xs_vec_mul_scalar && xs_vec_add...
ogieR8
07.05.2012
Może ktoś opisać event "traceattack" ? Chciałbym dzięki niemu zrobić plugin, a dokładniej moc do klasy, która jeśli ustrzeli to ofiarę odrzuca w tył. Nie chodzi mi o stałe zmienianie jednego z origina, ale jeśli dostanie z prawej strony to odlatuje w lewo, jak dostanie z tylu to leci w przód itd, tak jak to w filmach bywało z strzelbą, jak cialo sie ruszalo/przemieszczało A najlepiej jakby się dało przy tym uchwycić DMG i potem if'ami zrobić moc odrzutu, czyli np jak dmg < 21 to leci o 15 unitow, jak dmg > 20 && dmg < 61 to leci o 25 unitow itd, glownie mi chodzi o event i jakby ktos mi pomógł zrobić tą moc z przechwyceniem damage ; /
Parametry TraceAttack już znam, ale chciałbym jakieś przykłady z objaśnieniami jak można tego użyć, a najlepiej aby przykłady troche przzypominały mój pomysł, a tak spróbouję do tego dojść i ew. sam to zrobić później. Dostałem takie wskazówki :
TraceAttack jest głownie od strzału z broni. Pozwala na wpływanie na trasę lotu pocisku oraz daje nam możliwość sprawdzenia kierunku z jakiego pocisk nadlatuje.
http://forums.allied...73&postcount=42
Tutaj masz opisany TraceAttack oraz przykładowe użycia, ale w języku angielskim ;/ Może Ci w czymś pomoże
jesli chcesz zrobic odrzucanie to rejestrujesz w event jako post i potem tylko uzywasz direction zeby sobie z tego zrobić odpowiedni vektor i nadajesz prędkosc ofiarze
wystarczy chyba tylko direction wydluzyć masz od tego xs_vec_mul_scalar czy jakoś tak ewentualnie mozesz zrobić roznice we wspolrzednych atakującego i ofiary i tez masz vekto
Czytałem to kilka razy i w ogóle., aby spróbować się tego podjąć, jednakże funkcji xs_vec_mul_scalar nie ma nigdzie opisanej (szukałem), a na pewno nie w języku polskim, może mi ktoś pomóc jak tego używać z wytłumaczeniem i przybliżonym przykładem ? Zauważyłem też podobną funkcję : xs_vec_add, której też nie znam i proszę o objaśnienie chociaż parametrów.
Znalazłem taki kod, co daje teleportacja Mnichowi'Monkowi co 10s i próbowałem to pojąć, jednakże nie zbytnio czaję tego publica ; x
Próbowałem też załapać na tym kodzie, ale nijak widoczne są efekty : http://forums.allied...ad.php?t=171959
Pozdrawiam i liczę, że ktoś pomoże.
Użytkownik ogieR- edytował ten post 07.05.2012 10:06
KariiO
07.05.2012
~ Witam. Chce się pobawić z taką mocą, a co najważniejsze ją stworzyć :
Może ktoś opisać event "traceattack" ? Chciałbym dzięki niemu zrobić plugin, a dokładniej moc do klasy, która jeśli ustrzeli to ofiarę odrzuca w tył. Nie chodzi mi o stałe zmienianie jednego z origina, ale jeśli dostanie z prawej strony to odlatuje w lewo, jak dostanie z tylu to leci w przód itd, tak jak to w filmach bywało z strzelbą, jak cialo sie ruszalo/przemieszczało A najlepiej jakby się dało przy tym uchwycić DMG i potem if'ami zrobić moc odrzutu, czyli np jak dmg < 21 to leci o 15 unitow, jak dmg > 20 && dmg < 61 to leci o 25 unitow itd, glownie mi chodzi o event i jakby ktos mi pomógł zrobić tą moc z przechwyceniem damage ; /
Parametry TraceAttack już znam, ale chciałbym jakieś przykłady z objaśnieniami jak można tego użyć, a najlepiej aby przykłady troche przzypominały mój pomysł, a tak spróbouję do tego dojść i ew. sam to zrobić później. Dostałem takie wskazówki :TraceAttack jest głownie od strzału z broni. Pozwala na wpływanie na trasę lotu pocisku oraz daje nam możliwość sprawdzenia kierunku z jakiego pocisk nadlatuje.
http://forums.allied...73&postcount=42
Tutaj masz opisany TraceAttack oraz przykładowe użycia, ale w języku angielskim ;/ Może Ci w czymś pomożejesli chcesz zrobic odrzucanie to rejestrujesz w event jako post i potem tylko uzywasz direction zeby sobie z tego zrobić odpowiedni vektor i nadajesz prędkosc ofiarze
wystarczy chyba tylko direction wydluzyć masz od tego xs_vec_mul_scalar czy jakoś tak ewentualnie mozesz zrobić roznice we wspolrzednych atakującego i ofiary i tez masz vekto
Czytałem to kilka razy i w ogóle., aby spróbować się tego podjąć, jednakże funkcji xs_vec_mul_scalar nie ma nigdzie opisanej (szukałem), a na pewno nie w języku polskim, może mi ktoś pomóc jak tego używać z wytłumaczeniem i przybliżonym przykładem ? Zauważyłem też podobną funkcję : xs_vec_add, której też nie znam i proszę o objaśnienie chociaż parametrów.
Znalazłem taki kod, co daje teleportacja Mnichowi'Monkowi co 10s i próbowałem to pojąć, jednakże nie zbytnio czaję tego publica ; xSpoiler
Próbowałem też załapać na tym kodzie, ale nijak widoczne są efekty : http://forums.allied...ad.php?t=171959
Pozdrawiam i liczę, że ktoś pomoże.
więc teraz używasz xs_vec_mul_scalar ( mnożenie wektora przez liczbe ) aby pomnożyć te wektory przez szybkość jaką mają mieć enty i otrzymane wektory ustawiasz jako velocity
xs_vec_add wygląda tak więc chyba będziesz wiedział o co chodzi:
xs_vec_add(const Float:in1[], const Float:in2[], Float:out[]) { out[0] = in1[0] + in2[0]; out[1] = in1[1] + in2[1]; out[2] = in1[2] + in2[2]; }
ogieR8
07.05.2012
Już chociaż wiem, że
xs_vec_add zsumuje zmienne w Float'cie z pierwszych 2 parametrów xs_vec_add do 3 parametru (jak np te zmienne sa pojemnosciowo na 3 wskazane))
Użytkownik ogieR- edytował ten post 07.05.2012 14:34
radim
07.05.2012
// multiply vector by scalar // tested XS_LIBFUNC_ATTRIB xs_vec_mul_scalar(const Float:vec[], Float:scalar, Float:out[]) { out[0] = vec[0] * scalar; out[1] = vec[1] * scalar; out[2] = vec[2] * scalar; }Mnoży wektor przez liczbę (Float: scalar).
Możesz poczytać też include xs.inc, który znajdziesz w scripting>include lub tu: http://svn.ian.camma....inc?annotate=1 Tam wszystkie funkcje xs_* są opisane.