Typ _
R3X
08.07.2010
Typ _
Jawnie oznacza zmienną jako liczbę całkowitą.
czyli poniższe kody robią to samo
Czasami zdarza się, że funkcja zwraca wartość z enum. Jest to przecież liczba rzeczywista, ale przepisanie jej powoduje ostrzeżenie Tag mismatch
Przykładem może być cs_get_user_team() z <cstrike>, która zwraca pole z enuma CsTeams. Zapisanie wartości w zwykłej zmiennej możemy zrobić tak:
Funkcje zmiennej liczby parametrów (głównie pozwalające formatować stringa) używają typu _ w połączeniu z innymi do wskazanie jakie typy może przyjmować argument:
np:
Jawnie oznacza zmienną jako liczbę całkowitą.
czyli poniższe kody robią to samo
new iCounter;
new _:iCounter;tworzą zmienną typu całkowitego.
Czasami zdarza się, że funkcja zwraca wartość z enum. Jest to przecież liczba rzeczywista, ale przepisanie jej powoduje ostrzeżenie Tag mismatch
Przykładem może być cs_get_user_team() z <cstrike>, która zwraca pole z enuma CsTeams. Zapisanie wartości w zwykłej zmiennej możemy zrobić tak:
new iTeam = _:cs_get_user_team(id)_: zamieni np. CS_TEAM_CT na 2 i żadnych ostrzeżeń kompilatora nie będzie
Funkcje zmiennej liczby parametrów (głównie pozwalające formatować stringa) używają typu _ w połączeniu z innymi do wskazanie jakie typy może przyjmować argument:
np:
pokazInfo(id, szInfo[], {_, Float}:...){ }oznacza, że każdy parametr następujący po szInfo[] może być intem lub floatem
Miczu
08.07.2010
A ja lubię typ Any:
Może trzeba wiedzieć co się akurat tam ma, ale zmienna trawi wszystko
Może trzeba wiedzieć co się akurat tam ma, ale zmienna trawi wszystko