Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie
C++

C++ losowanie

c++

  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kogut

    Wszechpomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 48
Pomocny

  • Postów:317
  • GG:
  • Lokalizacja:warszawa
Offline

Napisano 04.01.2013 21:52

Czy mógł by mi ktoś napisać taki programik ? Bo na tym stanałem przy jednym kursie
Twoim zadaniem domowym jest napisanie prostej gry, która ma działać następująco:
1. Program losuje liczbę z przedziału od 1 do 1000.
2. Użytkownik zgaduje liczbę, która została wylosowana.
3. Jeżeli podana liczba jest za duża (za mała) gra wypisuje stosowny komunikat i powraca do kroku 2.
4. Jeżeli gracz trafi liczbę wylosowaną to progam kończy działanie, wypisując na ekran wylosowaną liczbę oraz liczbę 'strzałów', które oddał gracz.
Gra ma być zabezpieczona przed możliwością wprowadzenia błędnych wartości liczbowych.
  • +
  • -
  • 0

#2 Droso

    Dawniej HubertTM

  • Support Team

Reputacja: 1279
Godlike

  • Postów:2371
  • Steam:steam
  • Imię:Hubert
  • Lokalizacja:Tomaszów Mazowiecki
Offline

Napisano 04.01.2013 22:26

1. Jest to mi ze znanego kursu, jednak jak ja go studiowałem, potrafiłem to, więc zamiast prosić o kod przeczytałbyś poradnik jeszcze raz.
2. Znam tylko podstawy C++ i możliwe, że kod dało się napisać i ładniej i lepiej.
3. Chyba działa, więc święto.
4. Pisane na Code:Blocks
Wklejka 5gt9ijdszjwg dodana przez Droso, 04.01.2013 22:23
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
32.
33.
34.
35.
36.
37.
38.
39.
40.
41.
42.
43.
44.
45.
46.
47.
48.
49.
50.
51.
52.
53.
54.
55.
56.
57.
58.
59.
60.
61.
62.
63.
64.
65.
66.
67.
68.
#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <ctime>
int main()
{
    srand( time( NULL ) );
    int liczba =( rand() % 999 ) + 1;
    int ile_razy = 0;
    int twoja;
 
    std::cin.clear();
    std::cin.sync();
 
    std::cout << "Zgadnij liczbe!" << std::endl << std::endl;
    std::cin >> twoja;
 
    if(twoja < 1 || twoja > 1000){
    do{
    std::cin.clear();
    std::cin.sync();
    std::cout << "Jeszcze raz!" << std::endl << std::endl;
    std::cin >> twoja;
    }while(twoja < 1);
 
    do{
    std::cin.clear();
    std::cin.sync();
    std::cout << "Jeszcze raz!" << std::endl << std::endl;
    std::cin >> twoja;
    }while(twoja > 1000);
    }
 
    if(std::cin.good()){
    do{
    if(twoja > liczba){
    ile_razy++;
    std::cin.clear();
    std::cin.sync();
    std::cout << "Za duzo!" << std::endl << std::endl;
    std::cin >> twoja;
    }
    else
    {
    ile_razy++;
    std::cin.clear();
    std::cin.sync();
    std::cout << "Za malo!" << std::endl << std::endl;
    std::cin >> twoja;
    }
    }while(liczba != twoja);
    }
    else
    {
    std::cin.clear();
    std::cin.sync();
    std::cout << "Jeszcze raz!" << std::endl << std::endl;
    std::cin >> twoja;
    }
 
 
    if(liczba == twoja){
    std::cout << "Zgadles!!! Zgadywales: " << ile_razy << std::endl;
    std::cin >> twoja; //zeby program sie nie zamknal :D
    }
 
    return 0;
}
 

  • +
  • -
  • 1

Piszę pluginy pod: AMX MOD X oraz SOURCE MOD!

Na zlecenie i bez zlecenia zresztą też!


