Co dzieje się po śmierci?
grankee
15.10.2010
Hmm ciekawi mnie taka sprawa, no bo przecież kiedy giniemy możemy poruszać się dowolnie po mapie i nasz entity lokalizuje się właśnie tam gdzie jesteśmy, natomiast ciekawi mnie kwestia zwłok, czy to jakieś dodatkowe entity? Jaką ma klasę? /eel nic nie odnajduje, a przecież nie jest chyba możliwe umieszczenie modelu zwłok bez entity. Sprawdzał ktoś z was to kiedyś?
G[o]Q
15.10.2010
zwloki to nie jest byt z tego co mi wiadomo jest to raczej dany rodzaj sprite patrz np na diablo tam po smierci jest tworzony byt w miejscu zwlok zeby nekro mial jak wskrzeszac itd
Ortega
15.10.2010
Dobrze, że założyłeś ten temat grankee. Mnie przy okazji twojego pytania interesuje, jak po śmieci wygląda sprawa z kamerą freelook. Czy jest tworzony wtedy byt noclip z attached view jeśli tak to jaką ma on klasę, jeśli nie to co wtedy się dzieje ? Nie czytałem o tym za bardzo, a przydałoby się wiedzieć trochę więcej.
Co do samego pytania tematu, to G[o]Q może mieć rację.
Co do samego pytania tematu, to G[o]Q może mieć rację.
grankee
15.10.2010
pev_iuser1 określa tryb patrzenia (overview, freelook, first person...) natomiast pev_iuser2 ma taką wartość jak id gracza którego obserwujemy gdy jesteśmy w innym trybie niż freelook.
Origin gracza również się zmienia wraz z poruszaniem się w trybie freelook jeśli natomiast jesteśmy w innym trybie to origin jest originem gracza obserwowanego.
Mnie natomiast interesuje kwestia zwłok...
Idąc myślą goku:
1. Sprite jest dwuwymiarowy
2. Sprite to też entity
/eel nie znajduje tego ciała.
Użytkownik grankee edytował ten post 15.10.2010 20:16
Origin gracza również się zmienia wraz z poruszaniem się w trybie freelook jeśli natomiast jesteśmy w innym trybie to origin jest originem gracza obserwowanego.
Mnie natomiast interesuje kwestia zwłok...
Idąc myślą goku:
1. Sprite jest dwuwymiarowy
2. Sprite to też entity
/eel nie znajduje tego ciała.
Użytkownik grankee edytował ten post 15.10.2010 20:16
Knopers
15.10.2010
Może dlatego że jest to tworzone przez klienta i tylko dla niego, dlatego który widział śmierć gracza, wyjaśniałoby to czemu /eel tego nie wykrywa
To tylko moje przypuszczenia na logikę
To tylko moje przypuszczenia na logikę
G[o]Q
15.10.2010
Sprite to nie entity tak jak np masz message bodajże breakmodel sprawdź sobie jak masz mój plug od tego a co do tego po śmierci to sprawdźcie sobie liczbę bytów o klasie player przed i po śmierci i macie rozwiązanie a jak już mówimy o bytach to powiedzcie mi jak się na sprawa z wystrzelonym pociskiem
a i jeszcze jedno mozecie złapać forward tworzenia i usuwania entu i sobie coś z tymi danymi zrobić głównie chodzi o jakiś wydruk np śmierć i jakie enty się wtedy tworzą a jakie znikają + sprawdzie klasy bytów już istniejących to też wam coś pomoc powinno na dd to enty o id maxplayers-80 chyba chociaż głównie to buyzone bs itd (a taka mała wstawka a'la miczu usunięcie all bs sprawi że tt nie dostanie paki a i taka blokada kupowania all broni to może być usunięcie buyzone )
a i jeszcze jedno mozecie złapać forward tworzenia i usuwania entu i sobie coś z tymi danymi zrobić głównie chodzi o jakiś wydruk np śmierć i jakie enty się wtedy tworzą a jakie znikają + sprawdzie klasy bytów już istniejących to też wam coś pomoc powinno na dd to enty o id maxplayers-80 chyba chociaż głównie to buyzone bs itd (a taka mała wstawka a'la miczu usunięcie all bs sprawi że tt nie dostanie paki a i taka blokada kupowania all broni to może być usunięcie buyzone )
grankee
15.10.2010
Liczba bytów przed i po śmierci nie ulega zmianie.
GoQ możesz mieć racje, zapomniałem o tempentity.
Zobaczcie jak tą sprawę rozwiązuje amx_piss, przecież tam sikasz na zwłoki. Ja troszkę z czasem średnio stoję żeby to analizować. Za tydzień będę nazad w Polsce to będę miał może trochę więcej czasu.
GoQ możesz mieć racje, zapomniałem o tempentity.
Zobaczcie jak tą sprawę rozwiązuje amx_piss, przecież tam sikasz na zwłoki. Ja troszkę z czasem średnio stoję żeby to analizować. Za tydzień będę nazad w Polsce to będę miał może trochę więcej czasu.
Siemir
16.10.2010
W amx_piss przy śmierci zapisywane są współrzędne gracza i porównywane przy próbie sikania, więc to nie to. Natomiast diablo po śmierci tworzy byt o modelu, współrzędnych i kilku innych właściwościach takich jak nieżywy gracz, co może oznaczać, że to właśnie ent gracza jest zwłokami przez jakiś czas. To tylko domysły ale może Miczu to potwierdzi.
grankee
16.10.2010
Zwloki to byt gracza o odpowiedniej sekwencji animacji ale tylko pierwsze kilka sekund do momentu aż przydzielona zostanie mu kamera.
G[o]Q
16.10.2010
model gracza ma sekwencje smierci chyba wiec on sie przewraca i zamienia sie w sprite pewnie
R3X
16.10.2010
W chwilę po śmierci trup jak zauważył grankee to po prostu byt gracza z ustawionym sequence
Potem wchodzi
Half-Life 1 Game Events - AlliedModders Wiki
i trup jest generowany tylko u klienta (żeby cvar od czasu zostawiania ciała miał sens)
W tym momencie byt gracza staje się tym tajemniczym bytem, który pozwala mu widzieć mapę. Wtedy origin wypełnia się jego pozycją w freelook lub pozycją obserwowanego gracza w pozostalych widokach. Solid i movetype jest resetowane do 0, a przynajmniej na 1 rzut oka
Potem wchodzi
Half-Life 1 Game Events - AlliedModders Wiki
i trup jest generowany tylko u klienta (żeby cvar od czasu zostawiania ciała miał sens)
W tym momencie byt gracza staje się tym tajemniczym bytem, który pozwala mu widzieć mapę. Wtedy origin wypełnia się jego pozycją w freelook lub pozycją obserwowanego gracza w pozostalych widokach. Solid i movetype jest resetowane do 0, a przynajmniej na 1 rzut oka