←  Pytania

AMXX.pl: Support AMX Mod X i SourceMod

»

Trace Result - objaśnienie

Zablokowany

  • +
  • -
Cypis' - zdjęcie Cypis' 28.05.2011

Witam, mógł by ktoś opisać za co każde z TraceResult odpowiada, co robi :?:
enum TraceResult
{
TR_AllSolid, // int
TR_StartSolid, // int
TR_InOpen, // int
TR_InWater, // int
TR_flFraction, // float
TR_vecEndPos, // float array[3]
TR_flPlaneDist, // float
TR_vecPlaneNormal, // float array[3]
TR_pHit, // int (edict_t*)
TR_iHitgroup, // int
};
Odpowiedz

  • +
  • -
R3X - zdjęcie R3X 28.05.2011

Wiesz czym jest tracing tak?
Między dwoma punktami leci wirtualny punkt lub bryła, a te dane opisują ścieżkę. Jeśli na drodze trafi się solidna przeszkoda (taka, która powstrzymałaby gracza przed przejściem) to test się kończy.
enum TraceResult
{
        TR_AllSolid,            // czy cała ścieżka zawiera solidne (zajęte) miejsca (1) czy nie (0)
        TR_StartSolid,          // czy w punkt startowy zawiera solidne (zajęte) miejsce (1) czy nie (0)
        TR_InOpen,                      // czy ścieżka jest w wolnej przestrzeni (?)
        TR_InWater,                     // czy ścieżka jest w wodzie (?)
        TR_flFraction,          // ułamek wskazujący przebytą przez obiekt drogę: nie było przeszkód 1.0, w połowie drogi była ściana: 0.5 itd
        TR_vecEndPos,           // punkt zatrzymania się obiektu (wyznacza zatem flFraction)
        TR_flPlaneDist,         // nie wiem
        TR_vecPlaneNormal,      // wektor prostopadły do płaszczyzny w endpos
        TR_pHit,                        // id napotkanego bytu
        TR_iHitgroup,           // hitzone napotkanego bytu
};
Odpowiedz

  • +
  • -
Cypis' - zdjęcie Cypis' 29.05.2011

Dziękuje oczywiście +
A tak na marginesie to powinien być jakiś poradnik na forum o TraceLine :rolleyes:
Odpowiedz

  • +
  • -
sharkowy - zdjęcie sharkowy 29.05.2011

Racja, przydałby się.
Odpowiedz
Zablokowany