Dzisiaj pokażę jak można zdekompilować mapkę czyli przekształcić z .bsp do .map aby dało się otworzyć w VHE.
Przydaje się to kiedy czegoś nie umiemy zrobić a na jakiejś mapie to jest lub nie chce nam się czegoś robić a na jakiejś mapie to jest.
Oczywiście w większości zjada tekstury i trzeba od nowa teksturować lub zjada różne bryły.
Ja przedstawie dwa sposoby dekompilacji, które znam.
Pierwszy
Ściągamy program "Winbspc.exe" stąd: winbspc.exe
Uruchamiamy i pojawia nam się takie coś:
Naciskamy na "File" (1.) potem "Convert..." (2.)
Pokaże nam się okno gdzie wybieramy jakąś mapkę (1.). Ja wybrałem de_dust2. Potem klikam na "Otwórz" (2.)
W następnym okienku zaznaczamy "MAP" (1.), potem klikamy na "Browse" (2.), w okienku (3.) wybieramy gdzie ma się zapisać zdekompilowana mapa i na koniec naciskamy "OK" (4.) i jeszcze raz "OK" (5.)
Mapa się dekompiluje:
Jeżeli będzie napis "done!" (1.) to znaczy że mapa została zdekompilowana.
Oczywiście nie każda mapa się zdekompiluje dlatego warto spróbować tym drugim sposobem
Drugi
Ściągamy program "BSP Viewer" stąd: wer156.exe
Instalujemy i uruchamiamy. Program wymaga .NET Framework v1.1 lub wyższy!
Cały program:
Klikamy na "File" (1.), potem "Open" (2.)
Teraz wybieramy mapę (1.) a następnie klikamy na "Otwórz" (2.)
Po chwili mapa się załaduje i będzie ją można oglądać (latać po niej).
Ale przecież chcemy zapisać do .map tak więc klikamy na "File" (1.) potem "Export" (2.) i następnie na "MAP File" (3.)
Pojawi się okienko gdzie klikamy "OK" (1.)
W następnym oknie wybieramy lokalizacje i nazwę mapki (1.), po czym klikamy na "Zapisz" (2.)
I gotowe W VHE otwiera się to jak zwykły projekt tylko że na dole (1.) musimy wybrać "Game Maps (*.map)"
Tutek by Abes_Ziomal
Dla AMXX.pl
Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X
Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
|
Guest Message by DevFuse
Dekompilacja mapy
Temat rozp. Abes Mapper, 29.04.2009 12:22
3 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 29.04.2009 12:22
#2
Napisano 29.04.2009 12:37
znając życie to pełno leak'ów powstaje i trzeba się narobić przy mapie po dekompilacji (a przynajmniej tak było za moich czasów )
#3
Napisano 29.04.2009 12:55
Dokładnie Jak mapa jest duża to potem ciężko to ogarnąć, ale jak mapa mała to wszystko jest dobrze
#4
Napisano 29.04.2009 15:19
no no ty to umisz robić te tutki zawsze wszystlko dobrze wyjaśnione ;-)
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych