←  Artykuły i Instrukcje

AMXX.pl: Support AMX Mod X i SourceMod

»

Ważne
Generowanie SteamID dla gracza NonSteam!

  • +
  • -
Portek's Photo Portek 07.08.2012

Przechodząc do rzeczy, revEmu to dzieło naszych przyjaciół zza granicy, dzieło, dość stare, ale nadal rozwijane i przede wszystkim skuteczne. Program o który mówimy ma na celu emulowanie graczom NonSteam działanie programu Steam, a tym samym generowanie SteamID na podstawie HardwareID. Bezpośrednim następstwem jest fakt że każdy NonSteam z zainstalowanym revEmu posiada własny INDYWIDUALNY i NIEZMIENNY identyfikator, nie zależnie od tego czy posiada zmienne IP, czy też nie. Gracz nie ma możliwości zmiany wygenerowanego SteamID i na każdym serwerze z którym się on łączy jest ono takie samo.

Co zrobić by dla gracza NonSteam SteamID zostało wygenerowane? Taki gracz musi pobrać revEmu, oraz odpowiednio spreparować skrót odnoszący się do Counter-Strike. W tym celu powstał plugin, który należy zainstalować na serwerze, przy każdym wejściu gracza będzie on sprawdzał czy gracz NonSteam posiada już revEmu, w wypadku gdyby go nie posiadał, by móc dalej grać na serwerze zostanie zmuszony do downloadu i instalacji programu.

Pobieramy więc plugin: Attached File  revEmu_plugin.rar   62.05KB   1404 downloads - instalacja standardowa, przerobiona wersja multilang, więc plik txt ląduje w folderze addons/amxmodx/data/lang.
Interesują Was dwa cvary:
  • amx_revtime "2" - odpowiedzialny za czas (w minutach), w ciągu którego gracz NonSteam bez revEmu będzie dostawał komunikat że musi zainstalować modyfikacje, by nadal grać
  • amx_revpage "http://portek.net.pl...mu/revemu.html" - odpowiedzialny za wyświetlenie graczowi odpowiedniego komunikatu w MOTD, obecnie pliki są na moim serwerze, dobrze było by jednak gdyby każdy wrzucił sobie pliki zawarte w archiwum powyżej w folderze www na swój serwer i podał dokładny link doń w tym cvarze
Po upływie ustalonego czasu gracz zobaczy okno MOTD z zawartością, oraz zobaczy link do bezpośredniego pobrania przygotowanego przeze mnie instalatora revEmu.

Instalator został sprawdzony przez serwis VirusTotal i możecie być w 101% pewni że jest on wolny od jakichkolwiek zagrożeń, expliotów, backdorów i innych tego typu przygód - dwa komunikaty o "wirusie" to efekt kompresji plików z wykorzystaniem metody LZMA.

Sam instalator dostępny jest do pobrania z poziomu mojego konta dropbox, jak również udostępniam go do pobrania bezpośrednio z tego tematu:
Attached File  revEmu.rar   4.87MB   1757 downloads Suma kontrolna: Attached File  md5sum.txt   376bytes   485 downloads

Wersja instalacyjna ma tę przewagę nad wersją do instalacji ręcznej iż wskazuje na domyślny folder w którym Counter-Strike 1.6 w wersji NS chce się zainstalować (C:\Program Files\Valve) - oczywiście jest to mój domysł, w przeciwnym wypadku gracz musi sam wskazać folder do którego instalował CS'a (folder w który jest plik hl.exe, folder cstrike itd.), kompresja plików którą zapewnia LZMA pozwoliła na prawie 50% utratę na wadze, więc gracz musi pobrać zaledwie 5Mb, a nie blisko 11.

revEmu można bez przeszkód instalować w połączeniu z każdym dostępnym w sieci patchem, więc gracze z patchem v23 i większymi nie będą mieli żadnego problemu z kompatybilnością. Po instalacji należy zmodyfikować skrót prowadzący do CS'a:
  • Klikamy prawym przyciskiem myszy na ikonie Counter-Strike na pulpicie
  • Z listy wybieramy opcje "Właściwości"
  • W polu "Element docelowy" parametr "-nomaster" zastępujemy parametrem "-steam" - bez ""!
    Przykładowy efekt zmian: C:\Program Files\Valve\hl.exe" -steam -game cstrike
  • Dołączona grafika
Po instalacji i wykonaniu modyfikacji skrótu gracz NonSteam będzie widziany na serwerze jako pełnoprawny gracz Steam, posiadał będzie wygenerowany na podstawie HardwareID niezmienny SteamID. Jako że graczy Steam i tych z emulowanym Steamem ciężko na serwerze będzie rozpoznać proponuję wykonać małą modyfikację dodatkową ustawień dproto. W pliku dproto.cfg zmieniamy parametr RevEmu_Prefix1 np. na 4 (RevEmu_Prefix1 = 4;), po restarcie serwera, dzięki tej operacji gracz NonSteam będzie posiadał SteamID w postaci: STEAM_4_{WYGENEROWANY SID}.


Bzdety:
Spoiler
Quote

  • +
  • -
Kołodziej's Photo Kołodziej 07.08.2012

no,no dobra robota Portek :D +
Quote

  • +
  • -
QuahodronN's Photo QuahodronN 07.08.2012

+ taki wielki że jeszcze takiego nie widziałeś
Obecnie posiadam serwer Only steam ale gdy postawie jakiegoś s/ns to wgrywam to i przynajmniej będzie (chyba) więcej graczy i spokój z ns'ami :D
Pisali o tym że ma to być w projekcie AMXX BanSystem ale jak podajesz to w takiej wersji to jestem zadowolony bo nie wiem kiedy wyjdzie ten projekt.

