pev_v_angle czyli zmieniamy kierunek patrz...
KariiO
28.02.2012
Witam, dziś chciałbym pokazać wam jak obsługiwać się pev_v_angle czyli pobieraniem/edycją 2 wymiarów(3 jest na 0 ciągle Oo) gracza tam gdzie aktualnie patrzy.
Jak pobrać ?
Agnles[0] "oznacza" górę i dół.
Dół to wartość na plusie.
Góra to wartość na minusie.
Angles[1] "oznacza" prawo i lewo.
Prawa to wartość na minusie.
Lewa to wartość na plusie.
Jeżeli chcemy np. ustawić kamerę gracza żeby patrzył maksymalnie w górę to działamy tak:
Jeżeli chcemy np. ustawić kamerę gracza żeby skręciła o 90 stopni w prawo to działamy tak:
Jak pobrać ?
new Angles[3]; pev(id,pev_v_angle,Angles)
Agnles[0] "oznacza" górę i dół.
Dół to wartość na plusie.
Góra to wartość na minusie.
Angles[1] "oznacza" prawo i lewo.
Prawa to wartość na minusie.
Lewa to wartość na plusie.
Jeżeli chcemy np. ustawić kamerę gracza żeby patrzył maksymalnie w górę to działamy tak:
new Angles[3]; pev(id,pev_v_angle,Angles) Angles[0]=-88 set_pev(id,pev_v_angle,Angles)Zapytacie dlaczego 88 stopni ? Testowałem i tyle wyświetlało max po skierowaniu kamery w górę, zapewne może być 90 ale tego nie potwierdzam i nie wiem co się stanie jeżeli tyle damy.
Jeżeli chcemy np. ustawić kamerę gracza żeby skręciła o 90 stopni w prawo to działamy tak:
new Angles[3]; pev(id,pev_v_angle,Angles) Angles[1]=-90 set_pev(id,pev_v_angle,Angles)
DarkGL
28.02.2012
to raczej jest jakiś określony punkt a angles to kąty pod jakimi patrzy gracz są dwa bo po co więcej tyle wystarczy do wyrażenia wszystkich pozycji jest też pev_angles nie opisałeś funkcji angle_vector i vector_to_anglegracza tam gdzie aktualnie patrzy.
G[o]Q
28.02.2012
fajnie ze opisales cos co jest w dokumentacji ale zamiast robic na raty kilka poradników to zrób jeden o vectorach gdzie opiszesz wiekszosc przydatnych + jakies przyklady troche teorii no i cos z xs'a bedzie sie wygodniej czytac jak bedzie wszystko w 1 miejscu
Fili:P
29.02.2012
Eksperymentowales z tym 3 wymiarem ([2]), powiedz cos czy on cos zmienia itp. podejrzewam ze to zoom
KariiO
29.02.2012
to raczej jest jakiś określony punkt a angles to kąty pod jakimi patrzy gracz są dwa bo po co więcej tyle wystarczy do wyrażenia wszystkich pozycji jest też pev_angles nie opisałeś funkcji angle_vector i vector_to_anglegracza tam gdzie aktualnie patrzy.
Nie trzeba trzeciegoEksperymentowales z tym 3 wymiarem ([2]), powiedz cos czy on cos zmienia itp. podejrzewam ze to zoom
G[o]Q
02.03.2012
dodalbym ze góra dół max wartosc to -90,90 a wartosci prawa lewa to -180,180
zryty
05.03.2012
A 3 parametr zawsze ma 0 - cudowałem i inne wartości ustawiałem, ale nic się nie zmieniało.
G[o]Q
06.03.2012
A 3 parametr zawsze ma 0 - cudowałem i inne wartości ustawiałem, ale nic się nie zmieniało.
to raczej jest jakiś określony punkt a angles to kąty pod jakimi patrzy gracz są dwa bo po co więcej tyle wystarczy do wyrażenia wszystkich pozycji