wirte_byte I o co w tym właściwie chodzi?
dram
19.08.2010
Witam. Od początku mojej przygody nurtuje mnie jedno pytanie.
write_byte()
Co w ogóle ta "komenda" ( o ile to komendą można nazwać). Daje?
Z plików .sma niestety domyśleć się nie mogłem. A z dokumentacji amx-a mało rozumiem. Ponadto poradników/tutków do tego "czegoś" nie znalazłem.
Tak więc czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak dzieciakowi, co to w ogóle daje?
Pozdrawiam, Dram.
P.S Jeszcze możecie powiedzieć parę słów na temat read_data()
Serdecznie Pozdrawiam.
Użytkownik dram edytował ten post 19.08.2010 00:17
write_byte()
Co w ogóle ta "komenda" ( o ile to komendą można nazwać). Daje?
Z plików .sma niestety domyśleć się nie mogłem. A z dokumentacji amx-a mało rozumiem. Ponadto poradników/tutków do tego "czegoś" nie znalazłem.
Tak więc czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak dzieciakowi, co to w ogóle daje?
Pozdrawiam, Dram.
P.S Jeszcze możecie powiedzieć parę słów na temat read_data()
Serdecznie Pozdrawiam.
Użytkownik dram edytował ten post 19.08.2010 00:17
Knopers
19.08.2010
Wiadomości - Nieoficjalny polski support AMX Mod X
w skrócie write_byte to funkcja której używamy podczas wyświetlenia wiadomości ustawiamy ustawiamy/wypisujemy/przekazujemy nią 1 bajt.
w skrócie write_byte to funkcja której używamy podczas wyświetlenia wiadomości ustawiamy ustawiamy/wypisujemy/przekazujemy nią 1 bajt.
DarkGL
19.08.2010
ciężko tak wytłumaczyć ale write_byte używamy gdy tworzymy nowego message służy on do no właśnie jak t nazwać podania ? nadpisania ? parametrów np.
widzisz że wszędzie podajemy liczby całkowite czyli write_byte służy do podawania message parametrów całkowitych lol dlaczego taka kolejność a no wszystko co masz podać message jest podane tutaj Half-Life 1 Game Events - AlliedModders Wiki
Tam też znajdziesz odpowiedź na read_data służy on do odczytania parametrów eventu np.
Half-Life 1 Game Events - AlliedModders Wiki
dwa parametry
byte AmmoID
byte Ammount
odczytujemy je tak
new ammoid = read_data(1);
new ammount = read_data(2);
trochę namieszałem ale powinieneś się kapnąć o co chodzi
message_begin(MSG_BROADCAST, SVC_TEMPENTITY); write_byte(TE_BEAMFOLLOW); write_short(entity); // entity write_short(gTrail); // sprite write_byte(10); // life write_byte(10); // width write_byte(Red); // r write_byte(Green); // g write_byte(Blue); // b write_byte(200); // brightness message_end();
widzisz że wszędzie podajemy liczby całkowite czyli write_byte służy do podawania message parametrów całkowitych lol dlaczego taka kolejność a no wszystko co masz podać message jest podane tutaj Half-Life 1 Game Events - AlliedModders Wiki
Tam też znajdziesz odpowiedź na read_data służy on do odczytania parametrów eventu np.
Half-Life 1 Game Events - AlliedModders Wiki
dwa parametry
byte AmmoID
byte Ammount
odczytujemy je tak
new ammoid = read_data(1);
new ammount = read_data(2);
trochę namieszałem ale powinieneś się kapnąć o co chodzi
dram
20.08.2010
No z write_byte można by stwierdzić "że kapuje". A jeżeli chodzi o read_data to niestety nic;( Czy może ktoś to bardziej "sprostać" ?
DarkGL
20.08.2010
read_data odczytuje parametry eventu parametry są numerowane od 1 do n
jakie parametry przyjmuje event znajdziesz na Half-Life 1 Game Events - AlliedModders Wiki
jakie parametry przyjmuje event znajdziesz na Half-Life 1 Game Events - AlliedModders Wiki
R3X
20.08.2010
jest to funkcja połączona bezpośrednio z register_event() - tam drugim parametrem jest funkcja, w której czytanie parametrów eventu odbywa się właśnie za pomocą read_data()