Dobrze że to wrzuciłeś :)
Quote

  • +
  • -
Klakier's Photo Klakier 07.08.2012

Szkoda, że musi pobrać się plik każdemu graczowi. Na pewno zniechęci to graczy, ale przynajmniej będzie spokój od dzieci ns
Quote

  • +
  • -
Kołodziej's Photo Kołodziej 07.08.2012

z tego co widzę nie ma tu zbyt wielkiego uploadu więc te parę plików nie powinno zniechęcić graczy
Quote

  • +
  • -
QuahodronN's Photo QuahodronN 07.08.2012

kilka kliknięć myszką chyba ich nie zbawi :P
Quote

  • +
  • -
ToRRent's Photo ToRRent 08.08.2012

Taką samą metode stosuje się by wymusić u gracza inject na serwerze steam
Quote

Gość_21977_* 08.08.2012

Publikujesz remEvu na licencji CC, niekompatybilnej z GPL (licencji AMXX) i do tego w wersji NC, która praktycznie uniemożliwia używanie remEvu przez niemal każdego.
Jaki jest w związku z tym sens publikowania remEvu na takiej, a nie innej licencji? A może to zwykła pomyłka, lub ja czegoś nie dostrzegłem?
Quote

  • +
  • -
DarkGL's Photo DarkGL 08.08.2012

Czy HardwareID nie zmieni się jeśli pobawię się lista sprzętów na liście urządzeń systemowych ?
Quote

  • +
  • -
Portek's Photo Portek 08.08.2012

Jaki jest w związku z tym sens publikowania remEvu na takiej, a nie innej licencji? A może to zwykła pomyłka, lub ja czegoś nie dostrzegłem?

Chodziło Ci raczej o SA i faktycznie jest to drobna pomyłka.

Czy HardwareID nie zmieni się jeśli pobawię się lista sprzętów na liście urządzeń systemowych ?

Spoofing istniał od dawna, zadaj sobie pytanie ile dzieci wie co to w ogóle oznacza. Twórcy nie udostępnili źródeł revEmu, nie piszą też o tym na jakiej podstawie generują SteamID.
Quote

Bazyliszek's Photo Bazyliszek 13.12.2012

Szkoda, że musi pobrać się plik każdemu graczowi. Na pewno zniechęci to graczy, ale przynajmniej będzie spokój od dzieci ns



Ja mam 28 lat. Gram na non steamie. Uważasz, że dzieci używają ns? Uważasz, że jak ktoś ma steam to jest lepszym graczem? Nie rozśmieszaj mnie poziomem swojego rozumowania. Żal mi się robi takich ludzi jak ty.
MarWit (14.12.2012 12:47):
A więc jeżeli masz ( przynajmniej, tak jak mówisz ) te 28 lat, powinieneś docenić pracę innych i zakupić oryginalny egzemplarz gry, a nie pobierać z internetu, patrz: zwyczajnie KRAŚĆ. Po drugie, Klakierowi mówiąc "dzieci ns" pewnie nie chodziło o wszystkich użytkowników NonSteam'a a jedynie o większą część jej posiadaczy grających na tzw. wspomagaczach.
Quote

  • +
  • -
Engi's Photo Engi 15.12.2012

Jeżeli dobrze rozumiem, dając bana na SID, gracz już nie wejdzie na serwer?
Quote

  • +
  • -
Droso's Photo Droso 15.12.2012

Tak jeżeli ma wygenerowane SID i dajesz bana na SID to tak, chyba, że zmieni komputer ;)
Quote

  • +
  • -
faken's Photo faken 28.12.2012

a czy np sid mu sie generuje na zawsze ten sam po połączeniu? I czy zapis na sid expmoda bedzie działał?
Quote

  • +
  • -
Portek's Photo Portek 28.12.2012

sid mu sie generuje na zawsze ten sam po połączeniu

każdy NonSteam z zainstalowanym revEmu posiada własny INDYWIDUALNY i NIEZMIENNY identyfikator, nie zależnie od tego czy posiada zmienne IP, czy też nie. Gracz nie ma możliwości zmiany wygenerowanego SteamID i na każdym serwerze z którym się on łączy jest ono takie samo.


? I czy zapis na sid expmoda bedzie działał?

Tak.
Quote

DeDe257's Photo DeDe257 04.02.2013

Ktoś to testował ?? Tu chodzi o to że np. na każdym serwerze jak wpisze w konsoli status będę miał id steam taki sam ?
Quote

  • +
  • -
Portek's Photo Portek 05.02.2013

Ktoś to testował ?? Tu chodzi o to że np. na każdym serwerze jak wpisze w konsoli status będę miał id steam taki sam ?

Tak, będziesz miał taki sam - pod warunkiem identycznej konfiguracji DPROTO.
Quote

  • +
  • -
Engi's Photo Engi 05.02.2013

Ktoś to testował ?? Tu chodzi o to że np. na każdym serwerze jak wpisze w konsoli status będę miał id steam taki sam ?


Testowane, działa. Jeżeli ktoś kiedyś by chciał wiedzieć czy działa na lanie - nie, cały czas wywala o pobranie revEmu.
Quote

jkwart's Photo jkwart 15.02.2013

Dzięki można zaoszczędzić może wreście na serwach będzie mniej dzieci grających na cheetach.
Edited by jkwart, 15.02.2013 07:51.
Quote

  • +
  • -
Jamajczykk's Photo Jamajczykk 17.02.2013

Jeżeli generuje steam_id więc osoby non steam będą mogły wbić na serwer?
Quote