Komenda /exp
Drewno. 16.12.2010
Witajcie.To mój pierwszy poradnik do diablo.Zaprezentuje w nim nową komendę - /exp.Sprawdza ona ilość obecnego doświadczenia i ile brakuje do następnego poziomu:
Jest to dosyć proste do zrobienia,ale zarazem do diablo bardzo przydatne,bo oprócz expa podanego w % wiemy ile dokładnie nam brakuje do lvl,więc wiemy ile grać aby osiągnąć dany poziom:
Pod:
Dodaj:
I na końcu sma dodajesz:
UWAGA! do tego kodu wymagany jest moduł colorchat,jeśli go nie masz to w swoim diablo
Pod:
Dodaj:
Użytkownik Master'eX edytował ten post 16.12.2010 22:03
Jest to dosyć proste do zrobienia,ale zarazem do diablo bardzo przydatne,bo oprócz expa podanego w % wiemy ile dokładnie nam brakuje do lvl,więc wiemy ile grać aby osiągnąć dany poziom:
Pod:
register_clcmd("/reset","reset_skill")
Dodaj:
register_clcmd("say /exp", "exp")
register_clcmd("say exp", "exp")
I na końcu sma dodajesz:
public exp(id)
{
ColorChat(id, GREEN, "Poziom: ^x04%i ^x01- Masz ^x03(%d/%d)^x01 Doswiadczenia", player_lvl[id], player_xp[id], LevelXP[player_lvl[id]])
ColorChat(id, NORMAL, "Do nastepnego poziomu brakuje ^x04%d^x01 Doswiadczenia", LevelXP[player_lvl[id]]-player_xp[id])
}
UWAGA! do tego kodu wymagany jest moduł colorchat,jeśli go nie masz to w swoim diablo
Pod:
#include <csx>
Dodaj:
#include <colorchat>
Użytkownik Master'eX edytował ten post 16.12.2010 22:03
sebul
16.12.2010
public exp(id)
{
ColorChat(id, GREEN, "Poziom: ^x04%i ^x01- Masz ^x03(%d/%d)^x01 Doswiadczenia", player_lvl[id], player_xp[id], LevelXP[player_lvl[id]])
ColorChat(id, NORMAL, "Do nastepnego poziomu brakuje ^x04%d^x01 Doswiadczenia", LevelXP[player_lvl[id]]-player_xp[id])
}
Drobnostka ale chyba lepiej będzie tak
Drewno. 16.12.2010
też racja,bo z tym colorchatem to coś z kolorami,musiałem tak zrobić,jak mam,ale dzięki za poprawkę
FreZZy 17.12.2010
i spróbuj zrobić obliczenia na podstawie cvaru ile osób trza jeszcze zabić
sebul
17.12.2010
Raczej niezbyt dobry pomysł, bo exp zdobywa się także za podłożenie/rozbrojenie paki, do tego jeszcze przecież ilość expa ile się dostaje za zabójstwo jest różna, zależy ona od różnicy lvl atakowanego i atakującego, a jeśli ktoś jeszcze dodatkowo sobie dodał do tego inne możliwości zdobycia expa, to takie obliczenie "ile trzeba jeszcze zabić" byłyby trochę, a nawet bardzo mylne.i spróbuj zrobić obliczenia na podstawie cvaru ile osób trza jeszcze zabić
No ale skoro pytasz, można by to zrobić na takiej zasadzie
ColorChat(id, NORMAL, "Do nastepnego poziomu brakuje Ci ^x04%d^x01 zabojstw", (LevelXP[player_lvl[id]]-player_xp[id])/get_cvar_num("diablo_xpbonus"))
i dodajesz to do tamtego publica.
FreZZy 17.12.2010
Raczej niezbyt dobry pomysł, bo exp zdobywa się także za podłożenie/rozbrojenie paki, do tego jeszcze przecież ilość expa ile się dostaje za zabójstwo jest różna, zależy ona od różnicy lvl atakowanego i atakującego, a jeśli ktoś jeszcze dodatkowo sobie dodał do tego inne możliwości zdobycia expa, to takie obliczenie "ile trzeba jeszcze zabić" byłyby trochę, a nawet bardzo mylne.
zdaje sobie z tego sprawe ale to jest mój kaprys
Szymon035
17.12.2010
A mam takie pytanie co do tego:
To trzeba dodać na samym końcu pliku DiabloModa?
I na końcu sma dodajesz:
public exp(id)
{
ColorChat(id, GREEN, "Poziom: ^x04%i ^x01- Masz ^x03(%d/%d)^x01 Doswiadczenia", player_lvl[id], player_xp[id], LevelXP[player_lvl[id]])
ColorChat(id, NORMAL, "Do nastepnego poziomu brakuje ^x04%d^x01 Doswiadczenia", LevelXP[player_lvl[id]]-player_xp[id])
}
To trzeba dodać na samym końcu pliku DiabloModa?
sebul
17.12.2010
Na końcu kodu pliku sma z diablo modem i potem go kompilujesz i wrzucasz na serwer.
strikepremium 27.12.2010
Welcome to the AMX Mod X 1.8.1-300 Compiler. Copyright (c) 1997-2006 ITB CompuPhase, AMX Mod X Team diablo.sma(1755) : warning 217: loose indentation diablo.sma(1756) : warning 217: loose indentation diablo.sma(10032) : error 017: undefined symbol "NORMAL" diablo.sma(10032) : warning 215: expression has no effect diablo.sma(10032) : warning 215: expression has no effect diablo.sma(10032) : error 001: expected token: ";", but found ")" diablo.sma(10032) : error 029: invalid expression, assumed zero diablo.sma(10032) : fatal error 107: too many error messages on one line Compilation aborted. 4 Errors.
Drewno. 27.12.2010
To:
Zamien Na:
ColorChat(id, NORMAL, "Do nastepnego poziomu brakuje ^x04%d^x01 Doswiadczenia", LevelXP[player_lvl[id]]-player_xp[id])
Zamien Na:
ColorChat(id, GREEN, "Do nastepnego poziomu brakuje ^x04%d^x01 Doswiadczenia", LevelXP[player_lvl[id]]-player_xp[id])
sebul
27.12.2010
Pewnie masz starego colorchata, a tam nie ma "NORMAL" tylko "YELLOW".Welcome to the AMX Mod X 1.8.1-300 Compiler. Copyright (c) 1997-2006 ITB CompuPhase, AMX Mod X Team diablo.sma(1755) : warning 217: loose indentation diablo.sma(1756) : warning 217: loose indentation diablo.sma(10032) : error 017: undefined symbol "NORMAL" diablo.sma(10032) : warning 215: expression has no effect diablo.sma(10032) : warning 215: expression has no effect diablo.sma(10032) : error 001: expected token: ";", but found ")" diablo.sma(10032) : error 029: invalid expression, assumed zero diablo.sma(10032) : fatal error 107: too many error messages on one line Compilation aborted. 4 Errors.
Drewno. 30.12.2010
Najlepiej otworzyć colorchat.inl i po prostu sprawdzić jakie są dostępne rodzaje kolorów;)