#3 Kogut

    Wszechpomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 48
Pomocny

  • Postów:317
  • GG:
  • Lokalizacja:warszawa
Offline

Napisano 04.01.2013 22:43

Okej jednak łatwo to było.. Dzięki
  • +
  • -
  • 0

#4 speedkill

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1570
Godlike

  • Postów:2733
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Prudnik
Offline

Napisano 04.01.2013 22:47

Dołączona grafika

#include <iostream>
#include <limits>
#include <stdlib.h>
#include <time.h>

using namespace std;

main(){
    srand(time(0));
    int g_RandomNumber = rand() % 1000 + 1,
        g_Number,
        g_Attempt = 0;

    cout<<"Podaj liczbe, ktora wedlug Ciebie zostala wylosowana:"<<endl;

    while(g_Number != g_RandomNumber){
        if(cin>>g_Number){
            if(g_RandomNumber != g_Number){
                cout<<"Blad, podaj liczbe jeszcze raz:"<<endl;
                g_Attempt++;
            }
        }
        else{
            cout<<"Tylko liczby ! Podaj liczbe jeszcze raz:"<<endl;
            cin.clear();
            cin.ignore(numeric_limits<int>::max(), '\n');
        }
    }
    cout<<"Podana liczba zgadza sie z wylosowana. Ilosc prob: "<<g_Attempt<<endl;
}

  • +
  • -
  • 0

If you can dream it, you can do it.


#5 sebul

    Godlike

  • Junior Admin

Reputacja: 2016
Godlike

  • Postów:5411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 05.01.2013 12:32

Dołączona grafika

#include <iostream>
#include <limits>
#include <stdlib.h>
#include <time.h>

using namespace std;

main(){
    srand(time(0));
    int g_RandomNumber = rand() % 1001, // Musi być 1001, ponieważ 1000 to zakres od 0 do 999.
        g_Number,
        g_Attempt = 0;

    cout<<"Podaj liczbe, ktora wedlug Ciebie zostala wylosowana:"<<endl;

    while(g_Number != g_RandomNumber){
        if(cin>>g_Number){
            if(g_RandomNumber != g_Number){
                cout<<"Blad, podaj liczbe jeszcze raz:"<<endl;
                g_Attempt++;
            }
        }
        else{
            cout<<"Tylko liczby ! Podaj liczbe jeszcze raz:"<<endl;
            cin.clear();
            cin.ignore(numeric_limits<int>::max(), '\n');
        }
    }
    cout<<"Podana liczba zgadza sie z wylosowana. Ilosc prob: "<<g_Attempt<<endl;
}

Przy losowaniu musi być
int g_RandomNumber = rand() % 1000 + 1
bo ma losować od 1 do 1000, do tego nie pokazuje czy podana przez nas liczba jest mniejsza, czy większa.
  • +
  • -
  • 0
Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo
Generator tabeli expa - aż do 103600 poziomu

#6 speedkill

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 1570
Godlike

  • Postów:2733
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Prudnik
Offline

Napisano 05.01.2013 12:42


Dołączona grafika

#include <iostream>
#include <limits>
#include <stdlib.h>
#include <time.h>

using namespace std;

main(){
    srand(time(0));
    int g_RandomNumber = rand() % 1001, // Musi być 1001, ponieważ 1000 to zakres od 0 do 999.
        g_Number,
        g_Attempt = 0;

    cout<<"Podaj liczbe, ktora wedlug Ciebie zostala wylosowana:"<<endl;

    while(g_Number != g_RandomNumber){
        if(cin>>g_Number){
            if(g_RandomNumber != g_Number){
                cout<<"Blad, podaj liczbe jeszcze raz:"<<endl;
                g_Attempt++;
            }
        }
        else{
            cout<<"Tylko liczby ! Podaj liczbe jeszcze raz:"<<endl;
            cin.clear();
            cin.ignore(numeric_limits<int>::max(), '\n');
        }
    }
    cout<<"Podana liczba zgadza sie z wylosowana. Ilosc prob: "<<g_Attempt<<endl;
}

Przy losowaniu musi być
int g_RandomNumber = rand() % 1000 + 1
bo ma losować od 1 do 1000, do tego nie pokazuje czy podana przez nas liczba jest mniejsza, czy większa.


