antywallhack/


  • +
  • -
  • 1

#3 bociek1994

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:116
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 14.09.2013 09:23

Głównie: rozsądek i "wykwalifikowana administracja".

 

Jest masa różnych metod. Tak jak napisał Magnet - RevEmu: na serwerze może grać tylko protokół 48 (kilka poprawek w nim już jest) oraz możesz ustawić aby na serwerze grali tylko NS'y na protokole 48 z RevEmu (w kliencie generuje on unikalny sid). Dzięki temu każdy zbanowany u ciebie NS, nie będzie mógł ponownie wejść na serwer. Musisz jednak liczyć się z ograniczeniem graczy na serwerze - prot. 47 nie wejdzie.

 

Serwer steam = mniejsza ilość cheatów (chociaż ostatnio to różne rzeczy się dzieją). Można też wymusić aktualizację u graczy Steam do najnowszej wersji CS'a, jednakże na długo się to nie zda. Nowe cheaty już są, albo niedługo będą.

 

Jest jeszcze kilka innych przerobionych binarek, pluginów, itd. - jednakże przy nich trzeba liczyć się z wyższym generowaniem obciążenia przez serwer. Wszelkie tego rodzaju antycheaty stały się jednak już bezużyteczne (twórcy systemów przestali je rozwijać i wyszły nowe cheaty).

 

W sumie, to sam jestem ciekaw czy ktoś jest w stanie polecić jakiś dobry system na zasadzie wgrania binarek lub pluginów blokujących cheaty ; )

 


  • +
  • -
  • 0

#4 CheQ

    Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

  • Junior Admin

Reputacja: 1984
Godlike

  • Postów:5534
  • Imię:Adaś
  • Lokalizacja:Glinianka
Offline

Napisano 14.09.2013 09:24


jak najlepiej radzić sobie z cheaterami

 

Wywalając z serwera modyfikacje umożliwiające granie NS'om. Co prawda na steama też są czity ale 89% ludzi nie umie szukać w googlach. 


  • +
  • -
  • 0

b_560_95_1.png


#5 Gość_21977_*

  • Gość

Reputacja: 0

Offline

Napisano 04.10.2013 19:27

Automatyczna wiadomość


Ten temat został przeniesiony z forum

AMX Mod XPytania

do

InneOFF Topic

#6 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1339
Godlike

  • Postów:3556
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 04.10.2013 23:26


Chciałbym się dowiedzieć jak najlepiej radzić sobie z cheaterami i jak ich wykrywac.

 

wrzuc tego znaka do motd


  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#7 Gość_21977_*

  • Gość

Reputacja: 0

Offline

Napisano 05.10.2013 07:25

Aby skutecznie identyfikować oszustwa, powinieneś wiedzieć, jak one działają.
 
Wymiana informacji
gueswho.jpg
Źródło: uberzers.deviantart.com/art/GUESS-WHO-296233398

Poznanie, jak wygląda wymiana informacji pomiędzy użytkownikiem, a serwerem.
 
Wiedzą, jakie informacje pozyskuje gracz, a więc jakim arsenałem dysponuje,
to podstawa działania. Określasz tutaj, jakie możliwości ma użytkownik i wszelkie
dane spoza tego zakresu możesz, a nawet musisz w tym miejscu wykluczyć.
 
Nie jest to proste zadanie i często wymaga dokładnego zbadania silnika gry,
oraz wszystkich aspektów wymiany informacji w zależności od danej sytuacji.
 
Praktyka jako gracz
wankas.png
Źródło: uberzers.deviantart.com/art/TF2-Wankas-392220145

Sama teoria niewiele da, jeśli nie masz porównania z rzeczywistymi możliwościami
gracza, który nie oszukuje. Aby być pewnym, że gracz oszukuje, musisz mieć pewność,
że nie jest to zwykły fart, bądź zagranie strategiczne, bądź ruch taktyczny, z którego
my nie korzystaliśmy. Prosty przykład: nie zbanujesz gracza za to, że kampił za skrzynią
i wyszedł z headshotem prosto na wroga, którego nie widział, "bo go nie widział: WH!",
ponieważ doskonale wiesz, że kamper mógł słyszeć jego kroki. Tutaj znów widać dalsze
potrzeby praktyki, tj. rozpoznawanie zakresu słyszalności i widoczności dzięki praktyce.
 
Znajomość dodatków
Jarate_I_Choose_you.png
Źródło: neoanimegirl.deviantart.com/art/Jarate-I-Choose-you-154830929

Niezwykle istotna jest dokładna wiedza o pluginach, działających na serwerze oraz
ich dokładnym działaniu. Jeśli administrator nie wie, jakie pluginy mamy na serwerze
lub jak one dokładnie działają, to nie może podjąć racjonalnej decyzji o tym, czy
dany użytkownik cheatuje, czy też nie. Prosty przykład: gracz dostał +10 szybkości
za multikill, bo taki był plugin na serwerze, ale admin tego nie wie i banuje gracza "za SH".
 
Nyoron.jpg
Źródło: monkeyoo.deviantart.com/art/Nyoron-TF2-69024834

Po poznaniu zakresu możliwości cheatowania, w obliczu modyfikacji serwera, czas zajść w szeregi wroga,
czyli poznać działanie popularnych cheatów, a następnie samemu je przetestować, choćby na botach.
 
Wiedząc, jakie informacje wykorzystuje gracz, jakie posiada, a z jakich powinien korzystać oraz znając jego możliwości,
możemy wyłapać oszusta, będąc pewnym co do słuszności naszej decyzji, a samo jej podjęcie nie będzie nam sprawiać
większego problemu i po wykonaniu powyższych wrogów, diametralnie zmieni się Twoje zdanie odnośnie liczby cheaterów.
 
Jest ich naprawdę sporo, ale o tym przekonasz się, gdy poznasz ich metody działania i wtedy dopiero zabierz się za banowanie.
 
Najczęstsze błędy
Rainbows_and_boys_prolems.png
Źródło: uberzers.deviantart.com/art/TF2-Rainbows-and-boy-s-prolems-370426633

Zdecydowanie najczęstszy błąd, który nie powinien mieć miejsca, czyli przyznawanie uprawnień administracyjnych,
w tym banowania "za cheaty" graczom, którzy nie są administratorami, nie posiadają dostępu do konfiguracji serwera.
Takie osoby, z racji, że nie wiedzą, co siedzi na serwerze, nie mogą podjąć słusznej decyzji, o czym pisałem wyżej.
 
Często błędnie zwani adminami, tak naprawdę moderatorzy mogą wykonywać jedynie proste czynności moderacyjne w oparciu
o obecną, dynamiczną sytuację na serwerze, tj. głosowanie, zmiana mapy, wyrzucenie wulgarnego gracza, uciszenie kogoś, itd.
 
nope.png
Źródło: uberzers.deviantart.com/art/TF2-NOPE-381406792

Kolejnym błędem jest podjęcie zbyt szybkiej, niedokładnej decyzji w oparciu o opinię innych graczy (say_team @ a ten i ten gracz ma WH!!!11one).
Jako administrator, nie powinieneś ulegać presji publiczności, a jedynie rozważyć ich głosy za prawdopodobne, co najwyżej zmienić na ich postawie
swoje priorytety, ale nie mogą one w żaden sposób wpłynąć na Twoją decyzję. Jak się często powiada, kłamstwo powtarzane 1000 razy staje się prawdą.
 
Ty, jako administrator, wiesz, jak wygląda cheatowanie, bo znasz jego wszystkie aspekty, a głosy graczy, choćby był ich tysiące, nic dla Ciebie nie znaczą,
bo przeciętny gracz nie wie, jak wyglądają cheaty. Informacja niepewna jest tutaj nic nie warta (czyt. =0, a 0*1000 to wciąż 0), więc sam podejmujesz decyzję.
 
SpyCheck.png
Źródło: boourns.dynu.net/images.php?view=2494

Ostatnim przykładem, ale nie ostatnim błędem, jest banowanie na podstawie domysłu.
Banując graczy, nie będąc pewnym co do słuszności bana, szybko możemy stracić cennych graczy.
Taka praktyka nie przystoi administratorowi, a już na pewno nie pomaga w zdobyciu nowych, stałych graczy.
 
Cheaterzy to frajerzy, którzy nie potrafią grać inaczej i muszą się odpalić, by zaistnieć, więc prędzej czy później się ujawnią
ze swoim dopalaczem i będzie można ich szybko pożegnać. Jeśli obawiasz się, że oszuści przy Tobie wyłączą cheaty, dobrym
pomysłem jest wejście na serwer incognito, bądź oglądanie gry nawet w czasie rzeczywistym poprzez HLTV, które warto mieć na serwerze.







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych:

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych