1. ex_interp
to komenda, ktora odswieza o daną wartość informacje o położeniu modeli. Wartością tą jest:
0.1 - przeliczana na 100ms, mowiac prosciej - co 100ms informujesz o polozeniu swojej postaci.
0.01 - obecnie uznana za "standard", moze dlatego ze jest najdokladniejsza bo "odświeża" ekran co 10ms czyli 10 razy szybciej niz 0.1
2. cl_rate
komenda ustawia maksymalną ilość bajtów, jaką wysyłasz do serwera, ustawiamy ją na najwieksza wartosc jaka wyciagnie twoj upload
3. rate
w przeciwienstwie do poprzedniej, jest to maksymalna wartosc jaką otrzymujesz od serwera. Aby lepiej sie grało powinna byc ustawiona na tyle ile pozwoli ci twoj internet, chodzi o download
4. cl_cmdrate
informuje serwer o twoim polozeniu, jesli ustawisz ją np na 10, nie zauwazysz roznicy ale dla innych graczy jestes pokazem slajdów, chodzi tutaj o twoje poczynania, np rzut granatu, bieganie, skakanie, ogolnie przemieszczanie się..
5. cl_updaterate
informuje ciebie o polozeniu innych graczy, im lepiej dostosujesz tą wartosc, tym dokladniej bedziesz informowany o zachowaniu innych czyli o ich granatach, bieganiu, skakaniu itd.
6. FPS
tego nie da sie ustawic, to mozna uzyskac, w wyniku ustawiania innych elementow
FPS oznacza frame per second czyli klatka na sekunde, a mowiac prosciej chodzi tutaj o to co widzimy czyli ile klatek na sekunde porusza sie dany pixel badz ich zbiór. Zasada jest prosta: im więcej wyciągniemy tym płynniej bedzie wygladac nasza grafika, podobno oko ludzkie nie zauwazy roznicy pomiedzy 100fps a wiecej... podobno . Oczywiscie tylko w grze, bo jesli chodzi np o animacje, filmy itp, roznice widac bez problemowo.
7. net_graph3
komenda dzięki ktorej otrzymamy informacje o uploadzie, opoznieniu klatek, fpsach, uruchamiajac ta komende widzimy po kolei:
* ilosc fpsow
* roznica jaka widzimy na ekranie a jest na serwerze (podawana w ms)
* dane wejsciowe jakie otrzymujemy z serwera czyli przeliczenie cl_updaterate na k/s
* dane wyjsciowe jakie wysylamy do serwera, zatem przeliczenie komendy cl_cmdrate na k/s
I właśnie przez te komendy, a wlasciwie zly ich dobór, powstaja na serwerach takie sytuacje ze strzelając kilka pixeli obok gracza, trafiasz w niego . Jest to spowodowane wlasnie opoznieniem i rozniaca miedzy waszym configiem, opoznienie jest wlasnie podane w pierwszej linijce informacji wyswietlanej w net_graph3. Jesli gracze ktorzy maja opoznienie do 10ms beda w siebie strzelac, to naprawdę beda strzelac w siebie a nie w pixelki obok.
Lepsze serwery, gdzie gracza zalezy na plynnosci i rownych szansach, maja wgrane pluginy ktore wymuszaja np cl_cmdrate 70 bo mniej wiecej od tej wartosci, postac zaczyna chodzic a nie "slajdowac".
Aby dobrze dobrac wartosci dla swojego łacza polecam strone
http://cs-guide.net/skrypt/
Wyniki jakie uzyskałem dla swojego łącza, są następujące:
1Mb/s (mega bit) downloadu, co przelicza sie na 120KB/s i 30KB/s uploadu
cl_updaterate 45 cl_cmdrate 101 ex_interp 0.01 rate 20000 cl_rate wartosc max czyli 9999
Opieralem sie na danych z innych portali, jak i na wlasnych doswiadczeniach, obserwacjach. Nie zapewniam ze kazda definicja jest poprawna, jesli ktos wie cos wiecej, proszę o kontakt w celu sprecyzowania informacji..