Zdarza się , że grjąc na innych serwerach pobierzemy mapkę niestandardową . Kiedy zginiemy przypadkowo albo celowo możemy trafić na coś takiego :
http://imageshack.us/photo/my-images/266/sc1v.jpg/ .
Dla tych , co po ukończeniu gry chcą się tego pozbyć ,krótka instrukcja.
Rozdział I "Zbieranie potrzebnych informacji na temat mapy"
1.Uruchom Cs i ustaw rozdzielczość na 1024x768.
2.W konsoli wpisz komendę
sv_cheats 1Następnie wpisz komendę:
map nazwa_mapy[CODE]
3.Po wczytaniu się mapy do konsoli wpisz komendę:
[CODE]dev_overviews 2[/CODE]
Jeżeli dotąd dobrze robiłeś powinineś widzieć teraz cała mapę "z lotu ptaka".
4.Zrób najzwyklejszy "Print screen" i wklej go do paint'a , bąź innego edytora graficznego.
5.Zapisz ten ss jako mapa bitowa.
6.Teraz do konsoli wpisz komendę :
[CODE]dev_overviews 1[/CODE]
7.Teraz zaraz po tym jak wyświetli Ci dużo napisów konsola wpisz
[CODE]dev_overviews 0[/CODE]
8.Zawartość jednej z linijki skopiuj sobie do notatnika.
Przykładowa linijka , którą musisz mieć.
[CODE]
Overview: Zoom 1.66, Map Origin (752.00, -672.00, 272.00), Z Min 545.00, Z Max -1.00, Rotated 1
[/CODE]
Rozdział II "Tworzenie plików dla mapy"
1.Otwórz notatnik.
W notaniku wypełnij wzór , który podam Ci poniżej i zapisz tak jak nazywa się mapa ,dla której to robisz.
[CODE]
// nazwa mapy
// Overview: Zoom 1.66, Map Origin (752.00, -672.00, 272.00), Z Min 545.00, Z Max -1.00, Rotated 1
global
{
Zoom 1.66
ORIGIN 752.00, -672.00, 272.00
ROTATED 1
}
layer
{
IMAGE "overviews/nazw-mapy.bmp"
HEIGHT -360
}
To co musisz podstawić:Zoom - to co masz obok z konsoli przy nazwie zoom (tutaj to będzie Zoom 1.66)
Origin - wstawiasz tutaj swoje wartości z ()
Rotated - 1/0 ( jest to warunek , czy mapa ma się obracać, czy nie)
Image - ścieżka do pliku naszego screena, który wykonałeś wcześniej. Nie polecam jej zmieniać.
Height - jest to wysokość z której został wykoanany screen ( wartość -1.00 )
Zapisz ten plik jak nazwa_mapy.txt
Dodatkowo ten screen, który zrobiłeś w formacie .bmp też nazwij tak jak nazwa mapy.
** Radary **
Radary korzystają z plików .tga najczęściej - dlatego też warto też przkonwertować plik .bmp do .tga .
Wszystkie powyższe pliki wrzucamy do cstrike/overwviews . Jeżeli nie ma tego katalogu zaleca się go utworzenie.
Rozdział III"Opis działania komend"
sv_cheats - umożliwa używanie normalnie niedozwolnych kodów w silniku HL
dev_overviews 0/1/2 - umożliwia podgląd mapy dla mapy ( 0 - wyłacza / 1 - opis parametrów / 2 - widok z "lotu ptaka")
map nazwa_mapy - wczytuje mapę bez takich możliwości jak kupowanie broni itp. Przymieszczamy się wtedy po mapie normalnie, bez broni. Śmierć powoduje wtedy ponowne załadowanie się mapy.


Dodatki SourceMod












