Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Making the ninja more invisible.


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 supertaranta

    Pomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:55
Offline

Napisano 08.05.2009 11:44

Is it posible to make the ninja less visible, more invisible. Because you can actually still see his outline. can it be possible to reduce this?
  • +
  • -
  • 0

#2 Miczu

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 646
Wszechmogący

  • Postów:2862
Offline

Napisano 08.05.2009 12:41

There is 1 small function that is doing all randering of players, there should be Ninja part, edit it.
  • +
  • -
  • 0

#3 supertaranta

    Pomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:55
Offline

Napisano 08.05.2009 19:57

Might you know the name of the function?

[ Added: 08-05-2009, 21:15 ]
THis is the code i found, what would i change the numbers? i think the 13, but is higher more visble or less visible? what should i change hte number too well. What do higher numbers mean and lower numbers mean.

public set_renderchange(id)
{
	if(is_user_connected(id) && is_user_alive(id))
	{	
		if(!task_exists(id+TASK_FLASH_LIGHT))
		{
			new render=255
			
			if (player_class[id] == Ninja)
			{
				new inv_bonus = 255 - player_b_inv[id]
				render = 13
				
				if(player_b_inv[id]>0)
				{
					while(inv_bonus>0)
					{
						inv_bonus-=20
						render--
					}
				}
				
				if(player_b_usingwind[id]==1)
				{
					render/=2
				}

				if(render<0) render=0

  • +
  • -
  • 0

#4 Miczu

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 646
Wszechmogący

  • Postów:2862
Offline

Napisano 08.05.2009 20:25

0 - invisible
255 - full visible
  • +
  • -
  • 0

#5 supertaranta

    Pomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:55
Offline

Napisano 08.05.2009 20:27

oh ok, so wait the 13 is like slightly, so if i make it a 7 then its even harder to see?

render = 7

  • +
  • -
  • 0

#6 Change

    Super Hero

  • Użytkownik

Reputacja: 129
Zaawansowany

  • Postów:1161
  • Lokalizacja:Konin
Offline

Napisano 08.05.2009 20:34

Yeah :)
  • +
  • -
  • 0

#7 Miczu

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 646
Wszechmogący

  • Postów:2862
Offline

Napisano 08.05.2009 20:35

inv_bonus-= from 25 to 45 (number in that range)

for the balans of invisibility items.
  • +
  • -
  • 0

#8 supertaranta

    Pomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:55
Offline

Napisano 08.05.2009 20:42

So this would be less visible then it was before. What do you mean by the inv bonus?


public set_renderchange(id) 
{ 
    if(is_user_connected(id) && is_user_alive(id)) 
    {    
        if(!task_exists(id+TASK_FLASH_LIGHT)) 
        { 
            new render=255 
            
            if (player_class[id] == Ninja) 
            { 
                new inv_bonus = 255 - player_b_inv[id] 
                render = 7 
                
                if(player_b_inv[id]>0) 
                { 
                    while(inv_bonus>0) 
                    { 
                        inv_bonus-=20 
                        render-- 
                    } 
                }

  • +
  • -
  • 0

#9 Miczu

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 646
Wszechmogący

  • Postów:2862
Offline

Napisano 08.05.2009 20:55

That will make week inv. items less eficient to making a ninja fully invisible, now its like 2x powerfull as before. And fully invisible ninja (without his shadow) is hell to fight with...
  • +
  • -
  • 0

#10 supertaranta

    Pomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:55
Offline

Napisano 08.05.2009 20:57

so wait i have to change the invis_bonus? i dont want it super fully invisible, just less visible then what it is now, hardly to see but a little less.
  • +
  • -
  • 0

#11 Miczu

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 646
Wszechmogący

  • Postów:2862
Offline

Napisano 08.05.2009 21:11

Starting inv is 7/255 (oryginal 13/255) and if an item has max inv. bonus it will reduce it for next 13 points (to zero) if you not hange what told you, something that is mediacore 1/2 max inv.bonus will make ~7 inv reducion and fully hide the ninja class. So change to:

while(inv_bonus>0)
{
inv_bonus-=40
render--
}
  • +
  • -
  • 0

#12 supertaranta

    Pomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:55
Offline

Napisano 08.05.2009 21:19

alright thank you =)
  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych