←  Tutoriale

AMXX.pl: Support AMX Mod X i SourceMod

»

Typ _

  • +
  • -
R3X - zdjęcie R3X 08.07.2010

Typ _

Jawnie oznacza zmienną jako liczbę całkowitą.

czyli poniższe kody robią to samo
new iCounter;
new _:iCounter;
tworzą zmienną typu całkowitego.

Czasami zdarza się, że funkcja zwraca wartość z enum. Jest to przecież liczba rzeczywista, ale przepisanie jej powoduje ostrzeżenie Tag mismatch

Przykładem może być cs_get_user_team() z <cstrike>, która zwraca pole z enuma CsTeams. Zapisanie wartości w zwykłej zmiennej możemy zrobić tak:

new iTeam = _:cs_get_user_team(id)
_: zamieni np. CS_TEAM_CT na 2 i żadnych ostrzeżeń kompilatora nie będzie :)

Funkcje zmiennej liczby parametrów (głównie pozwalające formatować stringa) używają typu _ w połączeniu z innymi do wskazanie jakie typy może przyjmować argument:

np:
pokazInfo(id, szInfo[], {_, Float}:...){

}
oznacza, że każdy parametr następujący po szInfo[] może być intem lub floatem
Odpowiedz

  • +
  • -
Miczu - zdjęcie Miczu 08.07.2010

A ja lubię typ Any:
Może trzeba wiedzieć co się akurat tam ma, ale zmienna trawi wszystko :)
Odpowiedz