Moc na nożu, pytanko o funkcje BarTime
zQnem
20.12.2012
Siemka,
Chciałem się dowiedzieć dokładnie jak posługiwać się opcją Bartime.
Znalazłem taki temacik -> http://amxx.pl/topic...05-moc-na-nozu/
A teraz konkrety..
Funkcja bartime z bloga DarkGL -> http://darkgl.amxx.p...asek-ladowania/
Napisanie jest tam:
I tutaj już zaczynam nie ogarniać. Proszę o wytłumaczenie tych 3 rzeczy, czyli -> ID, fTime, startprogress
Co mam wpisać w pozycje ID, żeby wyświetlało się tylko osobie, która aktualnie ładuje swoją moc?
fTime - czy to po prostu czas potrzebny na załadowanie całkowite paska?
startprogress - w sensie, że jeśli zacznę ładować moc to zamiast od 0 się ładować to będzie już troche naładowany?
//////////////// kolejne pytanko..
Czym się różnią te dwie następujące funkcje Bartime'a ?
Prosiłbym o dokładne wytłumaczenie wszystkiego oraz zrobienie jakiegoś przykładu, np. ładowanie mniejszej grawitacji, albo zwiększonego dmg(+int)
Chciałem się dowiedzieć dokładnie jak posługiwać się opcją Bartime.
Znalazłem taki temacik -> http://amxx.pl/topic...05-moc-na-nozu/
A teraz konkrety..
Funkcja bartime z bloga DarkGL -> http://darkgl.amxx.p...asek-ladowania/
Napisanie jest tam:
id – podajemy id gracza jeśli podajmy 0 to zostanie wyświetlony wszystkim fTime – czas wyświetlania wartość typu float lub liczba całkowita w drugiej funkcji startprogress – od jakiego miejsca ma zacząć przy 50 zacznie od połowy paska itp
I tutaj już zaczynam nie ogarniać. Proszę o wytłumaczenie tych 3 rzeczy, czyli -> ID, fTime, startprogress
Co mam wpisać w pozycje ID, żeby wyświetlało się tylko osobie, która aktualnie ładuje swoją moc?
fTime - czy to po prostu czas potrzebny na załadowanie całkowite paska?
startprogress - w sensie, że jeśli zacznę ładować moc to zamiast od 0 się ładować to będzie już troche naładowany?
//////////////// kolejne pytanko..
Czym się różnią te dwie następujące funkcje Bartime'a ?
stock createBarTime(id, Float:fTime, startprogress = 0){ static barTime2; if(!barTime2) barTime2 = get_user_msgid("BarTime2"); message_begin( id ? MSG_ONE : MSG_ALL, barTime2, _, id) write_short( floatround( fTime ) ); write_short( startprogress ); message_end(); }
stock createBarTime(id, iTime, startprogress = 0){ static barTime2; if(!barTime2) barTime2 = get_user_msgid("BarTime2"); message_begin( id ? MSG_ONE : MSG_ALL, barTime2, _, id) write_short( iTime ); write_short( startprogress ); message_end(); }
Prosiłbym o dokładne wytłumaczenie wszystkiego oraz zrobienie jakiegoś przykładu, np. ładowanie mniejszej grawitacji, albo zwiększonego dmg(+int)

Fili:P
23.12.2012
ID - to raczej wie każdy skrypter, bo każdy gracz na serwerze ma swój numerek ( jak pewnie zauważyłeś w pawnie odnosimy się do "numerku" nie nicku ) jest to prawdopodobnie numer jego slotu. Czasami występuje on jako argument funkcji, a czasami musimy go pobrać sami ( np. pev_owner ).
fTime - Jest to czas w jakim nasz pasek zapełni się do końca i zniknie.
Jeżeli korzystasz z pierwszej funkcji to podajesz czas "z przecinkiem", np. 2.6. ( Tak naprawdę w tym wypadku w pasku będą 3 sekundy, a nie 2.6, ale to inna sprawa ). Ja na twoim miejscu bym użył tej funkcji z iTime, bo wywołuję się funkcja mniej (bez floatround), a ty znasz dokładny czas do zapełnienia pasku.
startprogress - W twoim profilu widzę że masz 16 lat, więc na pewno wiesz czym są procenty. W tym argumencie ustawiamy % zapełnienia pasku jaki będzie widoczny po wyświetleniu go, oczywiście jeżeli chcesz mieć normalny pasek "od początku" wpisz zero lub możesz nawet nie wpisywać tego argumentu, ponieważ jest domniemany.
Co do pytania czym się różnią te 2 funkcje, lekko opisałem to w opisie fTime i myślę że tyle wystarczy. Polecam użyć drugiej funkcji, czyli tej z iTime.
fTime - Jest to czas w jakim nasz pasek zapełni się do końca i zniknie.
Jeżeli korzystasz z pierwszej funkcji to podajesz czas "z przecinkiem", np. 2.6. ( Tak naprawdę w tym wypadku w pasku będą 3 sekundy, a nie 2.6, ale to inna sprawa ). Ja na twoim miejscu bym użył tej funkcji z iTime, bo wywołuję się funkcja mniej (bez floatround), a ty znasz dokładny czas do zapełnienia pasku.
startprogress - W twoim profilu widzę że masz 16 lat, więc na pewno wiesz czym są procenty. W tym argumencie ustawiamy % zapełnienia pasku jaki będzie widoczny po wyświetleniu go, oczywiście jeżeli chcesz mieć normalny pasek "od początku" wpisz zero lub możesz nawet nie wpisywać tego argumentu, ponieważ jest domniemany.
Co do pytania czym się różnią te 2 funkcje, lekko opisałem to w opisie fTime i myślę że tyle wystarczy. Polecam użyć drugiej funkcji, czyli tej z iTime.
zQnem
23.12.2012
Mógłbyś jeszcze to napisać?Co mam wpisać w pozycje ID, żeby wyświetlało się tylko osobie, która aktualnie ładuje swoją moc?
No i prosiłbym tak jak tutaj cytat.. o przykład jakiś.Prosiłbym o dokładne wytłumaczenie wszystkiego oraz zrobienie jakiegoś przykładu, np. ładowanie mniejszej grawitacji, albo zwiększonego dmg(+int)
Jak wiadomo już od dawna, że Nie teoria, lecz praktyka czyni z Ciebie zawodnika
