Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Klasy w pawniew sensie programistycznym


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Nomaf

    Wszechpomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 155
Profesjonalista

  • Postów:344
  • GG:
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 07.06.2011 21:39

Czy jest taka możliwość zrobienia klas, tak jak to jest w innych językach programowania?
Nie takie jak do coda itp.
Informatyk powinien wiedzieć o co mi chodzi...
  • +
  • -
  • 0

#2 R3X

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2960
Godlike

  • Postów:4247
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 07.06.2011 22:28

Pawn pod AMX, chyba ogólnie też, nie jest językiem ani obiektowym ani nawet zorientowanym obiektowo; używając kombinacji forwardów i natywów możesz go użyć tak, jakby był modularny: zmienne zamknięte w pluginie (enkapsulacja danych), interfejs zewnętrzny (plik nagłówkowy), ale brak dziedziczenia i tworzenia obiektów. Operator new ma tu nieco inne zadanie, a w składni nie ma wskaźników.
  • +
  • -
  • 0

#3 Nomaf

    Wszechpomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 155
Profesjonalista

  • Postów:344
  • GG:
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 07.06.2011 22:48

A szkoda, pozwoliłoby to na o wiele lepszą rozbudowę pluginów i modów.
No cóż da się obyć bez tego, ale o wiele trudniej niestety
  • +
  • -
  • 0

#4 R3X

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2960
Godlike

  • Postów:4247
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 08.06.2011 09:09

Jak chcesz korzystać z obiektowego podejścia możesz zrobić bibliotekę .dll/ .so w C++ :)
  • +
  • -
  • 0

#5 Nomaf

    Wszechpomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 155
Profesjonalista

  • Postów:344
  • GG:
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 08.06.2011 21:43

Zawsze mozna spróbować.

Dajmy np. zrobię klasę User (fikcyjne wszystko).
Dam właściwości: name, pass, data.
Oraz metody: Add, Del itp.

Teraz pytanie, jak to wykorzystać w pawnie?
  • +
  • -
  • 0

#6 R3X

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2960
Godlike

  • Postów:4247
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 08.06.2011 23:18

wszystko co obiektowe musi zostać w dll`ce, w Pawnie możesz użyć udostępnianych natywów i forwarów, tak samo jak w przypadku modułu .amxx
  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych