←  Dyskusje

AMXX.pl: Support AMX Mod X i SourceMod

»

Questy - jakie chcemy i ile chcemy.

  • +
  • -
KariiO's Photo KariiO 18.12.2011

Witam. Ostatnio myślałem o tych questach które tyczą się diablo jak i coda...zaznaczam że ten sposób działał by tylko na zasadzie że bierzemy jeden quest a potem drugi itd. itd...a więc tak wymyśliłem aby tworzyć questy za pomocą jednej zmiennej, nie że jeden quest to jedna zmienna :P tylko wszystkie na jednej a mianowicie:

robimy sobie normalną zmienną nie float, bool itp...a potem zapisujemy jaki numer służy czemu np. :
Quest na zabicie 5 Barbarzyńców czy tam Saperów może być co chcemy :P
i Quest na zdobycie przedmiotu np. Stalker Ring czy tam Apteczka

"system" działał by tak że bierzemy pierwszego quest i zmienna z 0 zmienia się na jeden i to oznacza że quest jest rozpoczęty potem mamy zabić pięć jakiś klasy no to if w death msg że jeżeli zmienna jest równa jeden to ta sama zwiększa się o 1 jeżeli zabijemy daną klasę, a więc jeżeli zabiliśmy 5 przeciwników z wyznaczoną klasą nasza zmienna powinna być równa 6(1 to rozpoczęcie a pozostałe 5 to zabicia) i teraz bierzemy nagrodę jeżeli wzięliśmy ją zmienna zwiększa się znów o 1 czyli teraz wynosi 7 i tu się kończy 1 quest. Drugi jeżeli mamy oczywiście wykonany pierwszy i bierzemy go zmienna ponownie zwiększa się o 1 czyli w tym przypadku wynosi już 8, znów if jeżeli zmienna wynosi 8 to ma zwiększać się o 1 po zdobyciu wyznaczonego przedmiotu, jeżeli zdobyliśmy go nasza zmienna będzie równa 9, przychodzi na ponowne odebraniu nagrody gdy już to zrobimy nasza zmienna będzie nie większa i nie mniejsza niż 10 ITD. ITD.

wiadomo, wszystko było by trzeba zapisywać itd. ale wydaję mi się to dość optymalny sposób na questy - 1 zmienna i tyle.

Co o tym sądzicie ?
Quote

  • +
  • -
Stachuu :D ??'s Photo Stachuu :D ?? 18.12.2011

nie zrobisz tak zalozmy masz 1 zmienna do zapisu

misja[id] == 1 to za zabicie misja[id] ++

a jak złapiesz następne zabicie robiąc na boolu (tak jakby 2 zmienne ) to jak gracz wyjdzie i wejdzie to moze miec np 3 misje a zabil tylko 2 ludzi na 1 misij :F
Quote

  • +
  • -
sebul's Photo sebul 18.12.2011

A to jest taki system questów, gdzie dla każdego questa jest jedna oddzielna zmienna? Ja korzystam z tych od darka (co prawda trochę edytowane je mam), tam są 2 zmienne i tablica z questami, a chyba o to Ci chodzi?
Quote

  • +
  • -
KariiO's Photo KariiO 18.12.2011

nie zrobisz tak zalozmy masz 1 zmienna do zapisu

misja[id] == 1 to za zabicie misja[id] ++

a jak złapiesz następne zabicie robiąc na boolu (tak jakby 2 zmienne ) to jak gracz wyjdzie i wejdzie to moze miec np 3 misje a zabil tylko 2 ludzi na 1 misij :F

Nie zrozumiałeś mnie :D

A to jest taki system questów, gdzie dla każdego questa jest jedna oddzielna zmienna? Ja korzystam z tych od darka (co prawda trochę edytowane je mam), tam są 2 zmienne i tablica z questami, a chyba o to Ci chodzi?

Chodzi właśnie mi żeby była jedna zmienna.
Quote

  • +
  • -
sebul's Photo sebul 18.12.2011

Chyba już rozumiem o co Ci chodzi. Jak dla mnie lepiej jak jest to na dwóch zmiennych (lub na jednej zmiennej dwuwymiarowej), w pierwszej trzyma się id questa, a w drugiej postęp jego wykonania. Co w tym złego?
Quote