client_PreThink
grankee
25.09.2010
client_PreThink(id)
Ile razy na sekundę?
Podczas testów udało mi się zauważyć jedynie powiązanie z ilością fps u gracza, jeżeli max_fps u gracza wynosi 100, wówczas prethink dla tego gracza jest wykonany od 99-101 razy na sekundę, nie wiem czy ten poślizg wynika ze sposobu przeprowadzania badań czy jest tak faktycznie, że czasem jedna klatka skoczy, ale taką różnicę można z czystym sumieniem uznać za nieistotną. Ciekawostką jest, że jeśli ilość fps spadnie, np. w akcji albo w smoku, to ilość wukonań prethinka na sekundę również spada.
Ile razy na sekundę?
Podczas testów udało mi się zauważyć jedynie powiązanie z ilością fps u gracza, jeżeli max_fps u gracza wynosi 100, wówczas prethink dla tego gracza jest wykonany od 99-101 razy na sekundę, nie wiem czy ten poślizg wynika ze sposobu przeprowadzania badań czy jest tak faktycznie, że czasem jedna klatka skoczy, ale taką różnicę można z czystym sumieniem uznać za nieistotną. Ciekawostką jest, że jeśli ilość fps spadnie, np. w akcji albo w smoku, to ilość wukonań prethinka na sekundę również spada.
DarkGL
25.09.2010
Funkcja uruchamiana co każdy pakiet przesłany przez gracza no czyli mniej fps mnie pakietów wysyłanych do serva ale gdyby server byłby obciążony to i think byś mniej razy wykonywał
grankee
28.09.2010
Zamonciłeś i to konkretnie. Po to napisałem to co napisałem, żeby ludzie wiedzieli, że prethink nie zależy od ilości wysyłanych pakietów możliwych do ograniczenia po stronie gracza oraz serwer, od fpsów serwera, od ticrate, a jedynie ma związek z ilością fps u gracza.
G[o]Q
28.09.2010
przeciez to normalne ze skoro wykonuje sie co klatke to wykonuje sie tyle razy ile gracz ma fps'ow zreszta wlasnie w oparciu o to dzialaja funkcje podajace liczbe fps gracza
grankee
29.09.2010
Przykład użycia? No wybacz, ale to tak jak byś prosił o przykład użycia śrubokręta, z założenia służy do wkręcania/wykręcania śrubek, a do ilu rzeczy może służyć to sam zobaczysz jak zaczniesz pracować
Nie opisałem PostThink z prostej przyczyny- nie wiem dokładnie czym różni się od prethinka, a nie będę tu snuł domysłów i wprowadzał ludzi w błąd, jak się dowiem to powiem, a może ktoś mnie uprzedzi i napisze, wtedy zedytuje pierwszy post dodając do niego te informacje.
Myślę, że to co napisałem mówi bardzo dużo, ponieważ wiele osób pyta ile to razy się wykonuje i od czego zależy.
Nie opisałem PostThink z prostej przyczyny- nie wiem dokładnie czym różni się od prethinka, a nie będę tu snuł domysłów i wprowadzał ludzi w błąd, jak się dowiem to powiem, a może ktoś mnie uprzedzi i napisze, wtedy zedytuje pierwszy post dodając do niego te informacje.
Myślę, że to co napisałem mówi bardzo dużo, ponieważ wiele osób pyta ile to razy się wykonuje i od czego zależy.
G[o]Q
29.09.2010
hmm postthink to rodzaj thinka ktory wykonuje sie po wszystkich obliczeniach itp patrz client_postthink w dokumentacji albo funcwiki to tak samo jakbys zarejestrowal thinka dla danego obiektu jako post tylko wtedy juz ty decydujesz co ile ma sie on wykonac