←  Pytania

AMXX.pl: Support AMX Mod X i SourceMod

»

Co dzieje się po śmierci?

Zablokowany

  • +
  • -
grankee - zdjęcie grankee 15.10.2010

Hmm ciekawi mnie taka sprawa, no bo przecież kiedy giniemy możemy poruszać się dowolnie po mapie i nasz entity lokalizuje się właśnie tam gdzie jesteśmy, natomiast ciekawi mnie kwestia zwłok, czy to jakieś dodatkowe entity? Jaką ma klasę? /eel nic nie odnajduje, a przecież nie jest chyba możliwe umieszczenie modelu zwłok bez entity. Sprawdzał ktoś z was to kiedyś?
Odpowiedz

  • +
  • -
G[o]Q - zdjęcie G[o]Q 15.10.2010

zwloki to nie jest byt z tego co mi wiadomo jest to raczej dany rodzaj sprite patrz np na diablo tam po smierci jest tworzony byt w miejscu zwlok zeby nekro mial jak wskrzeszac itd xD
Odpowiedz

  • +
  • -
Ortega - zdjęcie Ortega 15.10.2010

Dobrze, że założyłeś ten temat grankee. Mnie przy okazji twojego pytania interesuje, jak po śmieci wygląda sprawa z kamerą freelook. Czy jest tworzony wtedy byt noclip z attached view jeśli tak to jaką ma on klasę, jeśli nie to co wtedy się dzieje ? Nie czytałem o tym za bardzo, a przydałoby się wiedzieć trochę więcej.
Co do samego pytania tematu, to G[o]Q może mieć rację.
Odpowiedz

  • +
  • -
grankee - zdjęcie grankee 15.10.2010

pev_iuser1 określa tryb patrzenia (overview, freelook, first person...) natomiast pev_iuser2 ma taką wartość jak id gracza którego obserwujemy gdy jesteśmy w innym trybie niż freelook.
Origin gracza również się zmienia wraz z poruszaniem się w trybie freelook jeśli natomiast jesteśmy w innym trybie to origin jest originem gracza obserwowanego.
Mnie natomiast interesuje kwestia zwłok...

Idąc myślą goku:
1. Sprite jest dwuwymiarowy
2. Sprite to też entity


/eel nie znajduje tego ciała.
Użytkownik grankee edytował ten post 15.10.2010 20:16
Odpowiedz

  • +
  • -
Knopers - zdjęcie Knopers 15.10.2010

Może dlatego że jest to tworzone przez klienta i tylko dla niego, dlatego który widział śmierć gracza, wyjaśniałoby to czemu /eel tego nie wykrywa ;)

To tylko moje przypuszczenia na logikę xP
Odpowiedz

  • +
  • -
G[o]Q - zdjęcie G[o]Q 15.10.2010

Sprite to nie entity tak jak np masz message bodajże breakmodel sprawdź sobie jak masz mój plug od tego a co do tego po śmierci to sprawdźcie sobie liczbę bytów o klasie player przed i po śmierci i macie rozwiązanie a jak już mówimy o bytach to powiedzcie mi jak się na sprawa z wystrzelonym pociskiem :)


a i jeszcze jedno mozecie złapać forward tworzenia i usuwania entu i sobie coś z tymi danymi zrobić głównie chodzi o jakiś wydruk np śmierć i jakie enty się wtedy tworzą a jakie znikają + sprawdzie klasy bytów już istniejących to też wam coś pomoc powinno na dd to enty o id maxplayers-80 chyba chociaż głównie to buyzone bs itd (a taka mała wstawka a'la miczu usunięcie all bs sprawi że tt nie dostanie paki a i taka blokada kupowania all broni to może być usunięcie buyzone )
Odpowiedz

  • +
  • -
grankee - zdjęcie grankee 15.10.2010

Liczba bytów przed i po śmierci nie ulega zmianie.
GoQ możesz mieć racje, zapomniałem o tempentity.
Zobaczcie jak tą sprawę rozwiązuje amx_piss, przecież tam sikasz na zwłoki. Ja troszkę z czasem średnio stoję żeby to analizować. Za tydzień będę nazad w Polsce to będę miał może trochę więcej czasu.
Odpowiedz

  • +
  • -
Siemir - zdjęcie Siemir 16.10.2010

W amx_piss przy śmierci zapisywane są współrzędne gracza i porównywane przy próbie sikania, więc to nie to. Natomiast diablo po śmierci tworzy byt o modelu, współrzędnych i kilku innych właściwościach takich jak nieżywy gracz, co może oznaczać, że to właśnie ent gracza jest zwłokami przez jakiś czas. To tylko domysły ale może Miczu to potwierdzi.
Odpowiedz

  • +
  • -
grankee - zdjęcie grankee 16.10.2010

Zwloki to byt gracza o odpowiedniej sekwencji animacji ale tylko pierwsze kilka sekund do momentu aż przydzielona zostanie mu kamera.
Odpowiedz

  • +
  • -
G[o]Q - zdjęcie G[o]Q 16.10.2010

model gracza ma sekwencje smierci chyba wiec on sie przewraca i zamienia sie w sprite pewnie
Odpowiedz

  • +
  • -
R3X - zdjęcie R3X 16.10.2010

W chwilę po śmierci trup jak zauważył grankee to po prostu byt gracza z ustawionym sequence

Potem wchodzi
Half-Life 1 Game Events - AlliedModders Wiki
i trup jest generowany tylko u klienta (żeby cvar od czasu zostawiania ciała miał sens)

W tym momencie byt gracza staje się tym tajemniczym bytem, który pozwala mu widzieć mapę. Wtedy origin wypełnia się jego pozycją w freelook lub pozycją obserwowanego gracza w pozostalych widokach. Solid i movetype jest resetowane do 0, a przynajmniej na 1 rzut oka :D
Odpowiedz

  • +
  • -
Knopers - zdjęcie Knopers 16.10.2010

czyli miałem rację w brew pozorom ? :P
Odpowiedz
Zablokowany