←  Pytania

AMXX.pl: Support AMX Mod X i SourceMod

»

wirte_byte I o co w tym właściwie chodzi?

Zablokowany

  • +
  • -
dram - zdjęcie dram 19.08.2010

Witam. Od początku mojej przygody nurtuje mnie jedno pytanie.

write_byte()

Co w ogóle ta "komenda" ( o ile to komendą można nazwać). Daje?
Z plików .sma niestety domyśleć się nie mogłem. A z dokumentacji amx-a mało rozumiem. Ponadto poradników/tutków do tego "czegoś" nie znalazłem.

Tak więc czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak dzieciakowi, co to w ogóle daje?:)

Pozdrawiam, Dram.

P.S Jeszcze możecie powiedzieć parę słów na temat read_data()

Serdecznie Pozdrawiam.
Użytkownik dram edytował ten post 19.08.2010 00:17
Odpowiedz

  • +
  • -
Knopers - zdjęcie Knopers 19.08.2010

Wiadomości - Nieoficjalny polski support AMX Mod X
w skrócie write_byte to funkcja której używamy podczas wyświetlenia wiadomości ustawiamy ustawiamy/wypisujemy/przekazujemy nią 1 bajt.
Odpowiedz

  • +
  • -
DarkGL - zdjęcie DarkGL 19.08.2010

ciężko tak wytłumaczyć ale write_byte używamy gdy tworzymy nowego message służy on do no właśnie jak t nazwać podania ? nadpisania ? parametrów np.

message_begin(MSG_BROADCAST, SVC_TEMPENTITY); 
write_byte(TE_BEAMFOLLOW); 
write_short(entity); // entity 
write_short(gTrail); // sprite 
write_byte(10); // life 
write_byte(10); // width 
write_byte(Red); // r 
write_byte(Green); // g 
write_byte(Blue); // b 
write_byte(200); // brightness 
message_end();

widzisz że wszędzie podajemy liczby całkowite czyli write_byte służy do podawania message parametrów całkowitych lol dlaczego taka kolejność a no wszystko co masz podać message jest podane tutaj Half-Life 1 Game Events - AlliedModders Wiki
Tam też znajdziesz odpowiedź na read_data służy on do odczytania parametrów eventu np.
Half-Life 1 Game Events - AlliedModders Wiki

dwa parametry

byte AmmoID
byte Ammount

odczytujemy je tak
new ammoid = read_data(1);
new ammount = read_data(2);

trochę namieszałem ale powinieneś się kapnąć o co chodzi
Odpowiedz

  • +
  • -
dram - zdjęcie dram 20.08.2010

No z write_byte można by stwierdzić "że kapuje". A jeżeli chodzi o read_data to niestety nic;( Czy może ktoś to bardziej "sprostać" ?
Odpowiedz

  • +
  • -
DarkGL - zdjęcie DarkGL 20.08.2010

read_data odczytuje parametry eventu parametry są numerowane od 1 do n
jakie parametry przyjmuje event znajdziesz na Half-Life 1 Game Events - AlliedModders Wiki
Odpowiedz

  • +
  • -
R3X - zdjęcie R3X 20.08.2010

jest to funkcja połączona bezpośrednio z register_event() - tam drugim parametrem jest funkcja, w której czytanie parametrów eventu odbywa się właśnie za pomocą read_data()
Odpowiedz
Zablokowany