Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Dekompilacja mapy


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Abes Mapper

    Repulsion Gel

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 017
Godlike

  • Postów:7 356
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Sulejówek
Offline

Napisano 29.04.2009 12:22

Dzisiaj pokażę jak można zdekompilować mapkę czyli przekształcić z .bsp do .map aby dało się otworzyć w VHE.
Przydaje się to kiedy czegoś nie umiemy zrobić a na jakiejś mapie to jest lub nie chce nam się czegoś robić a na jakiejś mapie to jest.

Oczywiście w większości zjada tekstury i trzeba od nowa teksturować lub zjada różne bryły.
Ja przedstawie dwa sposoby dekompilacji, które znam.


Pierwszy
Ściągamy program "Winbspc.exe" stąd: winbspc.exe

Uruchamiamy i pojawia nam się takie coś:
Dołączona grafika

Naciskamy na "File" (1.) potem "Convert..." (2.)
Dołączona grafika

Pokaże nam się okno gdzie wybieramy jakąś mapkę (1.). Ja wybrałem de_dust2. Potem klikam na "Otwórz" (2.)
Dołączona grafika

W następnym okienku zaznaczamy "MAP" (1.), potem klikamy na "Browse" (2.), w okienku (3.) wybieramy gdzie ma się zapisać zdekompilowana mapa i na koniec naciskamy "OK" (4.) i jeszcze raz "OK" (5.)
Dołączona grafika

Mapa się dekompiluje:
Dołączona grafika

Jeżeli będzie napis "done!" (1.) to znaczy że mapa została zdekompilowana.
Dołączona grafika

Oczywiście nie każda mapa się zdekompiluje dlatego warto spróbować tym drugim sposobem :P

Drugi
Ściągamy program "BSP Viewer" stąd: wer156.exe
Instalujemy i uruchamiamy. Program wymaga .NET Framework v1.1 lub wyższy!

Cały program:
Dołączona grafika

Klikamy na "File" (1.), potem "Open" (2.)
Dołączona grafika

Teraz wybieramy mapę (1.) a następnie klikamy na "Otwórz" (2.)
Dołączona grafika

Po chwili mapa się załaduje i będzie ją można oglądać (latać po niej).
Dołączona grafika

Ale przecież chcemy zapisać do .map tak więc klikamy na "File" (1.) potem "Export" (2.) i następnie na "MAP File" (3.)
Dołączona grafika

Pojawi się okienko gdzie klikamy "OK" (1.)
Dołączona grafika

W następnym oknie wybieramy lokalizacje i nazwę mapki (1.), po czym klikamy na "Zapisz" (2.)
Dołączona grafika

I gotowe :) W VHE otwiera się to jak zwykły projekt tylko że na dole (1.) musimy wybrać "Game Maps (*.map)"
Dołączona grafika


Tutek by Abes_Ziomal
Dla AMXX.pl

  • +
  • -
  • 2

#2 mgr inż. Pavulon

    C35H60Br2N2O4

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 742
Godlike

  • Postów:6 881
  • Steam:steam
  • Imię:Konrad
  • Lokalizacja:Koniecpol
Offline

Napisano 29.04.2009 12:37

znając życie to pełno leak'ów powstaje i trzeba się narobić przy mapie po dekompilacji (a przynajmniej tak było za moich czasów ^^)
  • +
  • -
  • 0

#3 Abes Mapper

    Repulsion Gel

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2 017
Godlike

  • Postów:7 356
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Sulejówek
Offline

Napisano 29.04.2009 12:55

Dokładnie :D Jak mapa jest duża to potem ciężko to ogarnąć, ale jak mapa mała to wszystko jest dobrze ;)
  • +
  • -
  • 0

#4 Ircu

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 9
Nowy

  • Postów:172
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Damian
  • Lokalizacja:Sieradz
Offline

Napisano 29.04.2009 15:19

no no ty to umisz robić te tutki :P zawsze wszystlko dobrze wyjaśnione ;-) O:)
  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych