Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie
C++

Suma elementów tablicy - C++

c++

  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 GT Team

    Ten lepszy xD

  • Zbanowany

Reputacja: 321
Wszechpomocny

  • Postów:1435
  • GG:
  • Imię:Tomasz i Grzegorz
  • Lokalizacja:Wojkowice
Offline

Napisano 23.04.2013 16:47

#include <iostream>
#include <cstdlib>
 
using namespace std;
 
int main()
{
     int n = 0;
     double wynik = 0 ;          //Wartość może być zmienno przecinkowa
 
     do                          //Wykonuj dopóki wartość tablicy będzie większa niż 0
     {
          cout << "Podaj rozmiar tablicy : " ;
          cin >> n ;              //Wpisujemy rozmiar tablicy
 
          if(n <= 0)              //Jeżeli rozmiar tablicy jest mniejszy
          {                       //albo równy 0 zgłoś błąd i wyzeruj wartosć tablicy
               cout << endl << "Wprowadzono zla wartosc, wprowadz poprawna!" << endl ;
               n = 0 ;
          }
     } while(n <= 0);
 
     double tablica[n];          //Deklarujemy tablicę o rozmiarze 'n'
 
     system("cls");              //Czyść konsole
     cout << "Podaj wartości tablicy : "; //Wypisujemy tekst
 
     for(int i = 0 ; i < n ; i ++) // Pętla bedzie się wykonywać tyle razy ile wynosi n
     {
          cout << endl << "tablica["<<i<<"] - " ; 
          cin >> tablica[i] ;     //Przypisujemy wartość 'tablica[i]'
 
          wynik += tablica[i] ;   //Dodajemy do zmiennej 'wynik' wartość 'tablica[i]'
     }
 
     system("cls");              //Czyść konsole
 
     cout << "Suma " << n << " wartosci wynosi : " << wynik << endl; //wypisz koncowa informacje
 
     system( "PAUSE" );
     return 0;
}
 

Wszystko opisane w kodzie.

Funckja sumuje wszystkie wartości elemtnów tablicy.

Podaj wartości tablicy : 5

tablica[0] - 5.0
tablica[1] - 10.1
tablica[2] - 15.2
tablica[3] - 20.3
tablica[4] - 25.4
 
Suma 5 wartosci wynosi : 76

Kawon (24.04.2013 16:07):
Za mało na odrobienie ostrzeżenia.

Nowa wersja Tower Defense 0.2 Alpha | Inne Mody -> Nowości

 


#2 CheQ

    Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

  • Junior Admin

Reputacja: 1984
Godlike

  • Postów:5534
  • Imię:Adaś
  • Lokalizacja:Glinianka
Offline

Napisano 23.04.2013 17:04

mam rozumieć że to dla kolegów z technikum którzy po roku nie umieją pisać tego czego można się w niecały tydzień nauczyć? 

 

ok. 


  • +
  • -
  • 1

b_560_95_1.png


#3 GT Team

    Ten lepszy xD

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 321
Wszechpomocny

  • Postów:1435
  • GG:
  • Imię:Tomasz i Grzegorz
  • Lokalizacja:Wojkowice
Offline

Napisano 23.04.2013 17:07

Głównie służy to do odrobienia warna, lecz jest to funkcja którą pisałem na potrzeby pewnego projektu i strony.


Nowa wersja Tower Defense 0.2 Alpha | Inne Mody -> Nowości

 


#4 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6033
Godlike

  • Postów:10825
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 24.04.2013 11:52

http://www.cplusplus...rithm/for_each/

 

prościej , bardziej przejrzyście i można używać przy różnego rodzaju kontenerach


  • +
  • -
  • 2

#5 GT Team

    Ten lepszy xD

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 321
Wszechpomocny

  • Postów:1435
  • GG:
  • Imię:Tomasz i Grzegorz
  • Lokalizacja:Wojkowice
Offline

Napisano 24.04.2013 14:56

Nie wiedziałem o tym.

Nowa wersja Tower Defense 0.2 Alpha | Inne Mody -> Nowości

 


#6 speedkill

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1570
Godlike

  • Postów:2733
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Prudnik
Offline

Napisano 24.04.2013 15:30

Nie lepiej użyć tego: http://pl.wikibooks....wiki/C /Vector
  • +
  • -
  • 0

If you can dream it, you can do it.