Fakt, nie doczytałem ;>

#include <iostream>
#include <limits>
#include <stdlib.h>
#include <time.h>

using namespace std;

main(){
    srand(time(0));
    int g_RandomNumber = rand() % 1000 + 1,
        g_Number,
        g_Attempt = 0;

    cout<<"Podaj liczbe, ktora wedlug Ciebie zostala wylosowana:"<<endl;

    while(g_Number != g_RandomNumber){
            if(cin>>g_Number){
                if(g_RandomNumber != g_Number){
                    g_Number < g_RandomNumber ? cout<<"Podana liczba jest mniejsza od wylosowanej"<<endl : cout<<"Podana liczba jest wieksza od wylosowanej"<<endl;
                    cout<<"Podaj liczbe jeszcze raz:"<<endl;
                    g_Attempt++;
                }
            }
            else{
                cout<<"Tylko liczby ! Podaj liczbe jeszcze raz:"<<endl;
                cin.clear();
                cin.ignore(numeric_limits<int>::max(), '\n');
            }
    }
    cout<<"Podana liczba zgadza sie z wylosowana. Ilosc prob: "<<g_Attempt<<endl;
}

  • +
  • -
  • 0

If you can dream it, you can do it.


#7 maclaw01

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:81
  • Imię:wa
  • Lokalizacja:wa
Offline

Napisano 16.08.2013 17:11

Sry za odkop, ale może komuś się jeszcze przyda.

Wszystkie wasze odpowiedzi są błędne, gdyż poza pierwszą użyto tu rzeczy, których nauka trwa w późniejszych etapach kursu.

Przesyłam wam moje rozwiązanie:

#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <ctime>

using namespace std;

int main()
{
   srand( time (NULL) );

   cout << " Zgadnij liczbe od 1 do 1000" <<endl;
   int liczba = (rand() %1000);
   long liczba2;
   int strzaly = liczba2- liczba2;
   do
   {
       cin >> liczba2;
       cin.clear();
       cin.sync();

       strzaly = strzaly++;
       if ( liczba == liczba2)
       cout << " Zgadles" << liczba <<endl;
       if (liczba < liczba2)
       cout << "Twoja liczba jest za duzo" <<endl;
       if (liczba > liczba2)
       cout << " Twoja liczba jest za mala" <<endl;
   }while (liczba != liczba2);

   cout << " Ilosc strzalow " << strzaly <<endl;
   cout << "KONIEC Wszelkie prawa itp :D by Maclaw :P" <<endl;
   return 0;
}



Użytkownik maclaw01 edytował ten post 16.08.2013 17:15

  • +
  • -
  • -1

JestMega.pl i Wszystko Jasne ;)


#8 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1339
Godlike

  • Postów:3556
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 16.08.2013 20:52

 

Sry za odkop, ale może komuś się jeszcze przyda.

Wszystkie wasze odpowiedzi są błędne, gdyż poza pierwszą użyto tu rzeczy, których nauka trwa w późniejszych etapach kursu.

