←  Pytania

AMXX.pl: Support AMX Mod X i SourceMod

»

Pobranie wysokości na jakiej jest ent

Locked

  • +
  • -
sebuli's Photo sebuli 30.08.2011

Hej!

Chodzi mi dokładnie o to jak pobrać wysokość danego entu na mapie. Mam starego cod moda i po prostu apteczka leczy na wszystkich wysokościach, a chciałbym żeby leczyła gracza dopiero wtedy kiedy jest na wysokości apteczki. Niestety nie wiem jak pobrać, ani skąd dowiedzieć się na jakiej wysokości jest apteczka. Czy to jakieś origin[2] wyznacza? Bo analizowałem kod i nic nie rozumiem. Jedynie co ustaliłem to, to, że w tej funkcji "new numfound = find_sphere_class(0,"player",totem_dist+0.0,entlist, 32,forigin);" totem_dist jest promieniem, czyli w jakim zakresie ma leczyć dane osoby. I to niestety działa poziomo i pionowo. Dam 10, to uleczy gracza w promieniu 10 od apteczki czy jest na dole czy na górze, zamiast sprawdzać czy gracz jest kolo apteczki... Myślę, że załapaliście o co chodzi. Na pewno wiecie jak to naprawić.
Quote

  • +
  • -
DarkGL's Photo DarkGL 30.08.2011

new Float:fOrigin[3]
pev(entID,pev_origin,fOrigin)
w fOrigin[2] masz na jakiej wysokości jest apteczka masz 3 osie
x y z
x - 0
y - 1
z - 2
w cs jest z tego co pamiętam Prawoskrętny układ współrzędnych
Quote

  • +
  • -
sebuli's Photo sebuli 30.08.2011


new Float:origin[3];
entity_get_vector(id, EV_VEC_origin, origin);

new ent = create_entity("info_target");
entity_set_string(ent, EV_SZ_classname, "Apteczka");
entity_set_edict(ent, EV_ENT_owner, id);
entity_set_int(ent, EV_INT_solid, SOLID_NOT);
entity_set_vector(ent, EV_VEC_origin, origin);
entity_set_float(ent, EV_FL_ltime, halflife_time() + 7 + 0.1);


entity_set_model(ent, "models/w_medkit.mdl");
set_rendering ( ent, kRenderFxGlowShell, 255,0,0, kRenderFxNone, 255 ) ;
drop_to_floor(ent);

entity_set_float(ent, EV_FL_nextthink, halflife_time() + 0.1);


To w takim razie gdzie tutaj jest wysokość apteczki? Możesz wskazać miejsce?
Quote

  • +
  • -
Fili:P's Photo Fili:P 30.08.2011

entity_set_vector(ent, EV_VEC_origin, origin);
Quote

  • +
  • -
^Grzyboo's Photo ^Grzyboo 30.08.2011

entity_set_vector(ent, EV_VEC_origin, origin);


i wartość jest pod origin[2]
Quote

  • +
  • -
sebuli's Photo sebuli 30.08.2011

Czyli w tym origin[2] będzie wysokość? Ale ja tak już robiłem, porównywałem wysokość wtedy tego origin[2] z wysokością gracza, który był znaleziony z tego: "new numfound = find_sphere_class(0,"player",totem_dist+0.0,entlist, 32,forigin);", czyli zrobiłem, że jeżeli forigin[2] == origin[2] i nic się nie stało, apteczka mnie nie leczyła chociaż byłem na takiej samej wysokośći.
Quote

  • +
  • -
^Grzyboo's Photo ^Grzyboo 30.08.2011

A nie, nie można określić wysokości raczej, gdyż apteczka madrop_to_floor(ent);więc wysokość sie zmenia zależnie od miejsca i nie możemy tego ustalić o ile się zmienia.
Quote

  • +
  • -
sebuli's Photo sebuli 30.08.2011

No to chociaż, żeby zablokować wysokość na jakiej leczy apteczka... Bo ona mi leczy kilometr w dół albo w górę, zależy jak promień ustawie totem_dist... Może wypowie się jakiś kozak co ma pojęcie, co jest możliwe a co nie :D Np. R3X, DarkGL albo ktoś inny.
Edited by sebuli, 30.08.2011 17:38.
Quote

  • +
  • -
DarkGL's Photo DarkGL 30.08.2011

chce aby apteczka leczyła tylko na swoim poziomie tak ?
Quote

  • +
  • -
sebuli's Photo sebuli 30.08.2011

No właśnie o to mi dokładnie chodzi :)
Quote

  • +
  • -
DarkGL's Photo DarkGL 30.08.2011

daj funkcje od apteczki
Quote

  • +
  • -
sebuli's Photo sebuli 30.08.2011


public StworzApteczke(id)
{
if (!ilosc_apteczek_gracza[id])
{
client_print(id, print_center, "Masz tylko 2 apteczki na runde!");
return PLUGIN_CONTINUE;
}

if(inteligencja_gracza[id] < 1)
client_print(id, print_center, "Aby wzmocnic apteczke, zwieksz doswiadczenie bojowe!");

ilosc_apteczek_gracza[id]--;

new Float:origin[3];
entity_get_vector(id, EV_VEC_origin, origin);

new ent = create_entity("info_target");
entity_set_string(ent, EV_SZ_classname, "Apteczka");
entity_set_edict(ent, EV_ENT_owner, id);
entity_set_int(ent, EV_INT_solid, SOLID_NOT);
entity_set_vector(ent, EV_VEC_origin, origin);
entity_set_float(ent, EV_FL_ltime, halflife_time() + 7 + 0.1);


entity_set_model(ent, "models/w_medkit.mdl");
set_rendering ( ent, kRenderFxGlowShell, 255,0,0, kRenderFxNone, 255 ) ;
drop_to_floor(ent);

entity_set_float(ent, EV_FL_nextthink, halflife_time() + 0.1);

return PLUGIN_CONTINUE;
}

public ApteczkaThink(ent)
{
new id = entity_get_edict(ent, EV_ENT_owner);
new totem_dist = 400;
new totem_heal = 5+floatround(inteligencja_gracza[id]*0.1);
if (entity_get_edict(ent, EV_ENT_euser2) == 1)
{
new Float:forigin[3], origin[3];
entity_get_vector(ent, EV_VEC_origin, forigin);
FVecIVec(forigin,origin);

new entlist[33];
new numfound = find_sphere_class(0,"player",totem_dist+0.0,entlist, 32,forigin);

for (new i=0; i < numfound; i++)
{
new pid = entlist[i];
new zdrowie = get_user_health(pid);
new nowe_zdrowie = (zdrowie+totem_heal<maksymalne_zdrowie_gracza[pid])?zdrowie+totem_heal:maksymalne_zdrowie_gracza[pid];

if (get_user_team(pid) != get_user_team(id))
continue;

if (is_user_alive(pid)) set_user_health(pid, nowe_zdrowie);
}

entity_set_edict(ent, EV_ENT_euser2, 0);
entity_set_float(ent, EV_FL_nextthink, halflife_time() + 1.5);

return PLUGIN_CONTINUE;
}

if (entity_get_float(ent, EV_FL_ltime) < halflife_time() || !is_user_alive(id))
{
remove_entity(ent);
return PLUGIN_CONTINUE;
}

if (entity_get_float(ent, EV_FL_ltime)-2.0 < halflife_time())
set_rendering ( ent, kRenderFxNone, 255,255,255, kRenderTransAlpha, 100 ) ;

new Float:forigin[3], origin[3];
entity_get_vector(ent, EV_VEC_origin, forigin);
FVecIVec(forigin,origin);

//Find people near and give them health
message_begin( MSG_BROADCAST, SVC_TEMPENTITY, origin );
write_byte( TE_BEAMCYLINDER );
write_coord( origin[0] );
write_coord( origin[1] );
write_coord( origin[2] );
write_coord( origin[0] );
write_coord( origin[1] + totem_dist );
write_coord( origin[2] + totem_dist );
write_short( sprite_white );
write_byte( 0 ); // startframe
write_byte( 0 ); // framerate
write_byte( 10 ); // life
write_byte( 10 ); // width
write_byte( 255 ); // noise
write_byte( 255 ); // r, g, b
write_byte( 100 );// r, g, b
write_byte( 100 ); // r, g, b
write_byte( 128 ); // brightness
write_byte( 5 ); // speed
message_end();

entity_set_edict(ent, EV_ENT_euser2 ,1);
entity_set_float(ent, EV_FL_nextthink, halflife_time() + 0.5);


return PLUGIN_CONTINUE;

}

Edited by sebuli, 30.08.2011 21:01.
Quote

  • +
  • -
G[o]Q's Photo G[o]Q 30.08.2011

if (is_user_alive(pid)) set_user_health(pid, nowe_zdrowie);

zamien na

new forigin[3],aforigin[3];
entity_get_vector(pid, EV_VEC_origin,forigin);
entity_get_vector(ent, EV_VEC_origin,aforigin);
if (is_user_alive(pid) && forigin[2]==aforigin[2])
      	set_user_health(pid, nowe_zdrowie);

Edited by G[o]Q, 30.08.2011 23:15.
Quote

  • +
  • -
R3X's Photo R3X 31.08.2011

już samo porównywanie floatów operatorem == daje mi powód do wątpliwości czy to działa

Poza tym leżenie w tym samym miejscu apteczki i gracza nie objawia się równymi współrzędnymi Z, a to wynika z poziomu wskazywanego przez Origin (w obu przypadkach środek bytu)
Dołączona grafika

Należy uwzględnić fakt czy gracz stoi czy kuca, przesunąć odpowiednio origin[2] apteczki i wtedy porównać z małym marginesem błędu
if(floatabs(z2 - z1) < 0.1){
Quote

  • +
  • -
sebuli's Photo sebuli 31.08.2011

Miło Ciebie widzieć R3X na stanowisku administratora :) Wracając do mojego problemu, to skąd mam pewność co odjąć najpierw? z1 od z2 czy odwrotnie, tak żeby wynik nie wyszedł na minusie, żeby poprawnie działało.

Edit:

Ok poradziłem sobie, Apteczka była zawsze niżej o 36 niż gracz, zawsze :D Więc to pozwoliło mi w warunku dopisać, że aforigin[2]+36.0 == forigin[2] i działa wyśmienicie. Może jeszcze popracuje nad zakresem tego leczenia żeby nie było takie sztywne (że musi być konieczne równiutkie :D). Dzięki za pomoc, szczególnie G[o]Q i za ten wykres R3Xowi :) Temat można zamknąć.
Edited by sebuli, 31.08.2011 08:33.
Quote

  • +
  • -
R3X's Photo R3X 31.08.2011

Tam w warunku jest wartość bezwględna i nie ma znaczenia kolejność
floatabs(z2 - z1) == floatabs(z1 - z2)
Quote
Locked