Poradnik w całości napisany przez ZBAGI
Witam, tu napisze jak zrobić własną mapkę przez program QuArK
Po pierwsze ściągnij QuArK i kompligatory (donwload na dole )
Zainstaluj QuArK i go włącz
Kompligatowy wypakuj np. na pulpit i zostaw je tam
Po włączeniu Pokażę ci się okienko:
wybieramy Edit następnie configuration
pokażę nam się okienko w którym mamy nacisnąć grę do jakiej będziemy robić mapę, ja będę wam tłumaczył jak zrobić mapę do cs 1.6
Wiec naciskamy na Half-Life (Ponieważ cs 1.6 jest zbudowany na silniku half-lifa)
W tej chwili po prawej stronie wyskoczył wam okienko na samym początku ( na screenie to 1 i 2) naciskamy
i tam trzeba znaleźć folder cs'a
nastepnie szukamy :
1st program
2nd program
3rd program
4th program
następnie gdzie jest napisane
...program-executable (path o.. po prawej stronie ustalamy ścieżkę do kompligatorow ( te pliki które wypakowałeś np. na pulpit na samym początku)
w 1st program ustal ścieżkę do hlcsg.exe
w 2nd program ustal ścieżkę do hlbsp.exe
w 3rd program ustal ścieżkę do hlvis.exe
w 4th program ustal ścieżkę do hlrad.exe
(UWAGA jeżeli wytniecie te pliki gdzie indziej , musicie uaktualnić ścieżkę)
Jak już to zrobicie naciśnijcie Apply a następnie ok
teraz powinno wrócić was do 1 okna :
Następnie naciskamy Games i zaznaczamy tak jak to na screenie jest pokazane
po czym naciskamy drugi obrazek od prawej
Pojawi nam się edytor
i to jest praktycznie gotowa mapa ( taki pokój z 1 światłem i 1 respem [CT])
ale teraz spróbujemy zbudować skrzynkę i ścianę
w górnym pasku mamy taki kwadrat
Naciskamy na niego, a później naciskamy na jakiś kwadrat z edytora i przeciągamy i poszczamy :
Teraz powstał klocek, no tak ale jak zobaczyć jak to wygląda w grze naciskamy na 3d
teraz powinno się pokazać okienko w którym widać efekty naszej pracy
(W tym 3d poruszamy się strzałkami do góry patrzy się naciskając prawy przycisk myszy i przeciągając do góry albo do dołu)
w tym 3d można tez dowolnie rozciągać lub skracać nasz klocek
Dobra już jest klocek teraz ściana
Tworzymy klocek jak wcześniej z ta różnica ze ten klocek formujemy na ścianę
a wygląda to tak :
Jak to zrobilem pytacie sie ?
Po prostu, zrobiłem klocek następnie zaznaczyłem go a później nacisnąłem na którąś ze ścian i przeciąganiem ja do innej
( Uwaga, można sobie przybliżając lub oddalać ekran przyciskami "+" "-")
No i teraz najlepsza cześć
patrzenie swoich efektów w cs'ie
jak już mamy ścianę i klocek teraz wystarczy nacisnąć
Half-Life > Go ! (textures+build+HL)
Jak już to zrobiliście, pokazała wam się konsola po czym włączył się half-life i od razu wyłączył
(jeżeli tak się nie stało to znaczy ze coś spieprzyliście )
Teraz idziecie do folderu cs'a tam powstał nowy folder o nazwie "tmpQuArK" w nim jest nasza mapka
C:gra cstmpQuArK
W tym folderze powstaly pliki i foldery
nas interesuje tylko newmap.bsp
( inne pliki są potrzebne jak masz np. dźwięk na tej mapie )
Plik newmap.bsp wklejamy do
C:gra cscstrikemaps
po czym wlaczamy
cs'a > new game > map > newmap
Patrzymy na nasz piękna mapę
patrzymy patrzymy możemy tak patrzeć godzinami ;> no ale później se popatrzycie
Teraz uważacie ze te textury wam się nie podobają np. klocek wygląda dziwacznie chcecie żeby wyglądał jak np. skrzynia
to zaznaczacie ten klocek i naciskacie na jego texture:
Pokażę wam się lista dostępnych textur
uwaga po lewej stronie macie jeszcze inne textury
(na pewno znajdziecie coś dla siebie )
jak znaleźliście jakaś texture to naciśnijcie na nią, program powinien was wrócić do edytora,
Proszę pamiętać ze każda beczkę każdy schodek każda ścianę formuje się z klocka poprzez uformowanie go i nadanie textury
Mozecie jeszcze pochylać te klocki poprzez naciśniecie na 1 z rogów klocka i przeciągniecie go w dowolny sposób
Ufffff Już koniec, ten poradnik powinien pozwolić wam zbudować prosta ( ale własną ) Mapkę do cs'a
Niedługo napisze tutorial jak zrobić drabinki czy szyby które można rozwalić , narzazie tyle wam powinno wystarczyć
Sciagnij plik instalacyjny QuArK
Powodzenia w robieniu mapy