VHE 3.5 PL problem
Rafi523
20.07.2010
Mój problem jest taki:
zrobilem mape i nie wstawiales zadnego light_enivortmer czy jakos tak bez wstawiana bylo wszedzie jasno tak jakby bylo swiatlo wstawiane, lecz jak wstawie to cala mapa robi sie czarna w grze , trzeba uzywac latarki:[
Proszę o szybką odpowiedź czemu tak sie dzieje
zrobilem mape i nie wstawiales zadnego light_enivortmer czy jakos tak bez wstawiana bylo wszedzie jasno tak jakby bylo swiatlo wstawiane, lecz jak wstawie to cala mapa robi sie czarna w grze , trzeba uzywac latarki:[
Proszę o szybką odpowiedź czemu tak sie dzieje
Ortega
20.07.2010
Po pierwsze pisz po polsku , bo mimo tego, że jestem polakiem za skurczybyka nie miałem pojęcia o co chodzi w tym temacie. Jednak po głębszej analizie:
Jest niemożliwe, żeby bez bytów światła uzyskać światło. Jest za to możliwe, że tworzysz byt light_environment o kolorze czarnym i to daje efekt właśnie jakby braku światła. Następną przyczyną może być błąd w kompilatorze hlrad, choć nie jestem pewien, bo jak pamiętam on odpowiada za odbicia wiązek światła od powierzchni, płynnego przejścia cieni itp. ale czy odpowiada za samą kompilację bytów światła to ciężko mi powiedzieć. Jeśli więc kompilator hlrad odpowiada za byty światła na mapie to albo nie uruchomiłeś go do kompilacji albo jest popsuty. Może mógłby się wypowiedzieć jednak ktoś kto się bardziej zna, bo to co napisałem to tylko teoria i to nie do końca poprawna, a nie wiem jak to się ma w praktyce.
Jest niemożliwe, żeby bez bytów światła uzyskać światło. Jest za to możliwe, że tworzysz byt light_environment o kolorze czarnym i to daje efekt właśnie jakby braku światła. Następną przyczyną może być błąd w kompilatorze hlrad, choć nie jestem pewien, bo jak pamiętam on odpowiada za odbicia wiązek światła od powierzchni, płynnego przejścia cieni itp. ale czy odpowiada za samą kompilację bytów światła to ciężko mi powiedzieć. Jeśli więc kompilator hlrad odpowiada za byty światła na mapie to albo nie uruchomiłeś go do kompilacji albo jest popsuty. Może mógłby się wypowiedzieć jednak ktoś kto się bardziej zna, bo to co napisałem to tylko teoria i to nie do końca poprawna, a nie wiem jak to się ma w praktyce.
Rafi523
20.07.2010
jak wstawie light_spot to jest swiatlo ale male to jest log z kompilacji
[warn=Pavulon]Kod w postach(np. źródło pluginu) umieszczaj w odpowiednich tagach(code/php/spoiler itp) a powyżej 200 linijek tylko w załączniku.[/warn]
[warn=Pavulon]Kod w postach(np. źródło pluginu) umieszczaj w odpowiednich tagach(code/php/spoiler itp) a powyżej 200 linijek tylko w załączniku.[/warn]
Abes Mapper
21.07.2010
Możliwe że masz bryłę na której jest tekstura jakiejś ściany i tekstura sky.
Zaznacz bryły które służą jako ściany i nadaj im jednakową tekstrę na wszystkich powierzchniach
To samo tyczy się podłogi
A bryła służąca jako niebo musi być cała w teksturze sky.
PS: Najlepiej wyślij mape.
Zaznacz bryły które służą jako ściany i nadaj im jednakową tekstrę na wszystkich powierzchniach
To samo tyczy się podłogi
A bryła służąca jako niebo musi być cała w teksturze sky.
PS: Najlepiej wyślij mape.
Ryuu
21.07.2010
Ja zrobiłem tak jak napisałeś i się pojawiło światło więc u niego też powinno zadziałać tylko przed kompilowaniem powinien zaznaczyć "Kompilator VIS > Normalnie" i te obok tak samo ;]
Rafi523
22.07.2010
dziala!!
dzięki ci wielkie:) teraz tworze normalne mapy ))))))))))))))))))))))))
dzięki ci wielkie:) teraz tworze normalne mapy ))))))))))))))))))))))))