[ROZWIĄZANE] Program do robienia modeli
Emil29 25.11.2012
Czy znacie jakiś dobry program do robienia modeli? Ja używam Jed's Half-Life Model Viewer v1.36 tylko że w nim mi się źle robi modele, bo tam trzeba dużo rysować, a ja nie mam talentu wielkiego do rysowania.
Jak zły dział to przepraszam.
Jak zły dział to przepraszam.
Makale
25.11.2012
Cytat:
Softimage|XSI Mod Tool do Half-life 2
Wszystkie modele w Half-Life 2 zostały zrobione w Softimage|XSI . W naszym downloadzie znajdziesz darmową, 30 dniową wersje tego programu. Zaś na oficjalnej stronie XSI można znaleźć kursy, forum i inne zasoby które pomogą ci rozpocząć pracę z Softimage|XSI EXP. Jako dodatek do kursów znalezionych na stronie XSI Mod Tool's, xsibase.com iwww.edharriss.com oferują wiele ciekawych materiałów dla początkujących grafików.
Pliki .SMD
Format .smd eksportowany z XSI przez file/export menu występuje w 3 "smakach". Pliki references SMD zawierają kompletny obraz modelu, włączając w to geometrie, jego strukturę szkieletu , teksturę i połączenia miedzy siatką a szkieletem. Pliki references nie zawierają żadnych sekwencji animacji, to tylko obraz kompletnego modelu zamrożony w danej chwili.
Physbox .SMD zawierają prosty model wykorzystywany przez silnik do obliczania kolizji, i połączeń pomiędzy wierzchołkami a szkieletem modelu.
Animation .smd zawiera zaś tylko informacje o animacji oraz niezbędne dane o szkielecie dla programu StudioMdl aby wykluczyć różne szkielety w plikach references oraz animacji.
Jak widać każde modele w końcu będą wymagać dwóch plików .SMD--przeglądnij pliki źródłowe Half-Lifa w SDKa zobaczysz, że spora ilość modeli ma dołączonych bardzo dużo plików animacji, mimo to większość używa pojedynczego pliku references .smd.
Pliki .QC
TO może być pomocne przy zrozumieniu istoty plików .QC jako spisu wartości dla projektu modelu: .QC zaopatruje ukończona listę wszystkich nabytków ,które będą dołączone do finalnego modelu. Pierwotna funkcja pliku .QC ma za zadanie poinformowanie aplikacji StudioMdl o gdzie umiejscowiona jest tekstura i pliki .SMD. Plik .QC jest także miejscem gdzie określone są dane silnika gry. Przykładowo plik .QC "mówi" silnikowi gdzie ma umieścić efekty takie jak poświata obiektów bądź dym, jakie animacje odpowiadają rozmaitym czynnościom AI i kiedy pewne dźwięki powinny być odtwarzane
StudioMDL
Studiomdl.exe jest programem obsługiwanym z wiersza poleceń tworzącym pliki modelu. Pobiera nazwę pliku .QC jako parametr i używa .QC do zlokalizowania odpowiednich plików .SMD i tekstury. Program zawsze zwraca raport o wykorzystanej pamięci do skompletowania geometrii, tekstury i danych animacji dzięki czemu może być użyteczny przy debugowaniu (usuwaniu błędów) i optymalizacji twojego modelu. Zobacz do kompilowanie modeli dla początkujących po informacje jak skompilować model w Studiomdl.exe
Produkt końcowy: plik .MDL
Owocem tego procesu jest plik half-Life2 z modelem (.mdl), zawierający wszystkie dane modelu czyli : geometrie, animacje itd. Teraz jest już gotowy do użycia.
Dobra no to koniec. Nie zamierzam dalej tłumaczyć bo reszta jest bardzo ogólnikowa, to prawie reklama XSI
Żródło : sourcesdk.pl
Edited by Makale, 25.11.2012 11:59.
Softimage|XSI Mod Tool do Half-life 2
Wszystkie modele w Half-Life 2 zostały zrobione w Softimage|XSI . W naszym downloadzie znajdziesz darmową, 30 dniową wersje tego programu. Zaś na oficjalnej stronie XSI można znaleźć kursy, forum i inne zasoby które pomogą ci rozpocząć pracę z Softimage|XSI EXP. Jako dodatek do kursów znalezionych na stronie XSI Mod Tool's, xsibase.com iwww.edharriss.com oferują wiele ciekawych materiałów dla początkujących grafików.
Pliki .SMD
Format .smd eksportowany z XSI przez file/export menu występuje w 3 "smakach". Pliki references SMD zawierają kompletny obraz modelu, włączając w to geometrie, jego strukturę szkieletu , teksturę i połączenia miedzy siatką a szkieletem. Pliki references nie zawierają żadnych sekwencji animacji, to tylko obraz kompletnego modelu zamrożony w danej chwili.
Physbox .SMD zawierają prosty model wykorzystywany przez silnik do obliczania kolizji, i połączeń pomiędzy wierzchołkami a szkieletem modelu.
Animation .smd zawiera zaś tylko informacje o animacji oraz niezbędne dane o szkielecie dla programu StudioMdl aby wykluczyć różne szkielety w plikach references oraz animacji.
Jak widać każde modele w końcu będą wymagać dwóch plików .SMD--przeglądnij pliki źródłowe Half-Lifa w SDKa zobaczysz, że spora ilość modeli ma dołączonych bardzo dużo plików animacji, mimo to większość używa pojedynczego pliku references .smd.
Pliki .QC
TO może być pomocne przy zrozumieniu istoty plików .QC jako spisu wartości dla projektu modelu: .QC zaopatruje ukończona listę wszystkich nabytków ,które będą dołączone do finalnego modelu. Pierwotna funkcja pliku .QC ma za zadanie poinformowanie aplikacji StudioMdl o gdzie umiejscowiona jest tekstura i pliki .SMD. Plik .QC jest także miejscem gdzie określone są dane silnika gry. Przykładowo plik .QC "mówi" silnikowi gdzie ma umieścić efekty takie jak poświata obiektów bądź dym, jakie animacje odpowiadają rozmaitym czynnościom AI i kiedy pewne dźwięki powinny być odtwarzane
StudioMDL
Studiomdl.exe jest programem obsługiwanym z wiersza poleceń tworzącym pliki modelu. Pobiera nazwę pliku .QC jako parametr i używa .QC do zlokalizowania odpowiednich plików .SMD i tekstury. Program zawsze zwraca raport o wykorzystanej pamięci do skompletowania geometrii, tekstury i danych animacji dzięki czemu może być użyteczny przy debugowaniu (usuwaniu błędów) i optymalizacji twojego modelu. Zobacz do kompilowanie modeli dla początkujących po informacje jak skompilować model w Studiomdl.exe
Produkt końcowy: plik .MDL
Owocem tego procesu jest plik half-Life2 z modelem (.mdl), zawierający wszystkie dane modelu czyli : geometrie, animacje itd. Teraz jest już gotowy do użycia.
Dobra no to koniec. Nie zamierzam dalej tłumaczyć bo reszta jest bardzo ogólnikowa, to prawie reklama XSI
Żródło : sourcesdk.pl
Edited by Makale, 25.11.2012 11:59.
Emil29 26.11.2012
Czy program 3DS MAX jest całkowicie płatny? czy na 30 dni można go wypróbować?
Gość_21977_* 26.11.2012
Fili:P
27.11.2012
Z tego co pamięam przynajmniej w moim wypadku, 3ds max jest bezpłatny dla studentów.Można wypróbować, jest trial na 30 dni.
sebul
27.11.2012
Wiadomość wygenerowana automatycznie
Ten temat został zamknięty przez moderatora.
Powód: Pomoc udzielona
Jeśli się z tym nie zgadzasz, raportuj ten post, a moderator lub administrator rozpatrzy go ponownie.
Z pozdrowieniami,
Zespół AMXX.PL
Ten temat został zamknięty przez moderatora.
Powód: Pomoc udzielona
Jeśli się z tym nie zgadzasz, raportuj ten post, a moderator lub administrator rozpatrzy go ponownie.
Z pozdrowieniami,
Zespół AMXX.PL