←  Pytania

AMXX.pl: Support AMX Mod X i SourceMod

»

[ROZWIĄZANE] Fukcja na oznaczenie gracza

Zablokowany

Nenczoks - zdjęcie Nenczoks 25.02.2012

Witam,

Jaka funkcja należy do oznaczania gracza? pev iuser? Bo chciałbym np. zrobić tak w sklepie, aby na niego jakaś tam rzecz nie działała po kupieniu itemu w sklepie.
Drugie pytanie, jak zrobię w biohazard, aby oznaczyć matkę zombie czyli 1? Biohazard 2.00 beta 3
Odpowiedz

  • +
  • -
dasiek - zdjęcie dasiek 25.02.2012

Sformułuj jaśniej pytania... Oznaczyć? Co do pierwszego to proponuje utworzyć zmienną, gdy gracz kupi robi się na true a przy "działaniu czegoś" sprawdza czy gracz nie ma tego kupionego. jak ma to nie działa, jak nie to działa.

o np

przed plugin_init()

new bool:dziala[33];
po kupieniu w sklepie
case rzecz:
{
	 dziala[id] = true;
}

a przy działaniu czegoś
if(!dziala[idofiary]) // jesli nie dziala
{
	  //zadaje obrazenia badz cokolwiek
}

o to Ci chodziło?
Odpowiedz

Nenczoks - zdjęcie Nenczoks 25.02.2012

Ja o tym wiem co napisałeś. I wcale nie trzeba bool'a używać. Wystarczy samo new cos[33]; potem cos[id] = true i przy nowej rundzie albo spawnie cos[id] = false;
Co do 1. Oznaczyć czyli no jak inaczej... No po prostu dany gracz kupi sobie coś w menu, to inny plugin na niego nie działa. A na resztę, co nie kupili działa.
Przykład rzeczy: kupię sobie nieodpychanie, ale że w kodzie sklepu nic nie ma odnośnie tego, a jest plugin osobny do odpychania, to dla tego gracza po kupieniu nie działa to, ale dla reszty tak. Czyli to jest oznaczanie gracza. Piszę to tak, bo niektórzy mi zaraz dadzą zapauzowanie pluginu, czego nie chcę.

Co do 2. Co tutaj jest niezrozumiałego? :) Chodzi o to, że matka zombie czyli 1 wybierany losowo jest jakoś oznaczony i nie może on zrobić jakichś rzeczy czy tam ma dodatkowe przywileje.
Użytkownik Nenczoks edytował ten post 25.02.2012 22:59
Odpowiedz

  • +
  • -
dasiek - zdjęcie dasiek 25.02.2012

w takim razie bedziesz musial natywem to zrobic i edytowac 2 pluginy (sklepu i ten ktory ma nie dizlac). daj sma obu - cos wykminimy
Odpowiedz

  • +
  • -
DarkGL - zdjęcie DarkGL 26.02.2012

wcale nie trzeba bool'a używać. Wystarczy samo new cos[33]; potem cos[id] = true i przy nowej rundzie albo spawnie cos[id] = false;

przeczysz sobie
skoro używasz tylko true/false to utwórz zmienną przyjmującą tylko te stany czyli bool
Odpowiedz

  • +
  • -
sebul - zdjęcie sebul 26.02.2012

Ja o tym wiem co napisałeś. I wcale nie trzeba bool'a używać. Wystarczy samo new cos[33]; potem cos[id] = true i przy nowej rundzie albo spawnie cos[id] = false;

Bool informuje o tym, że zmienna może mieć tylko dwie wartości, czyli w tym przypadku chyba jednak lepiej jest używać boola.
Rozumiem, że w 2 pytaniu, chodzi o to, że też chcesz jakoś sprawdzać w innym pluginie czy dany gacz jest "matką zombie"? W każdym razie, tak jak wyżej, chyba najlepszym rozwiązaniem będą tutaj natywy.
Odpowiedz

  • +
  • -
G[o]Q - zdjęcie G[o]Q 26.02.2012

w BH jest forward od infekcji wiec wystarczy sprawdzac pierwszą infekcje w rundzie

co do pierwszego to mozesz uzyc pev_iuser*

co do bool'a to uzywac cos[id]=true mozesz tylko dlatego ze true jest reprezentowany przez 1 a false przez 0
Odpowiedz

Nenczoks - zdjęcie Nenczoks 26.02.2012

Ja o tym wiem co napisałeś. I wcale nie trzeba bool'a używać. Wystarczy samo new cos[33]; potem cos[id] = true i przy nowej rundzie albo spawnie cos[id] = false;

Bool informuje o tym, że zmienna może mieć tylko dwie wartości, czyli w tym przypadku chyba jednak lepiej jest używać boola.
Rozumiem, że w 2 pytaniu, chodzi o to, że też chcesz jakoś sprawdzać w innym pluginie czy dany gacz jest "matką zombie"? W każdym razie, tak jak wyżej, chyba najlepszym rozwiązaniem będą tutaj natywy.


Tak dokładnie.
G[o]Q tylko jak to potem zrobić? W jednym dam pev_iuser*, a w drugim pluginie też to samo?
Odpowiedz

  • +
  • -
G[o]Q - zdjęcie G[o]Q 26.02.2012

ustawiasz
set_pev(id,pev_iuser1,1)
potem sprawdzasz w innym pluginie
if(pev(id,pef_iuser1)==1)

Użytkownik G[o]Q edytował ten post 26.02.2012 02:45
Odpowiedz

Nenczoks - zdjęcie Nenczoks 26.02.2012

Można zamknąć, poradziłem sobie.
+
Odpowiedz

  • +
  • -
DarkGL - zdjęcie DarkGL 26.02.2012

Wiadomość wygenerowana automatycznie


Ten temat został zamknięty przez moderatora.

Powód: Pomoc udzielona

Jeśli się z tym nie zgadzasz, Dołączona grafika raportuj ten post, a moderator lub administrator rozpatrzy go ponownie.


Z pozdrowieniami,
Zespół AMXX.PL
Odpowiedz
Zablokowany