Tworzenie textur Modelu Blocków + Wideo
Themo
10.04.2010
Witam, w tym poradniku chciałbym przedstawić sposób na robienie modeli do Block Makera. Mówiąc szczerze to mój pierwszy tutorial.
Przede wszystkim potrzebny będzie jakiś program do edycji grafiki, ja używam gimpa.
Potrzebny też będzie program Jed's Half-Life Model Viewer.
(programy udostępniam Wam w załączniku)
Już wersja wideo !! -!- HD -!-
http://www.youtube.com/watch?v=qIq05nByDvg&fmt=22
Youtube Filmik kliknij aby zobaczyć na pełnym ekranie
Jak zrobić model blocka?
Wymiary Modeli:
1. Small: Top: 128/128 Side : 128/64
2. Normal: Top : 512/512 Side : 512/64
3. Large: Top : 512/512 Side : 512/32
4. Pole: Top : 64/64 Side : 32/256
1. Obraz/Textura
Zaczynamy: Odpalamy program Gimp robimy nową warstwę 512/512.
Plik > Nowy > 512/512
Gdy już mamy warstwę malujemy bądź wklejamy zdjęcie na tło.
Ja użyłem do tego gradienta (Flare Glow Angular 1) oraz kształt Spiralny (w lewo) na niebieskim tle, efekt:
Dużo osób ma problem z podmianą grafiki w Jed's Half-Life Model Viewer. Aby podmienić grafikę dany Obraz musi być w 8 bitach.
Aby uzyskać obraz w 8 bitach bez dużej straty jakości, musimy połączyć wszystkie warstwy w jedną a następnie wcisnąć : Obraz > Tryb > Indeksowany > Konwertuj.
przy zmianie na 8 bitów obraz jest mniej szczegółowy.ale to chyba nikomu nie przeszkadza, i tak nasza grafika w grze będzie miała wysoką jakość. Teraz należy zapisać obraz w formacie .bmp (Obraz Windows BMP)
Koniec.
•Tak samo robi się bok Blocków.
2. Model:
Odpalamy program Jed's Half-Life Model Viewer.
Klikamy File > Load Model > wybieramy model z paczki i Otwórz.
Każdy model ma dwie textury Top i Side, czyli Góra i bok - które należy wykonać
Przechodzimy w zakładkę Textures, wykonane przez nas textury Top i Side importujemy na wcześniej wczytany model naszego blocka .
Zapisujemy model poprzez wciśnięcie File > Save Model As... >określamy nazwę własną naszego modelu > klikamy zapisz.
Gotowe! Możecie cieszyć oko Waszą własną texturą.
Jak dodać Blocki do własnego BM'a ?
//CIACH REKLAMA
Jeżeli zrobiłem coś nie zgodnie z regulaminem proszę napisać
Proszę o komentarze.
(DOWNLOAD Gimpa -->TU[nie mogłem dodać do załącznika])
UWAGA!!
Pamiętajmy jeżeli nasze blocki mają cyfry w nazwach muszą one być zapisane tak !!
NP.
bm_block_platform2
bm_block_platform2_large
bm_block_platform2_small
bm_block_platform2_pole
ŹLE!!
bm_block_platform2
bm_block_platform_large2
bm_block_platform_small2
bm_block_platform_pole2
Przykładowy Model który zrobilem Dla Kill-Zone.com
W załączniku ;d (Photoshop).
Użytkownik Themo edytował ten post 04.06.2010 20:31
Przede wszystkim potrzebny będzie jakiś program do edycji grafiki, ja używam gimpa.
Potrzebny też będzie program Jed's Half-Life Model Viewer.
(programy udostępniam Wam w załączniku)
Już wersja wideo !! -!- HD -!-
http://www.youtube.com/watch?v=qIq05nByDvg&fmt=22
Paczka.rar
Jeżeli link wygaśnie.
Kontakt :
Steam : Krzychol916
GG : 5667883
Youtube Filmik kliknij aby zobaczyć na pełnym ekranie
Jak zrobić model blocka?
Wymiary Modeli:
1. Small: Top: 128/128 Side : 128/64
2. Normal: Top : 512/512 Side : 512/64
3. Large: Top : 512/512 Side : 512/32
4. Pole: Top : 64/64 Side : 32/256
1. Obraz/Textura
Zaczynamy: Odpalamy program Gimp robimy nową warstwę 512/512.
Plik > Nowy > 512/512
Gdy już mamy warstwę malujemy bądź wklejamy zdjęcie na tło.
Ja użyłem do tego gradienta (Flare Glow Angular 1) oraz kształt Spiralny (w lewo) na niebieskim tle, efekt:
Dużo osób ma problem z podmianą grafiki w Jed's Half-Life Model Viewer. Aby podmienić grafikę dany Obraz musi być w 8 bitach.
Aby uzyskać obraz w 8 bitach bez dużej straty jakości, musimy połączyć wszystkie warstwy w jedną a następnie wcisnąć : Obraz > Tryb > Indeksowany > Konwertuj.
przy zmianie na 8 bitów obraz jest mniej szczegółowy.ale to chyba nikomu nie przeszkadza, i tak nasza grafika w grze będzie miała wysoką jakość. Teraz należy zapisać obraz w formacie .bmp (Obraz Windows BMP)
Koniec.
•Tak samo robi się bok Blocków.
2. Model:
Odpalamy program Jed's Half-Life Model Viewer.
Klikamy File > Load Model > wybieramy model z paczki i Otwórz.
Każdy model ma dwie textury Top i Side, czyli Góra i bok - które należy wykonać
Przechodzimy w zakładkę Textures, wykonane przez nas textury Top i Side importujemy na wcześniej wczytany model naszego blocka .
Zapisujemy model poprzez wciśnięcie File > Save Model As... >określamy nazwę własną naszego modelu > klikamy zapisz.
Gotowe! Możecie cieszyć oko Waszą własną texturą.
Jak dodać Blocki do własnego BM'a ?
//CIACH REKLAMA
Jeżeli zrobiłem coś nie zgodnie z regulaminem proszę napisać
Proszę o komentarze.
(DOWNLOAD Gimpa -->TU[nie mogłem dodać do załącznika])
UWAGA!!
Pamiętajmy jeżeli nasze blocki mają cyfry w nazwach muszą one być zapisane tak !!
NP.
bm_block_platform2
bm_block_platform2_large
bm_block_platform2_small
bm_block_platform2_pole
ŹLE!!
bm_block_platform2
bm_block_platform_large2
bm_block_platform_small2
bm_block_platform_pole2
Przykładowy Model który zrobilem Dla Kill-Zone.com
W załączniku ;d (Photoshop).
Załączone pliki
Użytkownik Themo edytował ten post 04.06.2010 20:31
Themo
10.04.2010
Hmmm no chyba niewiele ale tylko tu jest dział tutorial. Miałem napisać ten temat w dziale pomoc czy coś innego ?
naven
11.04.2010
Co to ma do SCRIPTINGU ?
Nie ma działu modeling. Jeśli moderator uzna inaczej- przeniesie.
cielok
30.04.2010
Dziękuje A Możesz Mi Powiedzieć Jak Sprawdzić Wygląd bloków
Oczywiście Reputacja leci
Oczywiście Reputacja leci
Themo
30.04.2010
Hmm,
Grałeś na serwerze EB fajne mają bloki all zapisuje ci się w cs_strike/models
aby zobaczyć model blocka odpalasz go tak samo jak szablon czyli ten mój block z paczki.
Użytkownik Themo edytował ten post 30.04.2010 21:46
Grałeś na serwerze EB fajne mają bloki all zapisuje ci się w cs_strike/models
aby zobaczyć model blocka odpalasz go tak samo jak szablon czyli ten mój block z paczki.
Użytkownik Themo edytował ten post 30.04.2010 21:46
cielok
01.05.2010
I Jeszcze Ćos Jak Chcę Wrzucić Na Serwer Swoje Własne Bloki Co Zrobiłem To Mam Je Podmieniać Ze Starymi Czy Co ??
Użytkownik cielok edytował ten post 01.05.2010 11:49
Użytkownik cielok edytował ten post 01.05.2010 11:49
Themo
01.05.2010
Musisz mieć plik .sma twojego bm'a tam szukasz linijki
Zmieniasz na np.
------------------------------------------------------------------------------------------// block models
new const gszBlockModelDefault[] = "models/blockmaker/bm_block_default.mdl";
gdzie znajduje się blocki."models/blockmaker/bm_block_default.mdl"
Zmieniasz na np.
potem wchodzisz na ftp robisz nowy folder w tym przypadku (moje_modele) w cs_strike/models. i wklejasz modele.new const gszBlockModelDefault[] = "models/moje_modele/smierc.mdl";
cielok
01.05.2010
a jeszcze coś Jak gram na eb i mam awp szukam w .sma awp to nie mogę Tego Bloka Znaleść
Themo
02.05.2010
pokaż plik .sma jeżeli nie chcesz go publikować na pw bądź Steamie mi napisz > Krzychol916<
cielok
02.05.2010
Wysłałem Zaproszenie Na Steam
Już Znalazłem awp OK Thx
Jeszcze Jak Zmieniłem .sma To Serwer Padł
Użytkownik cielok edytował ten post 02.05.2010 14:08
Już Znalazłem awp OK Thx
Jeszcze Jak Zmieniłem .sma To Serwer Padł
Użytkownik cielok edytował ten post 02.05.2010 14:08
Sowa
17.05.2010
Błąd
2. Normal: Top : 512/512 Side : 512/64
2. Normal:Top: 256/256 Side: 256/28
Bynajmniej takie ja mam modele
2. Normal:Top: 256/256 Side: 256/28
Bynajmniej takie ja mam modele
hardbot 17.05.2010
To nie jest błąd widocznie korzystasz z pomniejszonych modeli on ma takie jakie ma!
Themo
17.05.2010
Tak jak Hardbot powiedział modele mają różne wielkości lecz musi być to wielokrotność 64 pikseli. Optymalna wielkość to 512 gdyż przy 1024 już serwer lagguje.
Użytkownik Themo edytował ten post 17.05.2010 14:16
Użytkownik Themo edytował ten post 17.05.2010 14:16
Themo
18.08.2010
Niebawem pojawi się nowy tutorial z dokładniejszym opisem również nakręcę więcej filmików demonstracyjnych. ^.^
~Pozdrawiam Themo
~Pozdrawiam Themo
RLK96
23.09.2010
Mam pytanie bo chciałbym zrobić np. szybę to jak podmienie ją z tamtym blokiem to tez bedzie przezroczysta no i duszka trochę przezroczystego help ;D
Aard
07.05.2011
fajne + oczywiscie i takie pytanie oglądalem filmik i co to za panel z tymi sercami itp. ?