Zaczynamy!
Wykorzystamy niżej wymienione 4 tekstury:
Otwórz VHE (Valve Hammer Edytor) / Wybierz Plik>Nowy
Wybierz "Kreator Obiektów(Shift + B)"
Teraz najedz na obojętnie jaki widok oprócz 3D i trzymając LPM zaznaczamy na siatce rozmiary nowego obiektu. Kształt ma być zbliżony do prostokąta.
Gotowe - naciskamy ENTER
Brawo utworzyłeś właśnie swój pierwszy obiekt w VHE. Teraz musimy zrobić z niego pomieszczenie.
Zaznaczamy nasz obiekt, klikamy CTRL + H i wpisujemy grubość ścian - najlepiej 32.
Brawo, utworzyłeś właśnie pomieszczenie.
Teraz trzeba nadać mu jakiś wygląd, zaznacz całe pomieszczenie (ctrl +a) i rozdziel ściany. CTRL + U. Zaznacz osobna ścianę i wybierz odpowiednią teksturę.
Narzędzie do teksturowania (Shift + A)
U mnie wygląda to tak:
Użyłem tekstury nieba o nazwie "sky"
Dobra teraz gdy przypomina to plansze do CS'a można dorobić jakieś elementy, przyjmijmy że będzie to mapa mini aim, nie widze w jaki inny sposób można by wykorzystać tak mała mapkę Wiec zróbmy kilka skrzynek - dokładnie jak poprzednio wybieramy "Kreator Obiektów(Shift + B)" i zaznaczamy na dowolnym widoku 2D obszar a kształcie kwadratu.Wybieramy odpowiednią teksturkę ... i włala - Mamy skrzynkę.
Teraz możemy pobawić się wielkością i kształtem (chociaż skrzynka z reguły jest kwadratowa). Aby sklonować/skopiować obiekt wystarczy po zaznaczeniu przeciągnąć go w dowolne miejsce trzymajać SHIFT. Wiec zróbmy ich więcej
Może i nie wygląda to jakoś pięknie, może i nie ma sensu ale zależy mi jedynie byscie zrozumieli co próbuje wam przekazać.
Teraz pewnie powiesz że mapa jest już gotowa ... Haha! Nie! Trzeba jeszcze ustawić miejsce odrodzenie no i w końcu jest to mapa AIM ... ale w moim wykonaniu nie będzie broni leżących na mapie.
Tym razem musimy stworzyć byt. Nie ma w tym Żadnej filozofii - tworzy sie je tak samo jak obiekty. Wybieramy "Kreator bytów (Shift + E)" I zaznaczamy gdzie ma się respić nasz gracz z drużyny niebieskiej (CT).
Należy sprawdzić czy byt nie wchodzi na żadny obiekt, w przeciwnym razie nie będziemy mogli ruszyć się po odrodzeniu.
No i mamy pierwszy byt. Na widoku 3D wygląda jak żółta żaróweczka. Teraz należy zaznaczyć byt kliknąć na niego prawym klawiszem >Właściwości obiekty > Z rozwijanego menu wybieramy "info_player_start" Nasza żaróweczkę zamienia sie w zielony prostokąt.
Tak samo tworzymy resp przeciwnej drużyny wybierając byt o nazwie "info_player_deathmatch"
No i proszę, jeszcze chwila i mapa bedzie gotowa! Ostatnia rzecz jaką musimy zrobić to ustawić światło(oświetlenie mapy). W tym celu tworzymy byt o nazwie "light". Mniej-więcej na środku pod sufitem/niebem.
LIGHT - standardowe źródło światła:
* BRIGHTNESS - kolor światła.
* APPEARANCE - efekt świetlne. Różnorodne migotania itp.
* CUSTOM APPEARANCE - możliwość tworzenia własnych efektów świetlnych. Należy wpisać w pole kolejne fazy światła za pomocą literek od a (ciemno) do z (jasno). Np. wpisanie w pole kombinacji abcdefghijkjihgfedcba spowoduje rozjaśnienie i ściemnienie światła. Efekt będzie się powtarzał cyklicznie.
Gdy już wszystko zrobiłeś i masz dobrze skonfigurowany edytor pora urzeczywistnić twoją mapkę, naciskamy F9 - skrót rozpoczyna kompilacje mapy.
Teraz pozostaje nam golądać końcowe efekty w grze.
Poradnik wykonany w 100% prze ze mnie ... zastrzegam sobie do niego prawo. Kopiowanie bez zgody autora (czyli mojej) zabronione!