←  Tutoriale

AMXX.pl: Support AMX Mod X i SourceMod

»

pev_v_angle czyli zmieniamy kierunek patrz...

  • +
  • -
KariiO - zdjęcie KariiO 28.02.2012

Witam, dziś chciałbym pokazać wam jak obsługiwać się pev_v_angle czyli pobieraniem/edycją 2 wymiarów(3 jest na 0 ciągle Oo) gracza tam gdzie aktualnie patrzy.

Jak pobrać ?
new Angles[3];
	pev(id,pev_v_angle,Angles)

Agnles[0] "oznacza" górę i dół.
Dół to wartość na plusie.
Góra to wartość na minusie.

Angles[1] "oznacza" prawo i lewo.
Prawa to wartość na minusie.
Lewa to wartość na plusie.


Jeżeli chcemy np. ustawić kamerę gracza żeby patrzył maksymalnie w górę to działamy tak:
	new Angles[3];
	pev(id,pev_v_angle,Angles)

	Angles[0]=-88
	set_pev(id,pev_v_angle,Angles)
Zapytacie dlaczego 88 stopni ? Testowałem i tyle wyświetlało max po skierowaniu kamery w górę, zapewne może być 90 ale tego nie potwierdzam i nie wiem co się stanie jeżeli tyle damy.

Jeżeli chcemy np. ustawić kamerę gracza żeby skręciła o 90 stopni w prawo to działamy tak:
	new Angles[3];
	pev(id,pev_v_angle,Angles)

	Angles[1]=-90
	set_pev(id,pev_v_angle,Angles)
Odpowiedz

  • +
  • -
DarkGL - zdjęcie DarkGL 28.02.2012

gracza tam gdzie aktualnie patrzy.

to raczej jest jakiś określony punkt a angles to kąty pod jakimi patrzy gracz są dwa bo po co więcej tyle wystarczy do wyrażenia wszystkich pozycji :P jest też pev_angles nie opisałeś funkcji angle_vector i vector_to_angle
Odpowiedz

  • +
  • -
G[o]Q - zdjęcie G[o]Q 28.02.2012

fajnie ze opisales cos co jest w dokumentacji ale zamiast robic na raty kilka poradników to zrób jeden o vectorach gdzie opiszesz wiekszosc przydatnych + jakies przyklady troche teorii no i cos z xs'a bedzie sie wygodniej czytac jak bedzie wszystko w 1 miejscu
Odpowiedz

  • +
  • -
Fili:P - zdjęcie Fili:P 29.02.2012

Eksperymentowales z tym 3 wymiarem ([2]), powiedz cos czy on cos zmienia itp. podejrzewam ze to zoom
Odpowiedz

  • +
  • -
KariiO - zdjęcie KariiO 29.02.2012

gracza tam gdzie aktualnie patrzy.

to raczej jest jakiś określony punkt a angles to kąty pod jakimi patrzy gracz są dwa bo po co więcej tyle wystarczy do wyrażenia wszystkich pozycji :P jest też pev_angles nie opisałeś funkcji angle_vector i vector_to_angle

Eksperymentowales z tym 3 wymiarem ([2]), powiedz cos czy on cos zmienia itp. podejrzewam ze to zoom

Nie trzeba trzeciego :)
Odpowiedz

  • +
  • -
G[o]Q - zdjęcie G[o]Q 02.03.2012

dodalbym ze góra dół max wartosc to -90,90 a wartosci prawa lewa to -180,180
Odpowiedz

  • +
  • -
zryty - zdjęcie zryty 05.03.2012

A 3 parametr zawsze ma 0 - cudowałem i inne wartości ustawiałem, ale nic się nie zmieniało.
Odpowiedz

  • +
  • -
G[o]Q - zdjęcie G[o]Q 06.03.2012

A 3 parametr zawsze ma 0 - cudowałem i inne wartości ustawiałem, ale nic się nie zmieniało.


to raczej jest jakiś określony punkt a angles to kąty pod jakimi patrzy gracz są dwa bo po co więcej tyle wystarczy do wyrażenia wszystkich pozycji

Odpowiedz