Wyjaśnienie Server.cfg
Gutaj
06.09.2010
Witam, czasami admini serwerów mają problemy z podstawową konfiguracją server.cfg
W tym poradniku podzielę server.cfg na sekcje i wszystko wytłumaczę.
Najlepiej na początku gdy tworzymy bądź edytujemy server.cfg trzeba ustalić pod jaki typ serwera zostanie on robiony.
Ja wybieram opcje FFA na dość przyzwoitej jakości 300fps
Zaczniemy od najbardziej prostej rzeczy czyli krótkiej informacji o wersji server.cfg itp.
Tutaj tak naprawdę nie ma co tłumaczyć, nie integruje się to w działanie serwera jest to po prostu informacja o autorze, wersji i przystosowania server.cfg, dodam info że wszystko co jest po // jest używane jako czysty komentarz i hlds na to nie reaguje.
Czas przejść do takiej podstawowej konfiguracji mam tu na myśli nazwa serwera, kontakt itp.
Teraz czas na ustawienie wydajności serwera
Dając takie ustawienia serwer będzie utrzymywał 300 fps, czasami lekko wyżej a czasami lekko niżej specjalnie dałem trochę więcej, aby tylko w skrajnych przypadkach spadał poniżej 300 fps
Teraz to co misie lubią najbardziej czyli ustawienia łącza, rate
No ludzie jak na razie jest super, szczerze? To co najcięższe już za nami
Teraz czas na rcon i hasło do serwera
Teraz czas na coś, aby wiedzieć co dzieje się na serwerze czyli Logi taaa to jest to
Tak jak wyżej napisałem zaleca się większości tych ustawieni nie zmieniać aby nie było problemów z HLstats czy PsychoStats
Czas na to co neo lubi najbardziej czyli darcie się do mikrofonu czy biadolenie w say'u krótko mówiąc rozmowy na serwerze.
Na moje oko połowa przebrnięta zostało jeszcze pare rzeczy takie jak pobieranie, ustawienie do rozgrywki, obserwatorzy i inne, no ale na razie zajmijmy się pobieraniem
Ja akurat zrobiłem tak że w części pobieraniu są ustawienia do fastdl.
amxx.pl oczywiście zmieniamy na adres swojej strony
Teraz czas na rozgrywke czyli takie rzeczy jak czas kupowania, freeztime, zabijanie swoich i tak dalej.
Brawa dla was że wytrwaliście taki kawał pociesze was ze większość mamy za sobą
Teraz czas skonfigurować gapiów czyli obserwatorów
Brawa, teraz już zostały takie naprawdę opcje inne oraz status serwera www
No i nasz status wwww
Mamy wszystko teraz przydało by się to z kleić w całość.
Dodałem jeszcze troche //// żeby odróżnić poszczególne konfigurację o to cały server.cfg
Oczywiście wystarczy to przeczytać ze 3-4 razy i się większość opcji zapamięta i nie będą potrzebne te opisy
Użytkownik Gutaj edytował ten post 06.09.2010 16:46
W tym poradniku podzielę server.cfg na sekcje i wszystko wytłumaczę.
Najlepiej na początku gdy tworzymy bądź edytujemy server.cfg trzeba ustalić pod jaki typ serwera zostanie on robiony.
Ja wybieram opcje FFA na dość przyzwoitej jakości 300fps
Zaczniemy od najbardziej prostej rzeczy czyli krótkiej informacji o wersji server.cfg itp.
// server.cfg PL // Gutaj // ver 1.0.1 // www.amxx.pl // Confing przygotowany do rozgrywki Free For All
Tutaj tak naprawdę nie ma co tłumaczyć, nie integruje się to w działanie serwera jest to po prostu informacja o autorze, wersji i przystosowania server.cfg, dodam info że wszystko co jest po // jest używane jako czysty komentarz i hlds na to nie reaguje.
Czas przejść do takiej podstawowej konfiguracji mam tu na myśli nazwa serwera, kontakt itp.
// konfiguracja podstawowa hostname "Nazwa@amxx.pl" // Nazwa serwera sv_contact "bok@amxx.pl" // Kontakt mapchangecfgfile "server.cfg" // wykonaj ten confgi podczas zmiany mapy (do przywrocenia np starych ustawien) mapcyclefile "mapcycle.txt" // jest to mapcycle serwera (spis map, ktore odczytuje serwer) motdfile "motd.html" // nazwa pliku, ukazujaca tekst w oknie przed wyborem druzyn servercfgfile "server.cfg" // plik z glownymi ustawieniami na serwera, odpalany wraz ze startem serwera sv_lan 0 // ustawiajac 1 wlaczasz opcje lan sv_visiblemaxplayers -1 // liczba widocznych slotow na serwerze, jesli -1 to jest automatycznie obliczana ilość slotów (standard) //Bany exec banned.cfg // laduj bany steamid/wonid exec listip.cfg // laduj bany na ip // W przypadku gdy nie mamy amxbans, wszystkie bany wczytywane są właśnie z tych plików //hltv,region sv_proxies 1 // ilosc hltv ktore moga polaczyc sie do serwera ( opcja 1 zalecana) sv_region 3 // domyslna opcja 0(swiat) - ponieważ my jesteśmy w europie naszą cyferką jest 3
Teraz czas na ustawienie wydajności serwera
// wydajnosc fps_max 325 // ilosc srednich fps'ow fps_modem 0 // fps_modem - ustawia maksymalny framerate, ale tylko w grze internetowej. host_framerate 0 // Ustawia "czas/zegar" serwera, ale tylko w SinglePLayer i podczas odgrywania dema, można jej używać do przewijania. sys_ticrate 325 // wartosc ticrate
Dając takie ustawienia serwer będzie utrzymywał 300 fps, czasami lekko wyżej a czasami lekko niżej specjalnie dałem trochę więcej, aby tylko w skrajnych przypadkach spadał poniżej 300 fps
Teraz to co misie lubią najbardziej czyli ustawienia łącza, rate
// konfiguracja lacza, rate sv_maxrate 25000 // maksymalna wartosc jaka serwer moze wyslac do kazdego klienta z osobna, sv_maxupdaterate 101 // maksymalna wartosc jaka klient moze miec przy cl_updaterate, sv_minrate 0 // minimalna wartosc jaka serwer moze wyslac do kazdego klienta z osobna sv_minupdaterate 20 // minimalna wartosc jaka klient musi miec przy cl_updaterate, sv_maxunlag 1 // maksymalny czas w sekundach kompensacji lagow
No ludzie jak na razie jest super, szczerze? To co najcięższe już za nami
Teraz czas na rcon i hasło do serwera
// rcon i hasla sv_password "" // wymagane haslo aby sie podlaczyc do serwera, jeżeli chcemy aby każdy mógł wejść na serwer zostawiamy puste to pole //ustawiane najczesciej na serwery klanowe albo podczas meczu rcon_password "haslorecon" // haslo rcon sv_rcon_banpenalty 60 //czas bana za probe uzycia zlego rcon'a za wielokrotne proby (banuje na ip), 0 - pernametnie sv_rcon_minfailures 5 // limit zlych komend rcon aby otrzymac ban'a sv_rcon_minfailuretime 30 // czas w jakim sa sprawdzane proby rcon,
Teraz czas na coś, aby wiedzieć co dzieje się na serwerze czyli Logi taaa to jest to
// logi serwera // zaleca sie zachowanie ponizszych ustawien jesli chcesz uzywac HLStats albo PsychoStats mp_logdetail 3 // poziom logow mp_logecho 1 // 1 - wlacza logowanie komendy echo mp_logfile 1 // logowanie wydarzen multiplayer (koniec rundy itp), 1 - tak (standard), 0 - nie mp_logmessages 1 // loguj komendy say (chat), 1 - tak (standard), 0 - nie sv_logbans 1 // loguj dawanie banow, 1 - tak (standard), 0 - nie sv_logblocks 1 // loguj blokowane proby zmiany zastrzezonych wartosci zmiennych, 1 - tak (standard), 0 - nie sv_logrelay 1 // loguj podlaczenia hltv relay proxy, 1 - tak (standard), 0 - nie
Tak jak wyżej napisałem zaleca się większości tych ustawieni nie zmieniać aby nie było problemów z HLstats czy PsychoStats
Czas na to co neo lubi najbardziej czyli darcie się do mikrofonu czy biadolenie w say'u krótko mówiąc rozmowy na serwerze.
// rozmowa na serwerze sv_voicecodec "voice_speex" // rodzaj kodeka, zalecany voice_speex - lepsza jakosc sv_voiceenable 1 // uzywaj opcji voice na serwerze, 1 - tak (domyslnie), 0 - nie sv_voicequality 3 // jakosc glosu, od 1 do 5, im wiecej tym lepiej ale wieksze uzyci proca i sieci, domyslnie 3 sv_alltalk 0 // obydwie druzyny w trakcie rozgrywki moga ze soba rozmawiać
Na moje oko połowa przebrnięta zostało jeszcze pare rzeczy takie jak pobieranie, ustawienie do rozgrywki, obserwatorzy i inne, no ale na razie zajmijmy się pobieraniem
Ja akurat zrobiłem tak że w części pobieraniu są ustawienia do fastdl.
// Pobieranie // zaleca sie zachowanie ponizszych wartosci aby nie miec problemow ze sciaganiem plikow z serwera! hpk_maxsize 0.5 // maksymalny rozmiar sumy wszstkich logo graczy na serwerze, w megabajtach sv_allowdownload 1 // zezwalaj na download, 1 - tak (standard), 0 - nie sv_allowupload 1 // pozwalaj na upload (np loga), 1 - tak (standard), 0 - nie sv_send_logos 1 //pozwalaj na wysylanie loga graczy (sprej na sciane) sv_send_resources 1 // pozwalaj na dowload listy wymaganych plikow aby grac na mapie, 1 - tak (standard), 0 - nie //sv_downloadurl w tym linku podajemy odnosnik do naszego fastdl, pamietajcie o dobrych chmodach dla plików sv_downloadurl "http://amxx.pl/fastdl/" mp_decals 300 // maximum wyswietlanych logo itp na serwerze
amxx.pl oczywiście zmieniamy na adres swojej strony
Teraz czas na rozgrywke czyli takie rzeczy jak czas kupowania, freeztime, zabijanie swoich i tak dalej.
// rozgrywka mp_autoteambalance 0 // wyrownuj druzyny mp_buytime 0.15 // czas kupowania na pocz rundy mp_c4timer 35 // czas w sekundach na rozbrojenie bomby mp_consistency 1 // 1 - nie pozwalaj graczy uzywac wlasnych modeli mp_flashlight 1 // 1 mozna uzywac latarki 0- dezaktywuje mp_footsteps 1 // 1 - slychac kroki graczy podczas biegu (standard) mp_freezetime 3 // czas w sekundach wstrzymania na poczatku rundy (na reload i kupno broni) mp_friendly_grenade_damage 0 // 0 - granaty nie rania tp (ale zabiebraja armor), 1 - granaty rania graczy z druzyny mp_friendlyfire 0 // 0 - jak strzelasz do swoich to ich nie ranisz, 1 - ranisz swoich mp_ghostfrequency 0.1 // czestosc odswiezania stanu dla obserwatorow mp_hostagepenalty 0 // ilosc zabic zakladnikow po ktorym dostajesz kicka, 0 - wylaczone mp_limitteams 0 // jaka maxymalna moze byc roznica ilosc graczy pomiedzy jedna a druga druzyna mp_maxrounds 0 // maksymalna liczba rund do grania, 0 - brak limitu (standard) mp_mirrordamage 0 // jak trafiasz swojego to tak jabys trafial siebie, domyslnie 0, 1 - wlacza (nie zalecane) mp_payerid 0 // wyswietla nick gracza po nacelowaniu, 0 - widac wsztkich (w kolorach) (standard), 1 - tylko tp i zakladnicy, 2 - nikogo nie pokazuje mp_roundtime 3.00 // czas trwania rundy w minutach , standard to 3 minuty, albo 1.75 na szybkie rozgrywki (aby sie nie nudzic na obsie), wartosci od 1 do 9 mp_startmoney 800 // liczba kasy na poczatku rundy mp_timelimit 20 // limit czasu grania na mapie (po nim nastepuje zmiana mapy), w minutach, ustaw na 0 na brak limitu czasu, mp_tkpunish 0 // karanie smiercia na poczatku nastepnej rundy za zabicie swojego, 0 - nie (domyslnie), 1 - tak mp_winlimit 0 // limit rund do wygrania, jak jakas druzyna osiagnie te wartosc to nastepuje zmiana mapy, 0 - brak limitu (standard) pausable 0 // 0 (standard) nie pozwala graczom pauzowac gry na serwerze, 1 - pozwala, czasem na meczach sie tak ustawia sv_maxspeed 320 // maksymalna predkosc biegu gracza , standard (320)
Brawa dla was że wytrwaliście taki kawał pociesze was ze większość mamy za sobą
Teraz czas skonfigurować gapiów czyli obserwatorów
// obserwatorzy allow_spectators 1 // pozwalaj na obserwatorow (osoby kompletnie nie grajace), 1 - tak (standard), 0 - nie, mp_fadetoblack 0 // 1 - ekran sie sciemnia po smierci gracza (wymagane na niektorych meczach), 0 - bez sciemnienia mp_forcecamera 0 // forsuj spectarora na: 0 - nie forsuj, 1 - widok z oczu gracza i z chase mode , 2 - tylko widok z oczu gracza, zalecana wartosc 1 albo 2 mp_forcechasecam 0 // 0 - gracz moze latac po calej mapie, 1 - mozna ogladac typo swoich zalecane na rozgrywke tp, 2 - klient nie rusza sie z miejsca gdzie umarl mp_autokick 0 // automatyczne kickowanie za zabijanie swoich albo dlugie nie ruszanie sie z miejsca sv_timeout 120 // czas w sekundach, jesli gracz nie odpowie w tym czasie uznawany jest za odlaczony od serwera (jak komus sie komp zwiesi/padnie na chwile lacze) sv_spectatormaxspeed 500 // maksymalna predkosc latania obserwatora , normalny gracz biega z predkoscia 320, standard jest 500 mp_chattime 3 // po ilu sekundach po osiagnieciu timelimitu/maxrounds zmienia sie mapa
Brawa, teraz już zostały takie naprawdę opcje inne oraz status serwera www
// inne mp_autocrosshair 0 // default 0 sv_aim 0 //0 ((standard) wylacza autocelowanie, 1 - zalacza auto celowanie (nie zalecane) sv_airaccelerate 10 // akcleracja w powietrzu (bunnyjump), wartosc od 0 do 10 , 10 standardowo sv_airmove 1 // pozwala na ruch w powietrzu (bunnyjump), 1 - tak (standard), 0 - nie sv_challengetime 150 // czas w sekundach, jesli gracz sie nie podlaczy do gry w tym czasie bedzie uznawany za odlaczonego, zwieksz jesli gracze maja slabe kompy albo duzo sciagaja z serwera :D sv_cheats 0 // 0 (standard) nie pozwala na komendy give weapon, god, noclip i takie tam, 1 - dla deweloperow map albo serwero for fun sv_clienttrace 1 // (standard) 1 sv_friction 4 // poslizg na powierzchni podczas biegania, ma wplyw na predkosc kompletnego zatrzymania sie, 4 (standard) sv_gravity 800 // grawitacja, domyslnie 800, im wiecej tym trudniej skakac (przy pewnych wartosciach zejscie z malego schodka jest smiertelne a granaty padaja pod nogami) // 0 wylacza grawitacje - jak podskoczysz to juz nie upadniesz // wartosc 100, 200, 400 sanajczesciej spotykane na serwerach niekonwecjonalnych
No i nasz status wwww
// status serwera poprzez www // sprawdzenie statusu serwera tez zzera troche procesora i lacza, domyslne wartosci sa wystarczajace max_queries_global 20 // jak czesto mozna w sumie sprawdzic status serwera max_queries_sec 3 // jak czesto klient moze sprawdzac status serwera (all seeing eye, skrypty www) max_queries_window 30 // rozmiar okna czasowego na sprawdzanie zapytan ,jak masz problemy z timeoutem w hlsw ustaw na 10
Mamy wszystko teraz przydało by się to z kleić w całość.
Dodałem jeszcze troche //// żeby odróżnić poszczególne konfigurację o to cały server.cfg
// server.cfg PL // Gutaj // ver 1.0.1 // www.amxx.pl // Confing przygotowany do rozgrywki Free For All // konfiguracja podstawowa hostname "Nazwa@amxx.pl" // Nazwa serwera sv_contact "bok@amxx.pl" // Kontakt mapchangecfgfile "server.cfg" // wykonaj ten confgi podczas zmiany mapy (do przywrocenia np starych ustawien) mapcyclefile "mapcycle.txt" // jest to mapcycle serwera (spis map, ktore odczytuje serwer) motdfile "motd.html" // nazwa pliku, ukazujaca tekst w oknie przed wyborem druzyn servercfgfile "server.cfg" // plik z glownymi ustawieniami na serwera, odpalany wraz ze startem serwera sv_lan 0 // ustawiajac 1 wlaczasz opcje lan sv_visiblemaxplayers -1 // liczba widocznych slotow na serwerze, jesli -1 to jest automatycznie obliczana ilość slotów (standard) //Bany exec banned.cfg // laduj bany steamid/wonid exec listip.cfg // laduj bany na ip // W przypadku gdy nie mamy amxbans, wszystkie bany wczytywane są właśnie z tych plików //hltv,region sv_proxies 1 // ilosc hltv ktore moga polaczyc sie do serwera ( opcja 1 zalecana) sv_region 3 // domyslna opcja 0(swiat) - ponieważ my jesteśmy w europie naszą cyferką jest 3 /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // wydajnosc fps_max 325 // ilosc srednich fps'ow fps_modem 0 // fps_modem - ustawia maksymalny framerate, ale tylko w grze internetowej. host_framerate 0 // Ustawia "czas/zegar" serwera, ale tylko w SinglePLayer i podczas odgrywania dema, można jej używać do przewijania. sys_ticrate 325 // wartosc ticrate /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // konfiguracja lacza, rate sv_maxrate 25000 // maksymalna wartosc jaka serwer moze wyslac do kazdego klienta z osobna, sv_maxupdaterate 101 // maksymalna wartosc jaka klient moze miec przy cl_updaterate, sv_minrate 0 // minimalna wartosc jaka serwer moze wyslac do kazdego klienta z osobna sv_minupdaterate 20 // minimalna wartosc jaka klient musi miec przy cl_updaterate, sv_maxunlag 1 // maksymalny czas w sekundach kompensacji lagow /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // rcon i hasla sv_password "" // wymagane haslo aby sie podlaczyc do serwera, jeżeli chcemy aby każdy mógł wejść na serwer zostawiamy puste to pole //ustawiane najczesciej na serwery klanowe albo podczas meczu rcon_password "haslorecon" // haslo rcon sv_rcon_banpenalty 60 //czas bana za probe uzycia zlego rcon'a za wielokrotne proby (banuje na ip), 0 - pernametnie sv_rcon_minfailures 5 // limit zlych komend rcon aby otrzymac ban'a sv_rcon_minfailuretime 30 // czas w jakim sa sprawdzane proby rcon, /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // logi serwera // zaleca sie zachowanie ponizszych ustawien jesli chcesz uzywac HLStats albo PsychoStats mp_logdetail 3 // poziom logow mp_logecho 1 // 1 - wlacza logowanie komendy echo mp_logfile 1 // logowanie wydarzen multiplayer (koniec rundy itp), 1 - tak (standard), 0 - nie mp_logmessages 1 // loguj komendy say (chat), 1 - tak (standard), 0 - nie sv_logbans 1 // loguj dawanie banow, 1 - tak (standard), 0 - nie sv_logblocks 1 // loguj blokowane proby zmiany zastrzezonych wartosci zmiennych, 1 - tak (standard), 0 - nie sv_logrelay 1 // loguj podlaczenia hltv relay proxy, 1 - tak (standard), 0 - nie /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // rozmowa na serwerze sv_voicecodec "voice_speex" // rodzaj kodeka, zalecany voice_speex - lepsza jakosc sv_voiceenable 1 // uzywaj opcji voice na serwerze, 1 - tak (domyslnie), 0 - nie sv_voicequality 3 // jakosc glosu, od 1 do 5, im wiecej tym lepiej ale wieksze uzyci proca i sieci, domyslnie 3 sv_alltalk 0 // obydwie druzyny w trakcie rozgrywki moga ze soba rozmawiać /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // Pobieranie // zaleca sie zachowanie ponizszych wartosci aby nie miec problemow ze sciaganiem plikow z serwera! hpk_maxsize 0.5 // maksymalny rozmiar sumy wszstkich logo graczy na serwerze, w megabajtach sv_allowdownload 1 // zezwalaj na download, 1 - tak (standard), 0 - nie sv_allowupload 1 // pozwalaj na upload (np loga), 1 - tak (standard), 0 - nie sv_send_logos 1 //pozwalaj na wysylanie loga graczy (sprej na sciane) sv_send_resources 1 // pozwalaj na dowload listy wymaganych plikow aby grac na mapie, 1 - tak (standard), 0 - nie //sv_downloadurl w tym linku podajemy odnosnik do naszego fastdl, pamietajcie o dobrych chmodach dla plików sv_downloadurl "http://amxx.pl/fastdl/" mp_decals 300 // maximum wyswietlanych logo itp na serwerze /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // rozgrywka mp_autoteambalance 0 // wyrownuj druzyny mp_buytime 0.15 // czas kupowania na pocz rundy mp_c4timer 35 // czas w sekundach na rozbrojenie bomby mp_consistency 1 // 1 - nie pozwalaj graczy uzywac wlasnych modeli mp_flashlight 1 // 1 mozna uzywac latarki 0- dezaktywuje mp_footsteps 1 // 1 - slychac kroki graczy podczas biegu (standard) mp_freezetime 3 // czas w sekundach wstrzymania na poczatku rundy (na reload i kupno broni) mp_friendly_grenade_damage 0 // 0 - granaty nie rania tp (ale zabiebraja armor), 1 - granaty rania graczy z druzyny mp_friendlyfire 0 // 0 - jak strzelasz do swoich to ich nie ranisz, 1 - ranisz swoich mp_ghostfrequency 0.1 // czestosc odswiezania stanu dla obserwatorow mp_hostagepenalty 0 // ilosc zabic zakladnikow po ktorym dostajesz kicka, 0 - wylaczone mp_limitteams 0 // jaka maxymalna moze byc roznica ilosc graczy pomiedzy jedna a druga druzyna mp_maxrounds 0 // maksymalna liczba rund do grania, 0 - brak limitu (standard) mp_mirrordamage 0 // jak trafiasz swojego to tak jabys trafial siebie, domyslnie 0, 1 - wlacza (nie zalecane) mp_payerid 0 // wyswietla nick gracza po nacelowaniu, 0 - widac wsztkich (w kolorach) (standard), 1 - tylko tp i zakladnicy, 2 - nikogo nie pokazuje mp_roundtime 3.00 // czas trwania rundy w minutach , standard to 3 minuty, albo 1.75 na szybkie rozgrywki (aby sie nie nudzic na obsie), wartosci od 1 do 9 mp_startmoney 800 // liczba kasy na poczatku rundy mp_timelimit 20 // limit czasu grania na mapie (po nim nastepuje zmiana mapy), w minutach, ustaw na 0 na brak limitu czasu, mp_tkpunish 0 // karanie smiercia na poczatku nastepnej rundy za zabicie swojego, 0 - nie (domyslnie), 1 - tak mp_winlimit 0 // limit rund do wygrania, jak jakas druzyna osiagnie te wartosc to nastepuje zmiana mapy, 0 - brak limitu (standard) pausable 0 // 0 (standard) nie pozwala graczom pauzowac gry na serwerze, 1 - pozwala, czasem na meczach sie tak ustawia sv_maxspeed 320 // maksymalna predkosc biegu gracza , standard (320) /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // obserwatorzy allow_spectators 1 // pozwalaj na obserwatorow (osoby kompletnie nie grajace), 1 - tak (standard), 0 - nie, mp_fadetoblack 0 // 1 - ekran sie sciemnia po smierci gracza (wymagane na niektorych meczach), 0 - bez sciemnienia mp_forcecamera 0 // forsuj spectarora na: 0 - nie forsuj, 1 - widok z oczu gracza i z chase mode , 2 - tylko widok z oczu gracza, zalecana wartosc 1 albo 2 mp_forcechasecam 0 // 0 - gracz moze latac po calej mapie, 1 - mozna ogladac typo swoich zalecane na rozgrywke tp, 2 - klient nie rusza sie z miejsca gdzie umarl mp_autokick 0 // automatyczne kickowanie za zabijanie swoich albo dlugie nie ruszanie sie z miejsca sv_timeout 120 // czas w sekundach, jesli gracz nie odpowie w tym czasie uznawany jest za odlaczony od serwera (jak komus sie komp zwiesi/padnie na chwile lacze) sv_spectatormaxspeed 500 // maksymalna predkosc latania obserwatora , normalny gracz biega z predkoscia 320, standard jest 500 mp_chattime 3 // po ilu sekundach po osiagnieciu timelimitu/maxrounds zmienia sie mapa /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // inne mp_autocrosshair 0 // default 0 sv_aim 0 //0 ((standard) wylacza autocelowanie, 1 - zalacza auto celowanie (nie zalecane) sv_airaccelerate 10 // akcleracja w powietrzu (bunnyjump), wartosc od 0 do 10 , 10 standardowo sv_airmove 1 // pozwala na ruch w powietrzu (bunnyjump), 1 - tak (standard), 0 - nie sv_challengetime 150 // czas w sekundach, jesli gracz sie nie podlaczy do gry w tym czasie bedzie uznawany za odlaczonego, zwieksz jesli gracze maja slabe kompy albo duzo sciagaja z serwera :D sv_cheats 0 // 0 (standard) nie pozwala na komendy give weapon, god, noclip i takie tam, 1 - dla deweloperow map albo serwero for fun sv_clienttrace 1 // (standard) 1 sv_friction 4 // poslizg na powierzchni podczas biegania, ma wplyw na predkosc kompletnego zatrzymania sie, 4 (standard) sv_gravity 800 // grawitacja, domyslnie 800, im wiecej tym trudniej skakac (przy pewnych wartosciach zejscie z malego schodka jest smiertelne a granaty padaja pod nogami) // 0 wylacza grawitacje - jak podskoczysz to juz nie upadniesz // wartosc 100, 200, 400 sanajczesciej spotykane na serwerach niekonwecjonalnych /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// / status serwera poprzez www // sprawdzenie statusu serwera tez zzera troche procesora i lacza, domyslne wartosci sa wystarczajace max_queries_global 20 // jak czesto mozna w sumie sprawdzic status serwera max_queries_sec 3 // jak czesto klient moze sprawdzac status serwera (all seeing eye, skrypty www) max_queries_window 30 // rozmiar okna czasowego na sprawdzanie zapytan ,jak masz problemy z timeoutem w hlsw ustaw na 10 // Koniec // Zapraszamy amxx.pl
Oczywiście wystarczy to przeczytać ze 3-4 razy i się większość opcji zapamięta i nie będą potrzebne te opisy
Załączone pliki
Użytkownik Gutaj edytował ten post 06.09.2010 16:46
Pawlak093 06.09.2010
było
Konfiguracja pliku: serwer.cfg - Nieoficjalny polski support AMX Mod X
Użytkownik Pawlak edytował ten post 07.09.2010 06:09
Konfiguracja pliku: serwer.cfg - Nieoficjalny polski support AMX Mod X
Użytkownik Pawlak edytował ten post 07.09.2010 06:09
Gutaj
06.09.2010
Tak tylko że twój jest bardziej ogólny? Ponadto nie ma wielu opcji, ja jade na server.cfg w przypadku gdy tworzysz własny serwer np na dedyku a nie dostajesz z firmy hostingowej, tam większości nie możesz zwiekszać, ponadto tamten server.cfg ciśnie bardzo słabą jakość...
Pawlak093 06.09.2010
Po 1 to nie jest mój server.cfg
Po 2 nie ciśnie jakością dlatego że to jest server.cfg z objaśnieniami co dana komenda robi
Po 3 skoro jest temat podobny to po co kolejny? Niedługo każdy będzie wrzucał server.cfg z ustawieniami na TP, 4FuNa, Diablo ITD.
Po 4 nie wdawajmy się w niepotrzebną dyskusję. Niech administracja podejmie decyzję
Użytkownik Pawlak edytował ten post 06.09.2010 18:12
Po 2 nie ciśnie jakością dlatego że to jest server.cfg z objaśnieniami co dana komenda robi
Po 3 skoro jest temat podobny to po co kolejny? Niedługo każdy będzie wrzucał server.cfg z ustawieniami na TP, 4FuNa, Diablo ITD.
Po 4 nie wdawajmy się w niepotrzebną dyskusję. Niech administracja podejmie decyzję
Użytkownik Pawlak edytował ten post 06.09.2010 18:12
Gutaj
20.09.2010
Powiadasz że na TP, no okej coś tam mogę skrobnąć
Aby przygotować server.cfg wzorując się na tym co jest wyżej edytujemy następująco
zamieniamy na
Co zostało zmienione?
- Skrócenie rundy z 3 min do 1,75
- Ustawienie limitu rund do 12
- Ustawienie wyrównania różnicy miedzy drużynami do 2 graczy
- Za zabicie zakładnika dostajesz kicka
- Włączone zabijanie swoich
- Włączenie aby granaty raniły swoich
Oczywiście można ustawić jeszcze autoteambalance, ale tutaj proponuje zainstalować PTB.
Teraz zabieramy się za obserwatorów
Jest tak
Zmieniamy na
Co zrobiłem?
- Włączyłem forsowanie kamery, można patrzeć tylko z oczu gracza
- Oraz włączyłem że gracz może patrzeć tylko na swoich
- Jeszcze ciekawe jest np zrobienie zamiast gramy do jakiej ilości rund to do jakiej ilości przewagi np gramy do 5 punktów przewagi nad drużyną czyli np jest 1:1 gramy!! jest 1:6 tt wygrywa! i zmienia się mapa ;]
"mp_winlimit 0" to jest ta opcja ;]
I oczywiście do pobrania
Użytkownik Gutaj edytował ten post 20.09.2010 08:43
Aby przygotować server.cfg wzorując się na tym co jest wyżej edytujemy następująco
// rozgrywka mp_autoteambalance 0 // wyrownuj druzyny mp_buytime 0.15 // czas kupowania na pocz rundy mp_c4timer 35 // czas w sekundach na rozbrojenie bomby mp_consistency 1 // 1 - nie pozwalaj graczy uzywac wlasnych modeli mp_flashlight 1 // 1 mozna uzywac latarki 0- dezaktywuje mp_footsteps 1 // 1 - slychac kroki graczy podczas biegu (standard) mp_freezetime 3 // czas w sekundach wstrzymania na poczatku rundy (na reload i kupno broni) mp_friendly_grenade_damage 0 // 0 - granaty nie rania tp (ale zabiebraja armor), 1 - granaty rania graczy z druzyny mp_friendlyfire 0 // 0 - jak strzelasz do swoich to ich nie ranisz, 1 - ranisz swoich mp_ghostfrequency 0.1 // czestosc odswiezania stanu dla obserwatorow mp_hostagepenalty 0 // ilosc zabic zakladnikow po ktorym dostajesz kicka, 0 - wylaczone mp_limitteams 0 // jaka maxymalna moze byc roznica ilosc graczy pomiedzy jedna a druga druzyna mp_maxrounds 0 // maksymalna liczba rund do grania, 0 - brak limitu (standard) mp_mirrordamage 0 // jak trafiasz swojego to tak jabys trafial siebie, domyslnie 0, 1 - wlacza (nie zalecane) mp_payerid 0 // wyswietla nick gracza po nacelowaniu, 0 - widac wsztkich (w kolorach) (standard), 1 - tylko tp i zakladnicy, 2 - nikogo nie pokazuje mp_roundtime 3.00 // czas trwania rundy w minutach , standard to 3 minuty, albo 1.75 na szybkie rozgrywki (aby sie nie nudzic na obsie), wartosci od 1 do 9 mp_startmoney 800 // liczba kasy na poczatku rundy mp_timelimit 20 // limit czasu grania na mapie (po nim nastepuje zmiana mapy), w minutach, ustaw na 0 na brak limitu czasu, mp_tkpunish 0 // karanie smiercia na poczatku nastepnej rundy za zabicie swojego, 0 - nie (domyslnie), 1 - tak mp_winlimit 0 // limit rund do wygrania, jak jakas druzyna osiagnie te wartosc to nastepuje zmiana mapy, 0 - brak limitu (standard) pausable 0 // 0 (standard) nie pozwala graczom pauzowac gry na serwerze, 1 - pozwala, czasem na meczach sie tak ustawia sv_maxspeed 320 // maksymalna predkosc biegu gracza , standard (320)
zamieniamy na
// rozgrywka mp_autoteambalance 0 // wyrownuj druzyny mp_buytime 0.15 // czas kupowania na pocz rundy mp_c4timer 35 // czas w sekundach na rozbrojenie bomby mp_consistency 1 // 1 - nie pozwalaj graczy uzywac wlasnych modeli mp_flashlight 1 // 1 mozna uzywac latarki 0- dezaktywuje mp_footsteps 1 // 1 - slychac kroki graczy podczas biegu (standard) mp_freezetime 3 // czas w sekundach wstrzymania na poczatku rundy (na reload i kupno broni) mp_friendly_grenade_damage 1 // 0 - granaty nie rania tp (ale zabiebraja armor), 1 - granaty rania graczy z druzyny mp_friendlyfire 1 // 0 - jak strzelasz do swoich to ich nie ranisz, 1 - ranisz swoich mp_ghostfrequency 0.1 // czestosc odswiezania stanu dla obserwatorow mp_hostagepenalty 1 // ilosc zabic zakladnikow po ktorym dostajesz kicka, 0 - wylaczone mp_limitteams 2 // jaka maxymalna moze byc roznica ilosc graczy pomiedzy jedna a druga druzyna mp_maxrounds 12 // maksymalna liczba rund do grania, 0 - brak limitu (standard) mp_mirrordamage 0 // jak trafiasz swojego to tak jabys trafial siebie, domyslnie 0, 1 - wlacza (nie zalecane) mp_payerid 1 // wyswietla nick gracza po nacelowaniu, 0 - widac wsztkich (w kolorach) (standard), 1 - tylko tp i zakladnicy, 2 - nikogo nie pokazuje mp_roundtime 1.75 // czas trwania rundy w minutach , standard to 3 minuty, albo 1.75 na szybkie rozgrywki (aby sie nie nudzic na obsie), wartosci od 1 do 9 mp_startmoney 800 // liczba kasy na poczatku rundy mp_timelimit 20 // limit czasu grania na mapie (po nim nastepuje zmiana mapy), w minutach, ustaw na 0 na brak limitu czasu, mp_tkpunish 0 // karanie smiercia na poczatku nastepnej rundy za zabicie swojego, 0 - nie (domyslnie), 1 - tak mp_winlimit 0 // limit rund do wygrania, jak jakas druzyna osiagnie te wartosc to nastepuje zmiana mapy, 0 - brak limitu (standard) pausable 0 // 0 (standard) nie pozwala graczom pauzowac gry na serwerze, 1 - pozwala, czasem na meczach sie tak ustawia sv_maxspeed 320 // maksymalna predkosc biegu gracza , standard (320)
Co zostało zmienione?
- Skrócenie rundy z 3 min do 1,75
- Ustawienie limitu rund do 12
- Ustawienie wyrównania różnicy miedzy drużynami do 2 graczy
- Za zabicie zakładnika dostajesz kicka
- Włączone zabijanie swoich
- Włączenie aby granaty raniły swoich
Oczywiście można ustawić jeszcze autoteambalance, ale tutaj proponuje zainstalować PTB.
Teraz zabieramy się za obserwatorów
Jest tak
// obserwatorzy allow_spectators 1 // pozwalaj na obserwatorow (osoby kompletnie nie grajace), 1 - tak (standard), 0 - nie, mp_fadetoblack 0 // 1 - ekran sie sciemnia po smierci gracza (wymagane na niektorych meczach), 0 - bez sciemnienia mp_forcecamera 0 // forsuj spectarora na: 0 - nie forsuj, 1 - widok z oczu gracza i z chase mode , 2 - tylko widok z oczu gracza, zalecana wartosc 1 albo 2 mp_forcechasecam 0 // 0 - gracz moze latac po calej mapie, 1 - mozna ogladac typo swoich zalecane na rozgrywke tp, 2 - klient nie rusza sie z miejsca gdzie umarl mp_autokick 0 // automatyczne kickowanie za zabijanie swoich albo dlugie nie ruszanie sie z miejsca sv_timeout 120 // czas w sekundach, jesli gracz nie odpowie w tym czasie uznawany jest za odlaczony od serwera (jak komus sie komp zwiesi/padnie na chwile lacze) sv_spectatormaxspeed 500 // maksymalna predkosc latania obserwatora , normalny gracz biega z predkoscia 320, standard jest 500 mp_chattime 3 // po ilu sekundach po osiagnieciu timelimitu/maxrounds zmienia sie mapa
Zmieniamy na
// obserwatorzy allow_spectators 1 // pozwalaj na obserwatorow (osoby kompletnie nie grajace), 1 - tak (standard), 0 - nie, mp_fadetoblack 0 // 1 - ekran sie sciemnia po smierci gracza (wymagane na niektorych meczach), 0 - bez sciemnienia mp_forcecamera 1 // forsuj spectarora na: 0 - nie forsuj, 1 - widok z oczu gracza i z chase mode , 2 - tylko widok z oczu gracza, zalecana wartosc 1 albo 2 mp_forcechasecam 1 // 0 - gracz moze latac po calej mapie, 1 - mozna ogladac typo swoich zalecane na rozgrywke tp, 2 - klient nie rusza sie z miejsca gdzie umarl mp_autokick 0 // automatyczne kickowanie za zabijanie swoich albo dlugie nie ruszanie sie z miejsca sv_timeout 120 // czas w sekundach, jesli gracz nie odpowie w tym czasie uznawany jest za odlaczony od serwera (jak komus sie komp zwiesi/padnie na chwile lacze) sv_spectatormaxspeed 500 // maksymalna predkosc latania obserwatora , normalny gracz biega z predkoscia 320, standard jest 500 mp_chattime 3 // po ilu sekundach po osiagnieciu timelimitu/maxrounds zmienia sie mapa
Co zrobiłem?
- Włączyłem forsowanie kamery, można patrzeć tylko z oczu gracza
- Oraz włączyłem że gracz może patrzeć tylko na swoich
- Jeszcze ciekawe jest np zrobienie zamiast gramy do jakiej ilości rund to do jakiej ilości przewagi np gramy do 5 punktów przewagi nad drużyną czyli np jest 1:1 gramy!! jest 1:6 tt wygrywa! i zmienia się mapa ;]
"mp_winlimit 0" to jest ta opcja ;]
I oczywiście do pobrania
Załączone pliki
Użytkownik Gutaj edytował ten post 20.09.2010 08:43
Raszka96
24.09.2015
Wystraczy teraz podmienić plik server.cfg i te wszystkie te wymienione funkcje będą działać ?