#7 GT Team

    Ten lepszy xD

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 321
Wszechpomocny

  • Postów:1435
  • GG:
  • Imię:Tomasz i Grzegorz
  • Lokalizacja:Wojkowice
Offline

Napisano 24.04.2013 15:44

vector tab;
cin >> n;
for( int i=0; i> element;
   tab.push_back(element);
}
Przecież to jest to samo co ja zrobiłem! ;P Tylko ja dodałem n, wypisz clean i wygląda tak strasznie, bo dużo linijek xD

Nowa wersja Tower Defense 0.2 Alpha | Inne Mody -> Nowości

 


#8 sebul

    Godlike

  • Junior Admin

Reputacja: 2016
Godlike

  • Postów:5411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 24.04.2013 15:58

Jeśli utworzymy listę, to chyba wtedy nawet nie trzeba żadnej pętli robić aby zsumować elementy ^ ^
A przynajmniej tak jest w c#, że tworzymy sobie obiekt listy i używamy metody "Sum".
  • +
  • -
  • 0
Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo
Generator tabeli expa - aż do 103600 poziomu

#9 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6033
Godlike

  • Postów:10825
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 24.04.2013 16:02

http://www.cplusplus...ric/accumulate/

 

=)


  • +
  • -
  • 1

#10 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1339
Godlike

  • Postów:3556
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 25.04.2013 00:10

double tablica[n]
takie rzeczy to tylko w Devie xD
  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#11 GT Team

    Ten lepszy xD

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 321
Wszechpomocny

  • Postów:1435
  • GG:
  • Imię:Tomasz i Grzegorz
  • Lokalizacja:Wojkowice
Offline

Napisano 25.04.2013 08:23

Code::Blocks :)

Nowa wersja Tower Defense 0.2 Alpha | Inne Mody -> Nowości

 


#12 MarWit

    The Chosen One

  • Przyjaciel

Reputacja: 840
Czempion

  • Postów:1485
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Marcin
  • Lokalizacja:Bystrzyca
Offline

Napisano 27.04.2013 22:13

Tak szybciej:

Spoiler


Spoiler

Użytkownik MarWit edytował ten post 01.07.2013 19:30

  • +
  • -
  • 1

marwit-0.png


#13 GT Team

    Ten lepszy xD

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 321
Wszechpomocny

  • Postów:1435
  • GG:
  • Imię:Tomasz i Grzegorz
  • Lokalizacja:Wojkowice
Offline

Napisano 27.04.2013 22:29

Wiecie co, ja rozumiem, że mogło by lepiej być napisane no ale bez przesady :)

Nowa wersja Tower Defense 0.2 Alpha | Inne Mody -> Nowości

 


#14 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6033
Godlike

  • Postów:10825
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 28.04.2013 15:12

Po to powstaje taki temat żeby dojść do jak najlepszego rozwiązania
  • +
  • -
  • 1

#15 GT Team

    Ten lepszy xD

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 321
Wszechpomocny

  • Postów:1435
  • GG:
  • Imię:Tomasz i Grzegorz
  • Lokalizacja:Wojkowice
Offline

Napisano 28.04.2013 15:16

Proste i na temat :P

Nowa wersja Tower Defense 0.2 Alpha | Inne Mody -> Nowości

 


#16 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6033
Godlike

  • Postów:10825
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 01.07.2013 17:57

Jeden dość poważny błąd

 

int * tab = new int[ i ];

 

 

nie zwalniasz potem pamięci zajmowanej na stercie

 

na końcu ( przed return ) dodajemy 

delete [] tab;

http://pl.wikibooks....dzanie_pamięcią


  • +
  • -
  • 0

#17 MarWit

    The Chosen One

  • Przyjaciel

Reputacja: 840
Czempion

  • Postów:1485
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Marcin
  • Lokalizacja:Bystrzyca
Offline

Napisano 01.07.2013 19:39

Jeden dość poważny błąd
 

int * tab = new int[ i ];

 
nie zwalniasz potem pamięci zajmowanej na stercie
 
na końcu ( przed return ) dodajemy 
delete [] tab;
http://pl.wikibooks....dzanie_pamięcią


Rzadko używam 'new' ( wole malloc. ANSI C rulez ) i zawsze myślałem że pamięć jest zwalniana przy dekonstrukcji bądź zaraz przed ProcessTerminate/exit. Post poprawiłem.
  • +
  • -
  • 0

marwit-0.png






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: c++

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych