Nowe itemy?
Savage 28.04.2010
1. Witam, chciałbym się dowiedzieć dlaczego w niektórych itemach jest coś takiego na samym końcu w show_hudmessage:
np.
a w niektórych tylko to na końcu
np.
2. Czy to nie jest błąd w kodzie?
Chodzi mi o to, że to nie powinno się chyba tu znaleźć, a jak powinno to dlaczego?
3. Jak się robi nowe itemy, to wystarczy np. tylko napisać coś takiego
I zmienić to
Mam na myśli dlaczego np. przy latarce maga czy kuszy łowcy jest tyle zachodu...
4. Czy ten item jest poprawnie napisany?
Chodzi mi o to by ktoś kto posiada ten item miał szanse na natychmiastowe zabicie z noża?
Przepraszam za takie pytania ale dopiero dzisiaj pierwszy raz zobaczyłem jak się robi itemy i spróbowałem, znaczy uczę się ok. 1h.
Użytkownik Savage edytował ten post 28.04.2010 16:04
player_item_name[id],player_ultra_armor[id]
np.
case 68: { player_item_name[id] = "Ultra Armor" player_item_id[id] = 68 player_ultra_armor[id]=random_num(7,11) player_ultra_armor_left[id]=player_ultra_armor[id] show_hudmessage (id, "Znalazles przedmiot : %s :: Twoj pancerz moze odbic do %i pociskow",player_item_name[id],player_ultra_armor[id]) }
a w niektórych tylko to na końcu
player_item_name[id]
np.
case 66: { player_item_name[id] = "Chameleon" player_item_id[id] = 66 changeskin(id,0) show_hudmessage (id, "Znalazles przedmiot : %s :: Wygladasz jak przeciwnik",player_item_name[id]) }
2. Czy to nie jest błąd w kodzie?
case 49: { player_item_name[id] = "Air booster" player_item_id[id] = rannum player_b_jumpx[id] = 1 show_hudmessage(id, "Znalazles przedmiot: %s :: Mozesz zrobic podwojny skok w powietrzu",player_item_name[id],player_b_sniper[id]) }
Chodzi mi o to, że to nie powinno się chyba tu znaleźć, a jak powinno to dlaczego?
player_b_sniper
3. Jak się robi nowe itemy, to wystarczy np. tylko napisać coś takiego
case 69: { player_item_name[id] = "Demonic Amplifier" player_item_id[id] = rannum player_b_damage[id] = 40 item_durability[id] = 100 show_hudmessage (id, "Znalazles przedmiot : %s :: Dostajesz +40 dodatkowych obrazen",player_item_name[id],player_b_damage[id]) }
I zmienić to
new rannum = random_num(1,68)Na
new rannum = random_num(1,69)???????????????????
Mam na myśli dlaczego np. przy latarce maga czy kuszy łowcy jest tyle zachodu...
4. Czy ten item jest poprawnie napisany?
case 70: { player_item_name[id] = "Master Knife" player_item_id[id] = rannum player_b_knife[id] = 1 item_durability[id] = 100 show_hudmessage (id, "Znalazles przedmiot : %s :: Masz 1/1 szansy na natychmiastowe zabicie z noza",player_item_name[id]) }
Chodzi mi o to by ktoś kto posiada ten item miał szanse na natychmiastowe zabicie z noża?
Przepraszam za takie pytania ale dopiero dzisiaj pierwszy raz zobaczyłem jak się robi itemy i spróbowałem, znaczy uczę się ok. 1h.
Użytkownik Savage edytował ten post 28.04.2010 16:04
mgr inż. Pavulon
28.04.2010
Pomiędzy cudzysłowami jest tekst - "Znalazles przedmiot : %s :: Masz 1/1 szansy na natychmiastowe zabicie z noza"show_hudmessage (id, "Znalazles przedmiot : %s :: Masz 1/1 szansy na natychmiastowe zabicie z noza",player_item_name[id])
w miejsce %s, %d, %i, %f pobierane są parametry dane po przecinku - player_item_name[id]
%s - tekst, %d, %i - liczba całkowita, %f - liczba rzeczywista
Po przecinku, w parametrach musisz mieć tyle wartości ile jest miejsc do ich wstawienia.
Czyli jak w napisie masz "Znalazles przedmiot : %s" to musisz jako parametr dać napis (np. nazwa itemka) player_item_name[id]
A w przypadku napisu "Znalazles przedmiot : %s :: Twoj pancerz moze odbic do %i pociskow" musisz dać 2 parametry, tj. napis (np nawę itemka) i liczbę całkowitą (np. ilość odbijanych pocisków)
Savage 28.04.2010
Dzięki, rozumiem, oczywiście +
A co do tych 2, 3, 4 pkt. to o co z tym chodzi?
A co do tych 2, 3, 4 pkt. to o co z tym chodzi?
mgr inż. Pavulon
28.04.2010
2.
3.
Tak samo tutaj:
4.
z technicznego punktu widzenia jest jakby ok, ale z punktu widzenia diablo to nie wiem
2 parametry podane a tylko jedno miejsce. błędu chyba być nie powinno ale ",player_b_sniper[id]" jest tam niepotrzebne.show_hudmessage(id, "Znalazles przedmiot: %s :: Mozesz zrobic podwojny skok w powietrzu",player_item_name[id],player_b_sniper[id])
3.
Tak samo tutaj:
możesz to poprawić np. tak:show_hudmessage (id, "Znalazles przedmiot : %s :: Dostajesz +40 dodatkowych obrazen",player_item_name[id],player_b_damage[id])
show_hudmessage (id, "Znalazles przedmiot : %s :: Dostajesz +%i dodatkowych obrazen",player_item_name[id],player_b_damage[id])
4.
z technicznego punktu widzenia jest jakby ok, ale z punktu widzenia diablo to nie wiem
Savage 28.04.2010
Dzięki, a jeśli chodzi o 4. to chyba nie będzie działać, bo wpisałem tylko tak jakby w opisie itemów:
A jak zrobić żeby była tak jakby taka komenda, czy tam umiejętność, nie wiem jak to nazwać.
Trzeba to zrobić podobnie jak latarkę maga?
player_b_knife[id] = 1
A jak zrobić żeby była tak jakby taka komenda, czy tam umiejętność, nie wiem jak to nazwać.
Trzeba to zrobić podobnie jak latarkę maga?