Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Odległość od spawn pointu


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 mimo114

    Pomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 4
Nowy

  • Postów:72
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Lubliniec
Offline

Napisano 01.03.2013 21:07

Witam.
Chciałbym się dowiedzieć jak pobrać odległość od spawn'u. Dokładnie chodzi mi o to że na moim Diablo+DM ludzie stawiają totemy na respie, Chcę zapobiec temu blokadą używania itemu niedaleko spawnu ale niestety nie wiem jak pobrać miejsce spawnu graczy,
Z góry dziękuje
  • +
  • -
  • 0

#2 radim

    Godlike

  • Moderator

Reputacja: 932
Master

  • Postów:2725
  • Steam:steam
  • Imię:Arkadiusz
  • Lokalizacja:Janów Lub.
Offline

Napisano 02.03.2013 07:33

Funkcja find_sphere_class ( http://amxx.pl/dokum...nd_sphere_class )
Przykładowy warunek:
new entlist[3];

if(find_sphere_class(id, "func_buyzone", 100.0, entlist, 2))
{
client_print(id, print_chat "Jestes zbyt blisko respa.");
return;
}


@Edit
Tak wiem, że spawin pointsy a buyzone to dwie, zupełnie różne rzeczy, ale podczas normalnej gry, tam gdzie się respimy jest zawsze buyzone więc stąd mój warunek. Nie uwzględniłem, że to jest tryb DeathMatch, na którym prawdopodobnie BuyZone jest wyłączony. Mimo to sam używam warunku, który podałem, na codmodzie przy itemach takich jak działko, miny itp. i sprawdza się doskonale ; ))

Użytkownik radim edytował ten post 03.03.2013 11:28

  • +
  • -
  • 0

Chcąc napisać do mnie prywatną wiadomość, wpierw zapoznaj się ze stroną "O mnie" w moim profilu użytkownika [ radim ] !


#3 mimo114

    Pomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 4
Nowy

  • Postów:72
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Lubliniec
Offline

Napisano 02.03.2013 18:23

Ok wielkie dzięki.Ale nie wiem czy na pewno na Death matchu na tych spawnach jest buyzone ale powinno być.
  • +
  • -
  • 0

#4 Jak się nazwać

    Wszechmogący

  • Power User

Reputacja: 170
Profesjonalista

  • Postów:617
  • Imię:a
  • Lokalizacja:a
Offline

Napisano 02.03.2013 20:26

Classname dla respów to:
"info_player_start" - tero
"info_player_deathmatch" - ct

(co do tego które jest które nie jestem pewien :D )
  • +
  • -
  • 0
Pisze na zamówienie statystyki pod nvault. GG: 15600964

#5 Fili:P

    Koleżeński

  • Power User

Reputacja: 752
Guru

  • Postów:1679
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Filip
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 02.03.2013 20:27

Classname dla respów to:
"info_player_start" - tero
"info_player_deathmatch" - ct

(co do tego które jest które nie jestem pewien :D )

Chyba na odwrót do tego co piszesz :D
  • +
  • -
  • 0

BMXers.pl - Portal o tematyce BMX


#6 Gość_21977_*

  • Gość

Reputacja: 0

Offline

Napisano 02.03.2013 22:52

BuyZone a spawn pointsy, to dwie, zupełnie różne rzeczy.

Jak napisał Jak się nazwać, byty spawnpointsów nazywają się
new const spawnEnts[2][]={"info_player_start", "info_player_deathmatch"}

Zamiast szukać w sferze kładzionego itemu, proponuję jednorazowo odszukać po prostu byty o tej nazwie za pomocą EngFunc_FindEntityByString.
new Array:spawns, ent;
spawns=ArrayCreate(3, 1);

for(new i=0; i<2; ++i){
while((ent=engfunc(EngFunc_FindEntityByString, ent, "classname", spawnEnts[i]))){
pev(ent, pev_origin, origin);
ArrayPushArray(spawns, origin);
}
}
Teraz, tablica spawns powinna zawierać wszystkie punkty spawnów (w formie zmiennoprzecinkowej).
Można to rozdzielić na 2 tablice, osobne dla TT i CT, jednak z treści tematu wnioskuję, że nie ma takiej potrzeby.

Pobranie odległości do najbliższego spawnu wykonamy poprzez przeszukanie wszystkich pobranych wcześniej pozycji i porównania odległości do nich.
stock getNearestSpawn(Float:origin[3]){
new size=ArraySize(spawns), Float:spawn[3];
new Float:minDist=99999.9;

for(new i=0; i<size; ++i){
ArrayGetArray(spawns, i, spawn);
minDist=min(minDist, vector_distance(origin, spawn));
}

return minDist;
}


Na koniec wystarczy sprawdzić, czy getNearestSpawn(POZYCJA_ITEMU)>=WYMAGANE_MINIMUM

Użytkownik Benio101 edytował ten post 02.03.2013 22:56
-dbl.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych