←  Pytania

AMXX.pl: Support AMX Mod X i SourceMod

»

Losowanie opcji

Zablokowany

  • +
  • -
Weither - zdjęcie Weither 25.04.2011

Witam. Chciałbym zrobić mini programik do losowania, lecz nie liczby, a opcji. Może pokaże to na przykładzie

Zakładam że są opcje

A, B, i C
main()
{
A[id] = 1; //nadaj id
B[id] = 2;
C[id] = 3;

{
int x ; // deklaracja wyniku z losowania
srand( (unsigned)time( NULL ) ); // "wymieszaj"
x =! 0; // nie może wylosować liczby ujemnej(nie ma opcji 0, jest tylko 1-3)
x = rand() % 3; losowa liczba od 1 do 3
return 0;
}
load x // załaduj klasę
}

Chcę aby losowało "klasę"(mam tu na myśli ZP) i chcę aby losowało którą. Ten kod nie jest poprawny, ale mniej więcej przybliża co chcę osiągnąć. Teoretycznie w c++ powinno działać..

..i najprawdopodobniej zrobiłbym tak ów kod, gdyby nie fakt że jest on pracochłonny i nieczytelny. Rozmawiałem z kolegą który stwierdził, że można to zrobić przez Array co mi się osobiście nie widzi(wątpię czy zadziała).

Proszę o propozycje z przykładem(nie programuje długo więc prosiłbym także o dokładne tłumaczenie)

Z góry dziękuje
Odpowiedz

  • +
  • -
Knopers - zdjęcie Knopers 25.04.2011

jeśli chodzi o amxmodx i pawn'a to jest random_num
Odpowiedz

  • +
  • -
Weither - zdjęcie Weither 25.04.2011

A czy mogę nadawać klasom liczby? I czy to się nie będzie za przeproszeniem pieprzyć?
Odpowiedz

  • +
  • -
Knopers - zdjęcie Knopers 25.04.2011

Jak chcesz to możesz mieć tablicę z klasami np: new klasy[4][10] = {"None", "Klasa1", "Klasa2", "Klasa3"};
a potem losować ją tak : klasa_gracza = klasy[random_num(1, 3)];
Odpowiedz

  • +
  • -
Weither - zdjęcie Weither 25.04.2011

mam g_klasa[id], chce walnąć

g_klasa[id] = a
g_klasa2[id] = b

a=1
b=2

a reszte kodu znasz, czy coś takiego wypali?
Odpowiedz
Zablokowany