Przesyłam wam moje rozwiązanie:

#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <ctime>

using namespace std;

int main()
{
   srand( time (NULL) );

   cout << " Zgadnij liczbe od 1 do 1000" <<endl;
   int liczba = (rand() %1000);
   long liczba2;
   int strzaly = liczba2- liczba2;
   do
   {
       cin >> liczba2;
       cin.clear();
       cin.sync();

       strzaly = strzaly++;
       if ( liczba == liczba2)
       cout << " Zgadles" << liczba <<endl;
       if (liczba < liczba2)
       cout << "Twoja liczba jest za duzo" <<endl;
       if (liczba > liczba2)
       cout << " Twoja liczba jest za mala" <<endl;
   }while (liczba != liczba2);

   cout << " Ilosc strzalow " << strzaly <<endl;
   cout << "KONIEC Wszelkie prawa itp :D by Maclaw :P" <<endl;
   return 0;
}


 

No chyba nie bardzo

swoją drogą ciekawa gra do wygrania w max 10 krokach


  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#9 sebul

    Godlike

  • Junior Admin

Reputacja: 2016
Godlike

  • Postów:5411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 16.08.2013 21:35

Sry za odkop, ale może komuś się jeszcze przyda.
Wszystkie wasze odpowiedzi są błędne, gdyż poza pierwszą użyto tu rzeczy, których nauka trwa w późniejszych etapach kursu.
Przesyłam wam moje rozwiązanie:

#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <ctime>

using namespace std;

int main()
{
   srand( time (NULL) );

   cout << " Zgadnij liczbe od 1 do 1000" <<endl;
   int liczba = (rand() %1000);
   long liczba2;
   int strzaly = liczba2- liczba2;
   do
   {
       cin >> liczba2;
       cin.clear();
       cin.sync();

       strzaly = strzaly++;
       if ( liczba == liczba2)
       cout << " Zgadles" << liczba <<endl;
       if (liczba < liczba2)
       cout << "Twoja liczba jest za duzo" <<endl;
       if (liczba > liczba2)
       cout << " Twoja liczba jest za mala" <<endl;
   }while (liczba != liczba2);

   cout << " Ilosc strzalow " << strzaly <<endl;
   cout << "KONIEC Wszelkie prawa itp :D by Maclaw :P" <<endl;
   return 0;
}


Jeśli to
cout << " Zgadnij liczbe od 1 do 1000" <<endl;
zamienisz na
cout << " Zgadnij liczbe od 0 do 999" <<endl;
to będziesz miał rację (o ile "gra" działa). I po coś jest "else if", którego u Ciebie jednak brakuje.
  • +
  • -
  • 0
Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo
Generator tabeli expa - aż do 103600 poziomu

#10 maclaw01

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:81
  • Imię:wa
  • Lokalizacja:wa
Offline

Napisano 23.08.2013 10:38

 

Sry za odkop, ale może komuś się jeszcze przyda.
Wszystkie wasze odpowiedzi są błędne, gdyż poza pierwszą użyto tu rzeczy, których nauka trwa w późniejszych etapach kursu.
Przesyłam wam moje rozwiązanie:

#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <ctime>

using namespace std;

int main()
{
   srand( time (NULL) );

   cout << " Zgadnij liczbe od 1 do 1000" <<endl;
   int liczba = (rand() %1000);
   long liczba2;
   int strzaly = liczba2- liczba2;
   do
   {
       cin >> liczba2;
       cin.clear();
       cin.sync();

       strzaly = strzaly++;
       if ( liczba == liczba2)
       cout << " Zgadles" << liczba <<endl;
       if (liczba < liczba2)
       cout << "Twoja liczba jest za duzo" <<endl;
       if (liczba > liczba2)
       cout << " Twoja liczba jest za mala" <<endl;
   }while (liczba != liczba2);

   cout << " Ilosc strzalow " << strzaly <<endl;
   cout << "KONIEC Wszelkie prawa itp :D by Maclaw :P" <<endl;
   return 0;
}


Jeśli to
cout << " Zgadnij liczbe od 1 do 1000" <<endl;
zamienisz na
cout << " Zgadnij liczbe od 0 do 999" <<endl;
to będziesz miał rację (o ile "gra" działa). I po coś jest "else if", którego u Ciebie jednak brakuje.

 

 

 

Dzięki za uwage ;)

#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <ctime>

using namespace std;

int main()
{
   srand( time (NULL) );

   cout << " Zgadnij liczbe od 1 do 1000" <<endl;
   int liczba = (rand() %1000) +1;
   long liczba2;
   int strzaly = liczba2- liczba2;
   do
   {
       cin >> liczba2;
       cin.clear();
       cin.sync();

       strzaly = strzaly++;
       if ( liczba == liczba2)
       cout << " Zgadles" << liczba <<endl;
       if (liczba < liczba2)
       cout << "Twoja liczba jest za duzo" <<endl;
       if (liczba > liczba2)
       cout << " Twoja liczba jest za mala" <<endl;
   }while (liczba != liczba2);

   cout << " Ilosc strzalow " << strzaly <<endl;
   cout << "KONIEC Wszelkie prawa itp :D by Maclaw :P" <<endl;
   return 0;
}

Kod oczywiscie działa ;) Teraz powinno być od 1 do 1000 :)


sebul (23.08.2013 17:43):
Dalej nie używasz "else if" i na przyszłość nie pisz, że wszystkie odpowiedzi są błędne, skoro tak nie jest.

  • +
  • -
  • 0

JestMega.pl i Wszystko Jasne ;)


#11 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6033
Godlike

  • Postów:10825
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 24.08.2013 19:01

int liczba = (rand() %1000) +1;

skoro jest to liczba od 1 do 1000 to wystarczy unsigned short int

long liczba2;

zamiast long ponownie usingned short int 

liczba2- liczba2; 

przecież to jest 0 , po za tym zawsze inicjalizuj zmienne przed ich używaniem

odnosze się tutaj do

long liczba2;

po za tym konstrukcja if , else if i else a nie 3 ify

 

skoro już używasz clear to warto sprawdzać czy trzeba je wywoływać

http://stackoverflow...r-reading-input


Użytkownik DarkGL edytował ten post 24.08.2013 19:02

  • +
  • -
  • 0

#12 Fili:P

    Koleżeński

  • Power User

Reputacja: 752
Guru

  • Postów:1679
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Filip
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 25.08.2013 08:55

Wiesz te zadania są po to żebyś się sprawdził a nie pisał na forum o pomoc i kiedy skopiujesz czyiś kod przeszedł do następnej części kursu. Mam nadzieję że choć raz spróbowałeś samodzielnie napisać ten program.

 

 


  • +
  • -
  • 0

BMXers.pl - Portal o tematyce BMX


#13 Caine

    Początkujący

  • Użytkownik

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:10
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Malbork
Offline

Napisano 01.12.2014 17:17

#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <ctime>
using namespace std;
int main()
{
    srand( time( NULL ) );
    int strzal, liczba_strzalow=0;
    cout << "Losowanie liczby..."<<endl;
    int liczba =( rand() % 1000 ) + 1;
    cout<<"Podaj liczbe od 1 do 1000: ";
    cin>> strzal;
    do
    {
        if (strzal> 1000)
        {
            cout << "Podaj liczbe od 1 do 1000!" << endl;
            cin >> strzal;
        }
        if (strzal< 1000)
             {
                 liczba_strzalow++;
             }
 
        if (strzal> liczba)
        {
            cout << "Wylosowana liczba jest mniejsza od Twojej typowanej." << endl;
            cout << "Sprobuj ponownie: ";
            cin >> strzal;
        }
        if (strzal< liczba)
             cout << "Wylosowana liczba jest wieksza od Twojej typowanej.";
             cout<<"Sprobuj ponownie: ";
             cin>> strzal;
             liczba_strzalow++;
    }while( strzal != liczba );
 
    cout << "Brawo, trafiles we wlasciwa liczbe!"<<endl;
    cout << "Wylosowana liczba jest: "<< liczba<<endl;
    cout << "Losowales "<<liczba_strzalow<<"razy!"<<endl;
    return 0;
 
}
 
 
mam to samo polecenie. napisalem taki program. no i nwm generalnie dlaczego kkiedy moj strzal jest za maly to prosi mnie potem dwukrotnie o podanie liczby. i to zliczanie strzalow tez mi nie zawsze dobrze wychodzi
przepraszam ze programu nie dalem w tym jakims kodzie ale logłem sie dopiero i nwm jak to robic


  • +
  • -
  • 0

#14 sebul

    Godlike

  • Junior Admin

Reputacja: 2016
Godlike

  • Postów:5411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 01.12.2014 17:32

#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <ctime>
using namespace std;
int main()
{
	cout << "Losowanie liczby..."<<endl;
	srand( time( NULL ) );
	int liczba =( rand() % 1000 ) + 1;
	int strzal, liczba_strzalow=0;
	
	do
	{
		cout<<"Podaj liczbe od 1 do 1000: ";
		cin>> strzal;
		if (strzal < 1 || strzal> 1000)
		{
			continue;
		}
		
		++liczba_strzalow;

		if (strzal> liczba)
		{
			cout << "Wylosowana liczba jest mniejsza od Twojej typowanej." << endl;
			cout << "Sprobuj ponownie" << endl;
		}
		else if (strzal< liczba) {
			cout << "Wylosowana liczba jest wieksza od Twojej typowanej.";
			cout << "Sprobuj ponownie" << endl;
		}
	}while( strzal != liczba );

	cout << "Brawo, trafiles we wlasciwa liczbe!"<<endl;
	cout << "Wylosowana liczba jest: "<< liczba<<endl;
	cout << "Strzelales "<<liczba_strzalow<<" razy!"<<endl;
	return 0;

}
Używaj "continue" i staraj się jednak przestrzegać zasady "DRY".
  • +
  • -
  • 0
Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo
Generator tabeli expa - aż do 103600 poziomu

#15 Caine

    Początkujący

  • Użytkownik

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:10
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Malbork
Offline

Napisano 01.12.2014 17:52

Skompilowałem co napisałeś i działa poprawnie.

Jednakże nie rozumiem co robi "continue" w if-ie (robie kurs c++ w necie i nie doszedlem do tematu o tym)

 

nie spotkałem się dotąd z określeniem "zasady "DRY""

 

 

aha. no i jak jest że mam zabezpieczyć przed wprowadzeniem błędnych danych, np. "b"

to robie na początku pętli tak?

cin.sync();
cin.clear();

  • +
  • -
  • 0

#16 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6033
Godlike

  • Postów:10825
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 01.12.2014 17:55

http://pl.wikipedia.org/wiki/DRY

 

Jednakże nie rozumiem co robi "continue" w if-ie (robie kurs c++ w necie i nie doszedlem do tematu o tym)

 

continue odnosi się do pętli


  • +
  • -
  • 0

#17 Caine

    Początkujący

  • Użytkownik

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:10
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Malbork
Offline

Napisano 01.12.2014 18:06

http://pl.wikipedia.org/wiki/DRY

 

Jednakże nie rozumiem co robi "continue" w if-ie (robie kurs c++ w necie i nie doszedlem do tematu o tym)

 

continue odnosi się do pętli

tak do pętli, ale ja nwm co wogóle robi to "continue" :-D


  • +
  • -
  • 0

#18 Drzanas

    Godlike

  • Power User

Reputacja: 328
Wszechpomocny

  • Postów:1283
  • Steam:steam
  • Imię:Piotrek
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 01.12.2014 18:34

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/DRY

 

Jednakże nie rozumiem co robi "continue" w if-ie (robie kurs c++ w necie i nie doszedlem do tematu o tym)

 

continue odnosi się do pętli

tak do pętli, ale ja nwm co w ogóle robi to "continue" :-D

 

 

Bardzo ładnie rozpisane http://cpp0x.pl/kurs...tinue-break/295
 


  • +
  • -
  • 0

graphic.png






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: c++

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych