Czy jest taka możliwość zrobienia klas, tak jak to jest w innych językach programowania?
Nie takie jak do coda itp.
Informatyk powinien wiedzieć o co mi chodzi...
Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X
Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
|
Guest Message by DevFuse
Klasy w pawniew sensie programistycznym
Temat rozp. Nomaf, 07.06.2011 21:39
5 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 07.06.2011 21:39
#2
Napisano 07.06.2011 22:28
Pawn pod AMX, chyba ogólnie też, nie jest językiem ani obiektowym ani nawet zorientowanym obiektowo; używając kombinacji forwardów i natywów możesz go użyć tak, jakby był modularny: zmienne zamknięte w pluginie (enkapsulacja danych), interfejs zewnętrzny (plik nagłówkowy), ale brak dziedziczenia i tworzenia obiektów. Operator new ma tu nieco inne zadanie, a w składni nie ma wskaźników.
#3
Napisano 07.06.2011 22:48
A szkoda, pozwoliłoby to na o wiele lepszą rozbudowę pluginów i modów.
No cóż da się obyć bez tego, ale o wiele trudniej niestety
No cóż da się obyć bez tego, ale o wiele trudniej niestety
#4
Napisano 08.06.2011 09:09
Jak chcesz korzystać z obiektowego podejścia możesz zrobić bibliotekę .dll/ .so w C++
#5
Napisano 08.06.2011 21:43
Zawsze mozna spróbować.
Dajmy np. zrobię klasę User (fikcyjne wszystko).
Dam właściwości: name, pass, data.
Oraz metody: Add, Del itp.
Teraz pytanie, jak to wykorzystać w pawnie?
Dajmy np. zrobię klasę User (fikcyjne wszystko).
Dam właściwości: name, pass, data.
Oraz metody: Add, Del itp.
Teraz pytanie, jak to wykorzystać w pawnie?
#6
Napisano 08.06.2011 23:18
wszystko co obiektowe musi zostać w dll`ce, w Pawnie możesz użyć udostępnianych natywów i forwarów, tak samo jak w przypadku modułu .amxx
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych